Küçük Dizel Motorların GÜÇLENDİRİLMESİ...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Sarp12345 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 30
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 19,175
Ynt: Küçük Dizel Motorların GÜÇLENDİRİLMESİ...



Oğuz Baba
üzerine konuşulması zor pozisyonlarda bırakıyor topiği...
iyi bir bilardo oyuncusu gibi...
Mevzu aslında kısır biraz...öyle çok artistik bir puan alma şansı yok...
(box olayı belli % 10 tork artışı ile seri kalkan ve yanınızdaki araçları dikiz aynanıza gömen bir hale sokuyor aracınızı
bu durum beklentilerin çoğunu karşılıyor aslında ancak beygir gücüne etkisi daha az yani max süratiniz üzerinde fazla etkisi yok...bu nedenle dikiz aynanızda kaybolan turbo benzinli araç az sonra aynanızda tekrar beliriyor ve solunuzdan piuu diye geçiyor)

o nedenle hoca " iyi bişey değil" diye başladı..."chipli kalın" diye bitirdi...
siz de neresinden tutalım diye düşünün...

Oysa ne beklentilerle başladık

Drakeboxcular biyanda....Racechip çiler biyanda....Remap tuningciler bi yanda toplanıp kapışıcaktık şurada kan gövdeyi götürecekti..........Daçya Dastır dizelleri çipleyecektik.....itleri nallıyacaktık....yani binevi abesle iştigal edecektik şurada güzel güzel
Araçlarımız kara duman atacak...fren balataları çabucak bitecek....KAveNe performans hava filtreleri gırla gidecek...
EGR valv iptalleriyle...araçlar alçaktan uçacaktı


bence hala ümit var arkadaşlar
Box kullanan arkadaşlar tecrübelerini yaşadıklarını artı ve eksilerini lütfen paylaşsınlar


Oğuz hoca burada kalın lütfen....

sevgiler

Sarp
 

Etiketler
Ynt: Küçük Dizel Motorların GÜÇLENDİRİLMESİ...

oguz1134' Alıntı:
(hoca çamide.. ;) ) benden hocadan başka herşey olur.. ;)

box iş ecu yu kandırıp aşırı yakıt yollamak tır..

iyi bir şey degil..aracı bi müddet kullanıp sonrada yeni sahibine yollarım..dersen olcak iş derim..yok demirbaşa yazıp 5-10 sene kullanırım dersen ileride baş agrın olacak anlamında.. ;)

en iyisi yazılım..ama ismi meşhur net aleminde kral olmuş..facası mekanı düzgün ötesi olup aklı yetmeyip başa yerlerden alıp kopyala yapıştırla para kaznan bu işte cok insan var..


hani bir atasözü var ne insanlargördüm üstünde elbise yok...ne elbiseler gördüm..içinde insan yok..>>hesabı..

toplum olarak elbiseye baktığımızdan adama nasıl bakılır bulunur..bilmeyizde bulamayızda.. ;)

doğru adamın elinde doğru şekilde yapılan harita düzenlemesi zevk verir..keyif yaşatır..mekanige zarar vermez.. ;)
ve bunu yaparken adama kaputu acıp motoru göstermeyeceksiz... ;) obd 2 den laptop yada pc ile kablo ile girip cıkacak.. ;)
dogru bir adam 100 beygirlik dizel makinaya %10-15 kATKI SAGLAR..
ben +%30> istiyorum derseniz kafadan kovar işinizi yapmaz bile.. ;D
tanışıklığınız varsa ısrar ederseniz..? ikna edebilirseniz..size şunları der...>> arkanda kara duman eksik olmaz.. ;D egerki 10 binde yagını filitreni degişiyorsan işlemden sonra 5 bin veya kısa aralıklarla bakım yapıcan +beni tanımıyacan..motorla ilgili ben hariç yer yere gidecen..hala istiyormusunda diye tekrar sorar.. :smiley:

yaptığı iş bilğisayar programcılığı +matematik mühendisliğide denilebilir..size mal-ürün gibim bişi satmıyor..? sattığı akıl..!

ecu içinden turbonun basıncını wesgatenin ayarına kadar her şeyi parmaklıyabiliyor.. ;) işin doğru ismi eco tork var olup da olmayan tork güçünü ortaya cıkarmak tır esası alt devirlerde kuvvetli otor..mesela 2 ile cıkabilecegiz yokuşu 2 ile cıkıyorsunuz ilemden sonra..1. vites cok bagırtmanız gerekmez..cok dönmeyen motor..az yakar...az...aşınır.. ;)

aracınızdaki turbonun belli bir debi ve basıncı var bir takım hesaplara göre tercih ediliş yapan mühendislerce ..içeriye yakıtı fazlaca yolluyorsunuz ..o orandada havayı da arttırmanızgerekli aynı tahterevalii misali.. ;)

aracınızla dinamometreye cıkıyorsunuz..fişi de söküp takıp 2 ölçüm yaptırıyorsunuz..nerden nereye vardığınızı dinamometre söyler..ben ne söylesem..siz ne hissetseniz..boş ve yalan olur.. :smiley:
dinamometre>öncesi yeni hava filitresi takmayı unutmayın..cok fark eder.. :smiley:
benden bu kadar anlayan anladı..anlamayan bir bilene sorsun derim..hoşçakalın..chipli kalın derim.. :smiley:

oğuz hocam sen nerdeydin bu güne kadarda ben fark etmedim :smiley:
bu kadar mütevazi ve paylaşımcı olmanızı takdir ve tebrik ederim
sadece bunu yazmak istedim :smiley:
konuyu dağatmak değil amacım sizin yazdıklarınızı takip etmektir.
selamlar olsun
Cem
 

Ynt: Küçük Dizel Motorların GÜÇLENDİRİLMESİ...

supernaturel' Alıntı:
oğuz hocam sen nerdeydin bu güne kadarda ben fark etmedim :smiley:
bu kadar mütevazi ve paylaşımcı olmanızı takdir ve tebrik ederim
sadece bunu yazmak istedim :smiley:
konuyu dağatmak değil amacım sizin yazdıklarınızı takip etmektir.
selamlar olsun
Cem

herkese selam olsun :D burayı yeteri kadar karıştırdım.. ;D az daha karıştırıp sonrası kendi haline bırakıcam.. ;D ;D ;D

aracındaki arıza arama soketi obd 2 mi bir onu araştırsın..bu box cu tunıngci arkadaşlar..evet derseniz bir tavsiyem olucak..

zaten para harcamaya alışık tipler olduğumuzdan cok da agır gelmeyecek bişi tavsiye edicem.. ;)

ekonomik boyutu 100 dolar + 300 tl.. ;)

>> hani şu adres tarif eden navigasyonlar varya ondan..zaten her arabaya şart oldu eskisi kadar pahalıda degil cep telefoları gibi düştü..fiyatları oturmaya başladı 3-4 sene evvel bir garmin aldım kacak..icindeki harita cakma vs 350 den ucuz düşürdüm diye oldukca sevinmiştim..mümessili 750 den satıyordu..o günler mazide kaldı..

2 parca alınacak 1. si obd soketine takılan fiş benzeri bir zarzavat bu bulutut ile navigasyonla iletişim kuruyor..aractaki tüm canlı degerleri ekranda görüyorsunuz..motor yükünü,, dış ortamdan motora giren hava sıcaklığını,,motor ısısını cok net ve anında gösteriyor..hararet 110 dereceye cıksa anında ekranda aracın ekranı anlayıncaya kadar contanız..cırtlar.. ;) akünün voltajını şarzını,vs..en önemli benim diyen spor aracta olmayan bir şeyi turbo basınç saati çıkıyor karşınıza gaza yavaş yavaş yükleninc turbonun basıncıda ufak tan yükslmeye başlıyor..limitlerinizi felan görüyorsunuz.. ;)

aracta ekranda arıza ışığı yandıgında servise gidip söndürtmüyorsunuz..bi tık ararıza ne imiş söylüyor..ögrenip hangi sensör arıza yapmış biliyor ve onu alıp sonrası degiştiriyorsunuz..falan filan..bi tık daha arıza siliniyor.. ;)

dizel makinalar hararete meyilldirler..heleki çipi kutusu vs..var ise azdığınızda hararete biz göz gezdirmeniz lazım bu alet bu konuda 1 numara derim..
yok kardeşim benim teknoloji ile işim olmaz diyenede antika sistem cıvalı hararet saatini ekxrtadan bir yere taksınlar derim.. ;)
bu bahsettiğim zarzavat esasen az yaksın diye ince hesap yapıp pintilik yapmak istiyenlere içad edilmiş aynı zamanda gelişmiş biir yol bilğisayarı da işlevi görüyor.. ;) ben oralara daha gelemedim.. ;D

http://www.google.com.tr/imgres?um=1&hl=tr&sa=N&tbo=d&biw=1280&bih=815&tbm=isch&tbnid=t-gxBlACbp65cM:&imgrefurl=http://www.gpscity.ca/garmin-ecoroute-hd-worldwide-cable.html&docid=QeLRde5p1V2qoM&imgurl=http://www.gpscity.ca/g/gps/l/e/ecoespcbl-img03.jpg&w=480&h=272&ei=XuynULaaKeWp4gTx4YHIAg&zoom=1&iact=hc&vpx=601&vpy=314&dur=3833&hovh=169&hovw=298&tx=108&ty=61&sig=102105101177890549615&page=1&tbnh=136&tbnw=240&start=0&ndsp=24&ved=1t:429,r:9,s:0,i:95

http://www.bimeks.com.tr/urun/116511/garmin-nuvi-1410-5-0-navigasyon-cihazi-bluetooth-.aspx

http://www.ebay.com/itm/Garmin-Mechanic-EcoRoute-HD-Eco-Route-Vehicle-Diagnostic-for-Nuvi-GPS-NEW-/380385527731?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5890be87b3

herşeyi bilmek + görmekde iyibir şey degil..bu zımbırtıdan turbo barımı 1,8 görüyordum..şimdilerde 1 barı zor yakalar oldu sayesinde turbomu kuçakladığımı anladım.. ??? şimdilerde turbo peşinde yim .. ;) arabamda eskisi gibi yürümüyor..!

>>pekde tavsiye etmem insanın huzurunu bozup para harcatıyor.. ;D ;D
 


Ynt: Küçük Dizel Motorların GÜÇLENDİRİLMESİ...

oguz1134' Alıntı:
kopresyon oranı 9.5:1 olan motor 10:1 olan motordan dan daha fazla yakar ve gücü daha düşüktür üretici bunu niye istesin veya piyasaya niye bunu sürsün.

;) burda bir yanlış var bilğim dahilinde parmak basıyım..

benzinli motor pistonunda 2 basınc +1 yaglama olmak üzere 3 segman bulunur..ve genelde komprosyon oranları düşüktür..mazotluya oranla ..geneli 10 cıvarıdır.. ;)

mazotlu motorun komprosyonu 20 den aşaagıya olamaz .. ;)
mazotlu motorun pistonunda 3 basınc +2 yaglama olmak üzere 5 segman bulunur. ;)
benzinli bujinin caktığı ateşle patlar çalışır..
mazotlu şıkıştırıp patlatma esasına göre calışır.. ;)
benzinli motor geneli 6500 devire kadar döner..mazotluda 4500 den öte gidemez..(geneli) saab markada 6-7 dönenide var.. :D

komprösör oranına göre az yakar cok yakar diye mantık yürütmek de yanlıştır..
atmosferik(turbosu-süpercharger'i olmayan düz..) motor benzinlide..komprosyon oranı yüksek olan motor cabuk devirlenir..yüksek devir cevirir..düşük devirde iyi degillerdir..spor ve yarış amaclı motorlar olarak dizayn edilmişlerdir..piston yapıları tepeli-ve yarım tepeli tabir edilen cinstendir.. ;)
komprosyon oranı normal olan motor 9-10 cıvarı olanları..aşırı devir cevirmezler alt devirlerde daha iyidirler..
benzinli turboda..>>
komprosyon oranı normal olanın..turbosu düşük basınçlıdır..sadece takviye edermotoru..
komprosyon oranı düşük olanın..turbosu yüksek basınçlıdır..turboyla yürür diyebiliriz kısaca.. ;)

mazotluda turbo ise düşük basınclı olmak zorunda neticede alıçagı kadar havayı alıp patlaması lazım..aşırı hava besleme + saglamaz..

fabrikalar yarış için yapacakları araclar için standart adetler vardır min.1000 adet gibi grup A denilen aracları kafalarına göre max seviyelerde limitlerinde yaparlar.. ;)

piyasaya sürecegi aracın belli kriterleri vardır..doğayı minimum kirleten..kirlettiği rakamı ölçüp..yazmak zorunda..
uzun ömürlü..en azından garanti süresince geri gitmeyecek +ismini lekelemiyecek türden yapmak zorunda..
ve tüketimide düşük yada makul sınırlarda olacak..onuda ölçüp biçip yazmak zorunda satarken..
subaru ve evo araclar..fabrikadan 200 beygir civarı cıkarlar.. ;) ama yarışanları 600 beygrlerdedir.. ;) 1000 ve üzerine cıkaran fanatik sapıklarıda yok degil.. :smiley: ;D

Motorda aslında patlama diye bir olay kabul edilemez düzenli bir yanma olur mili saniyeler içinde, bütün karışım aynı anda yanarsa motorda vuruntu veya düzensiz çalışma olur benzinli araçlar içi yakıtın oktanı ne kadar yüksek olursa kompresyonu o oranda yüksele bilir. motor içinde Yakılan karışım üç misli basınç üretir iki kilo ile sıkıştırılıp ateşlenen
karışım altı kilo basınç üretir aynı yakıt hava karışımı ile üç kilo ile sıkıştırılıp ateşlenen karışım dokuz kilo basınç üretir.
bu durumda beygir gücü yükselir ve aynı yakıtla daha fazla güç elde edersiniz şu soru aklınıza gelebilir daha fazla güç elde etmek için yanma odasını küçültsem diyebilirsiniz piyasada satılan yakıtların sıkıştırma limitleri bu kadar daha fazla
sıkıştırma karışımın kendi kendine yanması anlamına gelir motorun çalışma düzeni bozulur ayrıca motor içindeki kurum da sorun oluşturmakta sıkışma anında akkor haline gelen motor içindeki kurum erken ateşlemeye sebep olur motorun çekiş gücünü düşürür ( Sağır motor denilen durum).
 



Ynt: Küçük Dizel Motorların GÜÇLENDİRİLMESİ...



Oğuz Hoca başka bir boyuta geçmiş
(Dikkat çekilen kombine sistem müthiş faydalı bence...bunca saçma sapan takıştırmaya bir sürü para verilirken...)
Ferruh Bey de başka bi derinleşme içinde
(Birden çok değişkeni olan digital boxların (Race chip pro vb) anlaşılmasında bu husus önemli bence...

Bu bağlamda son yazılanları dikkatlice gözden geçirmek, anlamak ve sindirmek gerekecek


Bu arada box kullanan arkadaşlar tecrübelerini aktarırlarsa seviniriz

Örneğin aynı araçta farklı zamanlarda birden çok box u denemiş bir arkadaş varsa (Drakebox ve Racechip gibi...)
onun tecrübeleri çok değerli olabilir....

sevgiler

Sarp
 

Ynt: Küçük Dizel Motorların GÜÇLENDİRİLMESİ...

Sarp12345' Alıntı:
Oğuz Hoca başka bir boyuta geçmiş
(Dikkat çekilen kombine sistem müthiş faydalı bence...bunca saçma sapan takıştırmaya bir sürü para verilirken...)
Ferruh Bey de başka bi derinleşme içinde
(Birden çok değişkeni olan digital boxların (Race chip pro vb) anlaşılmasında bu husus önemli bence...

Bu bağlamda son yazılanları dikkatlice gözden geçirmek, anlamak ve sindirmek gerekecek


Bu arada box kullanan arkadaşlar tecrübelerini aktarırlarsa seviniriz

Örneğin aynı araçta farklı zamanlarda birden çok box u denemiş bir arkadaş varsa (Drakebox ve Racechip gibi...)
onun tecrübeleri çok değerli olabilir....

sevgiler

Sarp

Siz yazdığınız yazıyı hatırlamıyorsunuz size cevaben yazılmıştı. Ciddiye alıp cevap ver memem gerekirdi.
 

Ynt: Küçük Dizel Motorların GÜÇLENDİRİLMESİ...



Ferruh Hocam

Buradan bakıldığında cevabınız Oğuz Hocaya verilmiş gibi duruyor....
Her iki yazıdan da istifade ettik...

Özellikle sizin yazıdan bana kalan (her ne kadar yazınız benzinli motorlara dair gibi görünse de)...

Dizel Tuning işleminde limitler zorlandığında aracın duman atmaya başlaması, işi buraya vardırmamak gerektiği
Eğer daha yüksek değerlere ulaşılmak isteniyorsa EGR valv iptali gibi ilave tedbirlerle kurumlanmaya karşı tedbir alınması ve haznedeki oksijen kontentinin artırılması gerektiği diyebilirim...


saygılar

Sarp
 

Ynt: Küçük Dizel Motorların GÜÇLENDİRİLMESİ...

bedavadan bi derdimiz oldu.. ;) hadi hayırlısı..!

en bilen benim ,bu işlerin doktoru profösürü vs yim gibi iddaları olan bi tip degilimdir.. ;)

ne kendimle nede başkaları ile psikolojik sorunlarım olamaz..ona müsade etmem..zaten.. ::smiley:

>>bulug caglarımda Ankara'da bir esnaf meyhaanesi duvarında cerceve edilmiş bir yazı okumuştum..o gün bu gün nerede ise hayat felsefem olmuştur.. ;)

> konuşmasını biliyorsan konuş ibret alsınlar..! konuşmasını bilmiyorsan sus adam sansınlar.! <

konuştukca batıyorum yüzüme gözüme bulaşıyor.. ???
mahsuru yoksa susma moduna giriyorum.. ;) saygılar , sevgiler. :smiley:
 

Ynt: Küçük Dizel Motorların GÜÇLENDİRİLMESİ...




Yine bize has bir dialog ve üslup sorunu yaşadık sanki...
Mahiyetini tam olarak anlayamadık ama....

Bu arada yineleyeyim...box kullanan arkadaşlar tecrübelerini aktarırlarsa seviniriz

Örneğin aynı araçta farklı zamanlarda birden çok box u denemiş bir arkadaş varsa (Drakebox ve Racechip gibi...)
onun tecrübeleri çok değerli olabilir....

sevgiler

Sarp

Read more: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=92416.20#ixzz2Ckp9T3uv
 




Ynt: Küçük Dizel Motorların GÜÇLENDİRİLMESİ...




Kia Soul-Ceed-Hyundai İ30....

Motor Tipi

1.6 CRDI VGT 4 Silindirli DOHC Common Rail Dizel


Silindir Hacmi

1.582


Çap x Strok (mm)

77,2 x 84,5


Maksimum Güç (Ps/d/d)

128 / 4.000


Maksimum Tork (nm/d/d)

260 / 1.900 - 2.750

motor teknik olarak güzelmiş.. şu >> vgt turbo nedir..? >> varyabil gemetrili turbo.. gerisinide senden dinliyelim derim..



VGT Turbo;

Variable Geometrical Turbo yani değişken geometrili turbo.
Değişken olan turbonun egzost kısmındaki hava yönlendirici kanatların konumu.
Düşük devirlerde egzost gazının akışını hızlandırmak için kesiti kanatlarla daraltan elektronik kontrollü bir sistem.
Bu şekilde türbin daha hızlı dönebilmekte.

Araçla ilgili yakıt gözlemlerimi özetleyeyim

-Katalog verileri gerçekçi değil....
1. Aracın bg ve hp değerleri gerçekçi değil...Çok araç kullanmışlik tecrübesi ile bu araç 110 bg ve 230 nm tork üretiyordu. Box tuning ile belki katalog değerlerini buldu veya biraz aştı...özellikle tork değeri...
Bence bu motor 115 bg lik eski kia-hyundai motorunun hafif turbolanmış ya da chiplenmiş hali ve şanzıman aracı hantallaştırıp yakıtı artırıyor....ve bu nedenlerle bu motor mutlaka chiplenmeli ya da box uygulanmalı....
Ben box uyguladım ve performansda olumlu değişimler gözledim...bunları bilahare detaylandırabilirim


2. Aracı turbo-disel bir araç gibi-adam gibi kullanırsanız asla katalog değerlerini göremiyorsunuz-rodaj sürecinden sonra da göremiyorsunuz. Şehir içinde 100 km de 11-12 litreyle başladık...Uzun yol yaptıkça 8.5 e kadar düştü. 5000 km den sonra düştü...10 000 km den sonra biraz daha düştü...Şehir içinde 8-8.5 le devamda...
Uzun yolda 90 km sabit hızla 7-7.5 litre 100-130 arası 8-8.5 litre 140-145 km de 8 litre 150 km/h üzerinde 8.5-9 litre

box tuningle
1. ortalama yakıt değişmedi desem yanlış olmaz...
2. tork bariz artıyor...şehir içinde araç çok kullanışlı ve atak oluyor
3. bg fazla değişmiyor...max süratte bariz değişim yok
4. gaz pedal tepkileri çok hızlanıyor...pedala daha az basmaya başlıyorsunuz...bu duruma alıştıkça yakıt tüketimi azalıyor.

sevgiler

Sarp
 

Ynt: Küçük Dizel Motorların GÜÇLENDİRİLMESİ...



Daçya Dastır 20 bin bakım ücretleri için ayrı Daçya Dastır 40 bin bakım ücretleri için ayrı topikler açılıyor....(yıllanmış clio -megan motorları kullanan bu aracın takıp takıştırılanları, ofrod tecrübeleri, vb gibi absürd topiklerinden 150 sayfayı devirenler var mesela)

Burada çok yaygın olarak kullanılmakta olan crdi motorlar ve
Kia gibi en üst düzey teknoloji ve sağlamlık timsali bir araçtan ve
VGT turbo diesel ve bu makinada % 25-30 tork artışından konu açıldı...

Biz yazdık biz cevapladık...
Gerçekten ilginç...

Ben de bi Dastır alıcam ve yeni topikler açıcam...."Dastır; cam filmi uygulaması" "Dastır virajda yan yatma sorunu" "Dastır ayna-mahruti parça sorunu" " Dastırda erken boşalma sorunu" "Dastır geri görüş kamerasında buğulanma sorunu"

bak hiç konu sıkıntısı yok....


sevgiler

Sarp
 

Ynt: Küçük Dizel Motorların GÜÇLENDİRİLMESİ...

konu güzel olmuş arkadaşlar. bende vw golf III 1,9 td var ve biraz daha ciğerli olmasını istiyorum. konuşmalar baya bi iyi geldi bana sorularımın çoğuna karşılık verdi.

deneyimlerini paylaşan arkadaşlara teşekkür ediyorum. ve kullananlarında paylaşımlarını bekliyoruz.

takip... :eek:
 

Ynt: Küçük Dizel Motorların GÜÇLENDİRİLMESİ...



Aracınıza chip tuning uygulanabilirliğini araştırın...bk....tdiclubtr.com

sevgiler

Sarp
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,457
Mesajlar
1,518,164
Kayıtlı Üye Sayımız
172,110
Kaydolan Son Üyemiz
Bukrek

SON KONULAR



Geri
Üst