L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan nrlates Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 209
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 79,310
Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Fantastic Light' Alıntı:
Bunu hiç denemedim çünkü koşullar zorlaşmadıkça 2H den çıkmıyorum ben.

Siz denemişsiniz ve 1lt fark ediyorsa şahsen sağladığı güvenli sürüşü göz önünde bulundurursak fark yok dahi diyebiliriz ..


Birde ben arazidede olsa konfordan pek ödün vermek istemiyorum ve kesinlikle Mitsubishi den vazgeçmek istemiyorum. :smiley:
Turgay Bey bu tür araçlar, asvalttaki katlantılar ve tümseklerde zıplama eğilimindeler ve zıpladıktan sonra aracın arkası sağa sola sallanmakta. Bu durum kuru zeminde sorun yaratmıyor ama ıslak zeminde ise kendini kolaylıkla yolun dışında bulabiliyorlar. 4h modunda iken araç istediği kadar zıplasın stabilitesini kaybetmiyor. bu bizim araçların en iyi özelliğidir. Başka pickup ı bırakın çoğu 4x4 te bu özellik yok. Bence riske girmeyin kışı 4h modunda geçirin. :smiley:
 

Etiketler
Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Aslında aracı sadece hafta sonları ve hava şartları bozulduğu zamanlarda kullanıyorum fakat bu önerinizi dikkate alacağım, sonuçta yakıtta fark yok denecek kadar az.

Birde bir an önce şu eski kasanın şnorkel işini halletmek lazım.

Sizin şnorkel siparişten sonra ne kadar zamanda elinize ulaştı acaba ?
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Tam 1 ay sürdü.
Normalde 15 günde gelmesi lazım, gümrükte çok beklettiler.
Eleman Tracking number gönderiyor ve snorkelin nerede olduğunu izleyebiliyorsunuz.
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

lokosit' Alıntı:
Yiğit Günermengi Bu yazıyı beni ve bir kaç arkadaşımı araçlarımızı daha bilinçli kullanmamız için yazdı ve kullandıkça ne kadar doğru yazdığını görüyoruz.
Ama siz olaya anladığım kadarıyla sadece kilit ve kilit maliyeti açısından bakmışsınız ama yukarıdaki bilgilendirmeyi gerçeklikten uzak olduğunu yazmışsınız.
Açıklamanız da ise sadece kilitten bahsetmişsiniz.
Lütfen gerçeklikten uzak derken kilitten başka yazacaklarınızı da yazında gerçekleri görelim :D

Peki ozaman tek tek yazalım.

INSTYLE modelimizde ortada diğer hiçbir rakipte olmayan ek bir diferansiyel var,
bu sayede ön-arka dağılım yola ve çekişe göre 50:50 33:67 arasında ayarlayabiliyor,
bu şekilde normal asfalt yolda, hafif ıslak ve kaygan yolda bile güvenle 4x4 kullanılabilir,

1) Bahsettiği ek differansiyel sadece instyle değil tüm L200 modellerinde bulunur. (sadece instyle'da varmış gibi anlatmış-ticari kaygı)
2) Yine, bahsettiği ek differansiyel "güvenle 4x4" kullanmayı değil de yüksek hızda ve asfalt gibi sert kaygan olmayan zeminlerde 4x4 kullanmayı sağlar.

Not: Bu yazıyı yazan arkadaşımıza, güvensiz 4x4 nasıl oluyormuş bir sormak lazım.

