Karavancılığın Önündeki Engelleri Kaldıralım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Akdeniz45 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 97
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,376
Almanya dışında diğer avrupa ülkelerinde durum nasıl acaba?Bunları da öğrensek örneklerle durumun vahametini daha rahat anlatabiliriz diye düşünüyorum.
 

Etiketler
Bu arada Avustralya kamp karavan derneğinin 70000 üyesi varmış.
Bravo
70000 poliçe
 



Levent Bey araçlarınız üzerinden verdiğiniz örnek yol gösterici. Karavanlar binek araç otomobillerin iki katına yakın sigorta primi ödüyorlar diyebiliriz. Aslında sigorta bedeli hasar frekansları üzerinden hesplansa, karavanınızın sigortasının binek aracınızın da altına düşebilir.

Aşağıdaki genelgeler müracaat merci konusunda da haklı olduğunuzu gösteriyor.

Bu genelgede adı geçen, 2017 yılına ait genelgelerin linkleri aşağıda: Bu genelgelerde Hazine Müsteşarlığı sigortanın genel hatlarını belirliyor. Türkiye Sigortalar Birliği de bu çerçeve içerisinde üyeleri için tarifeler hazırlıyor.
https://www.tsb.org.tr/images/Documents/2017-1 Genrlgr.pdf
https://www.tsb.org.tr/images/Documents/2017-6 Genelge.pdf


Bu durumda karavanın hasar frekansının neden düşük olduğunu gösteren noktalara odaklanmakta fayda olsa gerek. Bu maddeleri ben tekrar aşağıya yazıyorum. Bunlardan uygun ve etkili olabileceklerini düşündüklerimizi başvuru ve imza kampanyasına alabiliriz diye düşünüyorum.

Kendi araçlarınız üzerinden verdiğiniz örneği (…) boş bıraktığım yere yazabilirmiyiz?

=====================================================

Karavanlar, cankurtaranlar ve itfaiye aracları ile birlikte özel amaçlı taşıt grubunda gösterilmektedir.

Motokaravanlarda genellikle sadece aile efradı birlikte rahat ve dingin yolculuk yapmalarından dolayı, cankurtaran ve itfaiye gibi bir yere acil yetişmek için süratli ve riskli kulanılmazlar.

Karavanlar, cankurtaranlar ve itfaiyelerin özel amaçlı tasıt grubunda olmalarının nedeni aynı hasar frekansında olmaları değildir. Her birinin ayrı bir özel amacı vardır.

Karavanlar genellikle yılın bir kaç ayında kullanılırlar ve fazla kilometre yapmazlar.
Gezilerde karavanla çok zaman büyükşehir trafiğine girilmez. Genellikle kenar mahallelere parkedilir ve toplu taşıma araçlarıyla şehir merkezine gidilir.

Karavanlar, karavancıların ailecek tatilerini geçirdikleri yürüyen evleridir bu nedenle teknik olarak bakımlı araçlardır ve trafikte dikkatli kullanılırlar.

Karavanlar çoğunlukla ikinci araç olarak kullanılıyor.

Karavanlar süratli araçlar olmadıkları için fazla hasara sebep olan arkadan vurma kazalarına az karışırlar.

(……………………………………………………………………….)


Özel Amaçlı Taşıtlar gibi trafikte öncelik, arıza şeridi kullanım hakkı, sirenlerle yolun açılmasını değil. Sadece gezmek,görmek ve doğayı gözlemlemek için yollarda olmak istiyoruz. Karavanlarımızın sigortasını hakettiği klasmanda değerlendirilmesini talep ediyoruz..!


Karavanlar için adil bir uygulama istiyoruz!
 
Son düzenleme:



Son paylaşımımı yaparken sizlerin yazdıkları gözümden kaçtı. Hepsini dikkatlice okumaya başladım.
 

Türkiye Kamp ve Karavan Derneği üye sayısı 27 bin civarı gibi bir bilgi buldum,doğruysa.
 



1901 yılında kurulan Camping and Caravanning Club, her türlü kamp için dünyanın en eski ve en büyük kulübüdür. Amacımız, insanlara kampın getirebileceği basit zevklerin tadını çıkarmaları için yardım etmek ve 600.000'in üzerinde üyeye sahip olduğumuz için gurur duyuyoruz!
İngiltere'nin önde gelen turistik yerlerine yakın, en güzel yerlerden bazılarında bulunan 100'den fazla kamp alanımız (Club Sites) var. Güler yüzlü kamp yöneticileri ve mükemmel tesislere sahip olduğumuz için gurur duyuyoruz, bu nedenle tek yapmanız gereken rahatlamak ve sevdiklerinizle anılarınızı paylaşmak.
Kamp ve Karavan Kulübü kar amacı gütmeyen bir organizasyondur; bu, bizimle harcanan her kuruşun, üyelerimiz için tesisleri ve hizmetleri iyileştirmeye geri yatırıldığı anlamına gelir. Çadır, karavan ve karavan kampını seviyoruz ve tecrübeli bir kampçı olsanız veya ilk defa deniyorsanız, bu tutkuyu size aktarmak istiyoruz.
Kamp ve Karavan Kulübüne katılın ve yeni yaşam tarzınıza bugün başlayın.

Kulüp hakkında

Kulüp tarihini keşfedin, kim olduğunu öğrenin ve ne yaptığımızı keşfedin.

Bizimle çalış

Kulüp ile çalışmak için birçok fırsat var.

Hediye Etkinleştir

Club üyeliğini hediye olarak aldıysanız, buradan etkinleştirin.

Yurtdışı ziyaretçiler

İngiltere'ye gelen ziyaretçiler için geçici yurtdışı üyeliği

Yayınlar

Üyelerimiz bir dizi mükemmel yayını alırlar.

Gizlilik PolitikKamp ve Karavan Kulübü mahremiyet hakkınıza saygı duymaktadır. Aşağıdaki açıklamada, Kulübün kişisel bilgilerinizi nasıl koruduğu ve koruduğuna dair tüm bilgileri bulacaksınız.

600 bin üye bayıldım.
 

Bu forumda sigorta acentesi olan bir zat önceki yıllarda bizden ruhsat bilgilerimizi toplayıp bu oranları gerçek bilgilerle hesaplamııştı. Ama bütün ısrarlarıma rağmen paylaşmaya yanaşmadı. Sigorta ile ilgili konu başlıkları incelenirse bulunacaktır.
 

İngiltere kamp ve karavan derneği üyelik yıllık aidat 39 İngiliz parası.
Türkiye kamp ve karavan derneği 100 Türk parası üyelik+ her yıl 100 para
 


Hüseyin bey, konu hakkındaki emekleriniz için teşekkür ederim.

yaklaşık 4 yıl önce bu konu için yazıldı, çok emeklerde verildi en iyi sonuçta Bekir beyin girişimleri ile oldu.
Ankara sigorta Bekir beyin girişimleri ile makul seviyede poliçe kesmesine rağmen diğer şirketlerin baskısıyla
malesef eski düzene dönüldü. Benim ankaradaki acentaya bilgi paylaşımı yazımdan sonra birçok arkadaşımız
Bekir beyinde yazdığı gibi bu acentaya yönelsede şahıs bilgileri kişisel ticari çıkarı için kullanmaya başlaması ve kendi alamadığı iskontaları başka acentaya veriyor diye HDi sigorta bölge müdürünü şikayeti nedeniyle
Bekir beyin, Ankara sigortanın ve HDİ kadıköy acentası Engin hanımın çabaları heba oldu.


İşin ironi kısmıda teşvik edip yönlendirdiğim Ankaralı sözde karavancı acenta sahibi ve sözde arkadaşım benim poliçe tarihim olan 31.12.2016 tarihli poliçemi şikayete konu yaparak HDİ sigortayı birliğe haksız rekabet ile şikayet etmekle tehdit ederek tüm indirimlerin kaldırılmasına sebep olmasıdır.

Bu olayda gösterdiki Bekir beyin daha öncede vurguladığı insanların otomobilleri ve karavanları için aldıkları poliçeler üzerinden Cimer'e kişisel başvurular ile konu çok daha hız kazanabilir hemde kişisel bilgilerimizin bir elde toplanmasının önüne geçilebilir.

Saygı selamlar
 



.

Bu durumda sigortaların haksız rekabeti değil, tröst oluşturması söz konusu olmakta.
Belki konu, bunun ispatı (tabi çok zor) yahut en azından suçlaması yolu ile renk değiştirebilir ?

Yanlışım varsa düzeltin lütfen.

...
Suçlamaya somut argüman olarak Bekir beyin olayı gösterilemez mi ?

.
 
Son düzenleme:


Haklısınız.Fakat bunu görmesi gereken kurumda biliyor.Bireysel başvuruda bulunulsa dediğiniz gibi ispatlaması, dava açma süreci ,sürecin işlemesi vs. gerçekten zor oluyor.
 

Son bilgilere göre aşağıdaki taslağı hazırladım. Düzeltmeler ve akıcı bir dille yazılım önerilerine sevinirim.
=============================================================

Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortasında Motokaravancılara Yapılan Haksızlığın Giderilmesini Istiyoruz.


Hazine Müsteşarlığının 10.04.2017 tarih ve 2017/1 sayılı genelgesindeki Araç Grubu Bazında 4.Basamak Azami Prim Tablosunda (Tablo-1) Özel Amaçlı Taşıtlar Grubuna öngörülen 2.200 TL azami prim araçları aynı grupta olan motokaravancılara büyük haksızlıktır.
Tablo 1.PNG

Motokaravan Özel Amaçlı bir araçtır fakat, kullanılış tarzı farklı ve hasar frekansı en düşük araçlardandır. Bu nedenle motokaravanın bazı Avrupa ülkelerindeki gibi (Almanya) kendine has bir sigortası olmalıdır.

Motokaravanlarda genellikle sadece aile efradı birlikte rahat ve dingin yolculuk yapmalarından dolayı, cankurtaran ve itfaiye gibi bir yere acil yetişmek için süratli ve riskli kulanılmazlar.

Karavanlar, cankurtaranlar ve itfaiyelerin özel amaçlı tasıt grubunda olmalarının nedeni aynı hasar frekansında olmaları değildir. Her birinin ayrı bir özel amacı vardır.

Karavanlar genellikle yılın bir kaç ayında kullanılırlar ve fazla kilometre yapmazlar.

Gezilerde karavanla çok zaman büyükşehir trafiğine girilmez. Genellikle kenar mahallelere park edilir ve toplu taşıma araçlarıyla şehir merkezine gidilir.

Karavanlar, karavancıların ailecek tatilerini geçirdikleri yürüyen evleridir bu nedenle teknik olarak bakımlı araçlardır ve trafikte dikkatli kullanılırlar.

Karavanlar çoğunlukla ikinci araç olarak kullanılır.

Karavanlar süratli araçlar olmadıkları için fazla hasara sebep olan arkadan vurma kazalarına az karışırlar.

Her gün kullanılan bir otomobile 807 TL senenin sadece bir kaç ayında yollarda olan ve büyükşehir trafiğine nadiren giren bir motokaravan için 2.200 TL azami prim istemenin somut bir izahı yoktur (Tablo-1).

Özel Amaçlı Taşıtlar gibi trafikte öncelik, arıza şeridi kullanım hakkı, sirenlerle yolun açılmasını değil, sadece gezmek, görmek ve doğayı gözlemlemek için yollarda olmak istiyoruz. Karavanlarımızın sigortasını hakettiği klasmanda değerlendirilmesini talep ediyoruz..!
 
Son düzenleme:

Bu konuda Erdal ÖTÜGEN beyin aşağıdaki gibi bir yazısı vardı. Çözüm çok net bir şekilde belirtilmiş.

