Karavan İçin Yardım Lütfen (uzakdost)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan uzakdost Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 20
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 11,859

uzakdost

Yeni Üye
Mesajlar
12
Tepkime Puanı
0
Merhaba arkadaşlar!...
Bu sitenizde ilk mesajım ve burada yazan tüm üyelerin, gerçekten inanılmaz sıcak, seviyeli ve samimi iştiraklerinin seviyesini tutturamamama endişesi taşımaktayım.
Yaklaşık iki haftadır bu güzel satırları, büyük bir merak ve zevk ile incelemekteyim.
Her birinizi, bu hoş atmosferi yaratmaya katkı sağladığınızdan dolayı gönülden kutluyorum.
Çok hoş bir site. Çok yararlı ve çok bilgi verici. İnanın insan satırlar arasına daldığınızda, kendini bir dost meclisinin sıcacık atmosferi içinde buluyor, zamanın nasıl akıp geçtiğini anlayamıyorsunuz. Güzel bir site oluşturulmuş. Kuranların eline, emeğine sağlık diyorum.
Hayatı boyunca karavanlara ilgi duymuş, günün birinde sahip olabilme hayali kurmuş bir insan olarak, yaşamakta olduğum 55.yılımda, bu hayalime doğru küçücük de olsa, bir adım atma zamanının geldiğini düşünmekteyim.
Yazılarınızı büyük bir titizlikle inceliyor ve notlar alıyorum. Şu anda henüz araç seçme aşamasındayım ve çok acele etmek istemiyor, konuyu enine boyuna tartmayı düşünüyorum.
Lafı uzattık, gelelim asıl meseleye.
Site çok güzel ama, biraz bilgi kirliliği oluşmuş gibi. Aynı konuyu başka başlıklar altında, tarif edilenin tam tersi anlatan arkadaşlara rastladım. Kafam karışmadı desem yalan olacak.
Bu nedenle bu konunun uzmanı olan sizlere sorularımı direkt sormaya karar verdim.
Sorularım şimdilik şunlar:
1.2006 yılının Şubat ayında tescillenmiş bir van aracın campere çevrilmesi ve ÖTV ödememesi için 2011 yılının Mart ayını beklemek mi gerekiyor?
2.Ruhsatında 2+1 yazan bir panelvanı campere çevirdiğimizde ABS gerekiyor mu? Sonuçta özel araç olarak işlendirilecek ama yolcu sayısı yine de 2+1 olacak. Neden ekstradan ABS istensin? Zaten 3 kişi taşıyor bu şekilde.
3.Ruhsatında 2+1 yazan bir panelvaını campere dönüştürüsek, yolcu sayısını 4+1 yapmak çok mu zordur? İçine normal araç koltuğu koysak ve projede göstersek sonuç alamaz mıyız?

Bu konularda bizleri aydınlatacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.

Not. Gerçekten, çok seviyeli bir yazışma ortamı oluşturmuşsunuz. Anlatımlarınız da gerçekten çok güzel ve anlaşılır. Her biriniz edebiyatçı gibisiniz. Tebrik ediyorum.
 

Etiketler
Ynt: Karavan İçin Yardım Lütfen (uzakdost)

Selamlar hoş geldiniz .Tümüyle size katılıyorum.Bende sayenizde konuyu sizden sonra takip etme niyetindeyim.iyi paylaşımlar diliyorum.
 

Ynt: Karavan İçin Yardım Lütfen (uzakdost)

Hoşgeldiniz uzakdost,
Övgüler için Karavan Dünyası adına ve tüm arkadaşlarım adına teşekkür ederim.
1. Araç tescil tarihinden ileri 5 yıl eklediğinizde muafiyet tarihini bulabilirsiniz. Örnek 21/02/2006-21/02/2011 gibi.
2. Karavan için ABS şartı yoktur.
3. 2+1 araç karavana dönüşümde ABS şartı olmadığı gibi aracınıza eklenecek koltuk için yeterlilik belgesi olan firmadan hizmet almalısınız ve aracınızda ABS bulunmalıdır.

Sorularınıza tatmin edici cevap bulduğunuzu umarım.
Levent
 

Ynt: Karavan İçin Yardım Lütfen (uzakdost)

Biraz daha net anlaşılması için Levent'e ek yapayım..

***Aracın campere veya alkovenliye çevrilmesine günü gününe 5 yaşını doldurma şartı var..
***Araç Kapalı kasa panelvan veya camlı minübüsden campere çevrilecekse, ABS şartı yok ( yolcu izni söför
mahallindeki koltuk sayısı kadar 2+1 veya 1+1), sadece alkovenli karavana çevrilecekse ABS şartı var..
***Araç panelvandan campere dönüşecekse, kargo bölümü içine ister ABS olsun isterse olmasın yolcu taşıma izni
alınamaz, yolcu adedi sadece söför kabini içindeki koltuk adedi kadar olabilir..
***Araç camlı minibüsden campere çevrilecekse, buraya dikkat edin, aracın arka bölümündeki her hangi bir koltuğun, yerini fabrikanın taktığı orjinal yeri değiştirmeden ve orjinal takdığı orjinal koltuğu kullanmak şartı ile, arka bölümede yolcu izni alınabilir ( alınabilir diyorum çünkü bu izin ilden ile değişik yorumlanabilmektedir ), ama orjinal yerinde duran orjinal koltuk araç karavana döndürülünce, karavana ne kadar uyum sağlayabilir bilemem..
 

Ynt: Karavan İçin Yardım Lütfen (uzakdost)

***Araç camlı minibüsden campere çevrilecekse, buraya dikkat edin, aracın arka bölümündeki her hangi bir koltuğun, yerini fabrikanın taktığı orjinal yeri değiştirmeden ve orjinal takdığı orjinal koltuğu kullanmak şartı ile, arka bölümede yolcu izni alınabilir ( alınabilir diyorum çünkü bu izin ilden ile değişik yorumlanabilmektedir ), ama orjinal yerinde duran orjinal koltuk araç karavana döndürülünce, karavana ne kadar uyum sağlayabilir bilemem******

Burada işler yine karıştı. Sanırım bir tek doğru yok. Mevzuatı değişik yorumlayan memurlar var şehrine göre. Ben şimdi 4+1 camlı minibüs kullanıyorum. 5 senesini doldurmasını beklediğim için yapısal bir değişiklik yapmadım. Ne olur olmaz diye de orjinal arka 3 lü koltuğu depoda saklıyorum. Ama arkaya yatak olabilen 3 lü koltuk koydum. Yani yeri de değişik. TÜV muayenede sadece emniyet kemeri sayısına bakıyor 2 senedir, problem çıkmadı . 5 sene dolunca yeterlilik belgesi olan bir firmada reimo tipi kampere değiştiririm diyordum. Arac abs li. Şimdi Atilla Bey, 5 sene sonra karavan ruhsatı almak için sen kendin içini yaparsan olmaz, çünkü koltuk farklı , ama yeterlilik belgesi olan firmada yaptırırsan olur mu diyor? Yoksa sen kafanı yorma , bildiğin yoldan devam et kamyonet ruhsatı da iyidir mi diyor :smiley:
 



Ynt: Karavan İçin Yardım Lütfen (uzakdost)

Uzakdost Hoşgeldiniz.
Umarım burada paylaşılanlar sizler için de çok faydalı olacaktır. :smiley:

Atilla Abi Merhaba;
Bu durumda benim de kafam karıştı çünkü ben de arkada yolcu taşımak için ABS şartı olduğu şeklinde biliyordum..
Benim araç üzerinden örnekleme yaparsak;
VW T4 2003 Model,
ABS yok,
Ruhsatta ;
Araç cinsi:Kapalı Kasa Kamyonet,
Kullanım Amacı:Yük Nakli-Hususi,
Sürücü Dahil Koltuk Sayısı:7,
Diğer Bilgiler:Yanları Camlı-3 sıra koltuklu gözüküyor.
Önde koltuk sayısı 2+1.Bu durumda karavan projesi yaptırırken ben 2+1 olarak mı yaptıracağım yoksa arka 3'lü koltuğu veya orta 2'li koltuğu gösterip(tabii tekrar orjinal koltuklardan bulmak lazım sattım çünkü :-X) 5 veya 6 kişi olarak proje yaptırabilir miyim?Böyle olunca TÜV'de adamlar 5-6 kişiyi sen nerede yatıracaksın demezler mi?(Tamam projede araç tavanı da yükseltilecek ama o durumda bile max 4 kişilk olabilir gibi geliyor)
Kriter aracın ruhsatta minibüs-panelvan/camlı-camsız/koltuklu-koltuksuz olması mıdır?
10 bilinmeyenli denklem gibi oldu ama.... ;D
Tşk
 

Ynt: Karavan İçin Yardım Lütfen (uzakdost)

Zorlukların başladığı nokta, aracınıza koltuk ilave etmek ve arka bölümde ruhsatınızda şu an yazan yolcu taşıma adedini fazlalaştırmaktan kaynaklanıyor. Koltuk ve yolcu adedini azaltmakta bir sıkıntı yok.

Araç 2+1 ise kargo bölümüne ayrı bir koltuk koyma ve yolcu taşıma şansınız yok. (Var ama prosedür zorlaşıyor, ABS ve belgeler gibi)
Karavan yapımı olarak çözümüde şöyle:
Proje çizdirip karavan ruhsatı çıkarırken, arka bölüme koyduğunuz her koltuğu yatak olarak çizdirip, TÜV muayenesinde de yatak pozisyonunda göstermeniz gerekir. Ayrıca arkada yolcu da taşıyamazsınız. (Yoldaki trafik kontrollerinde,arka bölüm koltuklarını yatak durumunda seyahat etmeniz gerekir, eğer uyanırlarsa ceza yersiniz.) Ve karavan olan aracınız 3500 kg geçmemiş olması gerekir.

Aracın şu anki ruhsatında arka bölümde koltuk ve yolcu taşıma görünüyorsa (City vanlardaki gibi, 4+1, 5+1,) yine proje çizdirmek koşulu ve bu yolcu adedini geçmemek koşuluyla ve emniyet kemerli olmak üzere, koltuğu geriye çekme şansınız var (Ama proje çizilip onaylanacak)

Şu an ruhsatında 7+1 ve daha fazla yolcu taşıması kayıtlı olanlarda ise, proje çizdirip onaylattıktan sonra , yolcu ve koltuk adedini azaltmakta bir sıkıntı olmadığını biliyorum. Bu tür araçlarda kaç sıra koltuğun olduğu önemli değil. Önemli olan ruhsatta yazan , sürücü dahil yolcu adedi (Ör: Yeni ruhsatlarda "sürücü dahil 3 , 4 , 5 , 7 " yazdığı gibi)

Bu bilgiler, forumdaki arkadaşların da tanıdığı , araç tadilat işlemlerini yapan, makina mühendisi Cevdet Çelikörs bey ile zamanında yaptığım görüşme neticesinde edinilmiştir. Yine de kendisiyle görüşmekte fayda olacağı kanısındayım.
 

Ynt: Karavan İçin Yardım Lütfen (uzakdost)

Arkadaşlarımızın içinde, panelvandan campere dönüşüm yapan ve arkaya koltuk ilavesi yaptıran yok mu acaba?
Ya da minibüsten dönüşüm yaptıran ve şu anda 4+1 kullanan mesela?
 

Ynt: Karavan İçin Yardım Lütfen (uzakdost)

Erden Abi Merhaba;
Biliyosun tavanı yükseltirken proje yaptıracağım zaten.Yazdıklarından anladığım bu projenin içerisinde şu an önde 2+1,ortada 1+1(döner),arkada 3'lü VIP tip olan koltuk yerleşimini önde 1+1 döner ortada 2 (Westfalia California gibi yatak olabilecek şekilde) yani 4 kişilik karavan olarak yaptırabileceğim.Bu şekilde ortadaki yatak olabilen koltuklarda(emniyet kemeri olmak kaydıyla) yolcu taşıyabileceğim.Doğru mu anlıyorum?
Eğer bu şekilde yaptırabilirsem süper olur.. ::smiley:
 

Ynt: Karavan İçin Yardım Lütfen (uzakdost)

BGRDRC' Alıntı:
Erden Abi Merhaba;
Biliyosun tavanı yükseltirken proje yaptıracağım zaten.Yazdıklarından anladığım bu projenin içerisinde şu an önde 2+1,ortada 1+1(döner),arkada 3'lü VIP tip olan koltuk yerleşimini önde 1+1 döner ortada 2 (Westfalia California gibi yatak olabilecek şekilde) yani 4 kişilik karavan olarak yaptırabileceğim.Bu şekilde ortadaki yatak olabilen koltuklarda(emniyet kemeri olmak kaydıyla) yolcu taşıyabileceğim.Doğru mu anlıyorum?
Eğer bu şekilde yaptırabilirsem süper olur.. ::smiley:

Buğra merhaba...

