delimengi
Kamp II
Merhaba iyi pazarlar nasılsınız ? ( bu gün günlerden Çarşamba ise şayet , Pazarı Çarşamba okuyabilirsiniz ) teşekkür ederim bende iyiyim , en azından çok büyük bir aksilik yok , gündelik dertler , malum hayat işte , umarım sizde iyisinizdir
Yazı size daha ilk girişinden fazla laubalimi geldi ? hay Allah kandırmışlar hocam sizi yazı yazan insanlar sıkıcı dikta edici insanlardır diye , elimizdeki yazı yazan kişi profili budur , bizde ondan kalmadı siz karşı dükkana bakın , onlarda vardı sanırım .
Uzun zamandır yazmam aktarmam , yahut bana göre bu iş böyle merak ediyorsan – ız buyurun okuyalım tarzında birkaç yazı yazmak istiyordum , hah işte bu yazı onlardan biridir
Girişten de anlaşılacağı üzere , bu böyledir böyle yapmak gerekir şarttır fizik kuralıdır , pist acemi sen ne anlarsın tarzında bir yazı olmayacak , zaten bende size bu en doğrudur diye ısrar etmeyip , kendi deneyim ve görüşlerimi aktaracağım
Önce bir motosiklet almaya karar verdiyseniz sizi tebrik ederim ,aramıza hoş geldiniz , yeni bir hayat alıyorsunuz diyeceğim kadar ciddi bir konudur motosiklet almak ve bir o kadar ciddi olanda doğru motosikleti seçip kendi tarzınıza karar vermektir
Samimiyetle cevap vermeniz gereken bir soru kümesi var önümüzde ve ben bu soru cevap kısmını karşılıklı oturmadığımız halde gerçekleştirilebilir boyutlarına çekmeye çalışırken , sizi bana göre doğru olana yönlendirmeye çalışacağım , olmadı itekleriz biraz
Elimizde kabaca 3 tane soru başlığımız var gelin bunları biraz parçalayalım ve hedef noktamıza inelim ama her şeyden önce doğru bir soru soralım , belki biraz da güleriz .
1. Ne için motosiklet almak istiyorsunuz
2. Bu iş için ne kadar bütçeniz var
3. Kaç yaşındasınız ve boyunuz kilonuz nedir
Yusuf ! Ne Yusuf u kardeşim nereden geliyor bu samimiyet
Pardon Yusuf hocam ! Ha şöyle sevmem laubaliliği , söyle çekirge
Hocam ben bir motosiklet alacağım ! Al güzel kardeşim benden izin almaya mı geldin
Yok hocam şimdi siz deneyimli ve yardim sever bir motosiklet insanız , diyorum ki bana fikren biraz yardımcı olasınız , hocam sizden feyiz almaya geldim !
Feyiz falan vay be ben kimmişim de haberim yokmuş , evet çekirge sana yardım edebiliriz , Şimdi doğru soruyu sorman gerekiyor , malum sende biliyorsun ben biraz kılım kardeşim , Allah böyle yaratmış benim suçum değil , yoksa sana karşı böyle değilim sadece
Biraz gülüp rahatlamışızdır umarım ! Tabi ki şaka yapıyorum ama benim gibi motosikleti ciddiye alan insanların yazılarını motosiklete yeni başlayan ve 30 yaşın altındaki kardeşlerimiz okumaz , fazla gereksiz ve gerçek gelir ve zaten ilk motoru hayabusa ile başlamış gereksiz ama gerçek anlatılanlardan dinlemiş ve işine geldiğinden kolayca kabullenmiştir ve size ilk motosikleti dört silindir olan bir sürü insan sayarlar
Fakat ilk motosikletinde ölen yahut ağır yaralanmalarla hayatını zehir edip sevdiklerini üzen talihsiz başlangıç yapan bir sürüde arkadaşımız vardır .
Bir kere şuna samimiyetle cevap vermeli ve her şeyden önce bu sorunun sizdeki yanıtını bulmalısınız
Neden bir motosiklet sahibi olmak istiyorsunuz ?
Eğer yanıtınız Evden işe gidip gelebileceğim , İstanbul trafiğinden fazla etkilenmeyeceğim ve ekonomimi de fazla zorlamasın ise ! Size piyasada fazlaca bulunan , yedek parça sıkıntısı olmayan , ikinci el satışta diğer seçeneklere göre daha hızlı elinizden çıkarabileceğiniz ( Honda cbf 150 ) yahut ( yamaha ybr 125 ) almanızı tavsiye ederim
Bu seçim motosiklete sağlıklı başlamak ve motosikleti kullanmayı öğrenmek adına daha kolay ve sağlıklı bir süreç yaşamanızı sağlar
Burada verdiğimiz örneği biraz daha açıp bir kıyaslamaya gidelim ,
Sürücü Ahmet 30.000 km dir motosiklet kullanıyor ve geçen sene kendisine honda cbf 150 aldı , motosikletini 20.000 km kullandı ve gidip bir honda xlv 650 transalp aldı
Sürücü Mehmet 30.000 km dir motosiklet kullanıyor ve geçen sene kendisine bir honda xlv 650 transalp aldı
Ve diyelim ki bu iki sürücüde arkadaşlar hafta sonları beraber geziyorlar , burada kabul etmek zorunda olduğunuz şey şudur , sürücü Ahmet daha iyi bir binicidir , iyiden kastımız Ahmet in motosikleti hiç düşmemiş yahut hafif bir motosiklet olduğu için basit düşmeler yaşamış ve gerekli deneyimi edindikten sonra bir üst sınıftaki motosiklete sağlıklı bir başlangıç süreci sonucunda geçmiştir ve motosiklete daha hakim ve limitlere daha yakın kullanan daha hızlı bir binicidir .
Bir diğer sorumuz yaş koy kilo ve bütçeydi , eğer 150 cc bir motosikletle başlangıç yapmayı tercih ederseniz şayet , zaten boy kilo yaş gibi fiziğe bağlı özelliklerde sorun yoktur , ve daha ekonomik sağlıklı bir seçimde malisef yok , yalnız siz 90 kilo ve 185 santim üzerinde biri iseniz 150 cc sizin için gerçekten ufak olacaktır …
Ama ben madem motosiklet aldım biraz da sosyalleşseydim çok iyi olurdu , şimdi 150 cc motosikletle kimse bizi adam yerine koymaz , kocaman adamız ağır gelir , madem aldık bizde hafta sonları birkaç motor şile yapsak mangal yapsak güzel olur ama ben hafta sonları görüyorum da bu motorlar hep çok büyük , motosiklete sağlıklı başlangıç yapacağım diye yalnız kalmaya mahkumuyum diyorsanız ? size http://www.cbf150.net forumlarına girip üye olmanızı ve orada yapılan gezilere katılmanızı tavsiye ederim
Peki hep sağlıklı bir başlangıç yapıp hem de otoyol üzerinde biraz daha rahat seyahat edip şehir dışına çıkabileceğim bir motosiklet almak mümkün değil midir diyorsanız , 250 cc motosikletlerle de biraz daha temkinli olmak kaydı ile biraz daha fazla bütçenizi genişletip sağlıklı bir başlangıç yapabilirsiniz
Neden bir motosiklet sahibi olmak istiyorsunuz ?
Eğer yanıtınız yaş oldu yirmi beş yada otuz beş , okul bitti askerlik bitti yahut neyse , bir evreye geldik , bakıyorum insanlar dünyaları geziyor motosikletle ben de alsam hem işe gidip gelsem , yazın tatile giderken yahut memlekete giderken de binebilsem , sonra ülke büyük icabında karedeniz de bizim hasankeyf de bizim , giderim gidelim yahut senden mi çekineceğim kardeşim , gezerim kafama göre ülkeyi , ama ben uğraşamam 150 cc çok sağlıklı olmasa da olur sen bize olurunu söyle , şimdi 150 cc almayacağız diye senin sözünün hepsini dinleyemeyeceğiz diye bize üvey evlat muamelesi yapma ,o kadar çok motorcu olmasak da olur , sen benim hastalığıma göre reçeteyi yaz diyorsanız
Size tavsiyem boy kilo ve ekonominiz dahilinde 2 silindir 70 beygir ve 650 cc üzerine çıkmadan uygun bir motosiklet seçerken mümkünse şehir içinde kullanacağınız zamanlarda hem kendinizi geliştirmeniz hem de büyük bir motosikleti şehir içinde kullanıp eziyet çekip gereksiz masraflar etmemek adına yanına gene ufak hacimli bir motosiklet alıp yolunuza bu şekilde devam etmenizdir
Bunun yanında çeşitli kişi ve kurumlar motosiklet eğitimleri vermektedir , eğer ekonomik olarak imkanınız varsa eğitim almanız en sağlıklı olandır , en azında çok sağlıklı olmasa da emniyetli bir başlangıç yapabilirsiniz , malisef hayatın bir çok yerinde olduğu gibi motosiklet biraz pahalı bir meşgaledir , özellikle şehirler arası yolculuklar yapacaksanız kıyafet ve aksesuarlar biraz para tutmaktadır
Neden bir motosiklet sahibi olmak istiyorsunuz ?
Bakıyorum hafta sonları millet almış makineleri çekmiş cadde de kafelerin barların önüne akıyor alemlere , hele o racingler yok mu , fenalar be abi , benim onlardan almam gerekiyor , bizim arkadaş almış motorda 300 kadran var , benim zaten işim olmaz öyle uzun yola çıkmakla falan diyorsanız , ben saçları jöleliyim kaska falan gerekte yok , zaten motor dünyanın parası birde onlara o kadar para veremem , hem kask takınca seni kim görecek , o korumalı montlar , pantolonlar falan ! içinde durulmaz onların diyorsanız , buraya kadar bu yazıyı okuyup zaman kaybetmişinizdir , Size kolay gelsin hayatta başarılar , Motosiklet bizim için sizin sandığınızdan biraz daha ciddi bir konu
İlk motosikleti aldık sonra ne olacak sorusunun yanıtı
İlk motosiklet ilk sevgili gibidir , biraz çabuk tüketilir ama en azından 1 yıl 20.000 km kadar kullanmanızı tavsiye ederim
Malum hepimiz yaradılışımız gereği çok farklı beğeni kriterlerine sahibizdir , sağlıklı bir başlangıç süreci geçirdikten sonra 25 beygir ila 70 beygir arasında değişen hacimlerde ve özelliklerde bir motosikleti almak sizin fiziksel özelliklerinize bütçenize ve kişisel beğeninizle birlikte kullanım amacınıza göre kendinizin karar vereceği bir durumdur
Yalnız motosikleti büyüttük hadi gelsin uzun yollar demeniz için biraz erken , karşınızda yeni bir süreç sizi beklemektedir
Yolculuk mesafelerini biraz kategorize etmek gerekirse 3 ana başlıkta toplayabiliriz
1 0 ila 200 km arasında mesafeler kısa mesafelerdir
2 200 ila 400 km arasındaki mesafeler orta mesafelerdir
3 400 ila 800 km arasındaki mesafeler uzun menzilli mesafelerdir
4 800 ila 1400 km arasındaki mesafeler uzun menzilin üzerindeki mesafelerdir ve kimseye tavsiye edilemeyecek kadar uzun ve ciddi işler olduğu gibi , artık biraz da profesyonellik sınırındadır
Nedir bu uzun yol süreci ?
Sağlıklı bir başlangıç yapıp motosikletinizi 1 yıl 20.000 km kadar kullandıysanız , zaten günlük 200 km civarında geziler yapmışsınızdır
Artık orta mesafelere kontak açabilirsiniz , burada yeni bir yorgunluk süreci ile karşılaşacaksınız ve birkaç kere günü birlik 400 km mesafeli gezilere otoyolların dışında çeşitli alternatifleri de kullanarak çıkmanız ve birkaç aylık bir kendinizi ve yoları tanıma sürecinden sonra gerçek bir uzun yola çıkabilirsiniz
Ne zaman bir günde 800 km ve üzerinde yol yapabiliriz
Şunu kenara koyalım motosikletinizi alır ve ertesi gün 1000 km gibi bir mesafeye kontak açabilirsiniz , başınıza hiçbir şey gelmeyebilirde ama bir kere sorun yaşadığınızda ölüp , her yıl duyduğumuz ölümlü motosiklet kazalarından birinin baş aktörü olabilirsiniz
Bir günde uzun yol yapmak sürüş deneyi dışında , yolculuk için hazır ve sağlıklı bir bedenle birlikte değişken koşullar hakkında bilgi birikimi ister
Haziran da Ankara dan bir sabah yola çıktığınızda hava + 10 derece iken 500 km ilerde Adana da + 45 derece olabilir ve bu üstesinden çok kolay geleceğiniz bir durum olmayabilir
Peki şart mıdır uzun yola çıkmak ?
Hayır şart değildir , motosiklet özgürlüğe açılan penceredir ve güvenlik dışında şartları bağlamaz , motosikletinize emniyetli ve tam koruma binmek dışında hiçbir şarta ve kurala tabi olmak zorunda değilsiniz
Genel hatlarda hani tip ve özelliklerde bir motosiklet almalıyız
Bu sizin vereceğiniz karardır yalnız ilk yıllarda 4 silindir ve 100 beygir civarında güç üreten makinelerden uzak durun , bu tür motosikletler her şeyden önce 4 mevsim binilecek motosikletler olmadığı gibi her binicinin ihtiyaç hissetmeyeceği kadar güçlü ve kontrolü zor olduğu gibi aynı zamanda ölümcül makinelerdir
Kendi kullandığım motosikleti neye göre seçtim
32 yaşında deneyimli bir sürücüyüm ve genel olarak tek gezmekten keyif almamla birlikte iki kişi ve tam yükle uzun sayılabilecek yolculuklar yapıyorum ve ihtiyaçlarım doğrultusunda bir motosiklet sahibiyim
Uzun yol endurosu denebilecek 650 cc 2 silindir 53 beygirlik karbüratörlü , ön jantı 21 inç ve lastikleri dubleks olmayan bir motosiklet kullanıyorum
Motosikletimin gerektiğinde bir anahtar çevirmekle sökülüp takılan 3 tane sabit çantası var ve 2 kişi tatile çıkarken bile tüm eşyamızı yükleyebiliyorum
Yazının mutlaka eksikleri vardır , dilim döndüğünce kendi penceremden yazmaya çalıştım
Yolunuz hep açık olsun kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim
20 ocak 2008 Yusuf Mengi
Yazı size daha ilk girişinden fazla laubalimi geldi ? hay Allah kandırmışlar hocam sizi yazı yazan insanlar sıkıcı dikta edici insanlardır diye , elimizdeki yazı yazan kişi profili budur , bizde ondan kalmadı siz karşı dükkana bakın , onlarda vardı sanırım .
Uzun zamandır yazmam aktarmam , yahut bana göre bu iş böyle merak ediyorsan – ız buyurun okuyalım tarzında birkaç yazı yazmak istiyordum , hah işte bu yazı onlardan biridir
Girişten de anlaşılacağı üzere , bu böyledir böyle yapmak gerekir şarttır fizik kuralıdır , pist acemi sen ne anlarsın tarzında bir yazı olmayacak , zaten bende size bu en doğrudur diye ısrar etmeyip , kendi deneyim ve görüşlerimi aktaracağım
Önce bir motosiklet almaya karar verdiyseniz sizi tebrik ederim ,aramıza hoş geldiniz , yeni bir hayat alıyorsunuz diyeceğim kadar ciddi bir konudur motosiklet almak ve bir o kadar ciddi olanda doğru motosikleti seçip kendi tarzınıza karar vermektir
Samimiyetle cevap vermeniz gereken bir soru kümesi var önümüzde ve ben bu soru cevap kısmını karşılıklı oturmadığımız halde gerçekleştirilebilir boyutlarına çekmeye çalışırken , sizi bana göre doğru olana yönlendirmeye çalışacağım , olmadı itekleriz biraz
Elimizde kabaca 3 tane soru başlığımız var gelin bunları biraz parçalayalım ve hedef noktamıza inelim ama her şeyden önce doğru bir soru soralım , belki biraz da güleriz .
1. Ne için motosiklet almak istiyorsunuz
2. Bu iş için ne kadar bütçeniz var
3. Kaç yaşındasınız ve boyunuz kilonuz nedir
Yusuf ! Ne Yusuf u kardeşim nereden geliyor bu samimiyet
Pardon Yusuf hocam ! Ha şöyle sevmem laubaliliği , söyle çekirge
Hocam ben bir motosiklet alacağım ! Al güzel kardeşim benden izin almaya mı geldin
Yok hocam şimdi siz deneyimli ve yardim sever bir motosiklet insanız , diyorum ki bana fikren biraz yardımcı olasınız , hocam sizden feyiz almaya geldim !
Feyiz falan vay be ben kimmişim de haberim yokmuş , evet çekirge sana yardım edebiliriz , Şimdi doğru soruyu sorman gerekiyor , malum sende biliyorsun ben biraz kılım kardeşim , Allah böyle yaratmış benim suçum değil , yoksa sana karşı böyle değilim sadece
Biraz gülüp rahatlamışızdır umarım ! Tabi ki şaka yapıyorum ama benim gibi motosikleti ciddiye alan insanların yazılarını motosiklete yeni başlayan ve 30 yaşın altındaki kardeşlerimiz okumaz , fazla gereksiz ve gerçek gelir ve zaten ilk motoru hayabusa ile başlamış gereksiz ama gerçek anlatılanlardan dinlemiş ve işine geldiğinden kolayca kabullenmiştir ve size ilk motosikleti dört silindir olan bir sürü insan sayarlar
Fakat ilk motosikletinde ölen yahut ağır yaralanmalarla hayatını zehir edip sevdiklerini üzen talihsiz başlangıç yapan bir sürüde arkadaşımız vardır .
Bir kere şuna samimiyetle cevap vermeli ve her şeyden önce bu sorunun sizdeki yanıtını bulmalısınız
Neden bir motosiklet sahibi olmak istiyorsunuz ?
Eğer yanıtınız Evden işe gidip gelebileceğim , İstanbul trafiğinden fazla etkilenmeyeceğim ve ekonomimi de fazla zorlamasın ise ! Size piyasada fazlaca bulunan , yedek parça sıkıntısı olmayan , ikinci el satışta diğer seçeneklere göre daha hızlı elinizden çıkarabileceğiniz ( Honda cbf 150 ) yahut ( yamaha ybr 125 ) almanızı tavsiye ederim
Bu seçim motosiklete sağlıklı başlamak ve motosikleti kullanmayı öğrenmek adına daha kolay ve sağlıklı bir süreç yaşamanızı sağlar
Burada verdiğimiz örneği biraz daha açıp bir kıyaslamaya gidelim ,
Sürücü Ahmet 30.000 km dir motosiklet kullanıyor ve geçen sene kendisine honda cbf 150 aldı , motosikletini 20.000 km kullandı ve gidip bir honda xlv 650 transalp aldı
Sürücü Mehmet 30.000 km dir motosiklet kullanıyor ve geçen sene kendisine bir honda xlv 650 transalp aldı
Ve diyelim ki bu iki sürücüde arkadaşlar hafta sonları beraber geziyorlar , burada kabul etmek zorunda olduğunuz şey şudur , sürücü Ahmet daha iyi bir binicidir , iyiden kastımız Ahmet in motosikleti hiç düşmemiş yahut hafif bir motosiklet olduğu için basit düşmeler yaşamış ve gerekli deneyimi edindikten sonra bir üst sınıftaki motosiklete sağlıklı bir başlangıç süreci sonucunda geçmiştir ve motosiklete daha hakim ve limitlere daha yakın kullanan daha hızlı bir binicidir .
Bir diğer sorumuz yaş koy kilo ve bütçeydi , eğer 150 cc bir motosikletle başlangıç yapmayı tercih ederseniz şayet , zaten boy kilo yaş gibi fiziğe bağlı özelliklerde sorun yoktur , ve daha ekonomik sağlıklı bir seçimde malisef yok , yalnız siz 90 kilo ve 185 santim üzerinde biri iseniz 150 cc sizin için gerçekten ufak olacaktır …
Ama ben madem motosiklet aldım biraz da sosyalleşseydim çok iyi olurdu , şimdi 150 cc motosikletle kimse bizi adam yerine koymaz , kocaman adamız ağır gelir , madem aldık bizde hafta sonları birkaç motor şile yapsak mangal yapsak güzel olur ama ben hafta sonları görüyorum da bu motorlar hep çok büyük , motosiklete sağlıklı başlangıç yapacağım diye yalnız kalmaya mahkumuyum diyorsanız ? size http://www.cbf150.net forumlarına girip üye olmanızı ve orada yapılan gezilere katılmanızı tavsiye ederim
Peki hep sağlıklı bir başlangıç yapıp hem de otoyol üzerinde biraz daha rahat seyahat edip şehir dışına çıkabileceğim bir motosiklet almak mümkün değil midir diyorsanız , 250 cc motosikletlerle de biraz daha temkinli olmak kaydı ile biraz daha fazla bütçenizi genişletip sağlıklı bir başlangıç yapabilirsiniz
Neden bir motosiklet sahibi olmak istiyorsunuz ?
Eğer yanıtınız yaş oldu yirmi beş yada otuz beş , okul bitti askerlik bitti yahut neyse , bir evreye geldik , bakıyorum insanlar dünyaları geziyor motosikletle ben de alsam hem işe gidip gelsem , yazın tatile giderken yahut memlekete giderken de binebilsem , sonra ülke büyük icabında karedeniz de bizim hasankeyf de bizim , giderim gidelim yahut senden mi çekineceğim kardeşim , gezerim kafama göre ülkeyi , ama ben uğraşamam 150 cc çok sağlıklı olmasa da olur sen bize olurunu söyle , şimdi 150 cc almayacağız diye senin sözünün hepsini dinleyemeyeceğiz diye bize üvey evlat muamelesi yapma ,o kadar çok motorcu olmasak da olur , sen benim hastalığıma göre reçeteyi yaz diyorsanız
Size tavsiyem boy kilo ve ekonominiz dahilinde 2 silindir 70 beygir ve 650 cc üzerine çıkmadan uygun bir motosiklet seçerken mümkünse şehir içinde kullanacağınız zamanlarda hem kendinizi geliştirmeniz hem de büyük bir motosikleti şehir içinde kullanıp eziyet çekip gereksiz masraflar etmemek adına yanına gene ufak hacimli bir motosiklet alıp yolunuza bu şekilde devam etmenizdir
Bunun yanında çeşitli kişi ve kurumlar motosiklet eğitimleri vermektedir , eğer ekonomik olarak imkanınız varsa eğitim almanız en sağlıklı olandır , en azında çok sağlıklı olmasa da emniyetli bir başlangıç yapabilirsiniz , malisef hayatın bir çok yerinde olduğu gibi motosiklet biraz pahalı bir meşgaledir , özellikle şehirler arası yolculuklar yapacaksanız kıyafet ve aksesuarlar biraz para tutmaktadır
Neden bir motosiklet sahibi olmak istiyorsunuz ?
Bakıyorum hafta sonları millet almış makineleri çekmiş cadde de kafelerin barların önüne akıyor alemlere , hele o racingler yok mu , fenalar be abi , benim onlardan almam gerekiyor , bizim arkadaş almış motorda 300 kadran var , benim zaten işim olmaz öyle uzun yola çıkmakla falan diyorsanız , ben saçları jöleliyim kaska falan gerekte yok , zaten motor dünyanın parası birde onlara o kadar para veremem , hem kask takınca seni kim görecek , o korumalı montlar , pantolonlar falan ! içinde durulmaz onların diyorsanız , buraya kadar bu yazıyı okuyup zaman kaybetmişinizdir , Size kolay gelsin hayatta başarılar , Motosiklet bizim için sizin sandığınızdan biraz daha ciddi bir konu
İlk motosikleti aldık sonra ne olacak sorusunun yanıtı
İlk motosiklet ilk sevgili gibidir , biraz çabuk tüketilir ama en azından 1 yıl 20.000 km kadar kullanmanızı tavsiye ederim
Malum hepimiz yaradılışımız gereği çok farklı beğeni kriterlerine sahibizdir , sağlıklı bir başlangıç süreci geçirdikten sonra 25 beygir ila 70 beygir arasında değişen hacimlerde ve özelliklerde bir motosikleti almak sizin fiziksel özelliklerinize bütçenize ve kişisel beğeninizle birlikte kullanım amacınıza göre kendinizin karar vereceği bir durumdur
Yalnız motosikleti büyüttük hadi gelsin uzun yollar demeniz için biraz erken , karşınızda yeni bir süreç sizi beklemektedir
Yolculuk mesafelerini biraz kategorize etmek gerekirse 3 ana başlıkta toplayabiliriz
1 0 ila 200 km arasında mesafeler kısa mesafelerdir
2 200 ila 400 km arasındaki mesafeler orta mesafelerdir
3 400 ila 800 km arasındaki mesafeler uzun menzilli mesafelerdir
4 800 ila 1400 km arasındaki mesafeler uzun menzilin üzerindeki mesafelerdir ve kimseye tavsiye edilemeyecek kadar uzun ve ciddi işler olduğu gibi , artık biraz da profesyonellik sınırındadır
Nedir bu uzun yol süreci ?
Sağlıklı bir başlangıç yapıp motosikletinizi 1 yıl 20.000 km kadar kullandıysanız , zaten günlük 200 km civarında geziler yapmışsınızdır
Artık orta mesafelere kontak açabilirsiniz , burada yeni bir yorgunluk süreci ile karşılaşacaksınız ve birkaç kere günü birlik 400 km mesafeli gezilere otoyolların dışında çeşitli alternatifleri de kullanarak çıkmanız ve birkaç aylık bir kendinizi ve yoları tanıma sürecinden sonra gerçek bir uzun yola çıkabilirsiniz
Ne zaman bir günde 800 km ve üzerinde yol yapabiliriz
Şunu kenara koyalım motosikletinizi alır ve ertesi gün 1000 km gibi bir mesafeye kontak açabilirsiniz , başınıza hiçbir şey gelmeyebilirde ama bir kere sorun yaşadığınızda ölüp , her yıl duyduğumuz ölümlü motosiklet kazalarından birinin baş aktörü olabilirsiniz
Bir günde uzun yol yapmak sürüş deneyi dışında , yolculuk için hazır ve sağlıklı bir bedenle birlikte değişken koşullar hakkında bilgi birikimi ister
Haziran da Ankara dan bir sabah yola çıktığınızda hava + 10 derece iken 500 km ilerde Adana da + 45 derece olabilir ve bu üstesinden çok kolay geleceğiniz bir durum olmayabilir
Peki şart mıdır uzun yola çıkmak ?
Hayır şart değildir , motosiklet özgürlüğe açılan penceredir ve güvenlik dışında şartları bağlamaz , motosikletinize emniyetli ve tam koruma binmek dışında hiçbir şarta ve kurala tabi olmak zorunda değilsiniz
Genel hatlarda hani tip ve özelliklerde bir motosiklet almalıyız
Bu sizin vereceğiniz karardır yalnız ilk yıllarda 4 silindir ve 100 beygir civarında güç üreten makinelerden uzak durun , bu tür motosikletler her şeyden önce 4 mevsim binilecek motosikletler olmadığı gibi her binicinin ihtiyaç hissetmeyeceği kadar güçlü ve kontrolü zor olduğu gibi aynı zamanda ölümcül makinelerdir
Kendi kullandığım motosikleti neye göre seçtim
32 yaşında deneyimli bir sürücüyüm ve genel olarak tek gezmekten keyif almamla birlikte iki kişi ve tam yükle uzun sayılabilecek yolculuklar yapıyorum ve ihtiyaçlarım doğrultusunda bir motosiklet sahibiyim
Uzun yol endurosu denebilecek 650 cc 2 silindir 53 beygirlik karbüratörlü , ön jantı 21 inç ve lastikleri dubleks olmayan bir motosiklet kullanıyorum
Motosikletimin gerektiğinde bir anahtar çevirmekle sökülüp takılan 3 tane sabit çantası var ve 2 kişi tatile çıkarken bile tüm eşyamızı yükleyebiliyorum
Yazının mutlaka eksikleri vardır , dilim döndüğünce kendi penceremden yazmaya çalıştım
Yolunuz hep açık olsun kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim

20 ocak 2008 Yusuf Mengi