Yazının özeti:

Sigorta fiyatının düşmesi için;


Karayolları Trafik Yönetmeliğinde Karayolları Trafik Kanununa uygun şekilde değişiklik yapılarak, “Motokaravan” ifadesinin “Özel Amaçlı Taşıtlar” grubundan çıkarılması ve Kanunda yer alan “Kamp Taşıtı” grubuna dahil edilmesidir.

Bu mümkün olmazsa değişiklikler gerçekleşinceye kadar Türkiye Sigortalar Birliği bilgilendirilerek TRAMER’de Kamp Taşıtlarının yeni bir başlık altında değerlendirilmesinin temini ile bu hatanın düzeltilmesini sağlanması ve tarafımıza bilgi verilmesi konusunda gereğini saygılarımızla arz ederiz.




Erdal ÖTÜGEN beyin YAZISININ TAMAMI:


T.C. İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğüne,
13.Nisan.2015 Sayı:46

Sayın Yetkili,

2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu ve ilgili Yönetmeliğinde araç sınıfları tanımlarında belirsizlik yaşanmaktadır. Bu belirsizlik nedeniyle kamp taşıtı kullanıcıları olarak haksız yüksek primler ödemek zorunda kalmaktayız:

Özel Amaçlı Taşıtların tarifi Kanunun 3. Maddesinde aşağıdaki şekilde belirtilmiştir.
Özel amaçlı taşıt: Özel amaçla insan veya eşya taşımak için imal edilmiş olan ve itfaiye, Cankurtaran, cenaze, radyo, sinema, televizyon, kütüphane, araştırma araçları ile bozuk veya hasara uğramış taşıt ve araçları çekmek veya taşımak, kaldırmak gibi özel işlerde kullanılan motorlu araçtır.

Metinden anlaşılacağı gibi bu araçların çoğunluğu, kamu hizmeti görmek üzere yoğun şehir trafiğinde kullanılan ve devamlı faaliyet halinde olan kullanım süresi oldukça çok olan, (itfaiye, cankurtaran, çekici gibi) işlevleri gereği kaza yapma riski diğer araçlardan daha yüksek araç gruplarıdır.
Yine Kanunun aynı maddesinde Kamp Taşıtı tanımlanmıştır:

Kamp taşıtı: (Ek: 17/10/1996 - 4199/1 md.) Yük taşımasında kullanılmayan; iç dizaynı tatil yapmaya uygun teçhizatlarla donatılmış, hizmet edebileceği kadar yolcu taşıyabilen motorlu taşıttır.

Kanunda belirtildiği üzere Kamp Taşıtı ayrı bir şekilde tanımlanmış olup; Özel Amaçlı Taşıtlar ile hiçbir ilgisi bulunmamaktadır. Buna rağmen “Kamp Taşıtı” ifadesi Karayolları Trafik Yönetmeliğinde ayrıca düzenlenmemiş, bir kamp taşıtı olan “motokaravan” ise Kanuna aykırı bir şekilde Yönetmelik ile dâhil edildiği grup ile hiçbir benzerliği olmayan “Özel Amaçlı Taşıtlar” kategorisine konulmuştur.

Bu durum çok ciddi olumsuzluklara neden olmaktadır. Şöyle ki:

1. Trafik tescil işlemleri yapılırken ruhsatlara, Kanunda yer alan “Kamp Taşıtı” ifadesi yerine kanunda yer almayan, Yönetmelik ile “Özel Amaçlı Taşıt” kapsamına sokulan “Motokaravan” ifadesi yazılmaktadır.

2. Yukarıda da belirtildiği üzere “Özel amaçlı taşıtlar” işlevleri gereği sürekli faaliyet halinde olan, çoğunlukla kamu hizmetinde kullanılan veya işlevleri gereği yüksek risk taşıyan hizmetlerde kullanılan araçlardır.

3. Motokaravanlar ise bu araçlar ile hiçbir ilgisi olmayan, kamp ve tatil yapma amacıyla tasarlanmış, Kanunda yer alan “Kamp Taşıtı” tanımına giren, özel şahıslara ait olan, çoğunlukla kısıtlı sürelerle ve yılın birkaç aylık yaz dönemlerinde kullanılan araçlardır. Ortalamaya vurulduğunda birçok karavanın bir yılda yaptığı yol birkaç bin kilometreyi geçmemektedir. Bu nitelikleri gereği motokaravanlar bırakın özel amaçlı taşıtları; otomobil, minibüs, kamyonet gibi sürekli olarak kullanılan yük ya da yolcu taşıma araçlarından daha düşük risk taşımaktadır.

Bu konuda yaklaşık 6,5 milyon karavanın bulunduğu Avrupa’da istatistiklere göre (Ne yazık ki Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından Türkiye için böyle bir istatistiğin bulunmadığı bilgisi verilmiştir.) :

- 100.000 araç başına ölümlü kaza sayısı Almanya’da 4,1 ve İngiltere’de 4,3 kişi iken motokaravanlarda sayı Almanya’da 0,5 ve İngiltere’de 0,2 kişidir.
- Yine mevcut istatistiklere göre, 1 milyon kilometrede kaza sayısı otomobillerde 519 adet olurken karavanlarda bu sayı sadece 56 adettir.

İstatistiklerden de görüleceği gibi Karavanlar trafikte en güvenli araçlardır. Eminiz ki benzer istatistik bizim ülkemizde de tutuluyor olsa bu fark çok daha fazla olacaktır. Çünkü bahsi geçen ülkelerde milyonlarca karavan varken, Türkiye ancak birkaç bin karavan bulunmaktadır.

Yine ülkemizde ne yazık ki istatistiği tutulmayana bir başka konu da sürücü profilidir. Avrupa istatistiklerine göre üst ve orta eğitim gurubunda (%52) yer alanların % 54’ü motokaravan kullanmaktadır. Bu da bize motokaravan kullanıcılarının eğitim düzeyi dolayısı ile trafik kurallarına uyma açısından diğer gruplardan çok daha ileride olduğunu göstermektedir.

4. Özel Amaçlı Taşıtlar ise yukarıda açıklanan nitelikleri gereği, sigorta şirketleri tarafından yüksek riskli grup olarak değerlendirildiği için Zorunlu Trafik Sigortası serbestçe belirlenebilmekte, bunun sonucunda sigorta primleri çok yüksek tutulmaktadır.

5. Motokaravanlar da Yönetmelik ile özel amaçlı taşıt kategorisine sokulduklarından, sigorta şirketleri motokaravanlar için de çok yüksek sigorta bedelleri talep etmektedir. Bu yüzden Motokaravan sahipleri olarak bizler TRAMER sisteminde başka seçenek olmamasından dolayı Zorunlu Trafik Sigortası olarak normal araçların en az 10 katı fazlasıyla; güncel fiyatlarla 2.000-20.000 TL. civarında prim ödemek zorunda kalıyoruz. Öyle ki zaman zaman talep edilen sigorta primleri motokaravanın neredeyse yarı değerine yaklaşmakta; araç sahipleri bu bedelleri ödemekte zorlanmakta, ödeyemeyenler araçlarını satmak zorunda kalmaktadır.

6. Gezi ve tatil amaçlı kullanılan bu taşıtlar için bu fiyatlar kabul edilemez ve ödenemez seviyelerdedir. İlgili Bakanlıklar olarak, motokaravanları bu yüksek riskli araçlar gurubundan çıkarmanız durumunda risk primi değerleri düşeceği için daha adil değerlendirilecek ve makul seviyelerde Zorunlu Trafik Sigortaları yaptırılabilecektir.

Yukarıda detaylı şekilde açıklamaya çalıştığımız gibi talebimiz;

Karayolları Trafik Yönetmeliğinde Karayolları Trafik Kanununa uygun şekilde değişiklik yapılarak, “Motokaravan” ifadesinin “Özel Amaçlı Taşıtlar” grubundan çıkarılması ve Kanunda yer alan “Kamp Taşıtı” grubuna dahil edilmesidir.

Bu mümkün olmazsa değişiklikler gerçekleşinceye kadar Türkiye Sigortalar Birliği bilgilendirilerek TRAMER’de Kamp Taşıtlarının yeni bir başlık altında değerlendirilmesinin temini ile bu hatanın düzeltilmesini sağlanması ve tarafımıza bilgi verilmesi konusunda gereğini saygılarımızla arz ederiz.


Erdal ÖTÜGEN
Ulusal Kamp ve Karavan Federasyonu


BU YAZIYI CİMER'E GÖNDERDİĞİMDE ALDIĞIM CEVAP:

Sayın İlgili:
11/01/2018 tarihli ve 1800072386 sayılı BİMER başvurunuz, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu, Karayolları Trafik Yönetmeliği, uygulama talimatları ve ilgili diğer mevzuatlar kapsamında incelenmiştir.
2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu ve bu Kanuna bağlı olarak çıkartılan Yönetmeliklerin hazırlanmasında günümüz ihtiyaçları, teknoloji ve bilişim alanlarındaki gelişmeler, AB direktifleri ve Karayolu Trafik Konvansiyonu ve ilgili kurum/kuruluşların görüşleri göz önünde bulundurulmaktadır.
Başvurunuzda belirtilen talebiniz mevzuat çalışmalarında değerlendirilmek üzere not edilmiştir.
Bilgilerinize sunar, iyi günler dileriz.
EGM Trafik Uygulama ve Denetleme Dairesi Başkanlığı
 
Son düzenleme:



Erdal Beye çabaları için her karavancının teşekkür etmesi lazım. Ama iş bununla bitmiyor. Çok sayıda karavancının Erdal Bey gibi tepki göstermesi lazım.

Buradaki çabalarımız Erdal Beyin çabalarıyla büyük ölçüde örtüşüyor. Aradaki fark, bizim başvuru ve imza kampanyasında muhatabımız Hazine Müsteşarlığı ve Türkiye Sigortalar Birliği olacak.

Çünkü aşağıdaki tabloyu belirleyen Hazine Müsteşarlığı. Özel Amaçlı Araçlar aynı hasar frekansında olan araçlar değil. Hazine Müsteşarlığının bu durumu dikkate alması lazım.
Tablo 1.PNG
 



Sigortanın yüksek olmasının sorumlusu Hazine Müsteşarlığı. Müsteşarlık internet sayfasında şikayetlerin CİMER üzerinden yapılmasını istiyor.

Başvuru metnindeki karakter sayısını sınırlamamak için gerekçe bölümünü aşağıda gördüğümüz gibi bir link olarak vermek istiyorum. Cimer'e başvuruda bu sorun yaratır mı?

Aşağıdaki metin henüz son halini almadı. Düzeltme ve içeriğin değiştirilmesi konusunda teklifler dikkate alınabilir.

Şu andaki durum:


T.C. CUMHURBAŞKANLIĞI İLETİŞİM MERKEZİ MAKAMINA


Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortasında Motokaravancılara Yapılan Haksızlığın Giderilmesini Istiyoruz.

Hazine Müsteşarlığının 10.04.2017 tarih ve 2017/1 sayılı genelgesindeki Araç Grubu Bazında 4.Basamak Azami Prim Tablosunda (Tablo-1), Özel Amaçlı Taşıtlar Grubuna öngörülen 2.200 TL azami prim, araçları aynı grupta olan motokaravancılara büyük haksızlıktır.
Tablo 1.PNG


Gerekçe:
Gerekçe


İsteğimiz:
Motokaravan Özel Amaçlı bir araçtır fakat, kullanılış tarzı farklı ve hasar frekansı en düşük araçlardandır. Bu nedenle motokaravanın bazı Avrupa ülkelerindeki gibi (Almanya) kendine has bir sigortası olmalıdır.
Özel Amaçlı Taşıtlar gibi trafikte öncelik, arıza şeridi kullanım hakkı, sirenlerle yolun açılmasını değil, sadece gezmek, görmek ve doğayı gözlemlemek için yollarda olmak istiyoruz. Karavanlarımızın sigortasını hakettiği klasmanda değerlendirilmesini talep ediyoruz..!
 
Son düzenleme: