KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Ynt: Kendi Karavanını Kendi Yapanlar; (aslında Yapmaya Niyetlenenler ) Ducato 15m3
sayid' Alıntı:
"Genel olarak klasik yerleşimde aracın arka tarafında enine 120-140x180 cm ebatlarında sabit yatak ,aracın sol tarafında ,banyo ve oturma grubu ,sağ tarafında ise boy dolabı ve mutfak ünitesi yerleştiriliyor....
Kalın sağlıcakla"
İyi dilek, uyarı ve alakanız için çok teşekkür ederim, Bu proje biraz garip aslında arkadaki 90x200 yatağın altında motosiklet yuvası var, yatak tabandan 125 cm yukarıda.
Motosikleti araca anca dikey şekilde sığdırabildiğimden başka çözüm bulamadım ...
Motosiklet ölçüleri uzunluk:220 Genişlik:82 Yükseklik:120
Motorsiklet taşıma için diğer arkadaşların düşündüğü gibi,arka dış bölümde Motor taşıma rampası veya platform düşünülebilir.
İç yerleşimide geniş ve ferah planlamanız mümkün olacaktır.Satıştada size artı puan sağlayacaktır.
Siz bir kişiyim diyorsunuz ama alacak kişi birden fazla olabilir.
Diğer sorun ise;Panelvanı,karavan dan ayıran sürücü kabini ile yük bölmesini ayıran bölmenin kaldırılmasıdır.Projede bunun TÜV tarafından kabul göreceği konusunda endişem var. Hem karavan hemde yük taşıma aracı olarak kullanacağınız düşüncesi hakim olur.Başarılar.
Ynt: Kendi Karavanını Kendi Yapanlar; (aslında Yapmaya Niyetlenenler ) Ducato 15m3
Ben de aracın eni konusundaki hesaplamaya takıldım. Koridorun EN AZ 50 cm olması gerektiğini göz önüne alırsanız çizimdeki ölçüler aracın enine uymuyor sanki.
Ynt: Kendi Karavanını Kendi Yapanlar; (aslında Yapmaya Niyetlenenler ) Ducato 15m3
TA2RX' Alıntı:
Ben de aracın eni konusundaki hesaplamaya takıldım. Koridorun EN AZ 50 cm olması gerektiğini göz önüne alırsanız çizimdeki ölçüler aracın enine uymuyor sanki.
Ynt: Kendi Karavanını Kendi Yapanlar; (aslında Yapmaya Niyetlenenler ) Ducato 15m3
"Motorsiklet taşıma için diğer arkadaşların düşündüğü gibi,arka dış bölümde Motor taşıma rampası veya platform düşünülebilir."
"Ben de aracın eni konusundaki hesaplamaya takıldım. Koridorun EN AZ 50 cm olması gerektiğini göz önüne alırsanız çizimdeki ölçüler aracın enine uymuyor sanki."
Seyfettin abi motor 12 ay arabada gezecek, dışarda olması hem görüntü hem de kullanış açısından pek iyi olmaz gibi geliyor bana, o yüzden aracın içine biryerlere sıkıştırmaya uğraşıyorum. Araç içine daha başka ne şekilde sığabilir aklınıza bir fikir geliyormu?
Karavanın tasarımı tamamen motora odaklı tüm yerleşim ve ölçüler değişebilir.
Bekir abi ölçülerin tamamını değiştirebiliriz önerilerinizi bekliyorum. (şu bölge şu ölçüde olsun şeklinde olursa hemen güncellerim)
İlginize ve uyarılarınıza çok teşekkürler. Acemiliklerin gözünüzden kaçmaması güven verici sağlıcakla kalın...
Ynt: Kendi Karavanını Kendi Yapanlar; (aslında Yapmaya Niyetlenenler ) Ducato 15m3
http://www.youtube.com/watch?v=Kf_ZNCmAR30
Linkte yeralan araç tasarımında bisikletler yerine motosiklete göre düzenleme yapıldığını ve araç dışında tampon üzerinde bir motosiklet taşıyıcısı düşünün .Seyahat halinde motosiklet taşıyıcı üzerinde olur aracın kullanılmadığı zamanlarda ise araç içine alınıp yere sabitlenen halkalar aracılığıyla bağlanır....
Kalın sağlıcakla
Kullanım konusunda henüz benim de hiç tecrübem yok. Ben de sizin gibi başkalarının tecrübelerinden faydalanmaya çalışanlardanım. Ortak görüş koridorun 50cm'den az olmaması yönünde. Kullanacağınız ekipmanın (örneğin buzdolabının) ölçülerine ve hangi konforlordan vazgeçebileceğinize göre ölçüleri adapte etmeniz gerekecek.
Önerim kendi aracını yapanların topiklerini okuyun, okuyun, okuyun. Her birinden farklı dersler ve ipuçları çıkaracağınıza eminim. Kendi adıma ben bu yolla çok, ama çok şey öğrendim.
Aracınızı ön bölümden ayıran bölümü söküp döner koltuk kullanıp şöför arkası oturumu iptal edip şöfor arkasından sürgü kapı kısmına motorunuzu dik şekilde yerleştirebilirsiniz diye düşünüyorum.fakat bu seferde araç enine motorunuz sığmayacak çapraz koymalısınız.buda ayrı bir dert çünkü giriş çıkış sıkıntısı bar diye sesli beyin cimlastiği yapıyorum
Ynt: Kendi Karavanını Kendi Yapanlar; (aslında Yapmaya Niyetlenenler ) Ducato 15m3
"Ben de 2 aydir boyle bir arac bakiyorum ama sizinki kadar az kilometrelisine rastlamadim. Mahsuru yoksa nekadara aldiginizi soyler misiniz?"
7-8 ay önce alındı 33500 tl ye. Tez zamanda daha az km.lisini bulur alırsınız inşallah.
"Aracınızı ön bölümden ayıran bölümü söküp döner koltuk kullanıp şöför arkası oturumu iptal edip şöfor arkasından sürgü kapı kısmına motorunuzu dik şekilde yerleştirebilirsiniz diye düşünüyorum.fakat bu seferde araç enine motorunuz sığmayacak çapraz koymalısınız.buda ayrı bir dert çünkü giriş çıkış sıkıntısı bar diye sesli beyin cimlastiği yapıyorum "
Ben arka kapılara yukarı çapraz düşündüm ama sığmadı, ön tarafta o kadar çok yer kaplarki bana yer kalmaz
Beyin jimnastiğine devam mutlaka daha uygun bir şekil vardır...
Aracınızda taşıyacağınız motorun marka modeli nedir?bende motor kullanıcıyım zaten.suzuki vstrom dl1000 kullanıyorum.ama artık bırakıyorum.sattığımda bende karavana geçiyorum.benim şöyle bir şansım varki benim mesleğim mobilya bu yüzden mobilya aksamı üzerine sorunum yok ve çok değişik fikirler üretmekteyim.üretmeyede devam ediyorum.inegölde yaşıyorum ve mobilya şehrindeyim.bu yüzden değişik malzemeler fikirler konusunda yardımcı olabilirim.ayrıca malzeme ihtiyacınız olduğunda da yardımcı olabilirim.
Ynt: Kendi Karavanını Kendi Yapanlar; (aslında Yapmaya Niyetlenenler ) Ducato 15m3
berk_arda, Öncelikle resimler için teşekkürler...
Motor honda crf 250L, enduro kesmez olunca biraz daha crosa döndüm Bu arada vstormları endurolar arasına aldılar mı
Bir aralar çok takmışlardı 650' liklerin enduro olup olmamasına linke bir bak istersen
http://www.enduroist.com/forum/showthread.php?1781-Dl-650-Enduro-mudur
Mobilyacı olmanız cidden büyük avantaj, büyük bir ihtimalle bol bol görüşücez zaten.
Ynt: Kendi Karavanını Kendi Yapanlar; (aslında Yapmaya Niyetlenenler ) Ducato 15m3
Sevgili ve saygıdeğer forumdaşlarım şimdiden webasto alıp taktırmak istiyorum. Nerden alıp monte ettirebilirim bilgi konusunda yardımcı olabilirseniz sevinirim...
