Nivalarda differansiyel kilitleri oldukça ucuzmuş, yerinizde olsam ilk iş ön, arka kilit taktırırdım, sonra biraz daha katmerli masraflar görünür vinç, tampon vs..
Nejat Bey, aracınız viraj alsın diye lastiklerin her biri birbirinden bağımsız, farklı hızlarda döner. Ancak klasik differansiyeller pek akıllı mekanizmalar değildir, arazide zorlu koşullarda viraj gibi algılarlar ve çekişiniz kilit olmadığı taktirde aracınız 4 çeker de olsa 1 tekere kadar düşer. Ortayı kilitlerseniz önden 1 arkadan 1 teker döner ön ve arkayı kilitlerseniz her koşulda 4 tekeriniz de döner
Nejat' Alıntı:
şimdi öğrenmek isterim mesela differansiyel kilitleri taktırmak sorun değil de ne işe yararlar ?
Niva'nız hayırlı olsun, güle güle kullanın
Araziye girecem diyorsaniz öncelikle OK144 alın, yaz kış bu lastik sizi götürür, asfaltta kullanıcam diyorsanız bence Goodyear AT den başka bir lastik bakın
Nivalarda differansiyel kilitleri oldukça ucuzmuş, yerinizde olsam ilk iş ön, arka kilit taktırırdım, sonra biraz daha katmerli masraflar görünür vinç, tampon vs..
işin aslı bende duyduklarımı size aktardım, bunu en iyi Niva kullanan bilir ama sanırım Aksarayda bulabilirsiniz Niva parçacılarında
aşağıdaki linkte de bir kullanıcının aktardığı bilgiler var
http://server.artuz.com/Artuz/LeventDeniz/Levent/Ilgialanlari/offroad/lada.asp
O lastikler 2 küsür yıldır Niva üzerindeymiş, yaz ve kış, sürekli, hem asfaltta, hem zorlu parkurlarda sürekli kullanılmış. Kaç kilometrede olduğunu sormadım ama araba sahibinin tek arabası ve sürekli kullanılıyor..
sadece kısın ve offroad amaclı kullanacaksanız petlasın disli on traktor lastikleride olabilir . ancak seslidir ve asfaltta guvenli degil. kar ve camurda mukemmel www.petlas.com.tr
O Petlas çamurda gerçekten iyi iş görür, tam traktör lastiği ama virajlarda tehlikeli, yol kullanımı oldukça riskli, 90 nın üzeri belki imkan dahilinde bile değildir, malum traktör lastiği ise hız olayı düşünülmemiştir bile
Geride olan boyca ortanca kol, ağır deviri (arazi takviyesi) devreye alır. Bu da bir tür kilit. İleri doğru itersiniz. Bunu yaparken normal vites boşta olmalı. Sonra normal vitesi kullanarak ilerlersiniz. Devir düşüktür, hızlanmazsınız. Mümkün mertebe arazi dışında kullanmayın.
Ağır devirin önündeki küçük olan da orta diferansiyel kilididir. İleri doğru olduğunda aktif değildir, geriye çekersiniz aktif olur. Aynı ağır deviri aktive ederkenki gibi normal vites boşta olmalı. Nivalarda ön ve arka diferansiyelde kilit yoktur, sadece orta diferansiyelde vardır.
Her ikisini de kilitledikten sonra normal vitesle ilerlersiniz.
Diferansiyel kilidini ciddi eğim ve camur dışında kullanmanıza gerek yok. Arazi takviyesi genelde yeterli olur arazi için. Ama battığınızda diferansiyeli kilitleyin ki battığınız yerden çıkabilsin araç.
An ve arka diferansiyelleri kilitli versiyonla değiştireceğim derseniz, unutmayın o tür diferansiyeller (Niva için olan) sabit kilitlidir. Bir ara araştırmıştım, sabit kilit işime gelmediği için vazgeçtim. Arazide nefis olur ama şehir içi kullanımı sorunludur. Zaten orta diff-lock bir çok parkurda yetiyor. Niva'nın OK144'lerle battığı yerde bir tek ATV'ler rahat geçiyor tecrübe ettiğim üzere (Unimog'u unutmayalım tabi), dolayısıyla standart haliyle yeterli oluyor arazide..
Arazide genelde parkurun durumuna göre değişse de çoğunlukla ağır devirde ilerlersiniz. Yani arazi vitesi devrededir.
Çamura batma, tırmanma durumlarında, yani zorda kalınca diferansiyeli de kilitler akabinde zor durumdan çıkmaya çalışırsınız. Genelde araziden anladığım yol, iz dışında patikadan hallice orman yolu olduğu için ağır devirde ilerlemek gelir aklıma.
Öte yandan her ikisi de normal vitesle birlikte kullanılır demek istedim.
Çamurdan çıkmak için özellikle ağır devirde olması gerekmiyor. Zeminin durumuna göre sadece ağır devirle de, ağır devirsiz de, diferansiyel kilitli haydeyken veya değilken de çamurdan geçebilirsiniz. Bu tümüyle lastiğinizin ve lastiğin zemine tutunma marifetiyle ilgili bir vaziyet..
Arazide yada stabilize yolda eğer yokuş çıkıyor ve sürekli 1-2 vitesleri kullanıyorsanız, takviyeye alıp motorun rahatlamasını sağlayabilirsiniz. İlkinde 1-2 diye motoru kısmen zorlarken takviyede 3-4 ile daha rahat bir sürüş yaşarsınız. Sonuçta her ikisinde de hızınız 10 km/h ile 30-40 km/h arasında olacaktır.