firatcoskun
Ana Kamp
Herkese merhabalar,
Çok uzun zamandır araştırmasını yaptığım, ancak bir türlü cesaret edemediğim ve imkan bulamadığım motokaravan serüvenine bende sonunda bir adım attım. Yaklaşık 1,5 ay evvel Giresun'dan 1998 model bir Iveco M29.14 (çekme belgeli) araç satın aldım. Aracı ikamet ettiğim şehir olan İstanbul'a bir ambar firmasıyla anlaşarak tır ile getirdik.
2 aylık süreçte eşim ile birlikte söküm ve planlamayla ilgili çalışmalar yaptık. Araçta ilk etapta gördüğümüz aksaklıklar imdat fren telinin kopması ve sağ ön diskteki çatlaklardı. Yönlendirmeler sonucunda iş yerime yakın olan Güngören Oto Sanayide bulunan Yakup Usta (Burak Oto) ile tanıştım ve kendisi bu aksaklıkları giderdi.
Söküm sonrasında tahmin ettiğimiz gibi Iveco'nun kronik sorunu olan çürümelerle karşılaştık. Bir miktar süre bu çürükler için karoser ustalarından fiyat almakla geçti. Maalesef bu bütçeler total bütçeden büyük miktarlar götüreceği için bu işlemleri kendim yapmaya karar verdim. Kesinlikle profesyonel bir usta olduğumu iddia etmem ancak elim anahtar tornavida tutar. Tüm ustalarımızın aflarına sığınarak, kendi çabalarımızla yapacağımız aracımızı ve bu serüveni kısa kısa açıklamalar ve görsellerle sizlerle paylaşmak istiyorum. Zira aracı almadan önce konuyla ilgili çok fazla kaynak bulma imkanım olmadı. Youtube ve forumdan takip ettiğim kaynakları üreten arkadaşlara da buradan selamlarımı, saygılarımı ve teşekkürlerimi iletiyorum.
Süreçle ilgili tüm merak ettiklerinizi sorabilirsiniz. Naçizane kendi fikir ve deneyimlerimi sizlerle paylaşmaktan mutluluk duyarım.
Çok uzun zamandır araştırmasını yaptığım, ancak bir türlü cesaret edemediğim ve imkan bulamadığım motokaravan serüvenine bende sonunda bir adım attım. Yaklaşık 1,5 ay evvel Giresun'dan 1998 model bir Iveco M29.14 (çekme belgeli) araç satın aldım. Aracı ikamet ettiğim şehir olan İstanbul'a bir ambar firmasıyla anlaşarak tır ile getirdik.
2 aylık süreçte eşim ile birlikte söküm ve planlamayla ilgili çalışmalar yaptık. Araçta ilk etapta gördüğümüz aksaklıklar imdat fren telinin kopması ve sağ ön diskteki çatlaklardı. Yönlendirmeler sonucunda iş yerime yakın olan Güngören Oto Sanayide bulunan Yakup Usta (Burak Oto) ile tanıştım ve kendisi bu aksaklıkları giderdi.
Söküm sonrasında tahmin ettiğimiz gibi Iveco'nun kronik sorunu olan çürümelerle karşılaştık. Bir miktar süre bu çürükler için karoser ustalarından fiyat almakla geçti. Maalesef bu bütçeler total bütçeden büyük miktarlar götüreceği için bu işlemleri kendim yapmaya karar verdim. Kesinlikle profesyonel bir usta olduğumu iddia etmem ancak elim anahtar tornavida tutar. Tüm ustalarımızın aflarına sığınarak, kendi çabalarımızla yapacağımız aracımızı ve bu serüveni kısa kısa açıklamalar ve görsellerle sizlerle paylaşmak istiyorum. Zira aracı almadan önce konuyla ilgili çok fazla kaynak bulma imkanım olmadı. Youtube ve forumdan takip ettiğim kaynakları üreten arkadaşlara da buradan selamlarımı, saygılarımı ve teşekkürlerimi iletiyorum.
Süreçle ilgili tüm merak ettiklerinizi sorabilirsiniz. Naçizane kendi fikir ve deneyimlerimi sizlerle paylaşmaktan mutluluk duyarım.