Land Rover Discovery V8i'nin Evrimi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan discovery-V8 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 243
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 66,527
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: Land Rover Discovery V8i'nin Evrimi

Discovery I ve RRC lerin benzin depoları ABS den üretilmiştir , sürtünme ve darbeye karşı çok dayanıklı değilerdir, bunun yanında korozyona dayanımları sonsuzdur. Sürtünme ve darbelere karşı güçlendirilmeleri gerekir.

Bir önceki mesajımının ilk fotosunda dikkatli bakarsanız deponun altında 5mm Galvanizli saçtan, Scorpion Racing den Hüma Oto ya getirtdiğim depo korumasını görebilirsiniz, Mevcut ince saç muhafaza sökülüp yerine bu muhafaza direk takılabilir sadece 4 adet vidayla yapabilirsiniz. (yaparken Deponun içinde mümkün olduğunca az benzin olmasını tavsiye ederim ;D ;D ben 90 lire benzin doluyken denedim bir hafta kollarım tutmadı)

Aşağıdaki videoda o korumanın neden gereki olduğu ilk 10 saniyede gayet net görünüyor. ;)

th_discobump.jpg
 


Ynt: Land Rover Discovery V8i'nin Evrimi


Aynı geziden bir kaç Disco foto ve videosu , Geçen zaman içinde portbagajı birazdaha düzenledik, güçlendirdik , benzin bidonları ve alet edevat sandığı kürek kum paleti gibi ekipmanlar üzerinde yerini aldı, ama hala içime sinmiyor yapısı en kısa sürede G4 benzeri bir porbagaj çalışması yapılacak.

th_M2U00089.jpg

100_3847.jpg

ortabereket297.jpg
 


Ynt: Land Rover Discovery V8i'nin Evrimi

Öncelikle Yeni bir arka tampon yaptırmayı düşünüyordum sonradan değiştirmemeye karar verdim,

4mm iki adet köşebent demirini tapmonu sökerek içine gaz altı ile kaynattım, yine 4 mm çelik bir plakayı, tamponın altına ve köşebentlere kaynatarak, orjinal çeki demiri cıvatalarına ortadan bağladım.

Tamponun görüntüsü değişmedi ama içi aracın şasesinden daha sağlam. Belki faydası olur diye biraz açıklamaya çalıştım.

Bu görüntü hasarlı tampon görüntüsünün çekildiğinin bir kaç gün sonrası yanılmıyorsam.

[attachment=1]

tampon.jpg
 




Ynt: Land Rover Discovery V8i'nin Evrimi

Bundan sonraki foto, bilgi ve parçalar, 35 inch veya daha büyük lastiklerin disco I de uygulanmasıyla ilgili , tamamı son 8-9 aylık zaman içinda parça parça ve çoğunluğu bizzat tarafımadan yapıldı.

Öncelikle Aracımı 2 inch yükselttiğimi yazmıştım aslında bu pek doğru değil kendi hatamdan dolayı arka helezonlar 3 inch ön helezonlar 2 inch yükseklikte gelmişti. arkayı 1 inch düşürmek yerine , birkaç hafta sonra ön helezonları sökerek 1 inch daha uzununu taktım, toplam yükselme 3 inch olmuştu.

Daha fazla yükseltme için mevcut alt takımın kullanılması pek mümkün değil, öncelikle öndeki radius armlar ve arkadaki travelling arm lar 6 derece açılı Heavy Duty - light weight (Ağır hizmet ve ekstra hafif ) kollarla değiştirildi, iş o aşamaya gelince turuncu orjinal poly bush kit te takıldı.

100_3246.jpg
100_3247.jpg
100_3248.jpg
100_3249.jpg
100_3250.jpg
 

Ynt: Land Rover Discovery V8i'nin Evrimi

Helezonların altına Üyelerimizden Yunus Bager in hazırladığı +2 inch flanşları koyduk.

100_4085.jpg
100_4086.jpg
100_4087.jpg
100_4090.jpg
100_4091.jpg
 


Ynt: Land Rover Discovery V8i'nin Evrimi

Helezonlar eskisinden daha fazla baskı altında kaldığından mevcut helezon tutucuları bu basınca dayanamaz.

Expedition Exchange ve Görüşlerine değer verdiğim Ümit Çukurel in önerileriyle helezon tutucu (spring retainer) hazırladık.

[attachment=1]

Normal Tutucu ve baskı aldında aldığı şekil.
[attachment=2]
[attachment=3]


Yeni Hazırlanan retainerlar.
[attachment=4]
[attachment=5]

not: Fotolar expeditionexchange dan alınmıştır.

DCP_1488.jpg


DCP_1492.jpg


DCP_1161.jpg


DCP_0234.jpg


PA240105.jpg
 



Ynt: Land Rover Discovery V8i'nin Evrimi

Kaygan zeminde dik yokuşu düz yol gibi çıktınız. Helal olsun iyi hazırlanmış araç, usta sürüş...
 


Ynt: Land Rover Discovery V8i'nin Evrimi

Doğal olarak kullanılacak olan büyük çaplı lastikler ve yükseltme daha iyi bir fren performansı gerektiriyor, Bunu için Hüma otodan aldığım delikli ve izli fren disklerini, Kevlar balataları ve ektra uzun çelik fren hortumlarını kullandım.

Yükseltme 5 inch i bulunca , King pin açısını düzeltmek için lastikleri dışa almak gerekliydi, yaptığımız hesaba göre 4,5 cm flanş ve 3 cm off-set jant kullanırsak bu açı düzeliyordu.

Yine Yunusun ustalığını sergilediği 4,5 cm lik 4044 çelikten (hatalıysam Yunus Düzeltir ;D) flanşlar takıldı.

Yani kısaca araç lastik merkezlerinden her bir lastikte 7,5 toplamda 15 cm genişlemiş oldu.

100_4089.jpg
100_4093.jpg
100_4094.jpg
100_4095.jpg
100_4096.jpg
100_4097.jpg
100_4098.jpg
 


Ynt: Land Rover Discovery V8i'nin Evrimi

Arkadaşlar hızımı almışken mesajlarınıza cevap yazamıyorum ama yazıcam merak etmeyin herbirini tek tek yanıtlarım. ;)
 




Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,636
Mesajlar
1,530,900
Kayıtlı Üye Sayımız
166,930
Kaydolan Son Üyemiz
mcmehmet

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst