Arkadaşlar,
Çok uzak ve zor gelir bazen böyle şeyler biliyorum.
Ama benim hayalimde herkesin yerinin hobi bahçesi mantığında olduğu gibi belli olduğu,
Ortak kullanım alanları koperatif tarafından işletilen
Karavanparklar yapmak var.
Bu sebeple hobi bahçelerinin nasıl kurulduğunu araştırıyorum.
Hobi bahçesi mantığıyla karavanpark sahibi olmak,
Bana çok uçuk gelmiyor.
Her karavanparkın (kooperatif yönetiminin) kısa süreli kiralayacağı belli slotları da olabilir.
Bu sayede ülkede karavanpark ihtiyacı da çözülmüş olacaktır.
Ben Ankara'da böyle bir kooperatif kurulabileceğini düşünüyorum.
Ne dersiniz? Mümkün olabilir mi?
Karavanpark yapacağınız arazinin konumu önemli.
Ormanlık koruluk içinde bir yer düşünülüyorsa ilgili bakanlığı ikna etmek çok kolay değil.
Diyelim ki ettiniz bu sefer de ihale yasasına tabisiniz.
İlgili birimden işbirlikçiniz yoksa işiniz çok zor.
Her halükarda "birlik" olmak önemli. Bürokrasi karşısında Tüzel kişilik olmasını her zaman tercih eder. Bu nedenle dernek vakıf kooperatif olarak talepte bulunmak doğru yöntemdir.
Türk Karavan Derneği bilinen tanınan bir STK acaba herhangi bir teşebbüste bulundularmı?
Bulundularsa nelerle karşılaşıldı öğrenmek lazım.
Karavanpark şehir içinde oluşturulacaksa ve özel mülkiyet arazi yoksa arazi üretmek çok kolay bir iş değil.
Ya imara kapalı arazi bulup kiralamak yada yerel belediye ile işbirliği şart.
İstanbul'da ispark bazı işletmelere kendi park alanlarını kiraya verebiliyor. (Restoranlar vale servisi veriyor)
Ankara'da da anakent belediyesinin park işletmesiyle tüzel kişilik masaya oturup öneri getirerek bir park oluşturup burayı imtiyaz işletme olarak kendine tahsis eder ve üyelerine kullandırır.
Bu model diğer şehirlerede yaygınlaştırılabilir.
Her parkta misafir için yer ayrılır ve kısa süreli yararlanma sağlattırılabilir.
Karavan sahipleri sabit konuşlandıkları parka yıllık kira öder. Seyahat planını idareye bildirir böylece park alanını terk ettiği günlerdeki boşluğu diğer kentlerden gelenler kullanır bir nevi park paylaşım modeli işlerlik kazanır.
Farklı işletme sistemleri de geliştirilebilir.
Özellikle istanbul belediyesi ispark tekne park gibi karavanpark konusuna da yoğunlaşmalı.
Projeler önerilmeli. Özellikle su koruma havzalarındaki boş araziler doğru altyapılar kurularak kamp ve rekreasyon alanına dönüştürülebilir.
Tabii koruluklar ve kent ormanlarında da proje geliştirilebilir. Ayazağa Parkorman gibi!..
Karavanpark işletme kuralları özellikle daimi ikamet şeklinde "çakılı" karavana izin vermemeli. Yıllık kontratta kiralanan alanın min 45 gün boş tutulma koşulu getirilmeli ki gecekondulaşmaya dönüşmesin saha.
Pandeminin tetiklediği karavancılık yaygınlaştıkça talepler ve ihtiyaçlarda çeşitlilik arz edecek ve toplumda olumsuz tepkilerin oluşmasına da neden olabilecek.
Dolayısıyla kontrollü büyümesi gereken bir yapı karavancılık umarım STK görevlileri kafa yormaya başlamışlardır.