L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan nrlates Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 209
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 79,280
Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

CİNCİN' Alıntı:
Merhabalar ben de aracı yükseltme operasyonuna bu hafta başlıyorum. Aslında suya girmeyr niyetim pek yok ama yine de Şnorkel takılacak ve süspansiyonu 2 inch yükselttikten sonra lastik ve offset'li jant arayışına gireceğim. Daha ileri aşamada vinç düşünüyorum.

Bu yükseltme operasyonu hafta içi arada bir işe gitmek (normalde servisimiz var) ve haftasonları günlük olarak kullandığım aracımı kullanılamaz hale getirmemeli. Şimdilik ikinci araç olarak bir binek araç almaya duygusal olarak hazır değilim :D Bu yüzden lastik seçimi noktasında şöyle bir çelişkiye düştüm. Halihazırda 265 70 16 olan lastikleri 265 75 16'ya büyütmek mi yoksa 285 70 16'ya mı yükseltmek mi ??? Yani 33 inch mi 32 inch mi? lastik 33'lük olursa hem çap büyüyecek hem de taban genişleyecek ve arac yorulacak ve bir tüketim canavarına dönüşecek. 32'lik lastik de halen kullandığım ölçü olan 31'likten fazla bir getiri sağlamaz mı acaba soruları kafamı kurcalıyor.

32" olmasına rağmen kafamda Cooper ST-C'nin 265 75 16'lık lastiği var. Bu şartlarda, hem çamur hem arazi için en uygun lastik Cooper ST-C gibi görünüyor. Bir de bir markanın yurtdışında bir sitede 265 80 16'sını da gördüm galiba ama buralarda yok.

Görüşlerinizi alabilir miyim?



Benimde Mitsubishi Magnumum var 2004 model uzun arayışlar sonunda bulduğum bir araç. On seneyi aşkın bir süredir off road la yakından ilgileniyorum ve binmediğim denemediğim araç kalmadı diyebilirim.En son Amerikadan bf Mud-Terrain T/A® KM2 lastik getirttim ölçüsü ise 265 75 16 idi ama ön lastikler tanpona sürtmeye başladı ve bende söktüm tabi torsiyon demirleriyle oynansa bile fayda etmiyordu tabi bu lastik çok dişli bir lastik idi .Bu eski kasa mitsubishi oyle her lastiği takabileceğin bir model değil kapı içine bakarsanız sadece 265 70 16 latiğin takılabildiğini gösteren bir tablosu vardır.Yukseltme işine gelince bu iş bayaa baş ağrıtıcı bir iş ,sistem olarak yay olmadığı için ön tarafı yukseltmek çok zor yeni kasa mitsubishilerde bu iş çok basit bir şekilde hallediliyor.Bence modifiye işine motordan başlamak gerekir diye düşünüyorum 2 ton ağırlığa sahip bir araç için 105 hp lik bir motor bu araca gerçekten küçük geliyor en azından 30 hp lik bir chip atılmasında fayda var diye görüyorum.Arkasından bu aracın yuksekliği diğer rakiplerine göre(yeni kasası dahil) yeterli diye düşünüyorum.Sonuç olarak şase uzunluğu bu aracın en büyük dezavantajı ve bu konuda yapılabilecek bir şey yok.Forumda arkadaşlar demişlerki disconun cıktığı her yerden geçiyorum aşağı yukarı diğer pick up ların hepside aynı yerlerden inip çıkar ,bizde off road lara kendi arabalarımızla gidiyoruz jeep lerin inip çıktığı her yerden bizde geçiyoruz ama o araçların içinde cj ler varsa işte o zaman show başlıyor geçtikleri yerlerden geçmek imkansız sizde kendinize başka bir rota çiziyorsunuz mecburen, yada denemeye kalkıyorsunuz ön tamponu arka tamponu ve altında değmeyen hiç bir parçası kalmıyor.Ruhsatlarında da yazdığı gibi ticari 4x4 kamyonet bunlar profosyenel off road yapmak mümkün değil diyorum.En basit örneği uzun soluklu off road larda dere geçişi yaparken e haliyle diskler kızmış oluyor ardından duyulan bir ses cossss diskler çatlıyor diğer kampanalı cj lerde tık yok.Arkadaşlar elektronik konusuna takılmışlar birazda takılmakta haklılar nedenmi en basit örneği abs ne zaman sensörü azıcık bir çamur görse devre dışı kalıyor yada freni boşa cıkartıyor diğer arkadaşlarda aynı sorundan şikayetçiler.Alacak arkadaşlara tavsiyem gerçekten ağır şartlada kullanacaksanız eski kasa alın derim iyi bir mt lastik taktımmı birde lsd duğmesine bastımmı sizde şaşırıyorsunuz çıktığı yerlere... :eek: Başlık L 200 ü off road için hazırlamak doğrumu idi onun cevabıda biraz duygusal ;D
 

Etiketler
Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Aracı kesip biçip ,bu hale getirirseniz tabiki gidemiyeceginiz yer yok 266_1279147164.jpg
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Bugünlerde Sanırım tms reklamcılığın sahibi falan olabilir(üzerinde reklamları var). yeni model bir l 200 görüyorum oldukça sağlam modifiyeli hatta uzaklaşma açısını iyileştirmek için arka kasaa bile kısaltılmış. Bence oldukça yakışıklı bir araç...
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Merhaba,

Ofrroad donanimli bir L200 sahibi olarak bu araç hakkinda kendi goruslerimi de paylasmak isterim.

L200 aracinizi sert offroad sartlari ve yarismalar icin kullanacaksaniz kesinlikle hemen vazgecin...

Ancak hem konforlu geziler hem uzun yoldan uzak mesafelerdeki daglara kırlara ulasmak isterseniz 15-20 yıllık araclar yerine 3-4 yıllık bir L200 daha cok isinizi gorecektir.

Offroad kabiliyetleri acisindan pick-uplar ile normal 4 cekerleri ayrı kategorilerde tutmalısınız.

Pickuplar arasında en iyi arazi kabiliyetinin L2002de olduguna eminim. Gerci neticede forumlarda yazan herkes kendi aracını over ancak biraz daha fazla arastırdıgım ve rakipleri Navara, Ranger ve D-maxi de test imkanı buldugumdan L200 onlarin uzerinde bir arac. Pick up konusunda objektif gorus olarak belirtiyorum.

Elektronik konusuna gelince L200'leri (yeni kasa - eski kasadan kesinlikle uzak durunuz.. Kasayi kaldıracak bir motor yapısına sahip degildir) ikiye ayırmak lazım. ATSC ve ATSC'sizler, otomatik ve manueller... vs. vs... Otomatik vitesi kim offroadda kullanmak ister... Kimse... Ancak cogunlukla otomatik bulursunuz. Peki, kim arka difrensiyel kilidinin devreye girip girmeyecegi anı aracın karar vermesini ister... Kimse.... Bu durumda manuel vites ve manuel dif. kilitli versiyonbu tavsiye ederim ki en ucuzudur.


Ancak yukarıda dedigim gibi bir pickup alıup o kadar verecegime aynı paraya 6-7 yıllık bi disco alsaydım diyorum bazen kendime..

Arac hakkında sorularınız varsa cevap verebilirim.Parca fiyatı vs...

Selamlar,

Serhat
 




Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Zaten hard offroad, trophy gibi yerlerde kullanılan pickupların genelde arka kasaları kesilip kısaltılmış oluyor...
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=63133.0
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Otomatik vitesi kim offroadda kullanmak ister... Kimse... Ancak cogunlukla otomatik bulursunuz.

L200'lerde arazi vitesi yokmu? Varsa otomatik vitesin çok sorun olmaması lazımdı.

Peki, kim arka difrensiyel kilidinin devreye girip girmeyecegi anı aracın karar vermesini ister... Kimse...

Nasıl kullanıldığını bilmeden diferansiyel kırıp servise şikayete gelen müşterileri dinlemekten bıkan servis yöneticileri ister.
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

pandipieri' Alıntı:
bu yoruma kesinlikle katiliyorum...


Bende bu yoruma şöyle yaklaşmak istiyorum arazi kabiliyeti açısından pick up larla uzun şasili 4x4 ler arasında oyle aman aman bir fark olmuyor her ikisininde yaklaşma ve uzaklaşma açısı olarak birbirlerine yakınlar,fakat şasi kısa olduğu zaman işin rengi değişiyor.Bunun yanında standart pick up ların karın yuksekliği bir cok 4x4 den yuksek oluyor ve bu çoğu yerde avantaj sağlıyor.Sonuç olarak bende bu yoruma katılıyorum her ikisinide aynı kategoriye sokuyorum...
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Sevgili arkadaşlarım.
Konuyu açtım ama fazla ilgilenemedim.
Ancak görüyorum ki bayağı bir ilgi olmuş. Herkese çok teşekkür ederim.
Yazılanları soluksuz okudum diyebilirim. Okuduklarımdan anladımki iş imkanı gerekmiyorsa off road için kamyonet kullanmak doğru değil.
Saten off road araçlarında sorun olan muayene sorununu her yıl çekmek de cabası oluyor.

Ben bu yazılardan şöyle bir sonuç çıkartıyorum.
Ağır off-road yapılacaksa kesinlikle en güçlü motor en basit mekanik sistem Yanı : CJ

İşin içinde geziler kalabalık aile gibi faktörler giriyorsa 4 Kapı 4x4 lerden biri

İşin içine para giriyorsa Tek Tercih Suzuki Vitara.
İsoff'un Son mahalli yarışını bir çok v8 lerin CJ lerin yanında 1.3 motorlu Jimmy Kazanmıştır.
Bu detaya dikkat çekmek isterim. Yani aracı yaparken yada alırken ilk önce amacmızı belirlemeliyiz.
Aracı ona göre şekillendirmeliyiz.
 



Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Gezenbilir Festivalinde de gördük suzukileri, gerçekten başarılı idiler kendileri küçük yaptıkları iş büyük, v8 ler bırakın yarışı tamamlamayı daha parkurun ilk kapılarında bir yerleri kırmaya başladılar ???
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Suzukilerin diğer başarılarına şahit olmak ve oyunlara katılmak isteyen herkes davetlidir.

davetiye2.jpg


davetiyepr.jpg
 


Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

nrlates' Alıntı:
Sevgili arkadaşlarım.
Konuyu açtım ama fazla ilgilenemedim.
Ancak görüyorum ki bayağı bir ilgi olmuş. Herkese çok teşekkür ederim.
Yazılanları soluksuz okudum diyebilirim. Okuduklarımdan anladımki iş imkanı gerekmiyorsa off road için kamyonet kullanmak doğru değil.
Saten off road araçlarında sorun olan muayene sorununu her yıl çekmek de cabası oluyor.

Ben bu yazılardan şöyle bir sonuç çıkartıyorum.
Ağır off-road yapılacaksa kesinlikle en güçlü motor en basit mekanik sistem Yanı : CJ

İşin içinde geziler kalabalık aile gibi faktörler giriyorsa 4 Kapı 4x4 lerden biri

İşin içine para giriyorsa Tek Tercih Suzuki Vitara.
İsoff'un Son mahalli yarışını bir çok v8 lerin CJ lerin yanında 1.3 motorlu Jimmy Kazanmıştır.
Bu detaya dikkat çekmek isterim. Yani aracı yaparken yada alırken ilk önce amacmızı belirlemeliyiz.
Aracı ona göre şekillendirmeliyiz.


Hayat biter CJ bitmez... Telefonda konuşmuştuk abi sen anladın beni ;)
 




Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?



Hayat biter CJ bitmez... Telefonda konuşmuştuk abi sen anladın beni ;)
[/quote]



Ne marka arazi aracımız olursa olsun, garajımızda bi tane c motor bir cj olacak diyorum :eek:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,013
Mesajlar
1,527,259
Kayıtlı Üye Sayımız
166,760
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst