Ben hala 50 amperlik basit elo role, her iki kutup basinda 20 amper cam sigorta ve en az 16 mm2 kalin kablo ile bu isi cozme taraftariyim.
Deniz ve kara ekipmanlari farklidir.
Denizde aku bitmesi ölüm sebebi olabilir ama karada en fazla buzdolabındaki et bozulur.
Parasini harcamak isteyen ikinci alternator de takar, bahsedilen pahali cihazlari da alır. Ayrica denizde sadece iki aku olmaz, genelde aku bankasi olur ki her akunun omru icin bahsedilen cihazlar kullanilir. Ana makina haricinde calisacak jenerator, pompa, vs vs ekipmanlarda aku ister.
Mars motorunun yaşam aküsünden akım çekmesi çok kolay onlenir. (Forumda kirkinci kez yaziyorum galiba
.. 30-40 TL ye aldiginiz elo rolenin kontrol ucunu sarj dinamonuzun D+ ucundan enerjilendirirseniz marş bittikten sonra iki aku birlesir.
Ben mesela aracin sigorta kutusunda mars bittikten sonra + olan bir uç bulmustum, roleyi oradan kontrol ettim. Arac her calistiginda degil, ben istedigimde iki aku birlessin diye de elo rolenin kontrol ucunu ikinci bir role ile acip kapattim. Iki aku birlesince akuler birbirini yemez arac calisirken cunku sarj dinamosu 14V civarinda sarj eder. Arac durunca da iki aku otomatik ayrilir Eko role sayesinde.
Role yapismasi dusuk voltajda olur, role girer cikar surekli.
Aracin akusu hep 12 V uzeri olacagi icin role yapismasi imkansiz gibi cunku zaten mars basmaz.
Paraniz coksa harcayin. Yoksa verin bir oto elektrikciye 200TL, 100 TL de malzeme, bir de şema yeter.
Ama redresorunuzu pahali secin derim ben. Arada akunuzu duzgun sarj etmek icin. Gunes paneliniz varsa ona da pek gerek yok gerci.
Sonucta neyle mutlu oluyorsaniz onu yapin.