KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
150euro uzeri gümrüğe takılır(karko hariç) Eleman bana eksiksiz gönderdi. Bunda sorun yok.
Eleman Fiber olduğunu söylüyor zaten, plastik kalitesinden anlamam ama dandik bişeye benzemiyor.
Unutmadan yazayım; bugün yağmurda bayağı bir dolaştım filtre kutusunu kontrol ettiğimde en ufak bir ıslaklık ve nem yoktu.
Yiğit Günermengi Bu yazıyı beni ve bir kaç arkadaşımı araçlarımızı daha bilinçli kullanmamız için yazdı ve kullandıkça ne kadar doğru yazdığını görüyoruz.
Ama siz olaya anladığım kadarıyla sadece kilit ve kilit maliyeti açısından bakmışsınız ama yukarıdaki bilgilendirmeyi gerçeklikten uzak olduğunu yazmışsınız.
Açıklamanız da ise sadece kilitten bahsetmişsiniz.
Lütfen gerçeklikten uzak derken kilitten başka yazacaklarınızı da yazında gerçekleri görelim
4x2 modu düşük yakıt tüketimi ve otoban kullnaımı için,
4H modu kaygan ve toprak yollarda güvenli 4x4 sürüş için 4HLc modu saplanılan yerden çıkmak için
4LLc modu çevrim oranını 1,9 kat düşürür, motor aynı devirdeyken araç daha yavaş gider, sadece herhangi bir kaya veya benzeri yerlerin üzerine çıkmak için kullanılmalıdır,
Turuncu yazılar tamamen yanlış, gerçek off road 4L da yapılır .. (Bizde yeni öğrendik ama öyle.)
4x2 modu düşük yakıt tüketimi ve otoban kullnaımı için,
4H modu kaygan ve toprak yollarda güvenli 4x4 sürüş için 4HLc modu saplanılan yerden çıkmak için
4LLc modu çevrim oranını 1,9 kat düşürür, motor aynı devirdeyken araç daha yavaş gider, sadece herhangi bir kaya veya benzeri yerlerin üzerine çıkmak için kullanılmalıdır,
Turuncu yazılar tamamen yanlış, gerçek off road 4L da yapılır .. (Bizde yeni öğrendik ama öyle.)
Mt lastiklerle çamura girdiğinizde, çıkabilmek için 4hlc bence daha iyi performans verir. Çünkü tekeri daha hızlı döndürür ve bu lastik diş aralarının çamurdan boşalması için gereklidir.
Çamura düşük devirle girdiğinizde çıkmanız daha zor olabilir, patinaja düşebilirsiniz.
İlaveten off road esnasında derin çamurlardan vs. geçerken 4L da yüksek viteste giderseniz araç zora geldiğinde ağır şartlardan dolayı kolay kolay devirden düşmüyor ve yoluna devam ediyor.
Patinaja düşüyorsunuz doğru ama tekerdeki çamuru boşaltabiliyorsunuz. Saplandığınız yerden düşük devirde kalmaya kalkarsanız lastikteki çamuru boşaltamayabilirsiniz, ve patinajdan kurtulamayabilirsiniz.
Yüksek viteste 4Ll ilede gidersiniz, 4hlc de düşük vitestede gidebilirsiniz, baktınız araç zorlanıyor 4llc ye alırsınız.
Ben 4Llc yi zorlu çıkışlarda ve zorlu inişlerde kullanıyorum, eğer geçeceğim yerde araç zorlanacaksa balatayı riske atmamak için 4Llc e alıyorum, onun dışında 4hlc ile daha rahat hareket ediyorum.
İnşallah)
Araçları çamura saplayalım şööölee)
Şaka bir yana bizim araçlar çamura saplanırsa çıkarmak çok zor çünkü ağırlar)
Geçen sene bir gezide kopara kopara halat kalmamıştı en son çare bir traktör bulmuştuk.
Batma sebebimde düşük devirde olmamdı, aynı yerden yüksek devirde hiç zorlanmadan geçtim) Yani baktın araç saplanıyor, gaza abanacaksın)
Vallahi artık benim prensibim bu)
İnşallah)
Araçları çamura saplayalım şööölee)
Şaka bir yana bizim araçlar çamura saplanırsa çıkarmak çok zor çünkü ağırlar)
Geçen sene bir gezide kopara kopara halat kalmamıştı en son çare bir traktör bulmuştuk.
Batma sebebimde düşük devirde olmamdı, aynı yerden yüksek devirde hiç zorlanmadan geçtim) Yani baktın araç saplanıyor, gaza abanacaksın)
Vallahi artık benim prensibim bu)
Bir gezimizde önüm bir cj5 onun önünde de cj6 vardı ve bir tarlada peşlerinden(izlerinden) ilerliyordum, onların 5cm lastik derinlik izi yaptığı yerde benim araç göbeğinin üzerine oturuverdi.
Bana sorarsanız arazi aracı çokda ağır olmamalı.
Turgay bey uzun yolda 2H ile 4H modunda kullanarak yakıt farkını görmeyi denedinmi?
Bende yaklaşık 1lt fark ediyor.
Ben tüm kışı 4H modunda geçiriyorum