İstanbul avrupa yakası.
Ynt: Kendi Karavanını Kendi Yapanlar; (aslında Yapmaya Niyetlenenler ) Ducato 15m3
sayid' Alıntı:
Sevgili ve saygıdeğer forumdaşlarım şimdiden webasto alıp taktırmak istiyorum. Nerden alıp monte ettirebilirim bilgi konusunda yardımcı olabilirseniz sevinirim...
İstanbul avrupa yakası.
Ebersparcher düşünürseniz ikitellide Dolapdere sanayi sitesi içinde ACSA var Ekim ayı içinde D2 için 1400 TL D4 için 1900 TL montaj dahil istiyorlardı montajsız alırsaNIZ 100 tl düşüyorlar. LPG'li sistem düşünürseniz gene İkitellide Çevre sanayi sitesinde Termosa ile görüşün.
Kalın sağlıcakla
Ynt: Kendi Karavanını Kendi Yapanlar; (aslında Yapmaya Niyetlenenler ) Ducato 15m3
sayid' Alıntı:
Sevgili ve saygıdeğer forumdaşlarım şimdiden webasto alıp taktırmak istiyorum. Nerden alıp monte ettirebilirim bilgi konusunda yardımcı olabilirseniz sevinirim...
İstanbul avrupa yakası
Benim kullandığım,SHAVA Marka yerli yapım.D3000.12 saatte 1 litre mazot yakıyor,en soğuk günlerde.Takmasıyla 1200 liraya geliyor.Biraz farkla D3500 de taktırabilirsiniz.Gayet sessiz.Sevgiler.
Ynt: Kendi Karavanını Kendi Yapanlar; (aslında Yapmaya Niyetlenenler ) Ducato 15m3
sayid' Alıntı:
berk_arda, Öncelikle resimler için teşekkürler...
Motor honda crf 250L, enduro kesmez olunca biraz daha crosa döndüm Bu arada vstormları endurolar arasına aldılar mı
Bir aralar çok takmışlardı 650' liklerin enduro olup olmamasına linke bir bak istersen
http://www.enduroist.com/forum/showthread.php?1781-Dl-650-Enduro-mudur
Mobilyacı olmanız cidden büyük avantaj, büyük bir ihtimalle bol bol görüşücez zaten.
Ben de 65 yasinda bir mimar olarak, 1955 yilindan beri motosiklet kullanicisiyim. Su anda bir R1200GS ADV var 2012 model bir de CRF250L var.
Niyetim karavan alip bundan sonraki zamanlarimin cogunu motorum ve karavanimla gecirmek. Ancak karavan olunca yol icin R1200GS fazla kaliyor onu satip, CRF 250 L motorumu arka tampon uzerine baglamayi dusunuyorum. Hazir alinca oyle olmak durumunda kaliyorum tabii.
Ama Berk Arda nin koydugu resimleri gorunce, cok hosuma gitti. Arka tarafta katlanan bir yatak ile bu olay cok guzel cozuluyor. Hem aracin arka kisminda iki kisilik bir yatagin olmasi, satis acisindan, hem de iki kisilik yatakta yatiyor olmaktan dolayi cok da uygun gorunuyor. Tabii karar yine senin.
Aslinda motorun aracin en arkasinda yatagin altindaki bolume enine dogrultuda yerlestirilmesi, indirma, bindirme acisindan daha pratik olabilir. O durumda aracin bir yanindan girip diger yanindan cikmak icin yatagin alt kismina isabet edecek yerde iki kapakla bu sorun cozulebilir. Dikine konulmasi halinde ise inis geri geri olmak durumunda kaliyor. Tabii bunlar CRF gibi kucuk bir motor icin sorun degil.
Bu yazdiklarim tamamen mimari bakis acisi ile yazilmis olup, henuz karavan yapmamis birisi olarak, karavanci arkadaslarimdan gelecek uyarilari dikkate almamiz gerekecektir.