L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan nrlates Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 209
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 79,229
Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Size kulak veriyorum.
 

Etiketler

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?


Duygusal yönden rahatladıktan sonra (çok az kaldı) hemen hazırlıyorum CJ
[/quote]


Hadi hayırlısı inşallah başlarsınız hazırlamaya yalnız o kadar duygusaldırki bu cj ( bir E 200 alacak parayı harcadığım için söyüyorum ) sonu yoktur bir şeyler yaptıkça insanın canı bir şeyler daha yapmak istiyor bir bakıyorsunuz harcadığınız paraya (Amerikadan orjinal parçalarını getirtmek dahil) o parayla lux 4x4 grubundan araçları satın alabiliyorsunuz ama onlarında ruhları olmuyor.......
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Aynen size katılıyorum 2 tane topladım inşallah 20'yi bulur hayatımın sonuna kadar kapımda CJ olur inşallah...

Gayretle devam....
 




Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Bir arkadaş demiş araçları leylek gibi yükseltiyolar ama diferansiyel aynı yerde kalıyor hiçbir işe yaramıyor diye,
yanlışsam düzeltin ama kapı boyuna ulaşan balçık çamura dalmak haricinde bana kalırsa karşılaşılan en büyük problem difransiyeli sürtmesi değil aracın göbeğinin oturmasıdır.
ayrıca yaklaşma uzaklaşma açılarıdır diferansiyel sürtmesi bundan sonra gelir,
Orjinalinden 15-16 cm daha yüksek bir L200 4X2 kullanıcısı olarak bu kadar yüksek bir karın ve yüksek bir yakınlaşma uzaklaşma açısıyla standard birçok 4x4 ün geçemediği göbeğinin oturduğu yerlerden düz yoldan gider gibi defalarca geçtiğim oldu.
Bence diferansiyel yüksekliğinden önce yakınlaşma uzaklaşma açıları ve göbek yüksekliğine odaklanmak lazım.
Kısa şasi tabii ki avantajdır, bu avantaj da yine aracın göbeğinin yere yaklaşması durumuyla ilintilidir.

Saygılar.
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?


265 lastiğin sığmadığından, yükseltmenin büyük problem olduğundan ve motorun güçsüz olduğundan bahsetmişsiniz, sonra da bence ağır şartlarda kullanacaksanız eski kasa alın demişsiniz.
yeni kasaya yükseltmeden 315-70-16 lastik takabiliyorsunuz (offsetsiz jantla)
10 cm yükseltmek 4cm bir flanşla yarım saatlik iş
motor 136 ve 178 beygir standard powerboxla 185bg
%100 diff kilidi standard
orta diff kilidi standard
sürekli 4x4 kullanılabiliyor
peki neden eski kasa anlayamadım ben.

arkadaşlar kirpi, yavrusunu pamuğum diye severmiş ama somut verileri de gözden kaçırmayalım.
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Eski kasanın motorunu komple 2500 TL ye yetkili seviste sıfırlarsın. (L300 moturunun turbolusu)
Eski kasaya istediğin mazotu koyarsın (Tabiri caizse yağ koy yakar)
Eski kasada yeni kasaya göre çok daha az elektronik bulunur bu yüzden ciddi ağır şartlarda kullanılacaksa yeni kasadan çok daha uzun ömürlü ve sorunsuzdur.
Eski kasanın bakım masrafları çok daha uygundur.
Eski kasa (2005-2006 dijital klimalı olanlar) yeni kasaya göre abartısız %50 daha ucuzdur.

Uzun lafın kısası ağır şartlarda eski kasa yeni kasadan daha dayanıklıdır.

Yeni kasa almak için senin saydığın nedenler ile eski kasa almak için benim saydığım nedenleri bir karşılaştır ne dediğimi çok daha iyi anlayacaksın.

Ben maddi olarak rahat bir şekilde yeni kasa alabilecek durumda olmama rağmen yukarıda yazdığım nedenlerden dolayı 2006 model eski kasa aldım ve aracımdan fazlası ile memnunum.
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

yeni kasanın motorunu da 2700 liraya sıfırlatırsın rektifiye ücreteri ortada istanbulda
ayrıca araba motoru hangisinin daha ucuza sıfırlatılıyosa o tercih edilerek alınmaz.
her benzincide artık euro dizel mevcut 10 kuruş ucuz olması pek bi fark yaratmıyor.
yeni kasanın ömrünü bilmeden nasıl kıyaslama yapabiliyorsun
kazıkçı yetkili servise gitmezsen hiçbi fark yok bakım masrafları arasında..
yeni kasa dayanamadığı için bozulan yada problem çıkartan bir araç gördün mü?

benim saydıklarım ise mekanik olarak eski kasada olmayan özellikler, ve offroad aracı için olmazsa olmaz özellikler
senin saydıklarınla benimkileri yan yana koyuyorum yine yeni l200 galip geliyor,

bence maddiyat olarak yeni kasaya para yetmemesi haricinde eski kasanın tercih edilmesi saçma.

diff-lock yok, orta diff-lock yok, 2 tonluk araba 105 beygir, 245 lastiği anca sığdırabiliyorsun, 5 santim yükseltmek için bi ton işçilik ve bi ton masraf torsiyon çubukları vs si komple alt takımı değiştiriyorsun, sürekli 4x4 kullanamıyorsun,
benzin sarfiyatı desen yeni l200 den o motora rağmen daha fazla. eee ne anladım ben bu işten
Sırf yağ koysan yaktığı ve motoru 2500 liraya sıfırlandığı için araba alıyorsanız bilemem.
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

elektronik kısmı eski kasalar ile aynı baz modellerinde arka difransiyal kilidi var ve eski kasalarına göre motorların yakma oranları çok iyi 265 75 16 tırmaklıbir lastik ile klıma kapalı iken 100 km de pekte normal olmayan bir kullanma ile (hızlı kalkma fazla dur kalk yaparak) 10 - 11 litre yakıyor eski kasası aynı kullanmada 14 - 15 litre yakıyor lastik ebetlarıda aynı ayrıca yeni kasalar fabrika ebatlarında 7 - 9 litre yakıyor verdiğim ölçümler benim kullanmam ile öyle 90 100km hızlarla giden birisinde muhakkak dahada düşecektir
 



Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

benim elimde bu kıyaslanan araçların ikiside mevcut 2006 4x4 magnum ve 2010 4x4 intense
ve mert bey e tamamen katılıyorum şu benim geçtiğim yerden geçemezler konusu hariç çünkü yaklaşma açılarında şimdiye kadar hiç sorun yaşamadım sis farları hariç tamponlar okadar esnemiyor uzaklaşma açılarındada arka tampona çıkıp 2 defa zıplayınca yerine geliyor yamulma falan olmadı tampon arabanın ağırlığını taşıyor arka tekerlekleri askıya alsada önler arbayı sürüklüyor her iki araçtada şahane kilit sistemleri var bir tekerlek iyi tutsun lastikleriniz iyise tabi arabayı çekiyor
sıkıntı yaşadığım tek nokta işim gereği traktör yollarını çok kullanıyorum o yüzden difransiyalin yere yakınlığı traktörler 50 60 cm tekerlek izleri açıyorlar arba sağa yada sola yatıp bir taraf havada gitmek zorunda kalıyor ama anladımki tıraktör yüksekliğine çıkmanın tekyolu adam boyu lastik takmak yada traktör almak yani bizim araçlardan işine kullanmıyacaksan alma zevk için kamyonla uğraşılmaz (gerçi kullanmaları çok zevkli araçlar 200km hızıda cj ile yapabileceğini sanmam) ve bu işler için türkiyede iyi bir bilgi birikimine ve uygun parçalara ulaşmak çok zor ya mert bey gibi bütün parçaları başında dikilip ustalara yaptıracaksınız tek tek olmadı bir daha mesela mert bey arka dingili takoz koyarak şaseden ayırmıştı bir başkası makas küpelerini uzatarak sizce hangisi daha doğru yada sağlıklı bunu söyleyen herkez bu konuda olduğu gibi anlaşamayacak
sen abicim iyisimi cj al ömürboyu sanayide toplarsın yada yeni kasa l200 al sadece git lastiklerini 265 80 16 ile yada bulman daha kolay olan 265 75 16 ile değiştir sonra bak keyfine
inan ünümogların hatta o o bahsettiğim traktörlerin nekadar berbat battıklarını gördüm çamura saplanmanın sonu yok
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Abicim konu ne oldu ya. Mahfoldum vallaha.
Tam hayalimdeki gibi anlatmışsın. Araç konforlu, ekonomik, Büyük, yolda gider, arazide gider, büyük lastik takılır,
Ben ne yapayım şimdi. Aslında bu konuyu açarken amacım 2008 Model bir L200 alıp (Bu arada ucuz olsun diye vuruk bir araç) Arka kasadan biraz kısaltmak ve araziye hazırlamaktı.
Şimdi ben ne yapayım. Yeniden hasarlı bir L200 baksam iyi olacak.
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Böyle durumlarda yapılması gereken önce bana ne lazım diye bir sormak bir gereksinim listesi çıkarmak... Sonra da elimdeki araç bunların ne kadarını karşılıyor deyip listedeki maddelerin karşılarına +/- koymak. Hepsi + çıktıysa hiçbirşey yapmanıza gerek yoktur. Birkaç tanesi - çıktıysa duruma göre değerlendirirsiniz.
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

yeni herzaman iidir diye düşünüyorum 120 bın ı gecmıs araclar alınıcagına daha temız yenı model arabalar almak herzaman kar.... bence okadarda cok elektronık yok
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

1)
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-hasarli-araclar-arazi-araclari-mitsubishi-avci-otodan-2007-model-mutsubishi-l-200-4x4-31923865/detay

2)
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-hasarli-araclar-arazi-araclari-mitsubishi-mitsubishi-l-200-4x4-2008-32885360/detay

3)
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-hasarli-araclar-arazi-araclari-mitsubishi-hem-bu-fiata-hemde-2008-model-50000-kmde/detay

Bu araçlar için yorumlarınızı bekliyorum.
 



Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Ortadaki belki, diğerleri ile uğraşmaya değmez.