Karda İniş

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan selhum Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 64
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 13,794
Ynt: Karda İniş

Yılın ilk karına 2 kere dağların tepesinde yazlık lastikle yakalanmış ve 3-4 saat zincir gelene kadar mahsur kalmış biri olarak benden daha tecrübelilerin de müsadesiyle olayı bir kaç madde şeklinde kendi fikirlerimce özetlemeye çalışayım:
-Aracın çekiş sistemine(4*4,ön veya arka) güvenip aldanmayın, hemen hemen inişte hiç bir etkisi yok. 4*4 lerin tek avantajı "low" modlarının olması ve rölantide daha düşük hızlarda seyir edebilmeleri.
-M/T veya A/T lastiklerin görünüşüne aldanmayın ezilmiş veya yeni yağmış karda yazlık binek araç lastiğinden bile kötüdürler. Kar tipi lastiklerin özelliği diğer hiç bir modelde olmayan küçük kılcal kanalların olmasıdır ve esas tutunmayı sağlayan budur.
-Zincire de aynı şekilde güvenmeyin, fren yaptığınız zaman zincirin değilde yine lastiğin yerle temas etme olasılığı çok yüksek çünkü zincirler lastiğin tamamnın kaplamıyor sonuçta. Bunun önüne geçmek için de fren pedalını pompalayarak zincirinde tutunduğu anlara frenajı denk getirmek gerek.
-Mümkünse hiç fren yapılmadan inilmeli , bunun için de yol ne kadar uzun olursa olsun sabır şart. 10 km/h hızla bu yol bitmez diye 2. vitese atmak, freni ihtiyaç haline getireceğinden çok gereksiz bir risk almaktır bence. 2 (iki) km/h hızla giderken eğimli bir yolda frene basıp 30 (otuz) metre kayılabilindiği tecrübeyle sabittir.

Özetlemek gerekirse kar tipi lastik ve sabır şart.

Not: Tamamen şahsi tecrübelerime dayanarak yazdığım bir yazıdır ve genel kabul görmüş kurallar olarak algılanmaması gerekir.
 

Etiketler
Ynt: Karda İniş

zeji777' Alıntı:
Yılın ilk karına 2 kere dağların tepesinde yazlık lastikle yakalanmış ve 3-4 saat zincir gelene kadar mahsur kalmış biri olarak benden daha tecrübelilerin de müsadesiyle olayı bir kaç madde şeklinde kendi fikirlerimce özetlemeye çalışayım:
-Aracın çekiş sistemine(4*4,ön veya arka) güvenip aldanmayın, hemen hemen inişte hiç bir etkisi yok. 4*4 lerin tek avantajı "low" modlarının olması ve rölantide daha düşük hızlarda seyir edebilmeleri.
-M/T veya A/T lastiklerin görünüşüne aldanmayın ezilmiş veya yeni yağmış karda yazlık binek araç lastiğinden bile kötüdürler. Kar tipi lastiklerin özelliği diğer hiç bir modelde olmayan küçük kılcal kanalların olmasıdır ve esas tutunmayı sağlayan budur.
-Zincire de aynı şekilde güvenmeyin, fren yaptığınız zaman zincirin değilde yine lastiğin yerle temas etme olasılığı çok yüksek çünkü zincirler lastiğin tamamnın kaplamıyor sonuçta. Bunun önüne geçmek için de fren pedalını pompalayarak zincirinde tutunduğu anlara frenajı denk getirmek gerek.
-Mümkünse hiç fren yapılmadan inilmeli , bunun için de yol ne kadar uzun olursa olsun sabır şart. 10 km/h hızla bu yol bitmez diye 2. vitese atmak, freni ihtiyaç haline getireceğinden çok gereksiz bir risk almaktır bence. 2 (iki) km/h hızla giderken eğimli bir yolda frene basıp 30 (otuz) metre kayılabilindiği tecrübeyle sabittir.

Özetlemek gerekirse kar tipi lastik ve sabır şart.

Not: Tamamen şahsi tecrübelerime dayanarak yazdığım bir yazıdır ve genel kabul görmüş kurallar olarak algılanmaması gerekir.

Aynen madde madde gidicem :smiley:

1-Evet kabaca öyle 4x4 lerde,inişin pek bi farkı yok.
2-M/T konusunda haklısınız.Fakat yeni nesil iyi seçilmiş bir A/T kış lastiği kadar olmasada ,bu tip zeminlerde M/T yada yaz lastiklerinden çok daha faydalıdır.
3-Burada hangi tip zincir takıldığı çok önemli.
a)Merdiven tipi zincirler evet,pek bi işe yaramaz.
b) X tipli zincirler ise daha faydalıdır.
 

Ynt: Karda İniş

Kış şartlarında eğer yola çıkılıyorsa aracınızda bence olması gereken en önemli şeyler biraz klişe ama

takın zincirinizi korkulu rüya görmeyin

1-zincir takoz çekme halatı ( eğer yoksa asla yola çıkmayın derim)
2- kürek (aracınızda yer tutmayacak ölçüde)
3-bir miktar tuz
4-battaniye ve yiyecek
5-eldiven ve el feneri
 

Ynt: Karda İniş

4x4 aracın üzerinde sağlam bir kar lastiği olduğu sürece buzda da inersiniz,yumuşak karda da,sert karda da.Tecrübeyle sabittir karlı-buzlu zeminde Kartepe verici yolundan aşağı 50 km hızla inerken bile 7-8 metrede durduğumuzu bilirim.Lastikler kendini karın altına gömüyor,karı önüne katınca fren mesafesi kısalıyor.Alın bir takım kar lastiği kafanız rahat olsun.
 

Ynt: Karda İniş

Bütün bu teknik - mekanik önlemlere ilave olarak inişe başlamadan ve iniş sırasında ve hatta inişi sağ salim bitirince bilinen dualardan bir potbori okunmasının faydalı olacağını düşünüyorum.

Şaka bir yana bilgilendirmeler için teşekürler.
 



Ynt: Karda İniş

Frene asla basmayın, frene basmadan inemediğiniz bir araçla oraya çıkmayın özetle bu :smiley:
 


Ynt: Karda İniş

geçen kış landrover disco ile boludağına tatile gittim dönüştede dalgınlığımdan dolayı bi kaza geçirdim, Aracımı hiç 4 çekere almadım dağdan inerken ve otomatik viteste inerken birden frenlerim kitlendi sertleşti pedal uçuruma doğru hız kesmeden giderken son bi gayretle dua ede ede gaza asılarak dağ eteklerine doğru arabanın burnunu diktim , araç içindekiler kısa süreli şok geçirdi daha sonra sakallı hüseyin abimizi aradım bu olayı anlattıktan sonra aklıma geldi ben otomatik bir araba kullanıorum şuan die ama neyse aracı L'ye alıp birinci viteste inmeye başladım ama o anki korku daha doğrusu yanımdaki yiğenim ve kız kardeşimin yüzlerindeki o korku ifadeleri beni okadar etkilemiş olcakki şuanda düz zeminde bile frene basarken temkinli olamaya çalışıyorum kısacası iniş kontrol sistemim var ve kullanmadım , bu kış yine bolu dağına gidicem busefer inerken iniş kontrol tuşuna basıcam bakim ozaman nası inicek araba çok merak ediyorum bir yandanda korkuyorum ya tutmazsa die , sizce nası olcak yerinde bir korkumu yoksa gereksiz bir korkumu ?
 

Ynt: Karda İniş

dabl' Alıntı:
geçen kış landrover disco ile boludağına tatile gittim dönüştede dalgınlığımdan dolayı bi kaza geçirdim, Aracımı hiç 4 çekere almadım dağdan inerken ve otomatik viteste inerken birden frenlerim kitlendi sertleşti pedal uçuruma doğru hız kesmeden giderken son bi gayretle dua ede ede gaza asılarak dağ eteklerine doğru arabanın burnunu diktim , araç içindekiler kısa süreli şok geçirdi daha sonra sakallı hüseyin abimizi aradım bu olayı anlattıktan sonra aklıma geldi ben otomatik bir araba kullanıorum şuan die ama neyse aracı L'ye alıp birinci viteste inmeye başladım ama o anki korku daha doğrusu yanımdaki yiğenim ve kız kardeşimin yüzlerindeki o korku ifadeleri beni okadar etkilemiş olcakki şuanda düz zeminde bile frene basarken temkinli olamaya çalışıyorum kısacası iniş kontrol sistemim var ve kullanmadım , bu kış yine bolu dağına gidicem busefer inerken iniş kontrol tuşuna basıcam bakim ozaman nası inicek araba çok merak ediyorum bir yandanda korkuyorum ya tutmazsa die , sizce nası olcak yerinde bir korkumu yoksa gereksiz bir korkumu ?

Çok geçmiş olsun öncelikle. BMW X3 xdrive şanzıman aracımız var. Karda iniş kontrol özelliğini devreye alınca araç eğime göre aracı kendisi hızlandırıp ( aslında ben gaza asılsamda araç tepki vermiyor) yavaşlatıyor ayrıca Kasım 15 oldumu kar lastiklerine geçiyoruz. Sanırım sizin Disco'da da aynı özellikte çalışıyordur iniş kontrol sistemi
 

Ynt: Karda İniş

bu kış denicem üstünde silverstone mt 177 lastikler var , korka korkada olsa ilklerde bırakıcam arabayı iniş sistemine
 



Ynt: Karda İniş

dabl' Alıntı:
bu kış denicem üstünde silverstone mt 177 lastikler var , korka korkada olsa ilklerde bırakıcam arabayı iniş sistemine

kar ve buz için en tehlikeli lastikler bunlar, MT serileri ve özellikle extreme ler. Çok dikkat edin
 

Ynt: Karda İniş

daha önce tecrübelerimi aktarmıştım güven cok önemli kendinize güveneceksiniz birde yenikar korkulacak bir şey degildir dikkatli ve güvenli olunduğu sürece korkulacak bir şey yok dikkat edilmesi gereken en önemli şey lastikleri kesinlikle kızaklamamaktır izmit kandıra arasında reno 9 ile husisi olarak kar yağdıgında giderr gelirdim araç altı karlara değerdi panik lemediğiniz sürece problem yok bunlar kişisel düşümcem
 

Ynt: Karda İniş

Eee Kış geliyo
Okuduklarımdan sonra;
L200 4x4 üm
1- Otomatik -triptonik
2- İniş Kontrol sistemim yok ama ATSC araç kontrolunu devamlı elinde tutuyor Arac her ne şekilde kayarsa kaysın her tekere kendi müdahale ediyor. + Çekiş içinde kilitleri çalıştırıyor.
3- Abs var
4- Zincirim Yok
5- Standart Lastikler Takılı üzerinde
6- MT 4 Lastik devamlı Arka Bagajda hazır ve nazır
7- Hidrolik 2 tane Krikom var
8- Çeki Halatım var vincim Yok
Napmam Lazım kafam karıştı iyice ???
 

Ynt: Karda İniş

bundan 10 12 sene once her hafta sonu teknik malzeme kurmak icin iveco 80 /12 kamyonla kartalkaya ya cıkardim toplam yuklu agırlık 9 ton civarıydı ...
yukari cıkmak birşey degil inmek tambir kabus sureklı 1 en fazla 2 vites ve arac kesinlikle durmazdı ...hafif freni yoklayarak saatlerce buyukbir sabırla en az 50 kere inip cıkmisimdir ...guzel gunlermiş :smiley:
 

Ynt: Karda İniş

jeomad' Alıntı:
Eee Kış geliyo
Okuduklarımdan sonra;
L200 4x4 üm
1- Otomatik -triptonik
2- İniş Kontrol sistemim yok ama ATSC araç kontrolunu devamlı elinde tutuyor Arac her ne şekilde kayarsa kaysın her tekere kendi müdahale ediyor. + Çekiş içinde kilitleri çalıştırıyor.
3- Abs var
4- Zincirim Yok
5- Standart Lastikler Takılı üzerinde
6- MT 4 Lastik devamlı Arka Bagajda hazır ve nazır
7- Hidrolik 2 tane Krikom var
8- Çeki Halatım var vincim Yok
Napmam Lazım kafam karıştı iyice ???

tehlikeli yerlerde Low 1 e alın arabayı bırakın kendisi insin, istediğinizden daha fazla hızlanıyorsa, el frenini lastikleri kitlemeyecek ama aracı yavaşlatıcak dozda çok hafif çekili bırakın, ama dikkar edin lastikleri kitlemeyecek kadar. Tehlikeli bir durum olduğunda panikle frene asılmayın muhtemelen bu yapacağınız son şey olur bir yere çarpmadan önce.
 



Ynt: Karda İniş

]tehlikeli yerlerde Low 1 e alın arabayı bırakın kendisi insin, istediğinizden daha fazla hızlanıyorsa, el frenini lastikleri kitlemeyecek ama aracı yavaşlatıcak dozda çok hafif çekili bırakın, ama dikkar edin lastikleri kitlemeyecek kadar. Tehlikeli bir durum olduğunda panikle frene asılmayın muhtemelen bu yapacağınız son şey olur bir yere çarpmadan önce.


low 1 cok agır gelir low 2 veya yerine gore 3 daha uygun olur .. 1 de aracın kızaklama ihtimali cok yuksek ... aracın ıvmelenmesi ,hızlanması onlemek temel amaç .. cok gerekırse yumsak fren yapın sert fren yaparsanız arac buyuk ıhtımal kayar saga sola yoldan cıkma egilimine girer panık yapmayın frenı birakın tekrar aracı kontrol altına alirsiniz ...
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,916
Mesajlar
1,525,602
Kayıtlı Üye Sayımız
166,691
Kaydolan Son Üyemiz
sertac01

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst