SEVAL
www.sevalduban.com
IRC mini maksi ailesi, yani 60-75 ft aralığı, oldukça hızlı bir büyüme trendi yakaladı, üstelik ekonomik kriz koşullarına rağmen.
Bu ayın ortalarında size Amerikalı Tom Hill’in son teknesi 75ft.’lik Titan’ı duyurmuştuk.
Şimdi bu aileye yeni bir üye daha katıldı. Judel Vrolijk’in tasarlayıp Green Marine tarafından inşa edilen 72ft.’lik RAN, Barcelona’da suya indirildi.
Alman tasarım ofisi Judel Vrolijk’in kaleminden çıkan RAN, Pirates of Caribbean, Mascalzone Latino AC, VOR70 Team Russia ve benzerlerini hayata geçiren ünlü İngiliz üretici firması Green Marine tarafından inşa edildi. Tekne daha sonra Barcelona’ya nakledildi.
KAZAA'NIN KURUCUSU, e-bay ve SKYPE’NİN ORTAĞI
Şimdi size RAN ve sahibi Niklas Zennstrom hakkında kısa bir bilgi verelim.
Niklas Zennstrom İsveçli bir yazılımcı. Ama herkes kendisini kurucusu olduğu “Kazaa” isimli serbest paylaşım platformundan hatırlayacak. Zennstrom aynı zamanda e-bay ve Skype’nin de ortaklarından.
Önceki teknesi modifiye edilmiş bir TP52 olan Zennstrom, ekibimiz OZ’un da yarıştığı Key West yarış haftasını IRC1 sınıfında lider olarak tamamlamıştı. Aynı yarışta bulunan 65ft.’lik STP65 Rosebud’un hızından oldukça etkilenmiş olsa gerek, ona yakın boyda bir “hız makinası” yaptırmış kendisine.
GÖVDE VE GÜVERTE TEK PARÇA
Şimdi de RAN’ın özelliklerine gelelim...
Tekne, Green Marine’nin Lymington’daki tesislerinde üretildi. En büyük özelliği ise gövde ve güvertenin ayrı ayrı değil tek parça olarak inşa edilmesi.
Tamamen pre-preg karbon ve kevlar balpeteği çekirdek malzemeden üretilen bu yarış makinesi, sabit torpil bir salmaya ve Titan’ın aksine konvansiyonel tek bir palaya sahip.
Artık klasiklerden olan uzun sabit baston ve kıçtaki köşeler RAN’da da kendini gösteriyor. Teknenin kıç tarafında daha önce yine Judel Vrolijk tasarımı 66ft.’lik Numbers’ta görmüş olduğumuz içbükey çizgiler mevcut.
“DEĞİRMEN” VE VİNÇLER KARBON
Aslında bu tip çizgiler ilk defa RAN ile hayat bulmuyor. 18ft. Skiffler bu çizgiye uzun zamandır sahip. Aynı şekilde Hugh Welbourne tasarımı 52.ft.’lik Neil Pryde ve daha bir çok ufak teknede kullanılan bu tasarım ilk defa bu kadar büyük ve modern bir teknede karşımıza çıkıyor.
3 gurcatalı yüksek modulus Southern Spars karbon direğe ve karbon çarmıklara sahip olan teknenin geniş yarış kokpiti, değil kabin yükseltisi, en ufak bir çıkıntı bile taşımamasıyla dikkat çekiyor. RAN’ın “kahve değirmenleri” ve vinçleri de karbon.
TASARRUF DİYE BİR DÜŞÜNCE YOK
Özellikleri incelendikçe teknenin üretilmesi aşamasında “para harcamaktan çekinilmediği” hemen fark ediliyor. Zira amaç “tasarruf” değil, “en hızlı” ve “en hafif” özelliklere sahip olmak.
Hal böyle iken fatura da astronomik boyutlarda kabarıyor. Böyle bir anlayış ve böyle bir tekne Türkiye için “olağanüstü” bir lüks. Ama biz yine de böyle bir tekneyle yelken yapacağımız günlerin hayalini kurmaktan vazgeçmiş değiliz.
Turksail
Bu ayın ortalarında size Amerikalı Tom Hill’in son teknesi 75ft.’lik Titan’ı duyurmuştuk.
Şimdi bu aileye yeni bir üye daha katıldı. Judel Vrolijk’in tasarlayıp Green Marine tarafından inşa edilen 72ft.’lik RAN, Barcelona’da suya indirildi.
Alman tasarım ofisi Judel Vrolijk’in kaleminden çıkan RAN, Pirates of Caribbean, Mascalzone Latino AC, VOR70 Team Russia ve benzerlerini hayata geçiren ünlü İngiliz üretici firması Green Marine tarafından inşa edildi. Tekne daha sonra Barcelona’ya nakledildi.
KAZAA'NIN KURUCUSU, e-bay ve SKYPE’NİN ORTAĞI
Şimdi size RAN ve sahibi Niklas Zennstrom hakkında kısa bir bilgi verelim.
Niklas Zennstrom İsveçli bir yazılımcı. Ama herkes kendisini kurucusu olduğu “Kazaa” isimli serbest paylaşım platformundan hatırlayacak. Zennstrom aynı zamanda e-bay ve Skype’nin de ortaklarından.
Önceki teknesi modifiye edilmiş bir TP52 olan Zennstrom, ekibimiz OZ’un da yarıştığı Key West yarış haftasını IRC1 sınıfında lider olarak tamamlamıştı. Aynı yarışta bulunan 65ft.’lik STP65 Rosebud’un hızından oldukça etkilenmiş olsa gerek, ona yakın boyda bir “hız makinası” yaptırmış kendisine.
GÖVDE VE GÜVERTE TEK PARÇA
Şimdi de RAN’ın özelliklerine gelelim...
Tekne, Green Marine’nin Lymington’daki tesislerinde üretildi. En büyük özelliği ise gövde ve güvertenin ayrı ayrı değil tek parça olarak inşa edilmesi.
Tamamen pre-preg karbon ve kevlar balpeteği çekirdek malzemeden üretilen bu yarış makinesi, sabit torpil bir salmaya ve Titan’ın aksine konvansiyonel tek bir palaya sahip.
Artık klasiklerden olan uzun sabit baston ve kıçtaki köşeler RAN’da da kendini gösteriyor. Teknenin kıç tarafında daha önce yine Judel Vrolijk tasarımı 66ft.’lik Numbers’ta görmüş olduğumuz içbükey çizgiler mevcut.
“DEĞİRMEN” VE VİNÇLER KARBON
Aslında bu tip çizgiler ilk defa RAN ile hayat bulmuyor. 18ft. Skiffler bu çizgiye uzun zamandır sahip. Aynı şekilde Hugh Welbourne tasarımı 52.ft.’lik Neil Pryde ve daha bir çok ufak teknede kullanılan bu tasarım ilk defa bu kadar büyük ve modern bir teknede karşımıza çıkıyor.
3 gurcatalı yüksek modulus Southern Spars karbon direğe ve karbon çarmıklara sahip olan teknenin geniş yarış kokpiti, değil kabin yükseltisi, en ufak bir çıkıntı bile taşımamasıyla dikkat çekiyor. RAN’ın “kahve değirmenleri” ve vinçleri de karbon.
TASARRUF DİYE BİR DÜŞÜNCE YOK
Özellikleri incelendikçe teknenin üretilmesi aşamasında “para harcamaktan çekinilmediği” hemen fark ediliyor. Zira amaç “tasarruf” değil, “en hızlı” ve “en hafif” özelliklere sahip olmak.
Hal böyle iken fatura da astronomik boyutlarda kabarıyor. Böyle bir anlayış ve böyle bir tekne Türkiye için “olağanüstü” bir lüks. Ama biz yine de böyle bir tekneyle yelken yapacağımız günlerin hayalini kurmaktan vazgeçmiş değiliz.
Turksail