ÖTV inse karavan üssü olabiliriz
15 Ekim 2018 - Hürriyet Haber
BUGÜN Alman otomotiv devi Mercedes’in otomobillerinden sorumlu Dünya Başkanı olan Britta Seeger ile Mayıs 2016’de Hadımköy’de keyifli bir röportaj yapmıştım.
...
Emre Özpeynirci
Hurriyet haber
Karavana istenen ÖTV Türkiye’de kamp ve karavan sektörünün gelişmesini engelliyor. Bu sektör sadece motokaravandan ibaret değil. Sektörün neleri kapsadığının özetini aşağıya çıkardım. Bu özette, karavancılığın sosyal yönüne fazla değinmedim. Sadece bir örnek: 2-4 çocuğu olan orta gelirli bir aile otelde nasıl tatili yapabilir? Kampingler bu aileler için ideal yerlerdir. Karavancılığın gelişmediği ülkelerde kampçılıkta yarım kalıyor.
======================================================
Almanya Kamping ve Karavan Sektörü 2016/2017
Almaya’da, 520.000 Motkaravan ve bu motokaravanların konakladığı 3.600 karavanpark/Stellplatz var. Bu karavanparklar, şehirlerde, çiftliklerde, üzüm bağlarının olduğu yerlerde, genellikle güzel manzaralı yerlerde bulunurlar. Belediyeler, karavancıların konakladıkları yerlere para bıraktıklarını bildikleri için şehirlerine karavancıları çekebilmek için karavanpark yapıyorlar. Karavanparklarda geceleme ücreti Karavan başına 0-20 € arasında değişir. Ücret çok zaman kredi kartıyla otomatlara ödenir.
Almanya’da ayrıca tatillerde kampinglere gidilen 620.000, kampinglerde devamlı kalan 260.000 çekme karavan da var,
Almanya’da 3 bin civarında da kamping var. Kamping ve karavanparklarda yılda 137, 5 milyon defa gecelenir.
Karavancılar, gezdikleri ve konakladıkları yerlerde yılda 5 milyar €‘ dan fazla para bırakırlar. Bu harcamalardan faydalanan esnaflar ve yerler:
1. Gecelenen yerlere ödenen ücretler. Yer parası, atık boşaltma ücreti, temiz su ve elektrik ücreti duş, çamaşır makinası ücreti.
2. Konaklanan çevrede lokanta ve benzer yerlere ödenen yemek ve içeceklerin ücreti.
3. Konaklanan yerlerde marketlerden, fırınlardan, kasaplardan yapılan alışverişler.
4. Hediye, kitap, giyecek, ayakkabı ve benzer şeylerin alışverişinde yapılan ödemeler.
5. Çevrede yapılan gezilerde kullanılan toplu taşıt araçlarına, taksilere vs. ödenen ücretler.
6. Yüzme havuzları, dinlenme ve eğlence yerlerine, kültürel tesislere, sinema, tarihi yerlere,konserlere ve müzelere ödenen giriş ücretleri.
7. Berbere, terziye, cihaz tamirleri için ödenen ücretler.
Bu ödemelerin yıllık toplamı 5 milyar 500 bin €.
Karavancıların araç alış ve yol masrafları:
3 milyar 555 milyon € araç alış fiyatları, araçlara gereken kamp malzemeleri ve özel kamping malzemelerine yapılan harcamalar.
3 milyar 999 milyon 100 bin € araçların bakım, tamir ve yol giderleri.
Karavan yapılacak araçları üreten firmalar, karavan almak için kredi veren bankalar, trafik sigortacıları, araç bakım ve tamircileri, karavan yapan firmalar, karavanlar için yan ürün üreticileri için de karavancılar bir gelir kaynağıdır.
Karavanların iç donanımı için çok sayıda yan ürüne ihtiyaç olur. Örneğin:Kontrplak, yatağa dönüşebilen koltuklar, karavanlara uygun 12 volt buzdolapları, ocaklar, ısıtıcılar, yan ve üstlere pencereler, çeki demiri, ahşap mobilya, duş, su deposu, tente, çadır. Bunların hepsinin karavanlara uygun olması lazım. Bunları üretecek ve karavana montajını yapacak firmalar oluşacak ve istihdam artacak.
Karavancıların Almanya’da yıllık harcamalarının toplamı:
12.554.600.000,00 €
Bu ödemelerden devletin aldığı KDV: 1.589.900,00 €
Bilgilerin büyük bir kısmını aldığım dosya:
Wirtschaftsfaktor Camping- und Reisemobiltourismus in Deutschland 2016/17