KAÇKARLAR ZİRVE TIRMANIŞI
ROTA :Klasik Kuzey Rotası
TARİH 18-25/08/2003
EKİP Yücel ELİBÜYÜK, Oğuzhan APAYDIN
ZORLUK DERECESİ III - IV
HAVA DURUMU Açık,Tüm gün yoğun sisli, sabah ve akşam saatleri hafif rüzgarlı.
KAR DURUMU Yaz tırmanışı olduğu için kar yoktu.
TEKNİK MALZEME Kazma 2, kask 2,
KAMP MALZEMESİHANNAH EXTREM 1 adet çadır, tulum 2, çanta 2, primus ocak 1500cc yakıt, pişirmeseti 1 tk, ilkyardım seti 1 ve kişisel malzemeler.
YİYECEK Zirve maksatlı gidildiği ve 5 gün kalınacağı için yiyecekler fazla alındı, kahvaltı için krem peynir, zeytin ezmesi, bal diğer öğünler için, makarna, bulgur,garnitür.
GİYİM Standart giysiler, yanında şort atlet gibi yazlık giysi alınabilir, sis ve sisle beraber inan çiğ yoğun bir ıslaklık veriyor soluyan ve çabuk kuruyan giysiler tercih edilmeli.
ULAŞIM Ankara-Rize arasını 15 saat gibi bir sürede Metro firması ile kat ettik Rize den Ayder minibüsüne binip Ayder de indik (dikkat 8 den önce orada olmalısınız) buradan yukarı kavron yaylasına araç sıkıntısı olduğu için geri kalan yol tabanvay, önce kaler düzü, aşağı kavron ve yukarı kavron, 4,5 saatlik bir yol,buradan öküzçayırı veya derebaşı mevki kamp alanları bir 4,5-5 saat daha çekiyor.
Tırmanış Özeti Yola çıkışımızın 2.ci gününde kamp alanımız da ilk gecemiz yoğun sis altında geçti 3,gün anca dağı ve rotayı görebildik, buzul göllerini ve Kaçkar büyük ve küçük buzulun resimlerini çekebilmek için Lanetleme geçidini tırmanıp Mezovit tepeye çıktık Buzul göllerinin resimlerini çektik dönüş yine yoğun sis altında oldu, kamp alanında bulunan yerli halktan bazı dostlar zirve için tırmandılar fakat hava müsade etmedi yukarılar açıkmış ama yolu şaşırmışlar. 4, gün gece havanın güzel olması ile saat 6:10 da yola çıktık bizden önce çıkan Tedak ekibini küçük buzulun önüne geldiğimizde kapıda gördük onlar kapıyı aşıp zirve için sırt rotasına girdiler bizde kapıya doğru yükseldik.8:50 de kapıyı aşmış en zor etabı bitirmiş ama yoğun bir sis içinde kalmıştık, rota başında bulunan bivak alanında sisin dağılmasını bekledik. 2 saat 15 dakikalık bekleyişin ardından sisin dağılmasını beklemekten sıkılıp durumu değerlendirdik rota gözükmüyordu ve yukarıdan inen dağcılar vardı ? Riske girmeden inmeye karar verdik ve o esnada önümüze çıkan dağ keçisin fotoğrafını çektik. (ama istediğimiz gibi çıkmamış) ve inişe başladık o günü de dinlenerek geçirip ertesi sabah dönüş için kampı toplayıp geldiğimiz yolu geri dönüşe başladık.
Alıntıdır
ROTA :Klasik Kuzey Rotası
TARİH 18-25/08/2003
EKİP Yücel ELİBÜYÜK, Oğuzhan APAYDIN
ZORLUK DERECESİ III - IV
HAVA DURUMU Açık,Tüm gün yoğun sisli, sabah ve akşam saatleri hafif rüzgarlı.
KAR DURUMU Yaz tırmanışı olduğu için kar yoktu.
TEKNİK MALZEME Kazma 2, kask 2,
KAMP MALZEMESİHANNAH EXTREM 1 adet çadır, tulum 2, çanta 2, primus ocak 1500cc yakıt, pişirmeseti 1 tk, ilkyardım seti 1 ve kişisel malzemeler.
YİYECEK Zirve maksatlı gidildiği ve 5 gün kalınacağı için yiyecekler fazla alındı, kahvaltı için krem peynir, zeytin ezmesi, bal diğer öğünler için, makarna, bulgur,garnitür.
GİYİM Standart giysiler, yanında şort atlet gibi yazlık giysi alınabilir, sis ve sisle beraber inan çiğ yoğun bir ıslaklık veriyor soluyan ve çabuk kuruyan giysiler tercih edilmeli.
ULAŞIM Ankara-Rize arasını 15 saat gibi bir sürede Metro firması ile kat ettik Rize den Ayder minibüsüne binip Ayder de indik (dikkat 8 den önce orada olmalısınız) buradan yukarı kavron yaylasına araç sıkıntısı olduğu için geri kalan yol tabanvay, önce kaler düzü, aşağı kavron ve yukarı kavron, 4,5 saatlik bir yol,buradan öküzçayırı veya derebaşı mevki kamp alanları bir 4,5-5 saat daha çekiyor.
Tırmanış Özeti Yola çıkışımızın 2.ci gününde kamp alanımız da ilk gecemiz yoğun sis altında geçti 3,gün anca dağı ve rotayı görebildik, buzul göllerini ve Kaçkar büyük ve küçük buzulun resimlerini çekebilmek için Lanetleme geçidini tırmanıp Mezovit tepeye çıktık Buzul göllerinin resimlerini çektik dönüş yine yoğun sis altında oldu, kamp alanında bulunan yerli halktan bazı dostlar zirve için tırmandılar fakat hava müsade etmedi yukarılar açıkmış ama yolu şaşırmışlar. 4, gün gece havanın güzel olması ile saat 6:10 da yola çıktık bizden önce çıkan Tedak ekibini küçük buzulun önüne geldiğimizde kapıda gördük onlar kapıyı aşıp zirve için sırt rotasına girdiler bizde kapıya doğru yükseldik.8:50 de kapıyı aşmış en zor etabı bitirmiş ama yoğun bir sis içinde kalmıştık, rota başında bulunan bivak alanında sisin dağılmasını bekledik. 2 saat 15 dakikalık bekleyişin ardından sisin dağılmasını beklemekten sıkılıp durumu değerlendirdik rota gözükmüyordu ve yukarıdan inen dağcılar vardı ? Riske girmeden inmeye karar verdik ve o esnada önümüze çıkan dağ keçisin fotoğrafını çektik. (ama istediğimiz gibi çıkmamış) ve inişe başladık o günü de dinlenerek geçirip ertesi sabah dönüş için kampı toplayıp geldiğimiz yolu geri dönüşe başladık.
Alıntıdır