7 kişi yolcu taşıma kapasitesi zaten sana verilmiş bir hak. Ve ruhsatında da yazıyor anladığım kadarıyla.
Sen de benim camper gibi, ön 2 li yolcu koltuğunu 1 e düşürmek ve arkayı da 2 kişilik koltukla (3+1) , sürücü dahil 4 kişilik yapmak istiyorsun. (Westfalia düzeni galiba)

Şu an sana verilmiş hakkın dışında,yolcu ve koltuk ilavesi yapmıyacağın için bir sıkıntın olmaz sanıyorum. Tabii yine de Cevdet beyle bir görüş derim.
Tavan yükseltme konusunda da proje çizdirdikten sonra bir problem olmıyacağını sanıyorum. (Bu durumda sıkıntı, aracın eninde,yani yanlara doğru olan genişlemesinde başlıyor.)
 



Ynt: Karavan İçin Yardım Lütfen (uzakdost)

Erden Abi;
Yanlara doğru genişleme olmayacak..Sadece tavan yükselecek ve ön kısmı sendeki gibi değil de Californialardaki gibi Alcoven'e benzer şekilde olacak..Yukarıda 2 aşağıda 2 total 4 kişi yatabilecek şekilde düşünüyorum..
Yani aracın Aerodinamiğiyle ilgili yanlarda eksta bir çıkıntı vb olmayacak...Umarım dediğin gibi 4 kişilik proje yaptırabilirim..Bu durumda arka kısımda yolculuk eşim ve oğlan için hem güvenlik hem de polis kontrolü vb durumlarda problem olmayacak..
Cevdet Bey'e ulaşabileceğim bir numara varsa gönderebilirsen sevinirim..
 


Ynt: Karavan İçin Yardım Lütfen (uzakdost)

uzakdost, hoşgeldiniz...


Sanırım yukarıda yazılanlar yeterince açıklayıcı olmuştur. Bilgilerim doğrultusunda yazılanların tümünün doğru olduğunu ben de onaylıyorum.


Kafa karıştıracak olan tek konu arkaya eklenecek olan koltuk meselesi. Arkaya ilave yolcu koltuğu eklemek gerektiğinde yasaya göre koltukların CE belgeli ve TÜV onaylı olması, çarpışma testleri de dahil olmak üzere bir dizi testten geçmiş olması ve aracın "Tip Onay Belgeli" olması gerekmekte. Bu durumda ABS şartı da aranmakta. Ama takdir edersiniz ki böyle bir projeyi ülkemiz koşullarında gerçekleştirmek epey zor olacaktır. Projeye onay verme yetkisi olan kurum TSE. Uygulamaları ise yasalardaki belirsizliklerden dolayı şehirden şehire farklılık gösteriyor.

Bunu bir örnekle açıklamak gerekirse;

Örneğin PSA grubu araçlarda da VW Trasnporterde olduğu gibi 5+1 cityvan türü tip onay belgesi alınmış fabrika çıkışı araçlar bulunsaydı uygulama belki kolaylaşacaktı. Ama Atilla abi'nin dediği gibi arkadaki orjinal 3'lü koltuk karavan yerleşimine ne kadar uyum sağlar, düşünmek lazım. Eğer projenize uyum sağlayacaksa orjinali minibüs olan araçlardan satın alıp mevcut koltuk gruplarından işinize hangisi geliyorsa onu bırakıp diğerlerini çıkartma uygulamasına gidilebilir. Ancak minibüs olan araçların tamamen camlı olması da karavanın izolasyonu açısından dezavantaj...

Transporterda bu işin biraz daha kolay olmasının nedeni westfalia ya da Reimo yerleşiminin aracın orjinal koltuk düzenine çok benzemesidir. Yine bu örneği PSA grubuna taşırsak, eğer PSA araçta westfalia tarzı bir yerleşimi kabullenirseniz PSA minibüslerde kullanılan en arkadaki koltuğun bir önündeki koltuk grubunun orjinali emniyet kemerleriyle birlikte satın alınarak (orjinali CE belgeli ve TÜV onaylıdır mutlaka) projeye işlenebilir diye düşünüyorum. Bu durumda ABS şarttır. Proje onaylanıp araç muayeneden geçtikten sonra bu koltuk yatar mekanizmalı olan başka bir koltukla değiştirilebilir. Tabi yasal değildir ama daha sonrası için dikkat çekici olacağını sanmıyorum.
 

Ynt: Karavan İçin Yardım Lütfen (uzakdost)

Açıklamalarınız için teşekkürler arkadaşlar. Bir nebze aydınlandığımı söyleyebilir.
Sonuç olarak,
panelvandan camper yapmayı düşünüyorsak, 2+1 e razı olacağız ve ABS ye de gerek duymayacağız.
Minibüsten yapmayı düşünüyor isek ABS olmalı, koltuklar için de bir çok kafa karıştıran çalışma gerekiyor.
Bu konuyu çözdük galiba.
Mart2011 itibari ile de, Mart2006 tescilli araçları kullanabiliriz vergi ödememek için.
Tekrar reşekkürler.
 

Ynt: Karavan İçin Yardım Lütfen (uzakdost)

Verilen bilgiler benim de işime yaradı.Teşekkürler ;D
 



Ynt: Karavan İçin Yardım Lütfen (uzakdost)

uzakdost' Alıntı:
Açıklamalarınız için teşekkürler arkadaşlar. Bir nebze aydınlandığımı söyleyebilir.
Sonuç olarak,
panelvandan camper yapmayı düşünüyorsak, 2+1 e razı olacağız ve ABS ye de gerek duymayacağız.
Minibüsten yapmayı düşünüyor isek ABS olmalı, koltuklar için de bir çok kafa karıştıran çalışma gerekiyor.
Bu konuyu çözdük galiba.
Mart2011 itibari ile de, Mart2006 tescilli araçları kullanabiliriz vergi ödememek için.
Tekrar reşekkürler.

Bir eksiği tamamlayalım (ya da belki kafalarda yeni soru işareti yaratalım :smiley: );

Minibüsten yapmayı düşünüyorsanız ve araç yeni yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten sonra üretilmişse zaten ABS'si vardır. Yeni yönetmeliğe göre yolcu taşıma ruhsatlı minibüs türü araçlarda ABS bulunması zaten zorunlu. Motokaravan da "yolcu taşıma için kullanılan M sınıfı" araçlardır. Yük taşıma amaçlı "N" sınıfı panelvanın motokaravana dönüşümü "N" sınıfından "M" sınıfına dönüşüm olduğu için ABS şartı meselesi burada devreye giriyor... Belirsizlik de burada başlıyor ve TSE'nin bazı şubeleri bu nedenle projeyi onaylamıyor.

Bu durumda diyorlar ki;

"Sen N (yük nakli) sınıfından M (yolcu nakli) sınıfına dönüşüm projesi getiriyorsun... Yasaya göre bu durumda ABS şart"

Bu durumda biz de diyoruz ki;

"Bu araç yük nakli için kullanılırken de zaten 2+1 ya da 1+1 ruhsatlı değil miydi? Bu bize N sınıfı iken de verilmiş bir haktır... Aracımı karavana dönüştürdüğümde proje hazırlatmasam bu kez de içindeki sabit aksesuarlarla N sınıfı olarak kullanamayacağım? Dolayısıyla motokaravana dönüştürmem şart..." Bunu söylerken bir anlamda da mevcut yolcu istihab haddinden oluşan hakkımızı istiyor ve daha fazla yolcu taşımayacağımızı bir anlamda taahhüt ediyoruz..

Belirsizlikler buradan kaynaklanıyor.

Yasal olarak yorumlamak gerekirse "N" sınıfından "M" sınıfına dönüşümde yönetmelik ABS şartı koşuyorsa panelvanların karavana dönüşüm projesine onay verilmemesi gerekiyor. Ama bu durumda mevcut istihab haddimiz ne olacak? Yük taşırken de aynı zamanda yanımızda 2 yolcu taşımıyor muyduk? Boşluk burada...

En başa dönersek, araç minibüs ise ve yeni yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten sonra üretilmişse zaten ABS'si de vardır demiştik.. Ama bu kez de ÖTV engeline takılıyoruz.

Peki çok önceden ruhsatlandırılmış ABS'si olmayan minibüs ise ne olacak? Bu durumda mevcut yolcu kapasitesi ABS olmamasına rağmen bize verilmiş bir haktır. Dilediğimiz sayıda koltuğu çıkartarak projeye işleterek motokaravan olarak ruhsatlandırabiliriz... Verilmiş olan haklar esastır.. Bu durumda projeye onay verilmemesi için trafikteki mevcut ABS'si olmayan minibüs türü araçların tümünün trafikten kaldırılması gerekir.. Ama gel de bunu projeyi onaylayacak merciiiye anlat..

Bu boşluklardan dolayı bazen sorunlar yaşanabiliyor.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,869
Mesajlar
1,531,562
Kayıtlı Üye Sayımız
166,942
Kaydolan Son Üyemiz
esesleem

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.


Geri
Üst