Kendim Yapıyorum! Küçük Aile Karavanım.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ermus35 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 124
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 38,751
Çok güzel gidiyor. Son hali ile kaç kg civarında?

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Etiketler

Merhaba. Öncelikle İşe başlama cesaretiniz, kararlı şekilde devam etmeniz, sizin başarınızı hazmedemeyen birileri tarafından elinizden alınan malzemelerinizin eksikliğine rağmen ısrarla devam etmeniz ve sonuca ulaşmadaki gayretiniz için sizi kutluyorum. Bu arada Ramazanın hayırlı ve mübarek olmasını diliyor, baştan beri takip ettiğim girişiminizin, bundan sonraki aşamalarını da titizlikle takip edeceğimi belirtiyor selam ve saygılar sunuyorum.
 

Merhaba. Öncelikle İşe başlama cesaretiniz, kararlı şekilde devam etmeniz, sizin başarınızı hazmedemeyen birileri tarafından elinizden alınan malzemelerinizin eksikliğine rağmen ısrarla devam etmeniz ve sonuca ulaşmadaki gayretiniz için sizi kutluyorum. Bu arada Ramazanın hayırlı ve mübarek olmasını diliyor, baştan beri takip ettiğim girişiminizin, bundan sonraki aşamalarını da titizlikle takip edeceğimi belirtiyor selam ve saygılar sunuyorum.
Çok teşekkür ederim ilginiz ve iltifatlarınız için. uzun süredir üzerinde düşündüğüm ve yapmaktan her şeyden önce zevk aldığım bir çalışma. araya ramazan girince biraz zor oluyor ama çok bir şey kalmadı. yazın inşallah gezerken karavanımı kullanmak istiyorum. buradan da paylaşmaya devam ederim.
herkese hayırlı ramazanlar.
 

Yanlış anlamayın ama,bu tip çalışmalar bana biraz kontrolsüz çalışma gibi geliyor.Yani bu karavanın trafiğe çıkabilmesi için hiç bir teste, kontrole ihtiyacı yok,herşey sizin bilgi ve insiyatifinizde.750 kg altı olması bu karavanların trafiği tehlikeye atmıyacakları anlamına gelmiyor.Ayrıca motokaravan ve campervan çalışmalarında da sıkıntı var.İçeriye amatörce montajı yapılan malzemelerin basit bir kaza anında bile mermi misali ön tarafta oturan şoför ve yanındakilerin üstüne uçmayacakları ne malum.Bu şekilde amatörce yapılan çalışmalar bana yanlış geliyor.
 



Yanlış anlamayın ama,bu tip çalışmalar bana biraz kontrolsüz çalışma gibi geliyor.Yani bu karavanın trafiğe çıkabilmesi için hiç bir teste, kontrole ihtiyacı yok,herşey sizin bilgi ve insiyatifinizde.750 kg altı olması bu karavanların trafiği tehlikeye atmıyacakları anlamına gelmiyor.Ayrıca motokaravan ve campervan çalışmalarında da sıkıntı var.İçeriye amatörce montajı yapılan malzemelerin basit bir kaza anında bile mermi misali ön tarafta oturan şoför ve yanındakilerin üstüne uçmayacakları ne malum.Bu şekilde amatörce yapılan çalışmalar bana yanlış geliyor.

yanlış anlaşılacak bir durum yok. ben yaptığım karavanı kullanırken eşim ve iki çocuğumla birlikte kullanacağım ve emin olun ne kendi hayatımızı ne de başkalarının hayatını tehlikeye atacak bir durumun içine girmeyi hiç istemem. bunları düşünüp, planlayıp daha sonra hayata geçiriyorum.
yazdıklarınıza gelince keşke daha somut eleştiride bulunsanız. mesela yaptığım yanlış bir şeyi olması gerekenle birlikte söyleseniz veya fabrika üretimi bir karavanın hangi testlerden geçtiğini söyleseniz olabiliyorsa biz de geçirsek bizim için daha faydalı bir eleştiri olur. aynı zamanda kullandığımız araçlar da dahil olmak üzere hepsi insan üretimi ve insanlar tarafından kullanılıyor. dolayısıyla insanın olduğu her yerde kazanın olması kaçınılmazdır. en basitinden ben de dahil olmak üzere trafikte telefon kullandığımız oluyor ve her gün sayısı oldukça fazla insan bu kazalarda hayatını kaybediyor.
750 kg altındaki karavanların trafiği tehlikeye atmayacakları anlamına gelmediği gibi fabrikasyon üretilen karavanların da atmayacağı anlamına gelmez. bu konuda çok fazla şey yazılabilir, herkesin düşüncesi farklı olabilir yeter ki bu çalışmalarda güvenliği ön planda tutup ona göre yapalım.
 

