KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Tayfun Bey selamlar..conta yanığı olsa suyun çok çabuk bitmesi gerekirdi dedi usta..su çok çabuk bitmiyor..suda yağ gibi maddeler de yok..yani motor yağına karışma ihtimali de yok gibi görünüyor..parça parça değiştirmek en mantıklısı..soru nu çözdüğümüz yerde neden kaynaklandığını da öğrenmiş olacağım...istanbula kadar aracı 50 lite suyla getiririm gibi geliyor
Motor yağına karışmıyor Tayfun Bey..o harcadığım su da motoru soğutmak için...motorcunun dabiriyle bir dalgalanma seviyesi olurmuş radyatörde...her seferinde o kadarlık bi eksilme normalmiş... gezenbilir aladağlar programına gidebilir miyim diye düşünüyorum bi römork suyla bu arada sizin römork harika tam ideal boyut..özel yapım sanırım
Motor yağına karışmıyor Tayfun Bey..o harcadığım su da motoru soğutmak için...motorcunun dabiriyle bir dalgalanma seviyesi olurmuş radyatörde...her seferinde o kadarlık bi eksilme normalmiş... gezenbilir aladağlar programına gidebilir miyim diye düşünüyorum bi römork suyla bu arada sizin römork harika tam ideal boyut..özel yapım sanırım
Aladağlar'a ben de katılmayı düşünüyorum.Daha zaman var bence sorunu çözmeden gitmeyi düşünmeyin.Bolu Aladağ arası virajlı ve bol rampalı imiş.Gitmeyi düşünüyorsanız görüşmeyi dilerim.0532 5729717
Römork Off-Road Pilotu Mehmet Becce özel yapımı.
ahmet bey,
hararet sorununu çözebildiniz mi? bizde ferozamızı yeni aldık. ve türlü türlü sorunlar yaşıyoruz.. sorununuza çözüm bulduysanız bizimle paylaşırmısınız?
Sayın "siyim"
Ahmet bey kendi aracında bu tür arıza ile ilgili neler yaptırdıgı ile ilgili yazacaktır.
bence kesin çözüm iyi bir motor tamir ustasıyla sorunu çözersiniz..Sanırım silindiri kapak contası sorunu sizde de var.İstanbulda olsanız Rıdvan hocayı önerirdim.Sanırım Antalyadasınız.Aracımızın motoru daha önce Ferozacı arkadaşlar yazmıştı..Toyota 1.6 motor.Antalya tarafında iyi bir Toyota Motor ustası yada servsine bir götürün isterseniz..
hararet sorununu geçen hafta çözdüm sevgili ferozacılar..Siyim Hanım forumdaki arkadaşların belirttiği gibi sorun tam olarak silindir kapak contası..Mdr Bey daha önce de tahminde bulunduğunuz gibi İstanbulda aracı gösterdiğim ustalar teşhisi bu şekilde koydular.. Bostancı sanayide silindir kapak contası değiştirilip silindir kapağı taşlandı..Siyim Hanım şunu belirtmeden edemeyeceğim..motor yada diğer kritik aksama kesinlikle acemi eller değmemeli bunu bizzat yaşadım..daha önce hararet sebebiyle aracı götürdüğüm usta, hemen termik bozulmuş dedi ve fanı sabitledi.tekrar hararet yapınca araç, bu kez termostatı devredışı bırakarak su kanalını küçük bir sopayla tıkamış..bu arada patlayan hortumlar için arada bir gidiyorum tabi aynı ustaya...İstanbul'da tecrübeli ustalara gösterdim aracı..hemen hepsi silindir kapak contasının yanmış olduğunu söylediler...bostancıdaki ustam daha önce yapılan işlemlerin tamamını geri aldı...sabit olan fanı eski haline çevirdi..termostatı değiştirdi ve devreye aldı...Ve önemli bir ayrıntı...tüm ustaların değiştirme yada sabitleme şeklinde çözüm getirdiklerine inandıkları TERMİĞE dokunmadı bile..fan termiği kolay kolay bozulabilecek bir malzeme değil..hararet sorunu yaşayan herkesin, çözüme ilk önce termikten başlamaları maliyeti artırıyor...yetkili serviste "fan otomatiği" olarak adlandırılan bu parçanın fiyatı 525 tl. haftasonu karadeniz sahillerinde, sıcak bir havada 250 km yol yaptım..hararet kıpırdamadı bile..şu anda hararet sorunu çözülmüş gibi duruyor... İşin maliyet kısmı şu şekilde:
-Conta değiştirme işçilik 250 TL
-Conta 60-70 TL
-termostat 75 TL
-motor söküldüğü için motor yağı değişi mi de gerekiyor.
bunlara ek olarak ben bujileri, yağ filtresini değiştirdim..Aracın motoru sökülmüşken rektefiyeciye piston yataklarına genel bir bakım yaptırdım
toplam masraf 530 TL..Tabi sorun çok daha ekonomik şekilde çözülebilirdi. Umarım daha ekonomik ve etkili bir şekilde çözebilirsiniz sorununuzu..Forumdaki arkadaşların tecrübelerinden yararlanırsanız daha kısa sürede çözüme ulaşırsınız..Selamlar
Tekrar teşekkürler Cenk Bey. conta değişince motor saat gibi oldu. el becerisine dayalı işlerde ezberci çözümler üretiliyor..araçla alakalı yada başka işlerde ustaların Amerikayı tekrar keşfetmelerine izin vermek biraz maliyetli oluyor..o geçici çözümler buldukça işleri yoğunlaşıyor..yoğunlaştıkça daha kötü çözümler üretiyor. İstanbul bu konuda çok tecrübeli..piyasası olmayan bi araç dahi olsa normal bi ustanın bir yerlerde yolu kesişiyor o araçla..
Aslında İstanbul u o kadarda gözünüzde büyütmeyin. Neyin ne zaman nasıl ortaya çıkacağı hiç belli olmuyor. Mesala 4 sene önce grup olarak güneye iniyorduk. aracına bir arkadaş yeni romörk yaptırmıştı(1500 ytl), Gelenbe de dingil kırıldı. Şans eseri araç tamda bir traktör romörkçüsünün önünde kalmıştı 300 ytl ye yepyeni alt takım yaptırmıştı. Eskisinden kat kat sağlam olmştu. tatile giderken romörkü bıraktık. 1 hafta sonra dönüşte hazırdı. yerine takıp istanbula döndük.
daha fazla petekli bir radyatör sorunu çözemiyor mu? bir de sizinkiler elektrikli fan ise ona da baktırın. bozuksa uygun bir fan termiği de takın sorun çözülür diye düşünüyorum.
eğer aracınız çoktan conta yakmışsa elbette yaptırırsınız ama soğutma sistemini çözmeden tekrar aynı sıkıntı olacaktır.
kendi arabam farklı ama ben 4 göz radyatör ve yeni bir fan termiği ile en sıcak şartlarda bile sıkıntı yaşamıyorum. eskiden yaşardım ama sorunu bu şekilde çözdüm.