L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan nrlates Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 209
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 79,221
Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

nrlates' Alıntı:
Ya Hocam sen yaptın ya bune ne be kardeşim mahvettin beni şimdi.
Şimdi bu özelliklerde bunu görüpte başka bir araç nasıl alırım ben.

Modifiye parçalarında sıkıntı varmı bulabiliyormuyuz acaba.

Abi bak bu benim aracımın A dan Z ye bütün yapım aşamalarını anlatan link

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=35078.0

Ben hiçbir modifiyeyi hazır parça alarak yapmadım hepsiyle kendim uğraştım, modifiye parçaları dediğin şeyler kendin yaptıracağın şeyler, arabaya saçma sapan aksesuarlar takıcağına işe yarayan işlevsel parçalarla yapıyorsun hem bir benzeri olmuyor hem bir işe yarıyor. rollbar piyasadaki ince paslanmaz nikelajlı borudan değil çelikten oluyor takla atarsa aracı koruyor (ismi gereği) keza bullbar aynı şekilde, basamak diye alüminyum değil çelikten rock-slider oluyor, arabanın göbeği üzerine oturunca aracı taşısın, altını vurmasın diye.
Başlığı okursan herşeyin ne kadar kolay ve ne kadar ucuza çıkarıldığını göreceksin

http://global.ebay.com/Mitsubishi_Triton_L200_Diesel_06-10_Fibreglass_Snorkel/270591741147/item

buda şnorkel linki Türkiyeye kargosuyla 215 dolar.

başlık altında daha birsürü fotoğrafa da ulaşabilirsin.
 

Etiketler
Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Rivaya sanırım gelemiycem, 2 yere sözüm var hem sabah hem akşam, ama başka bir zaman tanışırız fikir alışverişi yaparız bol bol, her şekilde yardımcı olurum.
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Ya yukarıdaki resmi koymayacaktınız yada sonuna kadar yardımcı olacaksınız. Başka şansınız yok.

index.jpg


index-1.jpg
 


Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Çok fena çok hiçbirşey ikna etmese resimler ediyor.
Bu araçların altında Ekonomik ve güçlü bir motor olması çok güzel.
Mitsubishi motorlarını çok seviyorum.

İki hafta sonra çalışmalara başlıyorum.
Yakarıdaki resimdeki parçalar yükseltme kiti sanırım.
Türkiye de bulma durumumuz nedir acaba.
 



Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Türkiyede bulamıyorsunuz malesef, tailanddan getirtmek lazım, üretici firmayla bağlantıya geçtim geçen haftalarda kargoyla beraber 1600 dolar civarına gönderiyorlar. niyetli olduktan sonra detaylar öğrenilir. gümrük için üzerine gift vs yazdırılıp düşük fiyatlı gösterilir.
ben her hafta yurtdışından birşey sipariş ediyorum.

Siz Alın L200 ü ben her türlü deneyimlerimi paylaşırım sizinle.
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Tamam dır sizin konuyu okuyorum ama maşallah Roman gibi olmuş.
Biri iki hafta yoğunluğum var sonra başlıycam inşallah.

Haftaya İsof un kampınada mı gelmeyeceksiniz.
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

nrlates' Alıntı:
Tamam dır sizin konuyu okuyorum ama maşallah Roman gibi olmuş.
Biri iki hafta yoğunluğum var sonra başlıycam inşallah.

Haftaya İsof un kampınada mı gelmeyeceksiniz.

Tekirdağdaki kamptan bahsediyorsanız ona gelebilirim belki, bakalım siz oradamısınız.
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?


265 lastiğin sığmadığından, yükseltmenin büyük problem olduğundan ve motorun güçsüz olduğundan bahsetmişsiniz, sonra da bence ağır şartlarda kullanacaksanız eski kasa alın demişsiniz.
yeni kasaya yükseltmeden 315-70-16 lastik takabiliyorsunuz (offsetsiz jantla)
10 cm yükseltmek 4cm bir flanşla yarım saatlik iş
motor 136 ve 178 beygir standard powerboxla 185bg
%100 diff kilidi standard
orta diff kilidi standard
sürekli 4x4 kullanılabiliyor
peki neden eski kasa anlayamadım ben.

arkadaşlar kirpi, yavrusunu pamuğum diye severmiş ama somut verileri de gözden kaçırmayalım.
[/quote]



Sayın Mert Bey ne kadar off road deneyiminiz var bilmiyorum ama ben yıllardır bu işin içerisindeyim ve denemediğim (off road da parçalamadığım) araç kalmadı. Arkadaşlarımızda da her marka arazi aracı var ve ağır off road lara onların araçlarıyla gidiyoruz. Yükseklikten powerbox dan diff kilidinden ve sürekli 4x4 kullanımdan bahsetmişsiniz. 2003 ile 2006 l 200 lerde kilit zaten var, standart 105 hp olan motoru 150 hp ye kadar çıkıyor ve anlamadığım ben bu aracı sürekli 4x4 kullanıyorum ( seri 4 çekerde ) daha hiç bir sıkıntısını görmedim.Mali durum olarak yeni kasasını alacak durumda iken özellikle eski kasasını aradım buldum.Baştaki nedenini anlatayım : Mitsubishi araç tanıtımı için buraya gelmişti ve yetkili arkadaşlarla tanıştık ve aracı test etmek istediğimi söyledim araç 2008 model 163 hp lik magnum modeli idi.Araca bindik ve bizim (şaft düşmanı) diye tabir ettiğimiz tepeye gittik yetkili arkadaşlar tepeyi görünce şaka yaptığımı sanmışlar ;D benim ciddi olduğumu görünce acayip şaşırmışlardı :eek: ardından kimse cesaret edip arabaya binmediler ve beni izlemeye karar verdiler. Ardından denemeler başladı 1. deneme 2. deneme 3,4 ve 5. deneme sonuç hayal kırıklığı nedenmi aracın inanılmaz bir patinaj yapması ve kuma saplanması kilit dahi devrede iken bu sonuç beni gerçekten çok üzmüştü yani aracın çok güçlü olması aracın her yeri çıkacağı anlamına gelmiyordu. Ardından eski kasa magnum aldım ve aldığım gün o tepeye gittim lastiklerinin dişi yarımdanda azdı ne söyleyim 2 deneme yaptım 1 takviyede ve ardından 2 takviyede tepeyi yola yola çıktı ve devrinin çok daha düşük olduğunu gördüm. Araç yuksekliği konusunda araca 315 70 16 lastik takmak yada aracı yukseltmek oyle aman aman bir şey değiştirmiyor difransiyeli yukarı alabiliyormusunuz ben ona bakarım. Ağır şartlarda kullanacaksanız evet yine eski kasa diyorum ön takımının as 950 kamyondan bir farkı yok parçası yeni kasasına göre ucuz vergisi yenisine göre hesaplı yakıt konusunda ne verirseniz nazlanmadan yakıyor 72 amperlik 2 tane aküsü var birini vince bağladımı araç çalışmıyorken bile metrelerce aracı çamurdan bataklıkdan çekiyor elektonik kısım yenisinden çok çok az motor karter muhavazası akıllara zarar yenisi yanında teneke kalıyor canınız sıkıldımmı aracı bir lokma ve t kolla yerden yukseltip yada alçaltabiliyorsunuz,eski kasalarının ön takımlarını yağlı tip (klasörlüklü) yapmış fabrika 3 ay da bir yağladımmı hiç bir şey olmuyor 6 yaşındaki arabanın hala orjinal rotilleri üzerinde 160.000 km ye yaklaştı km . ben kendi aracıma lastik olmadı çamurluklara sürttü derken arazi için konuştum asfalta sıkıntı yok ağır araziye girdimmi sürtüyordu ne tür arazi şartlarında kullandığımızı görseniz hak verirsiniz. Evet kirpi yavrusunu pamuğum diye sever herkese saygımız sonsuz sizde 4x4 sahibi oldummu sizde sevmeye başlarsınız. Yanlış da anlaşılmasın yaptığınız uygulamalara ve modifiyeye baktım gerçekten çok güzel ve profosyenelce olmuş elinize kolunuza sağlık 10 ayı aşkın bir süre de de ben cj ile uğraşmıştım o şekilde......
 




Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Selam Mert bey,

Siz aracınız ile çok fazla uğraştığınız için aracınızı çok seviyorsunuz (Bu en doğal hakkınız.)

Fakat eski kasanın hakkını yemeyin ve şartlar ağırlaştıkça uzun vadede eski kasanın ayakta kalacağına inanın.

Ben tüm araçlarımın bakımlarını hep yetkili serviste yaptırırım çünkü aracın bakımı yağ ve filtre değişmek değil, Gerçek bakım aracın bakım ve kontrollerini devamlı bu araçlarla iç içe olan kişilerin yapmasıdır diye düşünüyorum.

Bugün serviste bir yeni kasa bir L200 ün blok değişimi dahil komple motoru yapıldı ve 16 bin küsür TL fatura çıktı.

Eski kasanın motoru ise komple set olarak (Pompa vs. dahil tüm parçalar) yapıldığında en büyük masraf 4000 TL oluyor.

Herhangi bir ciddi motor sıkıntısında yeni L200 ün blok değişiyor fiyatı 10 bin küsür TL. Eski L200 ün ise gömlekler değişiyor çünkü motoru tam bir ticari olan L300 ün motorunun bire bir aynısı sadece turbo ilave edilmiş.

Size eski kasa ile ilgili daha birçok avantajlı şey yazarım ama siz yinede kirpi-pamuk dersiniz çünkü herkezin malı kendisine kıymetli.
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Sizlere saygım sonsuz, eğer hatalı birşey söylediysem affedin, ben kendi bakış açımdan baktığımda ne yazık ki galip gelen taraf yeni kasa oluyor, sizlerin eski kasa tercihinin tabii ki sizler için önemli (belki herkes için önemli olması gereken) yanları olabilir.
araçlar üzerindeki deneyimleriniz de benden çok daha fazla, ancak bende okumayı ve araştırmayı seven bir kardeşiniz olarak yeni kasanın avantaj ve dez avantajlarını çokça okudum araştırdım deneyimledim.
Standard lastiklere ve yüksekliğe sahip bir yeni kasa L200 ün offroad kabiliyetinin çok iyi olduğunu hiç söylemedim, elbetteki yetersiz. Standar hali ve asfalt lastikleriyle anlattığınız derece bir engebeyi aşamaması bana çokta anormal gelmiyor, ama açıkçası eski kasa hiç modifiye edilmemiş üzerinde asfalt lastiği olan ve lastikleri yarı yarıya bitmiş bir L200 ün o bahsettiğiniz şaka gibi yokuşu hiçte zorlanmadan aşması açıkçası beni şaşırtıyor.

Yeni kasa olan araçlar hem yeni teknoloji, eskisine göre daha konforlu, yeni sistem bir motora sahip bu nedenle tabii ki daha pahalı olacaktır. bu bahsettiğiniz kasa da bir önceki kasadan daha pahalı bakım masrafı olarak, bu kaçınılmaz.

Yeni sistem bir motor yeni bir iç dizayn beraberinde daha küçük motorlardan daha yüksek güçler elde edebilmeyi ve düşük yakıt sarfiyatını getiriyor. ve bu sizin dediğiniz gibi dayanıksızlığı beraberinde getirir mi bu tartışılır, arabalar yenilendikçe dayanıklılıkları azalır mı buda tartışılır, her zaman eski mi daha dayanıklı olur buda tartışılır.
Yeni L200 2005 yılından itibaren 4 sefer dakarı kazandı. bence dayanıksız bir araç değil.

Ben kullandığım aracı 300.000 km ye gelinceye kadar kullanabileceğime eminsem eğer motorunun ne kadara sıfırlandığının benim için satın alımda bir etkisi olmaz ki, çünkü o 300.000 km ye gelene kadar ben onu 3 kere değiştirmiş olucam. yanlışmıyım. hangimiz offroad için kullandığımız arabalarla 300.000 km yol yapıyoruz, ki motorun ne kadara sıfırlandığı bizim için problem olsun.
senede 1 yaptıracağım bakımın 50 milyon daha pahalı olmasının da benim için bi sakıncası yoktur, zira 1 gece dışarı çıktığımızda o parayı harcıyoruzdur.
Sözün kısası, ben eski kasanın yeni kasadan daha dayanıklı olduğu konusunda yorumsuzum çünkü buna dair somut bir delilimiz yok.
Daha ucuz olduğu aşikar, bakımlarının daha ucuza yapıldığı da aşikar, ancak daha fazla benzin yaktığı ve yeni kasaya göre daha güçsüz bir motora sahip olduğu da aşikar.

100km de 3 litre fazla mazot yakıyorsa ki öyle bu 10.000 km de (bakım periyodu) 300 litre fazla benzin yapar buda günümüz mazot fiyatına göre 900 lira yapar, ve bakım kaçbin bakımı olursa olsun iki aracın periyodik bakımı arasında 900 lira fark olmayacaktır. Sizce hangisinin bakım masrafı ucuza gelmiş oldu ?
aracın 300.000 km de motor değiltirdiğini varsayarsak o kilometreye gelinceye kadar toplam 27.000 lira fazla mazot parası ödemiş olacaksınız, sizce hangisinin motor değişimi daha ucuza gelmiş olacak ?
Bu nedenle bakım ve motor sıfırlama masrafı daha ucuz diye bu araba alınmaz, çünkü öyle değil.
Bunları elediğimize göre diğer kriterler devreye giriyor.
Ben açıkçası 150.000 km yi aşmış üretimden kalkmış ve ne problem çıkaracağını bilmediğim 5 senelik bir araba alacağıma 2 senelik 60.000 km de temiz yeni teknolojiyle donatılmış yeni ve hala üretimde olan bir araç almayı tercih ederim.
Bu benim tercihimdir.
Masraftan ve fiyattan girdiniz diye ufak bir hesap yaptım ve rakamlar ortada.
yüzeysel olarak baktığınız zaman araç daha ucuz gözükebilir, hem bakım olarak hem makina olarak ama genele ve periyodlara böldüğünüzde yeni kasa l200 eski kasadan çok daha ucuz bir araçtır.
Bundan sonra ki kriter offroad kabiliyeti olacaktır, eğer diyorsanız ki yeni L200ün offroad kabiliyeti eskisinden daha düşüktür, bu bariz ortada su götürmez bir gerçektir, onu siz daha iyi bilirsiniz.
Saygılar sevgiler.
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Sayın magnum06,
Dayanıklılık konusunda baya bi yazmışsınız yanlış anlaşılmasın n'olur, ben eski kasaya dayanıksızdır demedim, L200 ler piyasadaki en dayanıklı araçlardan birtanesi, zaten bu nedenle L200 tercih ettik hepimiz,
ben sadece yeni kasanın eski kasaya göre daha dayanıksız olduğu iddiasına karşı çıkıyorum.
Ayrıca %100 kilitmi eski L200deki eğer öyleyse bilmiyordum yeni öğrenmiş oldum.
büyük lastik takmak ve aracın gücü önemli değil ve bence diff yükselmiyorsa bi önemi yok yükseltmenin demişsizniz.
Bildiğiniz gibi ne kadar güçlü motor o kadar büyük lastik ve ne kadar büyük lastik o kadar diferansiyeli yukarda araç demektir. büyük lastik yani 315-75-16 (35inç) ile araçın orjinalinden 7 cm kadar diferansiyeli yükselmektedir.
Bu nedenle güçlü motor dolaylı olarak aracın diferansiyelini yerden yükseltmekte bir avantaj olmuş olmaktadır.

Ayrıca çok teşekkür ederim iyi dilekleriniz için.
Saygılar.
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?


Diferansiyel yüksekliği en önemli şey ise eğer
Biraz araştırma yaptım bu konuda.
eski kasa L200 ün diferansiyel yüksekliği yerden 120mm, yeni kasanın 205mm

eski: Ground clearance: 120 mm (4.7 inches)
yeni : Minimum ground clearance: 205mm

Bu bize orjinal halleriyle 8.5 cm daha yüksek diferansiyel veriyor yeni kasada.

35 inç lastik ise 7cm daha üzerine ekliyor.
eder 155 mm

toplamda 27.5 cm yüksekte diferansiyel.

gelelim eski kasaya yükseltmeden maksimum takabileceğiniz lastik 245,
daha büyük lastik takmak için
1. 2 ton ağırlığı olan ve 105 beygir güce sahip olan bu cihazı güçlendirmeniz gerekiyor ve çok büyük motor modifikasyonları yapmadıktan sonra 100 beygir civarındaki bir dizel araçtan 130 beygirin üzerinde güç almanız zor.
2. aracı yükseltmeniz lazım, ya kupadan ya amortisörlerden, amortisörden yükseltmeniz oldukça zor çünkü araç torsiyonlu, baya bir masraflı olacaktır yeni kasaya oranla, baya bi parça değişmesi lazım ki bu parçalar da Türkiyede ya yok ya çok zor bulunur.

Neyse buldunuz ve aracı yükselttiniz ve 130 beygire çıkardığınızı varsayıyorum. 130 beygirlik bir araca takabileceğiniz (güvenli sınırlar dahilinde) maksimum lastik 33 inçtir. ki 33 inç yeni kasaya bile zor sığıyor eski kasanın baya bi yükselmesi lazım 15cm ve üstü (en çok sürtmenin yaşandığı dokik uçlarını tekerlek merkezinden yüksekte tutmamız lazım.)

33 inç ne kadar yükseltir yaklaşık 4 cm
diferansiyel orjinalde 120mm di üzerine koyun 40mm
160mm yapar yani 16cm.

O kadar uğraştık aracı 15cm yükselttik (ciddi bir alt takım modifikasyonuyla) ve 130 beygire çıkardık diyelim
33 inç lastiği taktık, (araç 130 beygire yükseldi ve zorlanarak 33 lastik çeviriyor yakıt sarfiyatı minimum 2lt kadar daha arttı yukarda verdiğim hesaplamaya ek olarak.)
diferansiyelin yüksekliği ne oldu : 16cm

Eski kasa diff yüksekliği 16 cm
yeni kasa diff yüksekliği 27.5 cm

11.5 cm daha aşağıda
::smiley: ::smiley: ::smiley:

daha öncede yazdığım gibi herşey diferansiyel yüksekliği değil ama konu oysa eğer burda da veriler bunlar,
aynı zamanda karın yüksekliği ve uzaklaşma yakınlaşma açıları da mühim, bunu da eğer tanıdığınız tornacı varsa 100 milyona yaptıracağınız flanş ile yarım saat içinde hallediyorsunuz yeni L200 de.

Muhalefet olmak için yazmıyorum yanlış anlaşılmasın, sadece yeni bir araç tercihi yapacak arkadaşa somut veriler vermek amacım.

Tekrar saygılar herkese.
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Mert bey merhaba, öncelikle yeni kasaların motor teknolojisinin daha ileri olduğu, dolayısı ile daha verimli motorlar olduğu konusunda size katılıyorum. Bu tercihlerinize katılıyorum. Motor rektifiye maliyetine bakılarak araç alınmaz ama çıkacak olası bir arızanın maliyeti hakkında fikir verir. Turgay arkadaşımızın anlatmaya çalıştığı sanırım buydu. Yeni kasalar yakıt konusunda DID motorları nedeniyle çok hassaslar. Dodik ve bezer parçalardaki fiyatlar da ortada.

Neyse, Ben eski kasa yeni kasa karşılaştırması yapmak istemiyorum. Bana göre eski kasa daha kaslı ve güzel görünüyor. Bunlar tercih meselesi. Ben verdiğiniz yanıtlardan Triton MK serisini (eski kasa) pek tanımadığınızı anlıyorum. Yanlış bildiklerinizi düzeltmek isterim: Öncelikle tüm MK serisinde 100% kilitli arka dif mevcuttur.
1) eski: Ground clearance: 120 mm (4.7 inches)
yeni : Minimum ground clearance: 205mm
Böyle bir değerle bir aracı arazide kullanamazsınız. 120 mm ground clearance değeri herhalde 4x2 alçak kasalı ticari versiyonlarında vardır. http://www.l200.org.uk/information/technical.php sitesine göre 4x4 MK serisinin ground clearance değeri kullanılan lastiğe göre 215 ile 235 mm arasında değişir. Dolayısı ile baştan yaptığınız hesaplar çöpe gidiyor :( Kullanma klavuzu arabada kaldı, oradan da bakar size en doğru bilgiyi veriririm.

2) yükseltmeden maksimum takabileceğiniz lastik 245: Eski kasaların araçların fabrika çıkışı 265/70/16 lastikleri (31 inch) lastikleri vardır. Daha fazlası için mutlaka aracı kaldırmanız gerekir.

3) MK ve ML serilerinde araç yükseltme maliyetleri. Eski kasaları flanşa gerek kalmaksızın torsiyon çubuklarından maliyetsiz bir şekilde yükseltebilirsiniz. Bu flanş ile yükseltmekten de ucuz, bedava. Ama flanş ile veya torsiyondan yükseltme ile süspansiyon esneme payında ciddi kayıplar yaşarsınız. Araç alçaltma veya yükseltme işlemlerinde en doğrusu uygun amaortisor/yay kombinasyonları ile araç yükseltmek veya alçaltmaktır. Avusturalyalı üretici Iron Man'in Stage1 araç yükseltme maliyetleri: http://www.ironman4x4.com/index.html
Triton MK Ironman Suspension/Lift Kit Stage 1: 1250 AUD (Austuralian Dollar)
Triton ML Ironman Suspension/Lift Kit Stage 1: 1200 AUD
Kartal Oto sanayide İlyas Usta'ya (İlfer oto) yükseltmek için bıraktığım aracımı bu sabah alıyorum. Bu kitlere benzer bir uygulama yapılacak. Yeni amortisörlerle yaklaşık 2 inch kadar yükselecek. Şnorkel ile birlikte maliyeti 1300 TL'yi geçmeyecek. Yani öyle aşırı bir maliyeti yok. İlyas ustadan öğrendiğim bir şeyi aktarayım, sadece uygun jantları takarak lastiğin dışa yaptığı balonu almak hem aracın yanal salınımını azaltarak dengeli bir sürüş sağlar hem de standart aracı bile 1cm yükseltirsiniz.

Benim yapacağım yükseltme ile araca 32 inchlik (265/75 r16) ebadında lastik ve offsetli geniş jantlar takacağım. 265/80 r 16 ölçülerinde Cooper ST/C bulamıyorum :(
Bu da ground clearance'a 3 cm etki edecek.
İşlemlerimiz bitince resimleri ve yapım aşamalarını da yayınlayacağım. Benim amacım extreme offroad yapmak, boğazıma kadar çamura girmek değil, aracı biraz irileştirmek ve arazi performansını arttırmak. O yüzden motoru da yormadan uzun yol da yapabileceğim seçenekleri araştırıyorum.

Şunu da söylemeden geçmeyeceğim. Aracınıza yapacağınız 35 inch veya üzeri lastik uygulamalarının motor ömrüne ciddi olumsuz etkisi olacağını unutmayın. Bu uygulamalar sonrasında aracınızın eskisi kadar uzun ömürlü ve ekonomik olmayacağından emin olabilirsiniz.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,012
Mesajlar
1,527,253
Kayıtlı Üye Sayımız
166,760
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

SON KONULAR



Geri
Üst