Jeneratörlerin 12v Çıkışından Aküleri Direk Olarak Şarj Edebilir miyiz?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan aslanahmet Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 27
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 46,272

aslanahmet

Zirve
Mesajlar
3,266
Tepkime Puanı
37
Yer
İstanbul
Merak ettiğim bir konu var. Bazı jeneratörlerin direk 12 volt çıkışı var. Bu çıkış kablolarını direk aküye bağlayıp, aküyü şarz edebilirmiyiz?
 

Etiketler
Ynt: Jeneratörlerin 12v Çıkışından Aküleri Direk Olarak Şarj Edebilir miyiz?

Mantıken olabilir gibi görünüyor ama Jeneratör çıkışının amperi önemli sanırım. Akü tipine bağlı olarak kapasitesinin %20 si gibi bir amperajla şarj edilmesi gerekiyor.
 

Ynt: Jeneratörlerin 12v Çıkışından Aküleri Direk Olarak Şarj Edebilir miyiz?

Edersin ama şarz çok uzun sürer çünkü bu tip jeneratörlerin şarz amp'i düşükdür, 5-6 amp gibi bir depo 3 litre benzinle ancak 4 saate 20 amp akü şarz edebilirsin..Hiç bir işe yaramaz yani...
 

Ynt: Jeneratörlerin 12v Çıkışından Aküleri Direk Olarak Şarj Edebilir miyiz?

Bitmiş ve marş basmayan bir akü için acil durumlarda kullanılabilr.
 

Ynt: Jeneratörlerin 12v Çıkışından Aküleri Direk Olarak Şarj Edebilir miyiz?

Ben de acil durumlarda kullanılabilirmi diye sormuştum zaten. Yada bazen jeneratör başka iş için çalıştırıldığında (mesela 3.büs buluşmasında tost makinesini çalıştırmak için bile çalıştırmışlardı) şarj cihazı yoksa 12 volt direk bağlanıp aküye takviye yapılabilir mi diye düşünmüştüm.
 



Ynt: Jeneratörlerin 12v Çıkışından Aküleri Direk Olarak Şarj Edebilir miyiz?

Bildiğimiz pillerin şarjı ile aynı durum geçerli midir bilmiyorum ama, pilin sağlığı için düşük akım ile uzun süre şarj tavsiye ediliyor.
 

Ynt: Jeneratörlerin 12v Çıkışından Aküleri Direk Olarak Şarj Edebilir miyiz?

Motokaravanlar için sorun yok zaten. Jeneratör çalıştığında zaten 220 volt direk karavandaki girişe bağlanıyor. Karavan üzerinden 220V kullanılırken otomatik redresör yaşam aküsünü şarz ediyor. Sorun çekme karavanlarda. Çekme karavanların çoğunda yaşam aküsü yok. Enerjiyi çekici araçtan alıyor. Bu da çeken aracın aküsünü zayıflatabilir. Yukarıdaki yazılanlara dayanarak 12 Volt çıkışlı jeneratör alındığında 220 V çekme karavanda kullanıldığında bir yandan çekici aracın aküsüne 12 volt takviye yapılabilir diyebiliriz.
 

Ynt: Jeneratörlerin 12v Çıkışından Aküleri Direk Olarak Şarj Edebilir miyiz?

Hakan olabilir, ama pahalı bir elektrik elde etme şekli....650watt çanta jeneratörler 3 litre benzinle (10.5 TL) 4-5 saat çalışabilir ve sana en fazla 20 amp enerji üretir...Şöyle söyliyeyim, büro tipi buzdolabı jeneratörün ürettiği enerjiyi bire bir harcıyor...
 

Ynt: Jeneratörlerin 12v Çıkışından Aküleri Direk Olarak Şarj Edebilir miyiz?

Pahalı ama keyif için zaruri hallerde kullanılabilir. Yılda kaç gün kullanacaksın ki. 5-6 kez anca olur. Bence paradan çok ses daha büyük handikap.
 

Ynt: Jeneratörlerin 12v Çıkışından Aküleri Direk Olarak Şarj Edebilir miyiz?

Şarj dinamosunu rüzgar gülü ile çevirsem akü şarj edebilirmiyim
 



Ynt: Jeneratörlerin 12v Çıkışından Aküleri Direk Olarak Şarj Edebilir miyiz?

