Karavanda Gaz Sistemi Kuran ve Kullananların Dikkat Etmesi Gereken Bazı Noktalar

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan EvliyaCelebi2 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 105
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 45,897
önce tesekür ederim evdeki tüplerdeki gazlardankulanirsak sistem ayni evdekigibi lepege kullanirsak degisiyor
 

herkeze slm arkadaslar ben bu körükleri aldim hepinize cokcok tesekür ederim buforma werdiniz bilgilerden dolayi
Zusatzluftfeder Z8 für Fait x250 mit Kompressor und Mannometerblende Fiat X250
bunu aldim
Sinus Spannungswandler 3500 7000 Watt 12V auf 230V Wechselrichter Inverter LCD
 

Merhaba Buğra Bey; Yaptınız mı? Sonucu merak ettim. Bende aynı şekilde yapmayı düşünüyorum.
 


 



Syın hocam merak ettim
Yurt içinde kulllandığımız tüpler Avrupa ülkelerinde kullanılanlar ile aynı mı ? yani bizim tüpleri yurt dışında oranın tüpleri ile değiştirebiliyor mu yuz? teşekkür ederim
 








Vermiş olduğunuz bilgiler ışığında benim gibi karavancılığa yeni başlayanlara çok güzel örnek oluyorsunuz. Bu tür bilgiler her karavancının kullanması için ideal görüşler. Elinize sağlık.
 

Herkese merhaba,

Çekme karavanda kışın tüpün donmaması için ne tür önlemler alınmalıdır?

Bildiğiniz üzere araçlarda kullanılan LPG gazının propan oranı ev tipi tüplere nazaran daha yüksek ve bu da donma olayını geciktiriyor. Bu sebeple karavanına LPG tankı monte eden karavancı arkadaşlar da mevcut.

Benim merak ettiim husus şu: Karavanım 750kg üzerinde ve ruhsatı ve plakası mevcut. Bir LPG istasyonuna gittiğimde karavanımdaki normal aygaz tüplerini doldurabilir miyim? Trafiğe kayıtlı bir araca LPG dolumu gerçekleştirmiş olduğum için yasal açıdan bir sıkıntı olmayacağını düşünüyorum. Siz ne dersiniz? Ev tipi tüplere dolum sağlamak için araya bir adaptör veya aparat temin etmem mümkün müdür?
 

Özel bir aparat sayesinde dolduruluyor bildiğim kadarı ile, ancak dolum görevlisine tüp doldurduğunuzu göstermiyorsunuz. Bu yine de kanunsuz-uygunsuz yapılan bir iş. Karavana (Benzinlikten) LPG doldurmak yasal açıdan doğru değil bildiğim kadarıyla.
 




.
Propan gazının sıvı haldeki genleşmesi sudan oldukça yüksekdir. Her 1 derece sıcaklık için tam dolu kaplarda, genleşme sonucu 7 bar basınç oluşmakta ! Böylelikle tamamen sıvı propan dolu bir tüp sıcaklığın sadece 10 derece artmasında 70 bar üzeri gibi bir basınca dayanmak zorunda kalıyor. (30 °C da gaz olarak propan sadece 10,5 bar, butan ise 2,1 bar basınçına erişiyor.)
Bu, tüplerin 90 bar nihai basınca göre dizayn edildiği düşünülürse oldukça kritik bir basınç. Genleşme karakteri daha az olan ve ısı bağlantılı olarak mevsime göre değişen oranlarda katılan butan gazı, LPG de sorunu hafifletse bile, tüplerin parçalanma tehlikesi yine de devam etmekte.
Bu yüzden genleşmeyi tolere etmesi için tüpler, ~%80 i geçmeyecek şekilde doldurulurlar. Bu amaç, şamandıralı otogaz tüplerinde ev tüplerine göre kendiliğin sağlanmakta.
Otogaz tüplerinin araçlara mutlak sabitlenmesi, şamandıranın üretimde odaklanan açısının değiştirilmemesi zorunluluğundan kaynaklanmaktadır. Böylelikle şamandıranın çıkarılması hatta konumunun değiştirilmesinin bile neden kanunlara aykırı olduğu anlaşılmakta. Bir tüp, şamandıralı bile olsa, açı değişim tehlikesi yüzünden müteharrik olarak doldurulamaz !
Karavandaki şamandırasız ev tüplerinin sabit olmaması ise, yangın tehlikesinde demontaj kolaylığından değil, tüplerin dolum için sadece görevli istasyonlara gönderilmesi zorunluluğu ile ilgilidir.

Yazılanların dolaylı da olsa konuya açıklık getireceğini umarım ?
.