KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
hocam araç 4 3 3 3 2 ve sürücü ile 16 kişilik. ön yolcu tek koltuk ve arka 4 lü iptal olduğunda, 10+1 kişilik, tasarladığım sistem yanlar ve üstten yesede, uzunluktan yemiyor, 4 lünün olduğu yerde bir taraf mutfak bir taraf tuvalet orta boş. sorunuza cvp verebildimmi bilmiyorum. eğer sorunuz hareket sırasında koltuklar ne olacak ise, en alt tabanda 3 sıra, raylı koltuk denilen, sistemin rayı var, bir iç alan aynı sıra rayı bir üst katta aynı hizadan takip ediyor, bir iç alan da aynı rayı bir üst katta gene paralel. anlatabildimmi bilmiyorum. koltukları 3 sıra 3 erden 9 kişilik olarak arka arkaya, gerktiğinde c tipi biri duvara sırtını dayamış diğer ikiside birbirine bakacak şekilde konumlayabilicez. anlatması zor umarım anlatabildim, yarın yeni model gelip orjinal tasarımı çizdiğimizde herşey daha net olacak...
hocam kibirt kutusunu hayal edin, en içteki mavi olan kibritlerin olduğu iç kısım sadece tavanı var yan duvarlardan biri(içerdeki sürücü tarafı) yok gibi hayal edin. en içerideki sarı renkli dikdörtgen koltukların içine girdiği ray, bu raylar aynı zamanda bu uzayan alanlarında üzerinde kaydığı alan. bir dışarıda turuncu olarak görülen alan kibritin dış kutusu gibi 4 tarafı kapalı ama yanlar açık, bu büyük kibrit kutusununda komple araca girdiğini hayal edin. her katın gerekirse o odayı taşımak, odayı çıkarırsakda koltukları koymak için rayları var. umarım anlatabildim.
umarım sözlerimle sizi kırmam ama sizi çok pesimist buluyorum, neden bilmiyorum bunu yapmamı istemiyor gibisiniz... lakin başarılı insanlar üzerine bir araştırmada, çoğunun çocukluğunda yapamazsın, edemezsin, senden bir yol olmaz gibi travmalar var. dolayısı ile tüm olumsuz eleştirileriniz dahi bana hediye niteliğinde. tasarım ödülümüde iklimlendirme ve en önemlisi esnek kapı ve duvar üzerine kazanacağımı umut ediyorum. Esen kalın.
dipnot dediğiniz aracı ve sliding sistemleri yıllardır araştırıyorum ve olaya düşündüğünüzden daha hakimim..
umarım sözlerimle sizi kırmam ama sizi çok pesimist buluyorum, neden bilmiyorum bunu yapmamı istemiyor gibisiniz... lakin başarılı insanlar üzerine bir araştırmada, çoğunun çocukluğunda yapamazsın, edemezsin, senden bir yol olmaz gibi travmalar var. dolayısı ile tüm olumsuz eleştirileriniz dahi bana hediye niteliğinde. tasarım ödülümüde iklimlendirme ve en önemlisi esnek kapı ve duvar üzerine kazanacağımı umut ediyorum. Esen kalın.
dipnot dediğiniz aracı ve sliding sistemleri yıllardır araştırıyorum ve olaya düşündüğünüzden daha hakimim..
Yaparsanız ve olursa en çok ben sevinirim
Mutlu olurum, bundan şüpheniz olmasın
Olumsuz eleştiri de muhakkak birşeyler katar
Yanlız siz bu animasyonu bize sunmadan önce VW doubleback benzeri bir şey düşünüyorum deseydiniz zaten biz anlardık.
demek ki oradan esinlendiniz
yada biri gördü,size benzer birşey önerdi
1960 lardan beri VW T1 den başlayarak minibüs ve karavan üreten Westfalia, VW, alman mühendisleri bunu tasarlayamamış veya tasarlamamış ise siz bu konuda bir çığır açarsanız çok memnun olurum
hocam kibirt kutusunu hayal edin, en içteki mavi olan kibritlerin olduğu iç kısım sadece tavanı var yan duvarlardan biri(içerdeki sürücü tarafı) yok gibi hayal edin. en içerideki sarı renkli dikdörtgen koltukların içine girdiği ray, bu raylar aynı zamanda bu uzayan alanlarında üzerinde kaydığı alan. bir dışarıda turuncu olarak görülen alan kibritin dış kutusu gibi 4 tarafı kapalı ama yanlar açık, bu büyük kibrit kutusununda komple araca girdiğini hayal edin. her katın gerekirse o odayı taşımak, odayı çıkarırsakda koltukları koymak için rayları var. umarım anlatabildim.
Aracın arkasından yaklaşık aracın uzunluğu kadar bir kabin çıkacak, tavan malzemesi çok önemli değil, yan duvarlarında toplanan esnek bir malzeme kullandığınızı düşünüyorum, burada taban önem kazanıyor. On kişilik koltuk koymak için kuvvet alamayacağınız uzunlamasına üç parça taban olacak. Çok kuvvetli bir şase ve bağımsız üç parça taban nasıl olacak? Onuda uzunlamasına güçlendirmek için kuracağınız şaseye ağırlık bindimek olacaktır.
Yaparsanız ve olursa en çok ben sevinirim
Mutlu olurum, bundan şüpheniz olmasın
Olumsuz eleştiri de muhakkak birşeyler katar
Yanlız siz bu animasyonu bize sunmadan önce VW doubleback benzeri bir şey düşünüyorum deseydiniz zaten biz anlardık.
demek ki oradan esinlendiniz
yada biri gördü,size benzer birşey önerdi
1960 lardan beri VW T1 den başlayarak minibüs ve karavan üreten Westfalia, VW, alman mühendisleri bunu tasarlayamamış veya tasarlamamış ise siz bu konuda bir çığır açarsanız çok memnun olurum
sayın hocam öncelikle, doubleback kompazit bir malzemeden üretiliyor ve yanlış bilmiyorsam hidrolik bir sistemi var bu ikili çok ağır demek, ben bunun çok daha hafifini tasarlıyorum. sliding sistem ister arkadan ister yanlardan olsun birçok kez gördüm, illaki esinlendim.
Aracın arkasından yaklaşık aracın uzunluğu kadar bir kabin çıkacak, tavan malzemesi çok önemli değil, yan duvarlarında toplanan esnek bir malzeme kullandığınızı düşünüyorum, burada taban önem kazanıyor. On kişilik koltuk koymak için kuvvet alamayacağınız uzunlamasına üç parça taban olacak. Çok kuvvetli bir şase ve bağımsız üç parça taban nasıl olacak? Onuda uzunlamasına güçlendirmek için kuracağınız şaseye ağırlık bindimek olacaktır.
sayın hocam en alttaki ilk raylar zaten alt tabana, tabanda şasiye direk oturuyor. yapacağım alanların yan ve üst duvarların iskeleti alüminyum lama, tabanlarında da çelik lama olacak, araç eni ortalama 2m desek 3 ray olduğundan bu alan 4 e bölünecek tam eşit oturtamıyoru koridor arada olduğu için, kısaca taş çatlasın 60 cm bir desteğe sahip çelik lama kullanılacak.
Projenin başarılı olmasını ( ana hedeften çıkmadıktan sonra yapım yolunda çıkacak ufak tefek değişiklikler hiç önemli değil bence) ve keyifle kullanmanızı dilerim.
En çok ilgimi çeken kısmı dışarıdan izolasyon (Bir Ducato (minibüs) Daha Karavan Olma Yolunda... ben de yapım aşamasında tam orada olduğum için olabilir ). Karavanlarda mümkün olmasa da evlerde izolasyonun temel mantığı dışarıdan olmasıdır.
Projenin başarılı olmasını ( ana hedeften çıkmadıktan sonra yapım yolunda çıkacak ufak tefek değişiklikler hiç önemli değil bence) ve keyifle kullanmanızı dilerim.
En çok ilgimi çeken kısmı dışarıdan izolasyon (Bir Ducato (minibüs) Daha Karavan Olma Yolunda... ben de yapım aşamasında tam orada olduğum için olabilir ). Karavanlarda mümkün olmasa da evlerde izolasyonun temel mantığı dışarıdan olmasıdır.
hocam ne yazıkki dışarıdan izolasyon için gerekli malzeme türkiyede yok, birsürü döşemeci gezdim, prensipte aradığım cadillac ve limuzin gibi araçların tavanlarının kaplandığı sunni deri ile kaplamak, istanbul ankara ve bursa daki birçok yer ile görüştüm, bir tanesi biz o ürünü bi cadillac için çok aradık ama bulamayıp amerikadan getirttik, dedi, malzeme zaten çok pahalı kargosu ile iki misli oldu dedi.
bende mecburen içerden yalıtıma döndüm. aracım mercedes raylı sistem koltukları var. 5 cm yüksekliği olan rayların arasına, her 60 cm e bir yatay 5 x 5 ahşap destekler atıp üstüne 9 mm plywood yerleştiricem.
izolasyonu keçe, köpük gibi malzemeler yerine poliüretan köpük ile yapsam sorun yaşarmıyım. 9mm plywood 60cm x 60 cm de ,bel verip aşşağıdaki poliüretana baskı yaparmı, 18 mm mi tercih etsem, 9 mm de kalıp daha yoğun malzemeler olan keçe veya yalıtım köpüğü gibi daha klasik yollaramı başvursam.
Bittiğinde, açık hava sineması, dj setup için gerekli donanım, 9+1 kişinin güvenli ve konforlu seyahati, 3 tuvalet ve ayrı bir banyosu olan bir tasarım yapıyorum. Bütün bunları yüksek tavan orta uzunluk şasi 2003 sprinter aracıma uyguliycam.
Bunları nasıl yapıcaksın derseniz, yukarıda katlanır ve kendi ebeveyn banyosu olan 4 kişilik bir çadır olacak. karavanı aracın 3 te biri ve 3 te 2 si ayrı ayrı ayrı uzayacak gerektiğinde araçtan çıkacak şekilde tasarlıyorum. yani iç mekan gerektiğinde 2 katına kadar uzayabilecek.
Gel de şimdi, dağ fare bile doğuramadı diye düşünme..
Hiç olmazsa kaldırılan bu toz duman için sonuçta bir iki kelam bile esirgenmemiş olsaydı, biz de bu mekanın sakinleri olarak kendimizi sazan gibi hissetmezdik..
İnsan başlığı sahibinden fazla ciddiye alıp, cevap yazdığına hayıflanıyor..
Umarım arada kötü birşey yaşanmamıştır da “yine bir internet çağınının deli kanlılığıydı” deyip geçeriz.
Gel de şimdi, dağ fare bile doğuramadı diye düşünme..
Hiç olmazsa kaldırılan bu toz duman için sonuçta bir iki kelam bile esirgenmemiş olsaydı, biz de bu mekanın sakinleri olarak kendimizi sazan gibi hissetmezdik..
İnsan başlığı sahibinden fazla ciddiye alıp, cevap yazdığına hayıflanıyor..
Umarım arada kötü birşey yaşanmamıştır da “yine bir internet çağınının deli kanlılığıydı” deyip geçeriz.
Gel de şimdi, dağ fare bile doğuramadı diye düşünme..
Hiç olmazsa kaldırılan bu toz duman için sonuçta bir iki kelam bile esirgenmemiş olsaydı, biz de bu mekanın sakinleri olarak kendimizi sazan gibi hissetmezdik..
İnsan başlığı sahibinden fazla ciddiye alıp, cevap yazdığına hayıflanıyor..
Umarım arada kötü birşey yaşanmamıştır da “yine bir internet çağınının deli kanlılığıydı” deyip geçeriz.