Gecenlerde bunalmıslıktan ve kolum agrıdıgı (zımpara yapmaktan) bır gunde kendıme bır gun tatıl vermıstım. Bır arkadas vasıtası ıle bır oto elektrıkcısı ıle tanıstım. Zıhnımde tasarladıgım bazı uygulamalarımdan bahsettıgımde , jeneratorle aku sarj konusundan ve kullanım olarak da mobıl bır motora (1,5 Hp) Akuple baglantı ıle 90 amper bır alternator tasarımdan bahsettım. Kendısı duzenegın ıyı bır hesaplama olarak sonuc alınabılecegını , ancak şarj edılen aku ıle alternatorun aynı degerı tasıması ve mobıl motorun en yuksek degerdekı tork dosunune ayarlanarak (tahmını 1500-1600 devır) akrıca aletnator uzerınde ısıyı kontrol eden bır termostatık rolenın ılave edılmesını tavsıyesınde bulundu. bu sıstem uzerınde tek endısenın alternator demarajının mobıl motor donusundekı zorlayıcı etkının gozlenmesı gerekebılecek gıbı.
Şahsi dusuncem olarak bu aygıtı gerceklestırmeye calısmam gerektıgını dusunuyorum (ılerıye donuk) . Dostlarımızında konu uzerınde ınceleme yapması veya ıctıhatından son derece memnun olurum.
Sevgı saygı selamlarımı yolluyorum.
 

Ynt: Jeneratörlerin 12v Çıkışından Aküleri Direk Olarak Şarj Edebilir miyiz?

karagozlers' Alıntı:
Şarj dinamosunu rüzgar gülü ile çevirsem akü şarj edebilirmiyim

şarj dinamosunun yüke bindiği zaman rüzgar gülünün gücü yetmeyebilir veya büyük bir rüzgar gülü lazım olabilir,
şarj dinamosu boşta iken el ile çevirebiliyorsunuz fakat şarj etmeye başladığında sıkışmaya zor dönmeye başlıyor
 

Ynt: Jeneratörlerin 12v Çıkışından Aküleri Direk Olarak Şarj Edebilir miyiz?

orbay74' Alıntı:
Gecenlerde bunalmıslıktan ve kolum agrıdıgı (zımpara yapmaktan) bır gunde kendıme bır gun tatıl vermıstım. Bır arkadas vasıtası ıle bır oto elektrıkcısı ıle tanıstım. Zıhnımde tasarladıgım bazı uygulamalarımdan bahsettıgımde , jeneratorle aku sarj konusundan ve kullanım olarak da mobıl bır motora (1,5 Hp) Akuple baglantı ıle 90 amper bır alternator tasarımdan bahsettım. Kendısı duzenegın ıyı bır hesaplama olarak sonuc alınabılecegını , ancak şarj edılen aku ıle alternatorun aynı degerı tasıması ve mobıl motorun en yuksek degerdekı tork dosunune ayarlanarak (tahmını 1500-1600 devır) akrıca aletnator uzerınde ısıyı kontrol eden bır termostatık rolenın ılave edılmesını tavsıyesınde bulundu. bu sıstem uzerınde tek endısenın alternator demarajının mobıl motor donusundekı zorlayıcı etkının gozlenmesı gerekebılecek gıbı.
Şahsi dusuncem olarak bu aygıtı gerceklestırmeye calısmam gerektıgını dusunuyorum (ılerıye donuk) . Dostlarımızında konu uzerınde ınceleme yapması veya ıctıhatından son derece memnun olurum.
Sevgı saygı selamlarımı yolluyorum.
Herhangi bir motorun çıkışına konjektörüyle birlikte oto alternatörü takarak akü şarj edebilirsiniz. 90A bir alternatöre takmanız gereken akünün kapasitesi farklı bir olay. 90A alternatör max. 90A akım üretebilir. Halbuki akünün şarj esnasında çekeceği akım akünün dolululuğu ve aküye verdiğiniz gerilimle ilgilidir. Kaldı ki aküyü şarj ederken genelde akünün Ah değerinin %10'unu aşmanızı pek tavsiye etmiyorum. Zorunlu hallerde akü üreticisi de izin veriyorsa, %30 değerlerine kadar çıkılabilir.
Ancak elinizde bir jeneratör varsa; böyle bir durumda jeneratör çıkışına takacağınız akü şarjına uygun bir gerilim dönüştürücü kullanmak daha doğru olur.
 

Ynt: Jeneratörlerin 12v Çıkışından Aküleri Direk Olarak Şarj Edebilir miyiz?

Sn Ferhat bey .
Katkılarınızdan dolayı cok tesekkur ederım. Ne var kı; Bu konularda amator olusumdan dolayı bazı terımlerı kavramakta zorluk cekmekteyım. Şayet mumkun ıse yazınızdakı sonn paragrafta (Ancak elınızde bır jenerator varsa) "uygun bır gerılım donusturucu " hakkında esnaf agzı veya benım anlayabılecegım bır acılamada bulunmanızı ıstırham edebılırmıyım.
Ortak bır kanaat olusturulabılmesı yonunde forum dostlarımızın goruş ve dusuncelerıne de ıhtıyac duymaktayım . Sistem olarak kullanılabılırlık yonunden degerlendırmelerınızı merak etmekteyım.
Saglık lar dıleklerımlle.
 

Ynt: Jeneratörlerin 12v Çıkışından Aküleri Direk Olarak Şarj Edebilir miyiz?

Mehmet Bey, elinizde kullandığınız bir jeneratörünüz varsa; bu jeneratörün 220V çıkışını bir redresör (doğrultucu, sarj regülatörü, akü şarj için düzenlenmiş güç kaynağı) ile akünüze bağlayabilirsiniz. Aküyü şarj ederken, bu redresörünüzün çıkışının (eğer akıllı bir redresör değilse) takip edilerek 14.4V gerilimini ve akım olarak, akü Ah değerinin %10'unu aşmadan şarj etmek gerekir. Hatta bu 14.4V'luk şarj geriliminin akü dolduğunda 13.6-13.8V'a düşürülmesi gerekir. Bu değerlerin aşılması akünüzün ömrünü kısaltabilir. Jeneratörlerde ayrıca 12V çıkışı da vardır ama bu verimli bir çıkış değildir. Mecbur kaldığınızda kullanabilirsiniz.
 



Ynt: Jeneratörlerin 12v Çıkışından Aküleri Direk Olarak Şarj Edebilir miyiz?

Ferhat bey.
Şu anda elımde bulunan duzenek şoyle: Amator bır kompresorum var kendı yaptıgım. Aracımı uzunca bır sure kullanmadıgım ve bır gun lazım oldugunda marşım basmadı . akumu elıme alıp şarj ettırmek zor geldıgınden, kopresorumun pulesıne (Vkayışlı) dınamoyu sokup baglantısını yaptım . (alternator kendınden konjektorlu) Otomobılde oldugu baglantı seklını taklıt ederek (oto elektrıgınde becerıklıyım) baglantıyı saglayıp komresorun elektrık motoru ıle dınamoyu dondurdum (1600 Dv Dk) monte etmıs oldugum Şarj lambasının sondugunu gorunce umutlandım . Tahmını 40 dk lık bır zamandan sonra aku marş basabılecek duruma geldı . Umudum bu dur kı ;Guc kaynagı olarak kullanmış oldugum elektrık motoru yerıne mobıl bır motordan yararlanarak daha yuksek bır amperle akuyu kısa surede doldurmak cabasındayım.
Bır jenerator almayı dusunmuştum .Fakat 220 volt dan ıstedıgım amperı alamayacagımı ve jeneratorlerde bulunan 12 veya 24 volt akımın bır duzenleyıcı ıle 220 volt kollektorunun endıksıyonunu olusturdugunu bılıyorum ve gereken besleme gucune sahıp olmadıgı tahmınınden hareketle , dusunmus oldugum bu duzenegı gelıstırme cabasındayım.
Verdıgınız bılgıler ıcın tesekkur ederım. kurmak ıstedıgım duzenek yıne bır canta jenerator gorunumunde olacak fakat sadece yasam okumu gerektıgınde ( arac motorunu calıstırmadan ) sarj edebılmek maksadındayım. Buraya kadar Goremedıgım bır aksaklık varmıdır dıye merak etmekteyım. Ne dersınıs İş gorur mu dersınız
Saglık dıleklerımle selamlar gonderıyorum. Teşekkur ederım.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,931
Mesajlar
1,525,946
Kayıtlı Üye Sayımız
166,707
Kaydolan Son Üyemiz
Yoldaki Adam

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst