Ynt: l200 sabahları zor çalışması
merhaba.
benim kamyonetimde de aynı sorun var. kızdırma bujileri ise sağlam
ingiltere L200 teknik forumuna üyeyim. orada da benzer sorunlardan bahsedilmiş. genel olarak zor çalışma sorununun birkaç sebebi var
birincisi, motor durduktan sonra mazot pompasının yakıt borusundaki mazotu depoya geri kaçırması. veya yakıt hattına bir yerden hava girmesi bunun çözümü için mazot filtresine gelen boruya tek yönlü valf takıyorlar. çünkü pompayı yenilemek veya değiştirmek masraflı .
ikinci olasılık kızdırma bujileri, bunda sorun olmadığını söylemişsiniz.
bir diğer olasılık akünün zayıflaması, bunu da aküyü ampermetreyle ölçerek tahlil edebilirsiniz.
diğer bir olasılık, triger kayışının değişilirken ustanın dikkatisizliği sonucu sente atlaması. bu çekişi de düşürür.
ve en kötü olasılığımız ise, üst kapaktan silindirlere sübap deliklerlinden yağ sızması. bu çok kilometre yapmış motorlarda görülebiliyor. kamyonetin ilk çalışma anında arkadan bir beyaz dumandır gidiyor, sonra normale dönüyor

bu da çekişi düşürür ayrcıca. benimki böyle.
tavsiyem şu, kızdırma bujilerinin ışığı yanmaya başladığınızda ışık sönene kadar gaz pedalını pompalayın. faydası oluyor çalışmaya.