Hüseyin bey,
sizin ve sadado nun gönderdiği yazıdan da cümlelerde eklenerek biraz daha geliştirdim.
Bu metinin içine başka fikri ve önerilerle geliştirilebilinir,ilaveler ,çıkarımlar yada cümle düzeltmeleri yapılarak son haline getirebiliriz.
*****************************************************************************
T.C. CUMHURBAŞKANLIĞI İLETİŞİM MERKEZİ MAKAMINA
Konu: Zorunlu Trafik sigortasında motokaravan'lara uygulanan fahiş prim ücretleri hk.
Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortasında uygulama esasları hakkındaki yönetmeliğin 15.maddesine göre, herhangi bir bağlacılığı olmaması üzere hazırlanan ve uygulanması tavsiye niteliğinde olan ‘’Trafik Sigortası Rehber Tarifesi’’ 2014 yılında yayınlandı.
Trafik sigortasında değişen bu yönetmelikle ,serbest fiyatlandırma politikası 2014 yılı ile uygulanmaya başlandı.
Primlerin serbest bırakılması ile beraber sigorta şirketleri, rekabet koşulları ve piyasa yapılarına bağlı olarak trafik sigortası hesaplamaları yapma hakkına kavuştular.
Rekabetin, prim ücretlendirmelerinde aşağı çekeceğine ;MotoKaravan trafik sigorta primlerini , Özel amaçlı taşıt (ambulans,cankurtaran gibi) statüsünde değerlendirilerek ,çok yüksek prim ücret artışı yaptılar.
Moto karavanlar, hala cankurtaranlar ve itfaiye aracları ile birlikte özel amaçlı taşıt grubunda gösterilmektedir.
Moto karavanlar, cankurtaranlar ve itfaiyelerin özel amaçlı tasıt grubunda olmalarının nedeni, aynı hasar frekansında olmaları değildir. Her birinin ayrı bir özel amacı vardır.
- Motokaravanlarda genellikle sadece aile efradı birlikte rahat ve dingin yolculuk yapmalarından dolayı, cankurtaran ve itfaiye gibi bir yere acil yetişmek için süratli ve riskli kullanılmazlar.
- Motokaravanlar , genelde yaz sezonu dışında hemen hiç bir zaman trafiğe çıkmadıkları gibi, ülkemizde karavan kültürüne gönül verenlerin büyük bir kesimi eğitim ve kültür seviyesi olarak oldukça yüksek, doğa aşığı, rafine insanlardır. Dolayısıyla trafikte aşırı sürat yapmaktan kaçınmaları bir yana, aileleriyle birlikte seyahat eden, başkalarına saygılı ve sorumlu sürücülerdir.
- Karavanlar genellikle yılın bir kaç ayında kullanılırlar ve fazla kilometre yapmazlar.
- Gezilerde karavanla çok zaman büyük şehir trafiğine girilmez. Genellikle kenar mahallelere park edilir ve toplu taşıma araçlarıyla şehir merkezine gidilir.
- Karavanlar, karavancıların ailecek tatillerini geçirdikleri yürüyen evleridir bu nedenle teknik olarak bakımlı araçlardır ve trafikte dikkatli kullanılırlar.
Aslında, motokaravanlar zorunlu trafik sigortası açısından en DÜŞÜK risk grubunda araçlar olarak değerlendirilmelidir .
Motokaravan ,Trafik sigorta prim belirleme üslünü,Karavancılık kültürünün çok yaygın olduğu Avrupa birliğine bağlı ülkelerdeki ,moto karavan trafik prim hesaplama yöntemleri gibi yapılmalıdır.
Motokaravan Trafik sigorta primlerinin AB ülkelerindeki gibi belirlenmesi;
- Ülkemizdeki karavan kültürünün gelişmesine, yerel ekonomilere canlılık kazandıracak,kültürel etkileşim sağlayacaktır.
- Bunun yanında , yeni motokaravan imalatcıları ve bu sektörde çalışan nitelikli personellerin çoğalmasına ülke ekonomisine istihtadam, gelir ve kurumlar vergisi yönünden de katkı verecektir.
Motor karavan sahibi kullanıcıları çok zorlayan bu trafik primlerinin ,yukarıda belirtilen hususları dikkate alınarak, moto karavan trafik sigortası prim ücretlerinin ayrı bir katogoride değerlendirelmesi ve makul seviyelere indirilmesini talep ediyoruz.
Bu talebimizin olumlu karşılanmasını saygılarımızla arz ederim.