Katlanır Motosiklet ve Bisiklet Taşıyıcısı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan theta Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 64
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 36,779
Merhabalar Serdar bey,

yıllar sonra bu konuyu okudum ilk defa. Hakikaten muazzam bir ürün çıkarmışsınız ortaya. Ellerinize sağlık.

Kullanımı nasıl(dı)? Uzun bir süre kullanma şansınız oldu mu? Keşke dediğiniz ya da şöyle olursa daha iyi olur dediğiniz bir yer oldu mu?

Ben de yeni bir çekme karavan planı yapıyorum. Acaba diyordum içeride bir yer açabilir miyim sıkış tepiş de olsa. Ama sizin projenizi gördükten sonra, hemen vazgeçtim içeride taşımaktan. Kendi planlarıma (çekme karavan sorun teşkil eder mi, istiap haddi, çekici aracımın gücü, vs.) uymayabilir bir süre ama, daha sonra da olsa, ben de buna benzer bir projeye girişmeyi çok istiyorum. Özellikle uzun ve turistik geziyle birleşen karavan yolculuklarına mini bir sukuter eklemek bence harika bir katkı oluyor hareket kabiliyetimize.

Selam ve saygı ile,

Ergün
 

Etiketler
Ergün Bey merhabalar,
çok teşekkür ederim olumlu yorumlarınız için; taşıyıcıyı halen kullanıyoruz; şu anda Macaristan dan yazıyorum size. Taşıyıcı katlı pozisyonda, motosiklet gerekmiyor yurt dışı gezilerinde...

Önemli bir sorun yaşamadık taşıyıcıyla ilgili; motosikletin selesine basan kısmın yumuşak kısmı zayıf kalmıştı ilk aylrda, seleyi çizdi. Sonradan kalınlaştırdım. Bir de led lambaları delerek monte etmiştim yüksekliklerini azaltmak için, birini değiştirmek zorunda kaldım. İlk örnekler firmada çalışan forumdaki bir beyefendiden hediye gelmişti; pahalıymış

Çekme karavanda ayrıca bir scooter taşımak ne kadar gerekli olur bilemiyorum ama yapmaya karar verirseniz en önemli sorun en azından 80-90kg olan scooter ve 25-30kg lık aparatın konumuna göre ağırlık merkezini arkaya veya öne kaydırması olacaktır. Özellikle arkaya kayması sürüş açısından çok tehlikeli sonuçlar doğurur diye biliyorum...
 

.

Çekme karavanlarda taşıyıcı prensipte, çekici ile karavan arasında konumlandırılmakta !

Hatta orta boy çekme karavanlar için bile en uygun yer, Serdar beyin bahsettiği gerekçe yüzünden, kaplin arkası yerine, direk çekici arkası olmakta...
 

Tekrar merhaba,
Çok sevindim hala kullanabiliyor olmanıza. Ben ne yazık ki çekme karavanla güvenli bir şekilde sukuteri dışarıda taşıyamayacağımı öğrendim. Ne araç arkası, ne çekme karavan önü ne de arkası güvenli oluyormuş, ağırlık dağılımı nedeniyle.
Bir ihtimal içeride dingile en yakın yerde taşıyabilirim. Olursa kapı önünde hemen. Sukuter pratikliği ve konforu muazzam. Bizim için böyle bir ihtimal olması bile keyifli. Bakalım neler olacak.
 


Dostum merhaba , post'u kendi aparatımı yaptıktan sonra gördüm, iyi bir iş çıkarmışsın,ellerine sağlık.

Benim makina ts125'e göre biraz daha irice bir xt600, ağır olunca bende malzemeden kaçınmadım ,sadece aparatın kendisi 50 kg gelir sanırım. ama iskele ve rampayı seninki gibi seneye aluminyumdan büktürsem en az 20 kg hafifler sanki . Benimki katlanır değil, çekmece gibi düşün.
Benim araç tam bir karavan değil, korsan desek daha doğru olur. bu yüzden tatil /gezmeler bittiğinde 2 m10 civatayı söktüğümde çıkıp geliyor.
Sormak istediğim bir şey var , araçla motor taşırken herhangi bir bürokratik engel çıktı mı ? (polis ,ceza vs) çıktıysa yaşananları duymak isterim. sevgi ve selamlar.









 



Merhabalar, teşekkürler öncelikle

Ne kontrollerde ne de muayenelerde herhangi bir sorun yaşamadım.
Ancak bunda görevlilerin taşıyıcıyı ithal karavanın orjinal ekipmanı olduğunu varsaymasının da etkisi olduğunu düşünüyorum.

Önemli bir konu var:
Her aracın akslarına gelen belirli bir "kabul edilebilir yük" vardır. Gördüğüm kadarıyla sizin motosiklet ve aparatın toplam ağırlığı oldukça aşacak durumda aracınızın dingil yükünü.

Bilgi için, örneğin bizim motokaravanımız için aparat + motosiklet için izin verieln yül 136kg idi...
 

Bilgi için teşekkür ederim, karavan korsan olunca içinde fazla ağırlık yok sayılır, en ağır yüküm motosiklet olacak, dingil yükünü aşacağımı sanmıyorum ancak her ne kadar sağlam görünse de aparatı bağladığım şase, aparat+motoru sağlıklı taşıyabilecek mi onu da yolda ara ara kontrol edeceğim, bir kaç kasis testinde o da anlaşılır sanırsam

tekrar teşekkürler
 

Boru çapları yetersiz kalabilir, ancak et kalınlığını bilmediğimden ataletini hesaplamak mümkün değil. Taşıyıcı kollarını olabildiğince kısa yapmanızı (motosiklet araca yaklaşacak şekilde) öneririm...
 

Malzemeler dikişsiz çelik çekme malzemeden , et kalınlıkları da 6 mm . Tornacıyım , malzemeden yana kaygım yok , sprinterin şasesinde orijinal aparat bağlama yerleri mevcut , gayet te iyi yapmışlar gibi görünüyor . 2 gündür elektrik tesisatını döşemekle meşgulüm, bitince motoru bindirip durumu gözlemleyeceğim, gerisi allahtan hayırlısı artık .)
 




Dacıa dokker arkasına motorsiklet taşıyıcı takıcam. Nasıl yapalım bilen vardır
Öncelikle aracınızın max dingil yükünü öğrenin ve taşıyıcı + motosiklet ağırlığının bu yükü aşıp aşmadığına bakın.
Büyük ihtimalle aşacaktır; römorkla çekin bence...
 

Dacıa nın duster ve diğer ürünlerine takılıyor sorun yok
azami yüklü ağırlık 2008 kg
net 1333 kg
benim arabanın8dacıa dokker ruhsat bilgileri
 
Son düzenleme:


Fiziken yapılabiliyor olması teknik açıdan doğruluğunu göstermez. Konuyu dediğim açıdan incelemenizi öneririm.
Siz bilirsiniz tabii...
 

Ben ducatonun arkasına yapmıştım,yasal olarak sorun yok ama motorun ağırlığı sürüşü etkiliyor orası kesin.250kg lık scooter ducato ya fazla geldi(direksiyonun düz yolda hafiflediğini hissettim),ama 150 kg bws tarzı motor yüklediğimde hiç hissetmedim bile.
 




Bunu anlatmak istiyorum ben de, muhtemelen 250kg + aparat ducato nun arka dingil yükünü aşıyordur. Bir de yokuş çıktığınızı düşünün arkanızda 250kg lık scooter ve onu taşıyan aparatın yüküyle.

Bu konuda anlattığım taşıyıcı için karavan üreticisine danışmıştım ben, 136kg ı aşmayacak bilgisi gelince ona göre yaptım tasarımı...