merhabalar,
konuyu başka bir şey ararken tesadüfen görüp yazma ihtiyacı hissettim. iki yılı aşkın süredir 2001 model Terracan 2.5tci JX 250 araç kullanıyorum. Aracı aldığımda 238.000km de idi şimdi 266.000km'de. Genel olarak 2. jenerasyon Mitsubishi Pajero ile çok konuda ortaklar. Ancak detayda farklılıkları mevcut. Şase, şanzıman ve yürüyen neredeyse bire bir aynı. Ancak motor kökende Mitsubishi 4D56'dan türetilmiş ve Hyundai kodu ile D4BH. sanılanın aksine Galloper ve Starex ve H100 ile birebir aynı motor değil evet blokları aynı ancak Terracan'da covec-f adını verdikleri bir elektronik motor yönetim sistemi var. 105HP güç üreten 2477cc turbo beslemeli, inetrcooler'lı bir motor mevcut. ağarlığı 1985kg ve aisin warner aw03-72L tipi japon yapımı 4 ileri otomatik şanzımanla yürüyor .Şehir içinde yazın 12 kışın 13lt mazot, uzun yolda 9-10lt mazot (100-110km/h hızla) tüketiyor. Performans için söylenecek çok bir söz yok, hızlı değil ama sakin araç kullanımına sahip biriyseniz de sizi çok rahatsız edecek gibi de değil. 105hp 1985kg bir araç ne kadar seri olabilirse o kadar seri. genel anlamda yol tutuşu ve yolda kullanılabilirliği çok başarılı. yumuşak süspansiyon yapısı sayesinde konforlu bir yol sürüşü var. ön ve arkada disk fren ve pek çok modelinde ABS seçeneği var. Tek hava yastıklı,otomatik dijital klimalı, far ve yağmur sensörlü, kendiliğinden kararan iç dikiz aynası, katlanır yan dikiz aynaları, 5 adet 15 inç aluminyum alaşım jantları, merkezi kilit, 4 elektrikli cam 7 adet koltuk, 6'li CD değiştiricili direksiyondan kumandalı 6 hoparlörlü müzik sistemi altimetre,barometre ve dijital pusula araçta mevcut. standart halde araca 31 inç lastik sorunsuz takılabiliyor aldığım hafta lastikleri bu şekilde değiştirdim. halen de bu biçimde kullanmaya devam ediyorum. "memnun muyum?" diye soracak olursanız hiç şüphesiz evet derim. çünkü 2. nesil pajerodan daha ucuz daha teknolojik ve daha donanımlı bir araç. bugünkü fiyatlarla aracın kondisyonu, donanımı ve motor tipine göre bence 40 ile 50 bin arasında alınabilecek araçlar. bu fiyatlara baktığınız zaman ancak 93 model civarında pajero 2.5 dizel alınabiliyor ki zaten ortalama Terracan kilometrelerinden çok daha fazla yol yapmış ve daha az donanımlı araçlar bunlar. Yedek parça durumuna gelince pek çok sarf nitelikli parça sorunsuzca mitsubishi ya da hyundai kökenli olarak bulunabiliyor. bu parçalrın fiyatları oldukça makul. olası durumda lazım olacak gövde parçalrı için(far, sinyal , stop lambası , tampon vb gibi) Hyundai yetkili servislerinden sipariş yolu ile temini mümkün. fiyatları da diğer ithal otomobillerin parçaları gibi ne çok pahalı ne çok ucuz. geçtiğimiz 2018 haziran ayında yapılan bakımın maliyeti 450tl ve içeriginde hava,polen,yağ filtreleri, motor yagı (7lt) ön fren balataları ve ön disk tornalaması ve işçilik de dahil olmak üzere bir liste var. aldığımdan bu yana 250.000km civarında 2000tl pompa ve enjektör revizyonu dışında bir masraf yapmadım desem yeridir ki bu masraf da bu km'deki bir araç için normal sayılabilecek bir durum. yakın zamanda turbo ihtiyacı söz konusu olabilir ki Garrett marka orijinal turbosu 1850tl yan sanayi dediğinizde bu rakam yarı yarıya değişiyor. sonuç olarak iç hacmi, konforu ve kolay kullanılabilir olması bu aracın artıları bence tek eksi noktasıysa eski nesilden uyarlanan ve pek de ekonomik olmayan vasat performanslı motoru ve bunun getirdiği pek de az sayılmayacak yakıt tüketimi. mazot ve benzin fiyatları neredeyse denk olunca dizel kullanmak hele de bunun gibi eski nesil dizel kullanmak maalesef hiç de ekonomik olmuyor artık. günün birinde aracımı satıp değiştirmek söz konusu olursa aklımdaki ilk seçenek Terracan JX 290 2.9crdi modeli. zira bu araç 22 yıldır arazi aracı kullanan biri olarak beni çok memnun etti.Arazi performansını soracaklara söyeleyeceğim tek şey var o da bu arabanın arazi karakteri birebir pajero ne eksik ne de fazla pajero kullanmak arazide nasıl keyifli ise bunda da aynen öyle.