KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
slm gezenbilir ailesi yaklaşık iki aydır nivaya biniyorum yalnız bilmediğim bir şey var niva devamlı dört çekermi yoksa istenildiğinde mi dört çeker servise sordum sürekli dedi dörtçeker vitesi sadece kar ve çamurda patinaj yapmasını önlermiş doğrusu bumu bilen arkadaşlardan yardım
Niva sürekli dörtçekerdir. Ortadaki vites kollarından en uzun olanı noırmal 5 ileri 1 geri vitestir. Diğer iki vites kolundan uzun olanı ileri itince ağır devire geçer 50 km sürati geçmemeniz tavsiye edilir. Güce ihtiyacınız olduğunda sadece arazide kullanmanız gerekir. Öndeki en kısa vites kolu ise orta diferansiyel kilididir ve tekerleri kilitler geriye doğru çekince özellikle kaygan karlı ıslak zeminli ve çamurlu yollarda ya da arazide kara çamura ya da ıslak zemine girmeden aktive etmelisiniz ki yolda düz olarak gidebilesiniz ancak bu kilidi kullandığınızda aracın manevra kabiliyetinin azalacağını bilmeniz faydanızadır. Ayrıca orta diferansiyel kilidini asla normal kuru asfalt yolda ya da kuru zeminde arazide kullanmamalısınız yoksa bir süre sonra bir sürü sorunla karşılaşırsınız.
bir akadaşımız benden vitaranın taşıyıcıları amartisörleri ve ön hubs larını aldı nivaya takıcakmış
takınca getir bakalım dedim şu an onunla uğraşıyor geldiğinde resmini çekip paylaşırım sizinle
Bildiğim kadarıyla nivaların ön saftını söküp aracı tek çekere düşürüyorlar. Eğer orta dif varsa bunu nasıl başarıyorlar. Bun ancak sürekli orta kilidi kulanarak basarılabılır. Buda sanzımana zarar vermiyor mu ?
lada nivaların önlerini ayıran yurtdışında paramola denen bir parca var arazi şanzımanına ekleniyor ve arac sadece arkadan itişli kulanıla biliyor aracın merkezi difini kilitlemediginiz zaman arka lastikleri yerden kestinizmi arac yürümez bunu şöyle düşünün kilitsiz bir diferansiyelde tek tekeri havaya kaldırırsanız yerde kalan lastik durur havadaki döner bu durum nivanın arazi şanzımanı içinde gecerlifakat merkezi şanzımanı kitlediginizde hareket öne ve arkaya eşit aktrılır yolda giderkende normal diferansiyel hareketi gibi ön ve arkaya gücü lastiklerin içerde kalanı az dışta viraj döneni daha cok döner prensibiyle aracın önü ve arkası lastiklerin yola tutunma isteklerine göre hareket eder