l200 sabahları zor çalışması

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kale11 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 7
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,567

kale11

Yeni Üye
Mesajlar
2
Tepkime Puanı
0
merhaba arkadaşlar bende 2001 model l200 var. Araba sabahları zor çalışıyor birde 2-3 gün yatarsa daha zor çalışıyor arabanın kızdırma bujileri sağlam ayrıca kızdırma buji beynide çalışıyor kontrol ettik.araba 140.000 km' de .sabahları çalıştıktan sonra motor sanaki tekliyorcasına sallanıyor 1 dakika kadar.yardımınızı bekliyorum şimdiden teşekürler
 

Etiketler
Ynt: l200 sabahları zor çalışması

Motorun soğukken sallantılı çalışması normal. Ben de zor çalışma sorunu yaşıyorum, kızdırma bujilerini 3-4 kez çalıştırdıktan sonra bile kolay çalışmıyor. Bir de aküyü zayıflatıyor. Ustam Mazot pompasından da kaynaklanabileceğini söylüyor. Onu kontrol ettirdiniz mi?
 

Ynt: l200 sabahları zor çalışması

usta pompada bir sorun olamadığını söylüyor acaba mozot filtresi mozotu geri veriyor olabilirmi bunu nasıl anlayabiliriz yardımcı olursanız sevinirim
 

Ynt: l200 sabahları zor çalışması

termometrem -17 dereceyi gösteriyordu az önce çalıştırdım ısıttım bi beş dakika servisteki ustam şöyle bi öneride bulundu ki yerinde olduğunu düşünüyorum kızdırma buji lambası yanacak söner sönmez tekrar kaç kez yeterli olduğunu düşünüyorsanız o kadar çevirin(5_6 kez çeviriyorum) sonrasında da lamba söner sönmez marşa basıyorum arada zaman bırakınca ısınan bujilerin soğuduğunu belirtti. daha iyi çalıştığını söyleyebilirim. ikincisi kullandığınız mazotun kalitesini kontrol edin çok etkiliyor
 

Ynt: l200 sabahları zor çalışması

Dizel motorun sabahları zor calışmasının en kötü nedenlerinden biri aracın silindirlerinde yeterli kompresyon oluşmamasıdır bununda sebebi silindirlerde veya subaplarda kompresyon kacagı olma ihtimalidir ilk etapta aracın kızdırma bujileri ve yakıt sistemi kontrol edilip sorun olmadıgı görülürse ve arac calışmamaya devam ediyorsa motopr iç aksamlarında sorun aranmalıdır
 



Ynt: l200 sabahları zor çalışması

merhaba.
benim kamyonetimde de aynı sorun var. kızdırma bujileri ise sağlam

ingiltere L200 teknik forumuna üyeyim. orada da benzer sorunlardan bahsedilmiş. genel olarak zor çalışma sorununun birkaç sebebi var
birincisi, motor durduktan sonra mazot pompasının yakıt borusundaki mazotu depoya geri kaçırması. veya yakıt hattına bir yerden hava girmesi bunun çözümü için mazot filtresine gelen boruya tek yönlü valf takıyorlar. çünkü pompayı yenilemek veya değiştirmek masraflı .

ikinci olasılık kızdırma bujileri, bunda sorun olmadığını söylemişsiniz.

bir diğer olasılık akünün zayıflaması, bunu da aküyü ampermetreyle ölçerek tahlil edebilirsiniz.

diğer bir olasılık, triger kayışının değişilirken ustanın dikkatisizliği sonucu sente atlaması. bu çekişi de düşürür.

ve en kötü olasılığımız ise, üst kapaktan silindirlere sübap deliklerlinden yağ sızması. bu çok kilometre yapmış motorlarda görülebiliyor. kamyonetin ilk çalışma anında arkadan bir beyaz dumandır gidiyor, sonra normale dönüyor :smiley: bu da çekişi düşürür ayrcıca. benimki böyle.

tavsiyem şu, kızdırma bujilerinin ışığı yanmaya başladığınızda ışık sönene kadar gaz pedalını pompalayın. faydası oluyor çalışmaya.
 

Ynt: l200 sabahları zor çalışması

benim eski kasa l200 de hiç böyle bir problemle karşılaşmadım

fakat 2010 model olan aracım kış başında 6 - 7 seferde çalışıyordu bir tane aküyü çöpe attım akü yeni iken 2 hafta sorun yine çıkmadı fakat 2 hafta sonunda o aküde teklemeye başladı tekrar servisle bağlantıya geçtim bujilere tekrar baktılar sorun yok (daha önce kullandığım dizel araçların birinde tek bir bujinin hatalı olması sonucu aynı olayları yaşıyordum ve bende bujileri tek tek baktırdım yine sorun yok)

servisteki arkadaşlar sevise 2000 km kalmıştı ozaman gelirsin daha ayrıntılı bakarız dediler mazot filitresi filan
serviste araç bayağı beklememize rağmen kibrit

ertesi sabah araba yine aynı ve akü bitti elektirikçi bir arkadaşı aradım kap bir akü gel dedim geldi onada sorunu söyledim roleye falan baktı çok çabuk atıyor dedi önce sonra bujilere baktı aynı servisteki sonuç daha sonra bir dikkat etti kızdırma bujilerinin en başındaki kablo yerine takılı olmasına rağmen gevşek onun somununu sıktı ve işlem tamam bu günlerde araç sürekli dışarıda ve acayip rüzgarlı bir soğuk olmasına rağmen hemen alıyor

yalnız çalıştırmadan önce hiç gaza basmıyorum ve kızdırma bujilerinin ışığını değilde rolenin tık diye kaputtan gelen sesini bekliyorum oda kızdırma lambası söndükten yaklaşık bir 6 saniye sonra tık ediyor . tabi onu duyabilmek için biner binmez kemeri takıyorum fanı of durumuda getiriyorum ve radyoyu kapatıyorum ama araç hemen alıyor sizin sorununuz çok farklı olabilir ama kızdırma lambası ile rolenin işlerini tamamlama sürelerini iyi tespit edin derim hatta bir defaya mahsus kaputu açarak ve camı açıp rolenin sesini duymaya çalışın
 

Ynt: l200 sabahları zor çalışması

sorunlarınızı okudumda geneli aynı şikayetten yakınmış depolarınızda su olmasın arkadaşlar mazot bir süre sonra terlemeden dolayı su yapıyor yada mazot aldığınız istasyondaki tanklarında su olabilir bende de aynı sorun vardı kızdırma bujilerinin 2 tanesi bozuk çıktı 3 gün sonra gene geç çalışmaya başladı bu sefer de diğer 2 tane buji bozulmuş bunların takım halinde değişmesi gerekiyormuş aslında
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,869
Mesajlar
1,531,562
Kayıtlı Üye Sayımız
166,942
Kaydolan Son Üyemiz
esesleem

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst