L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan nrlates Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 209
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 79,301
Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

150euro uzeri gümrüğe takılır(karko hariç) Eleman bana eksiksiz gönderdi. Bunda sorun yok.
Eleman Fiber olduğunu söylüyor zaten, plastik kalitesinden anlamam ama dandik bişeye benzemiyor.
Unutmadan yazayım; bugün yağmurda bayağı bir dolaştım filtre kutusunu kontrol ettiğimde en ufak bir ıslaklık ve nem yoktu.
 

Etiketler
Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

W140' Alıntı:
Hayat pratiktir, dolayısı ile pratikten öğrenilmelidir.

Yukarıdaki yazı gerçeklilikten uzak ticari kaygılarla yazılmış bir yazıdır.

Kısacası, "tamam bak okadar para veriyorsun, daha ucuzlarında bile dif kilidi var ama instyle'da daha iyi birşey var." demektir ve gerçeği yansıtmaz.
Yiğit Günermengi Bu yazıyı beni ve bir kaç arkadaşımı araçlarımızı daha bilinçli kullanmamız için yazdı ve kullandıkça ne kadar doğru yazdığını görüyoruz.
Ama siz olaya anladığım kadarıyla sadece kilit ve kilit maliyeti açısından bakmışsınız ama yukarıdaki bilgilendirmeyi gerçeklikten uzak olduğunu yazmışsınız.
Açıklamanız da ise sadece kilitten bahsetmişsiniz.
Lütfen gerçeklikten uzak derken kilitten başka yazacaklarınızı da yazında gerçekleri görelim :D
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

4x2 modu düşük yakıt tüketimi ve otoban kullnaımı için,
4H modu kaygan ve toprak yollarda güvenli 4x4 sürüş için
4HLc modu saplanılan yerden çıkmak için
4LLc modu çevrim oranını 1,9 kat düşürür, motor aynı devirdeyken araç daha yavaş gider,
sadece herhangi bir kaya veya benzeri yerlerin üzerine çıkmak için kullanılmalıdır,


Turuncu yazılar tamamen yanlış, gerçek off road 4L da yapılır .. (Bizde yeni öğrendik ama öyle.)
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Fantastic Light' Alıntı:
4x2 modu düşük yakıt tüketimi ve otoban kullnaımı için,
4H modu kaygan ve toprak yollarda güvenli 4x4 sürüş için
4HLc modu saplanılan yerden çıkmak için
4LLc modu çevrim oranını 1,9 kat düşürür, motor aynı devirdeyken araç daha yavaş gider,
sadece herhangi bir kaya veya benzeri yerlerin üzerine çıkmak için kullanılmalıdır,


Turuncu yazılar tamamen yanlış, gerçek off road 4L da yapılır .. (Bizde yeni öğrendik ama öyle.)
Mt lastiklerle çamura girdiğinizde, çıkabilmek için 4hlc bence daha iyi performans verir. Çünkü tekeri daha hızlı döndürür ve bu lastik diş aralarının çamurdan boşalması için gereklidir.
Çamura düşük devirle girdiğinizde çıkmanız daha zor olabilir, patinaja düşebilirsiniz.
 




Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Yüksek devirdede patinaja düşüyorsunuz zaten ..

İlaveten off road esnasında derin çamurlardan vs. geçerken 4L da yüksek viteste giderseniz araç zora geldiğinde ağır şartlardan dolayı kolay kolay devirden düşmüyor ve yoluna devam ediyor.
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Patinaja düşüyorsunuz doğru ama tekerdeki çamuru boşaltabiliyorsunuz. Saplandığınız yerden düşük devirde kalmaya kalkarsanız lastikteki çamuru boşaltamayabilirsiniz, ve patinajdan kurtulamayabilirsiniz.
Yüksek viteste 4Ll ilede gidersiniz, 4hlc de düşük vitestede gidebilirsiniz, baktınız araç zorlanıyor 4llc ye alırsınız.
Ben 4Llc yi zorlu çıkışlarda ve zorlu inişlerde kullanıyorum, eğer geçeceğim yerde araç zorlanacaksa balatayı riske atmamak için 4Llc e alıyorum, onun dışında 4hlc ile daha rahat hareket ediyorum.
 


Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Fantastic Light' Alıntı:
Nasipse bir gün hep beraber bir gezi düzenleriz orada test ederiz bu durumları. :smiley:
İnşallah:smiley:)
Araçları çamura saplayalım şööölee:smiley:)
Şaka bir yana bizim araçlar çamura saplanırsa çıkarmak çok zor çünkü ağırlar:smiley:)
Geçen sene bir gezide kopara kopara halat kalmamıştı en son çare bir traktör bulmuştuk.
Batma sebebimde düşük devirde olmamdı, aynı yerden yüksek devirde hiç zorlanmadan geçtim:smiley:) Yani baktın araç saplanıyor, gaza abanacaksın:smiley:)
Vallahi artık benim prensibim bu:smiley:)
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

lokosit' Alıntı:
İnşallah:smiley:)
Araçları çamura saplayalım şööölee:smiley:)
Şaka bir yana bizim araçlar çamura saplanırsa çıkarmak çok zor çünkü ağırlar:smiley:)
Geçen sene bir gezide kopara kopara halat kalmamıştı en son çare bir traktör bulmuştuk.
Batma sebebimde düşük devirde olmamdı, aynı yerden yüksek devirde hiç zorlanmadan geçtim:smiley:) Yani baktın araç saplanıyor, gaza abanacaksın:smiley:)
Vallahi artık benim prensibim bu:smiley:)

Haklısınız bizim araçlar ağır fakat biz bizim araçlara ağır diyoruz peki koskoca Disco ve LC ler çamurdan nasıl çıkıyorlar. :smiley:
 



Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Fantastic Light' Alıntı:
Haklısınız bizim araçlar ağır fakat biz bizim araçlara ağır diyoruz peki koskoca Disco ve LC ler çamurdan nasıl çıkıyorlar. :smiley:
Daha yüksekler ve dingil mesafeleri daha kısa olduğu için çamura oturmuyorlar, zaten L200 karnının üzrine oturmazsa mt lastikle onu batırmak çok zor.
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Bir gezimizde önüm bir cj5 onun önünde de cj6 vardı ve bir tarlada peşlerinden(izlerinden) ilerliyordum, onların 5cm lastik derinlik izi yaptığı yerde benim araç göbeğinin üzerine oturuverdi.
Bana sorarsanız arazi aracı çokda ağır olmamalı.
 


Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Fantastic Light' Alıntı:
Bu CJ ler hakikatten çok başka makinalar.

Aslında CJ toplamak lazımda ondada konfor yok ..
Sanırım magnum toplamayı düşünüyorsun, yerinde olsam 35' lastikli bi cj8 toplardım :smiley: elinde nasıl olsa bir tane L200 var :D
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Turgay bey uzun yolda 2H ile 4H modunda kullanarak yakıt farkını görmeyi denedinmi?
Bende yaklaşık 1lt fark ediyor.
Ben tüm kışı 4H modunda geçiriyorum
 



Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Bunu hiç denemedim çünkü koşullar zorlaşmadıkça 2H den çıkmıyorum ben.

Siz denemişsiniz ve 1lt fark ediyorsa şahsen sağladığı güvenli sürüşü göz önünde bulundurursak fark yok dahi diyebiliriz ..


Birde ben arazidede olsa konfordan pek ödün vermek istemiyorum ve kesinlikle Mitsubishi den vazgeçmek istemiyorum. :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,013
Mesajlar
1,527,261
Kayıtlı Üye Sayımız
166,760
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst