Karavan/araba Tavsiyesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tayo Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 24
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,282
yükse
yükseksik önemli benim için biraz en azından ayaktq duyabileceğim bi yükseklik düşünüyorum. ve biraz rahat bir çalışma ortamı sağlamak istiyorum kendime. boyum 1.85
 

Öncelikle hoşgeldin. Forumda her konuda çok duayen/bilgili/tecrübeli arkadaşlar, abiler, ablalar vb var. Karavancı ekip de onlardan bir tanesi. Forumun karavan sekmesini incelediğinde bayağı bir bilgi sahibi olacaksındır zaten.
Ben de bir 4x4 overlander motokaravan/kampervan hayaliyle yanıp tutuşan birisi olarak, önce bir kıytırık migros çadırı ve yine dandik bir sırt çantası ile başladım. Sonra zaman ilerledikçe kendime bütçeme uygun ufak bir 4x4 aldım, çadırımı daha kaliteli bir çadırla değiştirdim. Sonra araç üstü çadıra geçtim, şimdi de araç üstü çadırı da satıp daha da profesyonel büyük bir şişme yer çadırına geçtim. Yani imkanlar dahilinde bakıp sevdikçe gelişiyor bazı şeyler, ben senin durumundaki birisi için, direkt bir çekme karavan vb gibi bir durumu asla önermiyorum açıkçası. Biraz deneyim ve bu hayat tarzının sana uygun olup olmadığını anlama evresi lazım, çok gereksiz masraflara girmemek için. Ben senin yerinde olsam , ilk etapta içinde yatabileceğim bir araç almaya bakardım. Doğada olmayı seviyorsan ufak/ekonomik bir 4x4 (japon birşeyler bakabilirsin) alıp koltukları yatırdın mı içinde rahat rahat yatabilirsin. İngilterede bir kız tek kapı jlx vitarasını campervana çevirmişti ön koltuğun birini yatırıp içinde de güzel güzel yatıyordu. Yok daha deniz kenarı şehiriçi asfalt vb takılıcam dersen de yine eli yüzü düzgün 4x4 olmasına gerek yok içinde yatılabilecek bir araç alıp ufaktan deneyebilirsin. Piyasada satılan kamp malzemelerinin çoğunu kendin improvize edebilir daha ucuza mal edebilirsin, örneğin 2 adet 5 lt lik su şişesi alır kullanır bitince kesip kamp lavabosu vb yapabilirsin, ilk etapta ekonomik ve yaratıcı çözümler ile -eğer ilerde bu işi sever ve karar verirsen- karşına çıkabilecek sorunlar için daha ilk başta pratik çözümler üretecek hale gelmiş olursun, donanım kazanmış olursun. Çekme karavandan önce ufak ufak önce içinde yatabileceğin ve şehiriçinde de sorunsuz dolaşabileceğin , kapalı otoparklara da sorunsuz girebileceğin falan uygun bir araçla başla derim, gönlünce olsun. Kolaylıklar diliyorum şimdiden.
 

çok teşekkür ediyorum herkese öneriler için. Yavaş yavaş başlamak en mantıklısı olacak gibi. tekrar aklıma takılan veya yardıma ihtiyacım olan bir konu olursa sormaya çalışacağım.
 

Ben bu tarz bir araç kullanıyorum. İçinin imalatını Ankara'da kendi karavanlarını yapıp bir süre kullanıp satan Bekir Gözüküçük arkadaşıma yaptırdım.
Eşimin pek zevk almadığı bir yaşam biçimi olduğu için, genelde tek ya da bir arkadaşım ile 1-2 ya da en fazla 3 gecelik kamplara gidiyorum. Çadır kampçılığından, Kango arkası campbox tarzından, şu an ki Doblo aracımın içi yapılana kadar arkasına taktığım kamp römorkundan, Doblo kamp aracına kadar geldim. Şimdiki düşüncem ise (eşiminde biraz dahil olmaya başlaması ile) Ducato tarzı bir motokaravana geçmek.
Aracımın (nam-ı diğer dobbicamper ) donanımından bahsetmek gerekirse, yalıtımını önce boya yapar gibi (kızgın buhar hatlarında yalıtım için kullanılan) isollat diye bir yalıtım sıvısı ile 3 kat püskürterek yaptık. Bekir ustam bununla yetinmeyip iç kaplamayı yapmadan evvel, ayrıca kauçuk izolasyon kullandı. Bu bana özellikle kış kamplarında harika bir konfor sağladı. Çok sıcakta uyumayı sevmeyen biri olarak çoğu kez dizel ısıtıcıyı kullanmadan uyku tulumu ile uyudum. Aracın diğer donanımları hakkında bilgi edinmek isterseniz, arkadaşım Emrah Doğan'ın çektiği ve aşağıda bağlantı adresini verdiğim tanıtım videosunda izleyebilirsiniz.
"Avantajları dezavantajları nedir?" diye sorulduğunda bunun tamamen kişisel tercihlerle ilgili değişkenlik gösterdiğini söylerim. Ben çadır kampçılığından geldiğim için ısınma, buzdolabı, aydınlatma, depolama gibi imkanların elimin altında olması açısından benim için müthiş konfor sağladı. Günümün çoğunu dışarda tente altında geçirip, gecelemek ya da gün içinde uzanmak için aracın içini kullandığımdan yüksekliği de sorun olmadı. Boynumu (boyum 171 cm) eğerek araç içinde giyinip soyunabiliyorum. Araçta bilgisayarımla çalışabiliyorum. Yemeğimi yapabiliyorum. Bulaşığımı yıkayabiliyorum. Wc hiç sorun olmadı. Kırsalda ıssız alanda doğal yollarla, şehirde ise (avm, cami, benzinci gibi) umumi wc'lerde ihtiyacımı giderebiliyorum. Portatif wc yi ve wc çadırını yeni aldım. Vakit olmadığından uzun kamplara ya da rotalara çıkmadım. Ancak çıkabilecek donanımdayım. Eşim ile bir iki kampımız oldu. Onunla olduğumda su wc olan kamp alanlarını tercih ettim haliyle. Yazın Ege Akdeniz sahillerinde yaptığımız otel ya da ev tatillerine de bu araç ile gidip yaptığımız çevre gezilerinde büyük konfor sağladı.
Wc-banyo hariç araç, donanım olarak tam bir karavan aslında. Ruhsatı da karavan olarak değiştirdim. Ancak küçük. Neden böyle bir araç tercih ettin derseniz, imkanlar kısıtlı olunca, ailenin kapitalini sadece kendi zevkiniz için harcayamıyorsunuz. Ailenize de bir araç lazım gündelik hayat için. Bu araç aynı zamanda gündelik kullanımı da sağlıyor. Ayrıca yüksek model (henüz 5 yaşı doldurmuş) ve az km araç tercihim idi. Ducato tarzı panelvanlarda bu kriterde araç fiyatları yüksek geldi. Her ne kadar ön yolcu koltuğuna 2 kişinin uzun yolculuklarda oturması zor olsa da ruhsatta koltuk sayısı 2+1 olarak kayıtlı. Eğer Ducato gibi bir panelvan olsa idi, gündelik kullanmak zor olacaktı. Bu araç ile her yere girip çıkabiliyorum. Şehir içinde uygun bir yerde geceleyebiliyorum. Tatil beldelerinin dar sokaklarına bile girip çıkabiliyorum. Bana çok rahat bir hareket özgürlüğü veriyor.
Maliyet konusuna videoda (Haziran 22) değinmiştim, ancak bugün itibari ile fiyatlar çok değişti.
Daha basit, daha az donanım, daha düşük model ve yüksek km araç ile daha az maliyet çıkabilir. Benim aracın aynısı (2017 model 83.000 km) ilanlarda yok. Yüksek km ler var. Onların fiyatları da 450.000 tl civarında. İçine yapacağınız dizayn ve donanımlarla bir fiyat oluşturabilirsiniz.

Uzun bir yazı oldu. Umarım kimseyi sıkmamışımdır

Tanıtım video bağlantı adresi:
Video: https://youtu.be/Bp4wLdq6aVI?si=GA2qjHPe1wrPtPrr
 

Aracınız çok güzel Candemir bey. Her şey pratik ve elinizin altında.

Kazasız ve keyifli günlerde kullanmanızı diliyorum
 



Çok güzel olmuş, Tebrikler...
Mutlu kamplar dilerim...
 


Teşekkürler. Bir müsaitlik yaratabilirsem (böyle bir araç düşününler için fikir vermesi için) yapım aşamalarını da seri halinde paylaşıcam.
Çok iyi olur gerçekten.

Forumda bu tarz araçların hangi işlemlerinden sonra bu hale geldiğini görmek ve bilgi almak isteyecek yüzlerce kişi olduğuna eminim.

Takipteyiz
 

Ben de kalıcı bir dönüşüm yapmadan aracımı sizinkine benzer şekilde kullanıyorum. Tam boy motokaravanların şehiriçinde ikinci bir araç gerektirmesi sorununa karşı bu araçlar iyi bir çözüm. Ben de bu yıl aracıma ekstra akü taktırdım ama muayeneden geçerken içini söküp kamyonet olarak geçiyoruz. Her sene bununla uğraşmak biraz zahmetli... Bir handikap da duş ve tuvalet olmaması oluyor tabii. Tuvalet imkanı olan yerlerde konaklayabiliyorum.