olasiliksiz
98'rav4
Ynt: Jeep'lerin Bittiği an......
Aslında hesap şöyle. araç 1000kg diyelim. Araç 2 çekerse tekerlek başına 500kg kaldırabilecek sürtünme kuvveti lazım tekerleklerle zemin arasında.
4x4 ise ve ne kadar diferansiyel varsa hepsini kilitlediniz tam 4x4 çalışıyor diyelim. O zaman tekerlek başına 250 kg çekebilecek sürtünme kuvveti yeter, ama sürücüsi ile beraber toplam ağırlığı 150kg olan motosikletin işi yine de daha kolay.
Tabi bu sadece olayın bir yönü. Bir de şu yönü var.
Sürtünme kuvveti = ağırlık x yüzeyin sürtünme katsayısı.
Yani ağırlıktan kaynaklanan fazla tork ihtiyacı yine ağırlıktan kaynaklanan sebeplerle artan sürtünme kuvveti sebebi ile dengeleniyor.
Geriye kalıyor sadece ağır aracın daha kolay gömüleceği. O konuda bir dez avantaj var malesef, ama gömülüp te aracın altı oturmadan sadece tekerlekler sağlam zemine oturursa avantaj da olabilir - tabi altta öyle bir zemin varsa- ki bu konu başlığındaki yer bataklık gibi.
İnanın çekiş sistemi motor gücü felandan daha önemlisi araç ağırlığı...
Aslında hesap şöyle. araç 1000kg diyelim. Araç 2 çekerse tekerlek başına 500kg kaldırabilecek sürtünme kuvveti lazım tekerleklerle zemin arasında.
4x4 ise ve ne kadar diferansiyel varsa hepsini kilitlediniz tam 4x4 çalışıyor diyelim. O zaman tekerlek başına 250 kg çekebilecek sürtünme kuvveti yeter, ama sürücüsi ile beraber toplam ağırlığı 150kg olan motosikletin işi yine de daha kolay.
Tabi bu sadece olayın bir yönü. Bir de şu yönü var.
Sürtünme kuvveti = ağırlık x yüzeyin sürtünme katsayısı.
Yani ağırlıktan kaynaklanan fazla tork ihtiyacı yine ağırlıktan kaynaklanan sebeplerle artan sürtünme kuvveti sebebi ile dengeleniyor.
Geriye kalıyor sadece ağır aracın daha kolay gömüleceği. O konuda bir dez avantaj var malesef, ama gömülüp te aracın altı oturmadan sadece tekerlekler sağlam zemine oturursa avantaj da olabilir - tabi altta öyle bir zemin varsa- ki bu konu başlığındaki yer bataklık gibi.