KİA Ceres

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan murat durmaz Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 54
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 80,390
Ynt: KİA Ceres

Fren merkezini debriyaj üst merkezini ve gösterge panelini de orjinalleri ile değiştirdik

ASUS_T00J-D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi







 

Etiketler
Ynt: KİA Ceres

Elektrik aksamı, farlar, çerçeveler, ısıtma beyni , silecek mekanizması , su memeleri değişti

ASUS_T00J-D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi







 

Ynt: KİA Ceres

Vites kolu mekanizmasının burçları yapıldı , keçeden motor yağ kaçırıyordu , keçe değişti açmışken baskı balata da sıfırlandı

ASUS_T00J-D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi







 

Ynt: KİA Ceres

Şanzıman 4 vites , low high var , mazda orijinli, baskı balata fabrikadan orjinal idi ilk defa değişmiş , araç 95 .000 km de ve daha baskı başlayanın 1/4 u tükenmişti ama açılmışken keyfe keder değiştirdik









 

Ynt: KİA Ceres

Yıkandıktan sonra bastım sprey boyayı, buraya kadar herşey güzel fakat araca 16 jant bulamıyorum üzerinde 14inc 5 bijon jant var jant göbekleri çok geniş transit jantini ortadan genişlersek ne olur acaba et kalınlığı azalınca bijonlardan çatlar mı?

ASUS_T00J-D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



 



Sona doğru yaklaşıyorum aslında artık bitti, önceki fotolar kaybolmuş umarım yeni fotolar artık kaybolmaz.Ceres'in üzerinde 5x160 bijon aralıklı 14 inch problematik bir jant vardı. Ceres sayesinde jant dünyasının da kapısını biraz araladık. Araçın jantı hiçbir aplikasyon listesinde yer almıyordu.
Öncelikle 5x160 bijon aralığı olan araçları tespit ettim : defender, ford transit, tata, mahindra , fakat jant göbekleri çok geniş idi buna jant dünyasında CB (Göbek) deniyor. Örneğin Transit göbek genişliği 63,1 cerezin ise 120 jant göbek genişliği defender ile aynı idi fakat defender bijonları ise kamyon bijonu kadar büyük idi , transitin göbeği dar , defenderin ise bijon delikleri çok geniş idi , mahindraların ise göbek genişliği 107,1 , tataların 109,1 idi fakat offsetleri uygunsuzdu.

Tata jantlarını aldık ve jantları göbeklerini genişlettik kestik , kaynattık offset verdik oldu ama çok yordu..

14х6.0J ET+35 PCD 5x160 CB 120.
 

Sona doğru yaklaşıyorum aslında artık bitti, önceki fotolar kaybolmuş umarım yeni fotolar artık kaybolmaz.Ceres'in üzerinde 5x160 bijon aralıklı 14 inch problematik bir jant vardı. Ceres sayesinde jant dünyasının da kapısını biraz araladık. Araçın jantı hiçbir aplikasyon listesinde yer almıyordu.
Öncelikle 5x160 bijon aralığı olan araçları tespit ettim : defender, ford transit, tata, mahindra , fakat jant göbekleri çok geniş idi buna jant dünyasında CB (Göbek) deniyor. Örneğin Transit göbek genişliği 63,1 cerezin ise 120 jant göbek genişliği defender ile aynı idi fakat defender bijonları ise kamyon bijonu kadar büyük idi , transitin göbeği dar , defenderin ise bijon delikleri çok geniş idi , mahindraların ise göbek genişliği 107,1 , tataların 109,1 idi fakat offsetleri uygunsuzdu.

Tata jantlarını aldık ve jantları göbeklerini genişlettik kestik , kaynattık offset verdik oldu ama çok yordu..

14х6.0J ET+35 PCD 5x160 CB 120. Ekli dosyayı görüntüle 959 Ekli dosyayı görüntüle 959 Ekli dosyayı görüntüle 959
 

jant olayını çözemediğimiz için o problemi aslında doğru bir strateji olmamasına rağmen en sona bırakmak zorunda kalarak aracı yükseltme işine giriştim, ön arka sabit aks ve makaslı olduğu için yükseltme işi jantların yanında çok kolay oldu.
 

araç yükseldiği için kendi orjinal ince amortisörleri haliyle kısa kaldı, kısa kalmasalar bile zaten değiştirecektim, defender amortisörleri yardımımıza koştular enteresan ama çok vida somun bağlantı noktaları defenderla uyumlu oldu.
 




tampon hoşuma gitmedi biraz kendimden birşeyler eklettim abi ş urası burası falan ... kabin takozlarını da bu ara değiştirdim CH]
 


geldik zurnanın zırt dediği yere , lastik seçimi , jantlar lastikler ve araç bu üçü hiçbir zaman araya gelemedi, önce starmaxx 7.5x16 lastik (defender fabrika boyutu) ile bir bakalım dedim lastikler geldi gelir gelmez çok ince ve yüksek olduklarını anladım, satıcıya başta olmaz ise değiştiririm demiştim ve değiştirdim araçta atmosferik motor olduğu için 2.2 mazda motoru, lastikleri geniş tutmadım zaten offroadcu arkadaşlara tavsiyem önceden düştüğüm hataya düşmemeleri kalın lastiklerden uzak durun hiçbir anlamı yok boşa güç kaybı, araç kalın lastikte ileri momentumunu kaybettiği an daha fazla patiye girmek istiyor ve oturma batma işleri başlıyor, konuyu dağıtmadan çamurluğa oraya buraya şürtmeyecek bir lastik aradım ve maxxis 225/75/16 buckshot serisi lastiklerinde karar kıldım lastikleri jantara taktırıp getirdim arabanın başına bir Bismilllah çektim ve evet sürtmüyordu değmiyordu
 


İcini tavan taban , koltuk dosemeleri de bitti, taban dosemesini portafik yaptim orjinalide oyleydi sokup aliyoruz kabinin icini hortumla yikiyoruz delikten su akiyor kuruyor dosemeyi yine koyiyoruz tamam

ASUS_T00J-D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



Çok güzel oluyor elinize sağlık.

Sıkıntı olmaz ve/veya elinizde varsa diğer fotolarıda ekleyebilir misiniz?

Kolay gelsin.