zeji777
Kamp I
- Mesajlar
- 113
- Tepkime Puanı
- 0
Ynt: Karda İniş
Yılın ilk karına 2 kere dağların tepesinde yazlık lastikle yakalanmış ve 3-4 saat zincir gelene kadar mahsur kalmış biri olarak benden daha tecrübelilerin de müsadesiyle olayı bir kaç madde şeklinde kendi fikirlerimce özetlemeye çalışayım:
-Aracın çekiş sistemine(4*4,ön veya arka) güvenip aldanmayın, hemen hemen inişte hiç bir etkisi yok. 4*4 lerin tek avantajı "low" modlarının olması ve rölantide daha düşük hızlarda seyir edebilmeleri.
-M/T veya A/T lastiklerin görünüşüne aldanmayın ezilmiş veya yeni yağmış karda yazlık binek araç lastiğinden bile kötüdürler. Kar tipi lastiklerin özelliği diğer hiç bir modelde olmayan küçük kılcal kanalların olmasıdır ve esas tutunmayı sağlayan budur.
-Zincire de aynı şekilde güvenmeyin, fren yaptığınız zaman zincirin değilde yine lastiğin yerle temas etme olasılığı çok yüksek çünkü zincirler lastiğin tamamnın kaplamıyor sonuçta. Bunun önüne geçmek için de fren pedalını pompalayarak zincirinde tutunduğu anlara frenajı denk getirmek gerek.
-Mümkünse hiç fren yapılmadan inilmeli , bunun için de yol ne kadar uzun olursa olsun sabır şart. 10 km/h hızla bu yol bitmez diye 2. vitese atmak, freni ihtiyaç haline getireceğinden çok gereksiz bir risk almaktır bence. 2 (iki) km/h hızla giderken eğimli bir yolda frene basıp 30 (otuz) metre kayılabilindiği tecrübeyle sabittir.
Özetlemek gerekirse kar tipi lastik ve sabır şart.
Not: Tamamen şahsi tecrübelerime dayanarak yazdığım bir yazıdır ve genel kabul görmüş kurallar olarak algılanmaması gerekir.
Yılın ilk karına 2 kere dağların tepesinde yazlık lastikle yakalanmış ve 3-4 saat zincir gelene kadar mahsur kalmış biri olarak benden daha tecrübelilerin de müsadesiyle olayı bir kaç madde şeklinde kendi fikirlerimce özetlemeye çalışayım:
-Aracın çekiş sistemine(4*4,ön veya arka) güvenip aldanmayın, hemen hemen inişte hiç bir etkisi yok. 4*4 lerin tek avantajı "low" modlarının olması ve rölantide daha düşük hızlarda seyir edebilmeleri.
-M/T veya A/T lastiklerin görünüşüne aldanmayın ezilmiş veya yeni yağmış karda yazlık binek araç lastiğinden bile kötüdürler. Kar tipi lastiklerin özelliği diğer hiç bir modelde olmayan küçük kılcal kanalların olmasıdır ve esas tutunmayı sağlayan budur.
-Zincire de aynı şekilde güvenmeyin, fren yaptığınız zaman zincirin değilde yine lastiğin yerle temas etme olasılığı çok yüksek çünkü zincirler lastiğin tamamnın kaplamıyor sonuçta. Bunun önüne geçmek için de fren pedalını pompalayarak zincirinde tutunduğu anlara frenajı denk getirmek gerek.
-Mümkünse hiç fren yapılmadan inilmeli , bunun için de yol ne kadar uzun olursa olsun sabır şart. 10 km/h hızla bu yol bitmez diye 2. vitese atmak, freni ihtiyaç haline getireceğinden çok gereksiz bir risk almaktır bence. 2 (iki) km/h hızla giderken eğimli bir yolda frene basıp 30 (otuz) metre kayılabilindiği tecrübeyle sabittir.
Özetlemek gerekirse kar tipi lastik ve sabır şart.
Not: Tamamen şahsi tecrübelerime dayanarak yazdığım bir yazıdır ve genel kabul görmüş kurallar olarak algılanmaması gerekir.