magnum06
Doğam
Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?
Benimde Mitsubishi Magnumum var 2004 model uzun arayışlar sonunda bulduğum bir araç. On seneyi aşkın bir süredir off road la yakından ilgileniyorum ve binmediğim denemediğim araç kalmadı diyebilirim.En son Amerikadan bf Mud-Terrain T/A® KM2 lastik getirttim ölçüsü ise 265 75 16 idi ama ön lastikler tanpona sürtmeye başladı ve bende söktüm tabi torsiyon demirleriyle oynansa bile fayda etmiyordu tabi bu lastik çok dişli bir lastik idi .Bu eski kasa mitsubishi oyle her lastiği takabileceğin bir model değil kapı içine bakarsanız sadece 265 70 16 latiğin takılabildiğini gösteren bir tablosu vardır.Yukseltme işine gelince bu iş bayaa baş ağrıtıcı bir iş ,sistem olarak yay olmadığı için ön tarafı yukseltmek çok zor yeni kasa mitsubishilerde bu iş çok basit bir şekilde hallediliyor.Bence modifiye işine motordan başlamak gerekir diye düşünüyorum 2 ton ağırlığa sahip bir araç için 105 hp lik bir motor bu araca gerçekten küçük geliyor en azından 30 hp lik bir chip atılmasında fayda var diye görüyorum.Arkasından bu aracın yuksekliği diğer rakiplerine göre(yeni kasası dahil) yeterli diye düşünüyorum.Sonuç olarak şase uzunluğu bu aracın en büyük dezavantajı ve bu konuda yapılabilecek bir şey yok.Forumda arkadaşlar demişlerki disconun cıktığı her yerden geçiyorum aşağı yukarı diğer pick up ların hepside aynı yerlerden inip çıkar ,bizde off road lara kendi arabalarımızla gidiyoruz jeep lerin inip çıktığı her yerden bizde geçiyoruz ama o araçların içinde cj ler varsa işte o zaman show başlıyor geçtikleri yerlerden geçmek imkansız sizde kendinize başka bir rota çiziyorsunuz mecburen, yada denemeye kalkıyorsunuz ön tamponu arka tamponu ve altında değmeyen hiç bir parçası kalmıyor.Ruhsatlarında da yazdığı gibi ticari 4x4 kamyonet bunlar profosyenel off road yapmak mümkün değil diyorum.En basit örneği uzun soluklu off road larda dere geçişi yaparken e haliyle diskler kızmış oluyor ardından duyulan bir ses cossss diskler çatlıyor diğer kampanalı cj lerde tık yok.Arkadaşlar elektronik konusuna takılmışlar birazda takılmakta haklılar nedenmi en basit örneği abs ne zaman sensörü azıcık bir çamur görse devre dışı kalıyor yada freni boşa cıkartıyor diğer arkadaşlarda aynı sorundan şikayetçiler.Alacak arkadaşlara tavsiyem gerçekten ağır şartlada kullanacaksanız eski kasa alın derim iyi bir mt lastik taktımmı birde lsd duğmesine bastımmı sizde şaşırıyorsunuz çıktığı yerlere...
Başlık L 200 ü off road için hazırlamak doğrumu idi onun cevabıda biraz duygusal ;D
CİNCİN' Alıntı:Merhabalar ben de aracı yükseltme operasyonuna bu hafta başlıyorum. Aslında suya girmeyr niyetim pek yok ama yine de Şnorkel takılacak ve süspansiyonu 2 inch yükselttikten sonra lastik ve offset'li jant arayışına gireceğim. Daha ileri aşamada vinç düşünüyorum.
Bu yükseltme operasyonu hafta içi arada bir işe gitmek (normalde servisimiz var) ve haftasonları günlük olarak kullandığım aracımı kullanılamaz hale getirmemeli. Şimdilik ikinci araç olarak bir binek araç almaya duygusal olarak hazır değilimBu yüzden lastik seçimi noktasında şöyle bir çelişkiye düştüm. Halihazırda 265 70 16 olan lastikleri 265 75 16'ya büyütmek mi yoksa 285 70 16'ya mı yükseltmek mi ??? Yani 33 inch mi 32 inch mi? lastik 33'lük olursa hem çap büyüyecek hem de taban genişleyecek ve arac yorulacak ve bir tüketim canavarına dönüşecek. 32'lik lastik de halen kullandığım ölçü olan 31'likten fazla bir getiri sağlamaz mı acaba soruları kafamı kurcalıyor.
32" olmasına rağmen kafamda Cooper ST-C'nin 265 75 16'lık lastiği var. Bu şartlarda, hem çamur hem arazi için en uygun lastik Cooper ST-C gibi görünüyor. Bir de bir markanın yurtdışında bir sitede 265 80 16'sını da gördüm galiba ama buralarda yok.
Görüşlerinizi alabilir miyim?
Benimde Mitsubishi Magnumum var 2004 model uzun arayışlar sonunda bulduğum bir araç. On seneyi aşkın bir süredir off road la yakından ilgileniyorum ve binmediğim denemediğim araç kalmadı diyebilirim.En son Amerikadan bf Mud-Terrain T/A® KM2 lastik getirttim ölçüsü ise 265 75 16 idi ama ön lastikler tanpona sürtmeye başladı ve bende söktüm tabi torsiyon demirleriyle oynansa bile fayda etmiyordu tabi bu lastik çok dişli bir lastik idi .Bu eski kasa mitsubishi oyle her lastiği takabileceğin bir model değil kapı içine bakarsanız sadece 265 70 16 latiğin takılabildiğini gösteren bir tablosu vardır.Yukseltme işine gelince bu iş bayaa baş ağrıtıcı bir iş ,sistem olarak yay olmadığı için ön tarafı yukseltmek çok zor yeni kasa mitsubishilerde bu iş çok basit bir şekilde hallediliyor.Bence modifiye işine motordan başlamak gerekir diye düşünüyorum 2 ton ağırlığa sahip bir araç için 105 hp lik bir motor bu araca gerçekten küçük geliyor en azından 30 hp lik bir chip atılmasında fayda var diye görüyorum.Arkasından bu aracın yuksekliği diğer rakiplerine göre(yeni kasası dahil) yeterli diye düşünüyorum.Sonuç olarak şase uzunluğu bu aracın en büyük dezavantajı ve bu konuda yapılabilecek bir şey yok.Forumda arkadaşlar demişlerki disconun cıktığı her yerden geçiyorum aşağı yukarı diğer pick up ların hepside aynı yerlerden inip çıkar ,bizde off road lara kendi arabalarımızla gidiyoruz jeep lerin inip çıktığı her yerden bizde geçiyoruz ama o araçların içinde cj ler varsa işte o zaman show başlıyor geçtikleri yerlerden geçmek imkansız sizde kendinize başka bir rota çiziyorsunuz mecburen, yada denemeye kalkıyorsunuz ön tamponu arka tamponu ve altında değmeyen hiç bir parçası kalmıyor.Ruhsatlarında da yazdığı gibi ticari 4x4 kamyonet bunlar profosyenel off road yapmak mümkün değil diyorum.En basit örneği uzun soluklu off road larda dere geçişi yaparken e haliyle diskler kızmış oluyor ardından duyulan bir ses cossss diskler çatlıyor diğer kampanalı cj lerde tık yok.Arkadaşlar elektronik konusuna takılmışlar birazda takılmakta haklılar nedenmi en basit örneği abs ne zaman sensörü azıcık bir çamur görse devre dışı kalıyor yada freni boşa cıkartıyor diğer arkadaşlarda aynı sorundan şikayetçiler.Alacak arkadaşlara tavsiyem gerçekten ağır şartlada kullanacaksanız eski kasa alın derim iyi bir mt lastik taktımmı birde lsd duğmesine bastımmı sizde şaşırıyorsunuz çıktığı yerlere...