INSTYLE modelimizde arka diferansiyel kilidi bulunmamaktadır, bunun yerine ASTC bulunmaktadır,
ASTC aktif stabilite ve çekiş kontrolüdür, en iyi off-road aracını yaratmak için en önemli sistemdir,
bu sisteme sahip araçta hiçbir kilide ihtiyaç yoktur, tekerleklerin birbirine göre kaymasını ölçerek
patinaj yapan tekerleğe fren yaptırır, gücü tutunan tekerleğe aktarır,
(arka fideransiyel kilidi sadece arka tekerlekleri kilitler, sadece ön tek bir tekerlekten tutunursa araç işe yaramaz)

Burada yazılan "en iyi offroad aracı için ASTC" gerçeği yansıtmaz. Çünkü ASTC'nin (esp/çekiş kontrolü/traction control) patinajda kalan tekerleğe fren uygulaması işi, sesnsörlerden gelen verileri hesaplamak gibi hızlı olmaz. Eğer ESP'li bir aracı offroad esnasında yakından izlediyseniz patinaj çekmeye başlayan tekerleğin sadece hızı kesilir ve yere basan tekerlekten daha hızlı döner. Aracın görev bilgisayarı aktarma organlarına zarar vermemek için hiçbir zaman patinajda olan tekerleğe %100 frenleme yapmaz. Zaten menuel differansiyel kilitli araçlarda, sahiplerinin kullanmamayı bilmemesinden dolayı bir çok aks, differansiyel gibi aktarma organlarında hasarlar meydana gelir.

Ayrıca birkere en baştan ASTC'nin yaptığı differansiyel üzerinde hile yapmak gibi bişeydir. %100 havalı kilit ile karşılaştırılmaması bile lazımdır.

unimog tarzı dışında araçlarda önde diferansiyel kilidi bulunmaz, kilit olduğunda araç dönemez,
ASTC sayesinde tek tekerlek bile tutunsa L200 saplandığı yerden kurtulabilir,

Burda çok genelleme yapmış, sanki batan araba ASTC sayesinde kurtulur gibi yazmış. Şunu arazide de gelsin uygulasın bakalım, çok merak ediyorum pratikte nasıl yapıyormuş bu işi. :D

High-Low mevzuunda ise Fantastic Light arkadaşımız az ve öz şekilde özetlemiş. Eğer offroad var ise bu low'da yapılmalıdır. (bence)(şartlara göre değişir ama ben genelde low'dan tarafım.)

He yalnız şu var, L200 sınıfının en iyi aktarma organlarına sahiptir. Part Time 4WD dışında, asfaltta ve yüksek hızlarda kullanılabilmek için Full Time 4WD (o yaza yaza bitiremediği differansiyel yerine kısaca bunu yazacaktı işte.) çekiş sistemine de sahiptir. Bu sebeple bu yazıyı yazan arkadaşın biraz uçmasını normal karşılamak lazım. Ancak özellikle "offroad için ASTC" dahil olmak üzere tutarsızlıklar ve yanlışlıklar vardır.

Ben Mitsubishi Türkiye sahibi, ceosu yada bir çeşit üst düzey yetkilisi olsam bu işlerden gerçekten anlayan(teknik olarak) tercihen tanınmış bir isimle çalışırım, tanıtıcı broşürlerimi arazi şanzumanının ne olduğu nasıl kullanılması gerektiği konusunda basacağım yönergeleri birlikte hazırlardım. Hatta bu şahıslar ile reklam kampanyaları başlatır, "en iyi arazi l200'de, hodri meydan" derdim ve bunun pazarlamasını yapardım. Çünkü L200 bunları gerçekten hakediyor.
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Tamam yazdıklarınızın bir bölümüne katılıyorum, ama astc li model ile kendi aracım olan kilitli modeli arazide standart lastikler ile görmesem Yiğit bey yanlış anlatmış diyeceğim.
Offroad low da yapılır demek ne derece doğru? Her yerde olduğu gibi en doğrusu uygun arazide uygun modu seçmektir. Bunu low a kısıtlamak ne derece doğru.
instyle yi diğer pickuplarla kıyaslıyor aslında orada instylenin bahsi geçtiği için yazıldı.
Söylermisiniz kaç tane pickup var normal asvalt yolda, ıslak asvaltta (şimdi demeyin asvalt yolun normali nasıl olur diye) güvenle 4x4 modunda gidebilir?
Aslında söylemleriniz pekde farklı değil, ufak kelime hatalarına takılmış gördüm sizi :D
Arazide denenmesi gerektiğine kesinlikle katılıyorum, zaten batmayan araç varmıdırki de astcli batmasın.
 



Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

ben yaşadığım deneyimlerden paylaşım yapmak istiyorum

aslında hepimiz aynı şeyleri söylüyoruz gibi birincisi L200 ü çok seviyoruz

benim kullandığım araçların ikisinde de dif kilit mevcut yeni sistemi alamaya gözüm yemedi edindiğim çomur tecrübelerinde lastiklerin birisi kaçırmaya başladığı zaman o tekerlekten daha düşük randıman aldığımı farkettim yeni sisteminde devreye girmesi için tekerin boşa fazladan dönmesi gerektiğini düşündüm ve bu hareketin beni saplanmaya yaklaştıracağını düşününerek vaz geçtim ve dif kilitli modeline yöneldim çünkü ben araç kullanırken yolun durumuna göre önçe aracı kilitleyerek çamurun içine giriyorum eğer saplandıktan sonra bu işlemi yaparsam çıkmam çok zorlaşıyor

ayrıca ağır çamur şartlarında aracın devirini ve hızını vererek çamura resmen saldırıyorum bu sayede traktörlerin izlerinden rahatlıkla göğüsleyerek ve aracın altı resmen onmetrelerce sürükleyerek gidiyorum ve çamur ne kadar fazla olusa olsun eğer daha önce başkabir araç geçmemiş ise hareket daha kolay oluyor

sadece iki sefer çekilmeye ihtiyacım oldu ilkinde çok rahat geçerim dediğim yerde oturduktan sonra 4X4 moduna geçtim ikincisindede yine aynı şekilde küçümsediğim bir çamur yolda önler bağlı iken araç fazla çamurlanmasın diye yavaş gidiyordum

şunuda delirteyim yukarıda ben ben diye bahsetmemin nedeni kimseden 4X4 kullanımında bir ders yada öğüt almadan 4X4 kullanmaya başladım ve bu teknikleri sadece teçrübelerimle uygulamaya koydum belkide çok hatalı uygulamalar yapıyorum lütfen kimse kıriter alamsın

herkeze bol çamurlu günler
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

lokosit' Alıntı:
Tamam yazdıklarınızın bir bölümüne katılıyorum, ama astc li model ile kendi aracım olan kilitli modeli arazide standart lastikler ile görmesem Yiğit bey yanlış anlatmış diyeceğim.
Offroad low da yapılır demek ne derece doğru? Her yerde olduğu gibi en doğrusu uygun arazide uygun modu seçmektir. Bunu low a kısıtlamak ne derece doğru.
instyle yi diğer pickuplarla kıyaslıyor aslında orada instylenin bahsi geçtiği için yazıldı.
Söylermisiniz kaç tane pickup var normal asvalt yolda, ıslak asvaltta (şimdi demeyin asvalt yolun normali nasıl olur diye) güvenle 4x4 modunda gidebilir?
Aslında söylemleriniz pekde farklı değil, ufak kelime hatalarına takılmış gördüm sizi :D
Arazide denenmesi gerektiğine kesinlikle katılıyorum, zaten batmayan araç varmıdırki de astcli batmasın.

Aşağı yukarı aynı şeyleri söylüyoruz aslında, daha kurcalamaya gerek yok. :smiley:

Sizin aracınızdaki kilidi merak ettim, LSD mi yoksa %100 havalı kilit mi? LSD olanlarda, kilit tuşunun üzerinde kaygan bir araba resmi olur. %100 havalı kilitlerde ise R/D Lock yazar.
 


Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

lokosit' Alıntı:
benim araç intense modeli en baz model yani
LSD+R/D Lock mevcut.

LSD dediğiniz orta difransiyel için sanırım. Bu tüm 4x4 yeni L200 lerde standart.

Ancak arka difransiyeldeki %100 kilit yeni L200 lerde standar değil ve bulmak zor. Böyle araçlar diğerlerine göre daha değerli oluyor.

Tabii normal şartlarda arka diffteki %100 kilidin pek bir anlamı yok. Anca biryere sıkıştığınızda veya battığınızda, arka tekerleklerin yere bastığını ancak tüm gücün boşta kalan tekerleğe gittiğini gördüğünüz anda %100 kilidin ne güzel birşey olduğunu anlıyorsunuz.

Ozaman kilidi açıp oradan kurtulmanın verdiği zevk muhteşemdir sanıyorum. :D
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

W140' Alıntı:
LSD dediğiniz orta difransiyel için sanırım. Bu tüm 4x4 yeni L200 lerde standart.

Ancak arka difransiyeldeki %100 kilit yeni L200 lerde standar değil ve bulmak zor. Böyle araçlar diğerlerine göre daha değerli oluyor.

Tabii normal şartlarda arka diffteki %100 kilidin pek bir anlamı yok. Anca biryere sıkıştığınızda veya battığınızda, arka tekerleklerin yere bastığını ancak tüm gücün boşta kalan tekerleğe gittiğini gördüğünüz anda %100 kilidin ne güzel birşey olduğunu anlıyorsunuz.
)
Ozaman kilidi açıp oradan kurtulmanın verdiği zevk muhteşemdir sanıyorum. :D
Evet 4hlc ve 4llc modlarında tümm L200 lerde lsd devreye giriyor. Şu ana kadar kiliti devreye alacak bir durum olmadı, battığımda ise zaten araç karnının üstne oturduğu için kilitte fayda etmiyor. Ama muhakkaki onuda kullanacağım zaman olacak.:smiley:
Kiliti devreye alan arkadaşlar için bir uyarım olacak, kilit devredeyken direksiyonu döndürmeyin aksi takdirde yürüyenlere zarar veriebilirsiniz. (Bir kamyoncu atasözü ;D )
 



Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Lsd baş harfinden de anlaşıldığı üzere limitli dif lock dur yani (sınırlı kaydırmalı ) kilittir. Çoğu araçta (hatta tamamına yakınında ) devreye kendi girer. Yani araç patinaja düştümmü kendiliğinden devreye girer difransiyelin içinde balatalatı vardır %100 kilit gibi rantabil çalışan bir sistem değildir.% 100 kilit de kendi kullandığım aracı örnek vereyim(2004 l 200 magnum) arka difransiyelin üzerindeki elektrikli hava pompası çalışır ve difransiyelin içine hava basar ve ayna ve mahruti dişlerini kilitler lastikler aynı devirde dönerler çamurdan ziyade dere geçişleri ve yatay geçişlerde inanılmaz işe yarar. Çamur işi biraz sıkıntılı full kilitli araçları olan arkadaşlarımız var beraber off road a gidiyoruz fark sadece 1 2 metre oluyor sonra onlarda batıyor. İşi biraz abarttığımızda araçların tamamı batıyor işe yarıyan tek sistem araçların vinçleri oluyor aracın şasesine kadar batsada sokup alıyor battığı yerden cıkıyor :smiley: Direksiyonu kilitli iken çevirmeme işine gelince bizim araçlarımızda daha hiç sıkıntı olmadı yalnız önde diff lock varsa işte o zaman direksiyonu düz tutmak gerekiyor işte o zaman aktarma organlarına zarar veriyor.
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Arkadaşlar olayı şöyle açıklamak lazım,
Lsd yani limited slip differantial yarım, R/D lock ise tam kilit, yani önler detroit true track arkalar ise arb air locker gibi çalışıyor,
Bu yazdığım iki marka orjinalinde DİFF kilit bulunmayan tüm arazi araçlarının sonradan taktırdığı OEM kilit markaları ve kullanılan en yaygın kombinasyon. (bilmeyenler için)
Auto traction Control System ATCS ise son teknoloji araçlarda bulunan bir sistem, örneğin Discovery 3 gibi,
Bu sisteminde çok büyük artıları var hangi lastik diğerinden fazla dönme eğilimine giriyorsa o lastiği durdurup diğerinin hızına elektronik bir devre vasıtasıyla çekiyor.
siz, şimdi şanzımanımı kitliyim arka diferansiyelin killidini şimdimi açıyim birazdan mı açarım falan gibi düşüncelere girmiyorsunuz akıllı beyin hepsini sizin için yapıyor.
Ancak bilindiği üzere elektronik malzeme arazi araçlarında ne kadar azsa o kadar iyi. kirden çamurdan sudan tüyden yünden arada sapıtabiliyormuş. arabaya reset atmak için servise çekici üstünde giden birkaç discovery3 okudum. Ama youtube dan discovery 3 lerin bazı videolarını izlerseniz ATCS nin de çok avantajlı bir sistem olduğunu görürsünüz. özellikle bir video vardı öyle dik bir kayalık yamaç ki araba geri devrilecek sanıyorsunuz disco 3 o yokuşta durup sonra tekrar hareket ediyor. bu eski tip araçlarla imkansız yapamayacağınız birşey ATCS nin bir nimeti.
Yani kısaca bizim araçlarda hem defenderlarda fabrikasyon çıkışı bulunan şanzıman kilidi (ön ve arka lastiklerin eşit süratte dönmesini sağlayan)
Hem çok nadir araçta orjinal bulunan ARB air locker muadili %100 arka diferansiyel kilidi (LC lerde var sanırım)
hemde önlerde Detroit muadili Limited slip differantial (sınırlı kaydırmalı diferansiyel) yani LSD mevcut,
Hem de 4x4 ve 4x2 istediğiniz tahrikte kullanabiliyorsuuz.
Bu özelliklerin herbirinin fabrikasyon olarak bulunduğu çok fazla araç yok.
Heleki bu fiyata hiç yok.
bu araç bence arazi için bu fiyata alınabilecek en iyi fiyat performans değerini veren arazi aracı.
Şunu da eklemek lazım hemen hemen hiçbir arazi aracı fabrikasyon araziye dalabilecek yetenekte değil. L200 de değil hard offroad yapıcaksanız her arabayı modifiye edeceksiniz. ne kadar arazi şartlarına yaklaştırırsanız yol şartlarından o kadar uzaklaşacaksınız. bu işin kuralı bu.
L200 ofroad için hazırlamak uygunmu değilmi siz düşünün işte.
Hee konfor benim için önemli değil usta sanayi yağ pas uğraşırım problem yok 35 milyar veremem diyosanız alın bir CJ yada defender,
yok abi ben uğraşamam cj defender eski araba kullanmam parada benim için önemli değil babam milletvekili diyosanız hiç kasmayın alın bi Rubicon pajero yada land cruiser onu modifiye edin dalın araziye.
Ama diyosanız benim bütçe belli, ama hem konfor ararım hem modeli yüksek olsun arazidede beni utandırmasın o zaman bu başlığı okuyorsunuzdur ve doğru karardasınızdır.


Selamlar herkese.
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Mert klavyene sağlık, kısaca öztlemişsin. Ben en son seçeneğe dahil olduğum için L200 ü seçtim zaten :smiley:
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

35 lastikle ilgili yazılanları okudum ve kendi aracımda 35 extrem lastik kullanmıştm kalkışta herhangi bir titreme vya zorlanma olmadı fakat dönüşlerde sürtme problemi oldu şu anda l200 e tekrar 35 leri takıcam fakat sürten yerlere traşlama yapıcam bushwacker dodik modeli dodik ve ön arka demir tampon uygulaması yaptıktan sonra aracın offroadda nasıl performans vereceğini çok merak ediyorum yakın bir zamanda deneyimlerimi l200 hayranlarıyla paylaşacağım :smiley:
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

çok güzel fikirler, uygulamayı yaptığınızda fotoğraflarını paylaşabilirmisiniz.
 



Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

mete benimde snorkel geldi.yaklaşık 20 gün sürdü.dün elime geçti bugün monte için sanayi ye bıraktım aracı.işten sonra alacağım.

yardımların için teşekkürler.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,013
Mesajlar
1,527,262
Kayıtlı Üye Sayımız
166,760
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst