Iddalı Bir Karavan Projesine Başlıyorum

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan cem bilgin Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 72
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,893

Videodakine benzer bir şey olacak deyince koltukları bağdaştıramadım.
 


çizimi yapan dostumdan belli bir perspektiften fotoğraf istedim birazdan gelir. sanırım o zaman daha net şekilde anlatabilicem
Hocam Volkswagen doubleback
Yıllar önce tasarlandı ve üretiliyor
Tasarım ödülü alacağım demiştiniz
Bunun kopyası ile tasarım ödülü vermezler

 

Videodakine benzer bir şey olacak deyince koltukları bağdaştıramadım.
hocam kibirt kutusunu hayal edin, en içteki mavi olan kibritlerin olduğu iç kısım sadece tavanı var yan duvarlardan biri(içerdeki sürücü tarafı) yok gibi hayal edin. en içerideki sarı renkli dikdörtgen koltukların içine girdiği ray, bu raylar aynı zamanda bu uzayan alanlarında üzerinde kaydığı alan. bir dışarıda turuncu olarak görülen alan kibritin dış kutusu gibi 4 tarafı kapalı ama yanlar açık, bu büyük kibrit kutusununda komple araca girdiğini hayal edin. her katın gerekirse o odayı taşımak, odayı çıkarırsakda koltukları koymak için rayları var. umarım anlatabildim.

 
Son düzenleme:




Hocam Volkswagen doubleback
Yıllar önce tasarlandı ve üretiliyor
Tasarım ödülü alacağım demiştiniz
Bunun kopyası ile tasarım ödülü vermezler
umarım sözlerimle sizi kırmam ama sizi çok pesimist buluyorum, neden bilmiyorum bunu yapmamı istemiyor gibisiniz... lakin başarılı insanlar üzerine bir araştırmada, çoğunun çocukluğunda yapamazsın, edemezsin, senden bir yol olmaz gibi travmalar var. dolayısı ile tüm olumsuz eleştirileriniz dahi bana hediye niteliğinde. tasarım ödülümüde iklimlendirme ve en önemlisi esnek kapı ve duvar üzerine kazanacağımı umut ediyorum. Esen kalın.

dipnot dediğiniz aracı ve sliding sistemleri yıllardır araştırıyorum ve olaya düşündüğünüzden daha hakimim..
 

Yaparsanız ve olursa en çok ben sevinirim
Mutlu olurum, bundan şüpheniz olmasın
Olumsuz eleştiri de muhakkak birşeyler katar
Yanlız siz bu animasyonu bize sunmadan önce VW doubleback benzeri bir şey düşünüyorum deseydiniz zaten biz anlardık.
demek ki oradan esinlendiniz
yada biri gördü,size benzer birşey önerdi
1960 lardan beri VW T1 den başlayarak minibüs ve karavan üreten Westfalia, VW, alman mühendisleri bunu tasarlayamamış veya tasarlamamış ise siz bu konuda bir çığır açarsanız çok memnun olurum
 


Aracın arkasından yaklaşık aracın uzunluğu kadar bir kabin çıkacak, tavan malzemesi çok önemli değil, yan duvarlarında toplanan esnek bir malzeme kullandığınızı düşünüyorum, burada taban önem kazanıyor. On kişilik koltuk koymak için kuvvet alamayacağınız uzunlamasına üç parça taban olacak. Çok kuvvetli bir şase ve bağımsız üç parça taban nasıl olacak? Onuda uzunlamasına güçlendirmek için kuracağınız şaseye ağırlık bindimek olacaktır.
 

sayın hocam öncelikle, doubleback kompazit bir malzemeden üretiliyor ve yanlış bilmiyorsam hidrolik bir sistemi var bu ikili çok ağır demek, ben bunun çok daha hafifini tasarlıyorum. sliding sistem ister arkadan ister yanlardan olsun birçok kez gördüm, illaki esinlendim.
 

sayın hocam en alttaki ilk raylar zaten alt tabana, tabanda şasiye direk oturuyor. yapacağım alanların yan ve üst duvarların iskeleti alüminyum lama, tabanlarında da çelik lama olacak, araç eni ortalama 2m desek 3 ray olduğundan bu alan 4 e bölünecek tam eşit oturtamıyoru koridor arada olduğu için, kısaca taş çatlasın 60 cm bir desteğe sahip çelik lama kullanılacak.
 



Projenin başarılı olmasını ( ana hedeften çıkmadıktan sonra yapım yolunda çıkacak ufak tefek değişiklikler hiç önemli değil bence) ve keyifle kullanmanızı dilerim.

En çok ilgimi çeken kısmı dışarıdan izolasyon (Bir Ducato (minibüs) Daha Karavan Olma Yolunda... ben de yapım aşamasında tam orada olduğum için olabilir ). Karavanlarda mümkün olmasa da evlerde izolasyonun temel mantığı dışarıdan olmasıdır.

Tekrar başarılar ve kolaylıklar dilerim.
 

hocam ne yazıkki dışarıdan izolasyon için gerekli malzeme türkiyede yok, birsürü döşemeci gezdim, prensipte aradığım cadillac ve limuzin gibi araçların tavanlarının kaplandığı sunni deri ile kaplamak, istanbul ankara ve bursa daki birçok yer ile görüştüm, bir tanesi biz o ürünü bi cadillac için çok aradık ama bulamayıp amerikadan getirttik, dedi, malzeme zaten çok pahalı kargosu ile iki misli oldu dedi.

bende mecburen içerden yalıtıma döndüm. aracım mercedes raylı sistem koltukları var. 5 cm yüksekliği olan rayların arasına, her 60 cm e bir yatay 5 x 5 ahşap destekler atıp üstüne 9 mm plywood yerleştiricem.

izolasyonu keçe, köpük gibi malzemeler yerine poliüretan köpük ile yapsam sorun yaşarmıyım. 9mm plywood 60cm x 60 cm de ,bel verip aşşağıdaki poliüretana baskı yaparmı, 18 mm mi tercih etsem, 9 mm de kalıp daha yoğun malzemeler olan keçe veya yalıtım köpüğü gibi daha klasik yollaramı başvursam.
 



Siz motokaravan yapıyorsunuz ama aṣağıda linkteki videolara bakmakta fayda var. Demekki olmayacak ṣey yok.

Dehnbarer Wohnwagen: Wenn aus einem Mini-Anhänger ein Wohntempel wird
 


Gel de şimdi, dağ fare bile doğuramadı diye düşünme..

Hiç olmazsa kaldırılan bu toz duman için sonuçta bir iki kelam bile esirgenmemiş olsaydı, biz de bu mekanın sakinleri olarak kendimizi sazan gibi hissetmezdik..
İnsan başlığı sahibinden fazla ciddiye alıp, cevap yazdığına hayıflanıyor..

Umarım arada kötü birşey yaşanmamıştır da “yine bir internet çağınının deli kanlılığıydı” deyip geçeriz.
 
Son düzenleme:

Bipolar bozuklukların manik epizodlarında bu tür durumlarla karşılaşılabiliyor.
 



Mesut bey ,bu tür yazıları görünce bekliyorum, siz sazan gibi atladıktan sonra , ya herrü ya merrü diyerek ben de yapıyorum sazanlık