İyi çalışmalar. Sayın "Ermus35", çalışmanızı verdiğiniz emeği ve beceriyi ilgi ile okudum. Aynı merakla da projenin sonunu beklemekteyim. kolaylıklar dilerim. Ancak Sayın "makara60" ın anlatmak istediği yabana atmayın derim. Çünkü bahsedilen testlerden kasıt; karavanın yol şartlarında maruz kalacağı fiziki kuvvetlere vereceği tepkilerin, ne denli doğru tepkiler olacağı hususu. Anlatılmak istenenin yalnızca bir başlığını, bu konu başlığında bulabilirsiniz. Neden Çekme Karavan Yapmaktan Vazgeçtim ?

Ayrıca buna benzer bir sürü sorunsal var. rüzgar etkisi, merkez kaç kuvveti, taşıyıcı malzemenin ve ona uyum sağlaması beklenen kaplama malzemesinin esneklik değer aralığı, ani şerit değiştirmelerde, römorkun karşılaşacağı kamçı etkisi ve buna vereceği devrilme etkisi. vb bir sürü sorunsal. Bunlar söylediğiniz gibi varsa bir testi bizde yaptıralım la çözülecek işler değil. Kaldı ki herşey bir şekilde doğru olsa da, ben bunda ailemi taşıyacağım ona göre gerekli tedbirleri alarak ilerlerim anlayışı da bana göre çok yanlış ve tehlikeli. Trafik dediğimiz şey sizin dışınızda onlarca faktörden oluşur.

Çok uzatmayacağım. Sadece bu tür çalışmaların keşke imkanlarımız dahilinde çok daha profesyonelce yapılması. bu tarz statik, dinamik hesaplamaların yapılamayacağı ve hattı zatında ruhsat alma yetkinliği olmayan projelerin, hem kendi hemde çevre güvenliğini tehdit etmemek adına, iki hatta üç kez düşünülüp sağlam temellere oturtularak devam ettirilmesi gerektiğini hatırlatmak isterim. Umarım yanlış anlamazsınız. Tek kaygım, insana olan saygımdandır.

Bunun dışında verdiğiniz emek ve güzel işçiliğiniz ve hayal ettiğiniz araca kavuşma arzunuz nedeni ile sizi tebrik eder benim gibi bu işe gönüllüleri ve hiç bir şey olmasa da yaparken zevk alacak insanları cesaretlendirdiğiniz için teşekkür ederim.
 

İyi çalışmalar. Sayın "Ermus35", çalışmanızı verdiğiniz emeği ve beceriyi ilgi ile okudum. Aynı merakla da projenin sonunu beklemekteyim. kolaylıklar dilerim. Ancak Sayın "makara60" ın anlatmak istediği yabana atmayın derim. Çünkü bahsedilen testlerden kasıt; karavanın yol şartlarında maruz kalacağı fiziki kuvvetlere vereceği tepkilerin, ne denli doğru tepkiler olacağı hususu. Anlatılmak istenenin yalnızca bir başlığını, bu konu başlığında bulabilirsiniz. Neden Çekme Karavan Yapmaktan Vazgeçtim ?

Ayrıca buna benzer bir sürü sorunsal var. rüzgar etkisi, merkez kaç kuvveti, taşıyıcı malzemenin ve ona uyum sağlaması beklenen kaplama malzemesinin esneklik değer aralığı, ani şerit değiştirmelerde, römorkun karşılaşacağı kamçı etkisi ve buna vereceği devrilme etkisi. vb bir sürü sorunsal. Bunlar söylediğiniz gibi varsa bir testi bizde yaptıralım la çözülecek işler değil. Kaldı ki herşey bir şekilde doğru olsa da, ben bunda ailemi taşıyacağım ona göre gerekli tedbirleri alarak ilerlerim anlayışı da bana göre çok yanlış ve tehlikeli. Trafik dediğimiz şey sizin dışınızda onlarca faktörden oluşur.

Çok uzatmayacağım. Sadece bu tür çalışmaların keşke imkanlarımız dahilinde çok daha profesyonelce yapılması. bu tarz statik, dinamik hesaplamaların yapılamayacağı ve hattı zatında ruhsat alma yetkinliği olmayan projelerin, hem kendi hemde çevre güvenliğini tehdit etmemek adına, iki hatta üç kez düşünülüp sağlam temellere oturtularak devam ettirilmesi gerektiğini hatırlatmak isterim. Umarım yanlış anlamazsınız. Tek kaygım, insana olan saygımdandır.

Bunun dışında verdiğiniz emek ve güzel işçiliğiniz ve hayal ettiğiniz araca kavuşma arzunuz nedeni ile sizi tebrik eder benim gibi bu işe gönüllüleri ve hiç bir şey olmasa da yaparken zevk alacak insanları cesaretlendirdiğiniz için teşekkür ederim.
Yorumunuz için teşekkürler. öncelikle herkesin düşüncesi benim için değerlidir. buraya yorum yazan kişiler laf olsun diye değil mutlaka bilgi ve tecrübelerini paylaşmak adına yazıyorlardır diye düşünüyorum. bahsettiğiniz konuyu daha önce okudum. çalışmama başlamadan önceki süreci burada uzun uzun yazıp anlatmadım fakat haklı endişelerinizi ben de düşünüp kendi imkan ve ihtiyaçlarım doğrultusunda çözümler bulmaya çalıştığımı söyleyebilirim.
şöyle anlatayım;
son 3 yıldır bu konu ile alakalı hem yerli hem yabancı sitelerden sürekli olarak araştırma ve bilgi edinme içinde geçti. bu süreçte yapacağım karavanı hem ihtiyaçlarıma hem de aracıma göre planlamaya çalıştım. yaptığım karavan şekil itibariyle Pino'nun Cachalote modeline benziyor, ölçü olarak farklılıklar var. bu ölçüleri de trafik güvenliği, rüzgar direnci vb. sebeplerle kendi aracıma uygun şekilde ayarladım. yoldayken mümkün olduğunca aracıma etkisini azaltmak adına genişliğini araç genişliğinden daha dar planladım. yükseklik olarak ta aracımdan sadece 20 cm yüksek olacak, ön taraftaki eğimli yüzeyle de önden gelen rüzgar direncinin mümkün olduğunca az etki etmesini planladım.tabi planladım derken profesyonel firmalar bunun böyle olması gerektiğini zaten söylemiş ben de onlardan öğrendiğimi kendi aracıma göre revize ettim. ilk başlarda bazı arkadaşlar içinde ayakta durulabilsin daha yüksek yapın demişlerdi fakat bu yüzden ben kendi ölçülerimde kaldım. istesem yönetmeliklerin izin verdiği ölçülerde 220 genişlik 200cm iç yükseklik olarak ta yapabilirdim fakat işte o zaman sizin dediğiniz gibi trafik canavarına dönüşürdü bence.
şasi konusunda zaten kendim yapamazdım o yüzden işi römork yapmak olan bir ustaya yaptırdım. kendi planladığımdan daha sağlam bir şekilde ustanın yaptığına emin oldum. maliyetini artırmasına rağmen kendi inisiyatifiyle bazı yerlerini değiştirerek komple 80*40 profilden galvanizli olarak imal edildi. diğer kullanılan parçalar da olması gerektiği gibi uygunluk belgeleri olan parçalardan kullanıldı.
üst kısma gelince araştırma döneminde pino ile de görüştüm ve cachalote modelinin boşunu yapmayı önermişlerdi. o modelde fiber levhalar arası ahşap profil ve straforla kaplı fabrikasyon presler altında yapılan panellerden oluşuyor. ben de aynı mantıkla kontraplak arasına ahşap profil ve strafor kullanarak elde ettiğim panellerin en dışına aynı fiber kaplamayı yapıyorum. benim fabrikasyon presim yok ve biraz daha ağır olacaktır. bunu rahatlıkla söylememin sebebi yurtdışını bilemem fakat ülkemizde bazı yerleri gezdim ve şunu gördüm, bu tür yerlerde işi yapan ustalar, ve bu ustalar kendi tecrübeleri sonucu öğrendiklerini uyguluyorlar. fakat işin başına bir mühendis koyup bir iki plan proje çizince her şey hallolmuş oluyor. aynı şey camperlerde de geçerli, insanlar kendi isteklerine göre aracı yapıyorlar sonra yapılanı projeye döküp onay alıyorlar, böyle olunca da yapılan ruhsatlı olmuş oluyor .
ruhsatlı olması ve fabrikasyon olması o karavanı %100 tehlikesiz yapmaz bence, ne kadar güçlü olursa olsun bir otomobilin arkasına 5 metre uzunluğunda 200 genişlik 200 iç yüksekliği olan bir karavanı taşımak ruhsatlı diye benim çekeceğim karavandan daha tehlikesiz yapmaz diye düşünüyorum. yanlış düşündüğümü düşünenler olabilir fakat bu sadece benim yaptığım için geçerli çünkü ben bunun üzerine ciddi manada düşünüp, profesyonellerin yaptıklarını kendi yaptığıma revize ederek uyguluyorum. ben ailemi taşıyacağım derken laf olsun diye söylemedim. gerçekten diğer insanların yaşama hakkına olan saygım ve kendi ailemin can güvenliğini düşünerek hareket ediyorum ve herkesin böyle düşünmesi gerektiğini düşünüyorum. ben de sizin de dediğinizi anlatmaya çalışmıştım aslında "trafik bizim dışımızda bir çok faktörden oluşuyor". bu zamana kadar ufak tefek 4-5 kaza başımdan geçti hepsi de karşı tarafın hatasından kaynaklı kazalardı. herkes kendi önlemini alsa ve kurallara uysa keşke!
son olarak şunu da belirtmek isterim ki, bu tür işlerin bir okulu yok, bir mühendis yanında çalıştıracağı uygun ustalarla maddi imkanları da yerindeyse bu alanda bir yatırım yaparak bu ürünler ortaya çıkıyor ve zamanla daha profesyonel hale getiriyorlar. sizlerin haklı endişelerinizi paylaşmanız ve nazikce uyarınız için teşekkür ederim. yanlış yapılan bir şey varsa bilgi ve tecrübe ölçüsünde uyarı yapılması gerekir. forum bunun içindir zaten fakat körü körüne sizleri tenzih ederek söylüyorum "kimse kendi yapmasın" demeyi de yanlış buluyorum.
Hayırlı ramazanlar.
 

Çok kafa yorduğunuz,araştırdığınız,emek verdiğiniz belli.Umarım gönlünüze göre bir karavan olur.
 

Emeğinize sağlık. Tüm yazılan mesajları okumadım üstelik konunun uzmanı da değilim. O nedenle söylediğimde hata olabilir. Gereksiz bir uyarı da yapıyor olabilirim. Yazma amacım sadece olayın bu boyutuna da dikkatinizi çekmek. Bildiğim kadarı ile karavanın ön ve arka kısımlarının ağırlıkları dengeli olmalı. Arabanızın modeline göre değişse de ön pilot tekerleği bir tartıya oturttuğunuzda 15 kg civarı bir ağırlık binmeli. Bu nedenle asıl ağır gelecek olan mutfak kısmı genelde ortaya konuyor diye biliyorum. Ranza kısmı da ikinci ağır kısım olarak (mesafe x Ağırlık) arkaya dingile yakın bir kısıma yerleştiriliyor. Ön kısıma da daha hafif olan oturma grubu yerleştiriliyor. Tasarımı yaparken bu konuyu göz önünde bulundurdunuz mu bilemiyorum. O nedenle bir hatırlatma yapayım dedim. Aksi taktirde ağırlık dengesiz dağılırsa karavan savrulma / yalpalama yapabilir. Umarım yazdıklarım bir işe yarar. Şimdiden iyi tatiller diliyorum.
 



Emeğinize sağlık. Tüm yazılan mesajları okumadım üstelik konunun uzmanı da değilim. O nedenle söylediğimde hata olabilir. Gereksiz bir uyarı da yapıyor olabilirim. Yazma amacım sadece olayın bu boyutuna da dikkatinizi çekmek. Bildiğim kadarı ile karavanın ön ve arka kısımlarının ağırlıkları dengeli olmalı. Arabanızın modeline göre değişse de ön pilot tekerleği bir tartıya oturttuğunuzda 15 kg civarı bir ağırlık binmeli. Bu nedenle asıl ağır gelecek olan mutfak kısmı genelde ortaya konuyor diye biliyorum. Ranza kısmı da ikinci ağır kısım olarak (mesafe x Ağırlık) arkaya dingile yakın bir kısıma yerleştiriliyor. Ön kısıma da daha hafif olan oturma grubu yerleştiriliyor. Tasarımı yaparken bu konuyu göz önünde bulundurdunuz mu bilemiyorum. O nedenle bir hatırlatma yapayım dedim. Aksi taktirde ağırlık dengesiz dağılırsa karavan savrulma / yalpalama yapabilir. Umarım yazdıklarım bir işe yarar. Şimdiden iyi tatiller diliyorum.
teşekkürler. tabiki ağırlık dengesini göz önüne alarak yerleştirme yapıyorum. benim araçta yanlış hatırlamıyorsam topuza binen yük max. 90 kg olması gerekiyor, belgesine tekrar bakarım. onun dışında ağırlık dengesi dikkate alınarak ilk başta planlamayı yaparken mutfak kısmını arkaya konumlandırdım. dış kaplamasını yapayım tartıya çıkarıp genel ağırlığına ve ön denge tekerine düşen ağırlığa bakarak eşya yerleşimini ayarlayacağım. zaten mutfak kısmı haricinde başkaca bir eşya koymayı düşünmüyorum. sadece denge oluşturmak adına bir dengesizlik varsa koymayı düşünüyorum.aracımın kendi kasası da yeterince büyük olduğu için onu da kullanabilirim.
 

Emeğinize sağlık. Tüm yazılan mesajları okumadım üstelik konunun uzmanı da değilim. O nedenle söylediğimde hata olabilir. Gereksiz bir uyarı da yapıyor olabilirim. Yazma amacım sadece olayın bu boyutuna da dikkatinizi çekmek. Bildiğim kadarı ile karavanın ön ve arka kısımlarının ağırlıkları dengeli olmalı. Arabanızın modeline göre değişse de ön pilot tekerleği bir tartıya oturttuğunuzda 15 kg civarı bir ağırlık binmeli. Bu nedenle asıl ağır gelecek olan mutfak kısmı genelde ortaya konuyor diye biliyorum. Ranza kısmı da ikinci ağır kısım olarak (mesafe x Ağırlık) arkaya dingile yakın bir kısıma yerleştiriliyor. Ön kısıma da daha hafif olan oturma grubu yerleştiriliyor. Tasarımı yaparken bu konuyu göz önünde bulundurdunuz mu bilemiyorum. O nedenle bir hatırlatma yapayım dedim. Aksi taktirde ağırlık dengesiz dağılırsa karavan savrulma / yalpalama yapabilir. Umarım yazdıklarım bir işe yarar. Şimdiden iyi tatiller diliyorum.
Mutfağın önde ya da arkada olması vs yi dengeleyen dingil konumudur yani tek başına eğer mutfak arkadaysa ağırlık dengesi yanlıştır denilemez.
Bahsettiğiniz 15 Kg çok düşük bir ağırlık. Minimum 30-40 kg ağırlık binmeli ki karavan ağırlığına göre bu ağırlık daha artabilir.
 

Geçtiğimiz hafta sonu arka ve tavan ctp kaplamasını yaptım. Önce parçaları yerine deneyerek kesim işlemi yaptım daha sonra yapıştırdım. Dipnot: ctp levhalari keserken ortaya çıkan ufak parçalar fena halde kaşıntı yapıyor elleri kollari ve boynu kapatmak lazım.
0373ded6e8431648a6d7df825e7aef7d
F474159727bf6b2201f6934f7f698081 9e1cefb255c0abbc9e5cd341210e238a B7d8fd84cb25ad0472e181866b884429
Dün akşam da kenar profilini yapıştırmaya başladım. Bu arada tavan havalandırmasıni yerine koyup denedim.
E2c8b97189702663343c10d61e22657e B2ddc3d56e738126e0286c89652d6235
Ramazandan dolayi az az çalışabiliyorum. İki üst kenari yapabildim. Kalan yerleri de haftasonu bitiririm diye düşünüyorum.daha sonra içinin eşyalarını yerleştirmek kaliyor. Kapiyi da hazirladim fakat yerine koyup deneyemedim daha. Herkese hayırlı ramazanlar.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 


Daha sonra kapının menteşelerinin yerini açıp taktim. Kapının kilit karşılığını yerine monte ettim.
297b57356a2e220f8cabdc51491c2895 39b3132e0122f4c24e7b9e9b25cbc8c0 E0e6c15c779bf15631d953690a96111a 0384c99f8204b76aacc5aa4ab806ca55


LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



Kapi üstüne su gelmesini engellemek için parca yapıştırdım.
Daha sonra pencere kilit ve açma parçasını montajladim.
681ca5d3515014f41d1056aad1fc12e9 337d8c7fa25456ccfbbd12d8ee4f634c
Masayi yerine koydum. 69265aa2c82ae959fe0ce0fda5c98427 26deda5ef068da28a168c5b9a5c77b2c

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,509
Mesajlar
1,519,025
Kayıtlı Üye Sayımız
172,165
Kaydolan Son Üyemiz
gül93

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst