Land Rover Freelander II Test Sürüşü

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan iceman Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 13
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,848

Etiketler



Ynt: Land Rover Freelander II Test Sürüşü

üniversitelerdeki hukuka giriş , muhasebeye giriş dersleri gibi bu araçta kısa ve özetle "off-road'a giriş" adlı segmentte yerini almış.
Haftasonu şehir içi ve kısmi off-road denemelerinde beklentinin üzerinde yanıt verdi.
Görseller ve yazılar tamamlanınca burada olacak :smiley:
 




Ynt: Land Rover Freelander II Test Sürüşü

tüm fotolar bu hafta burada...
DSC_0053.jpg
 



Ynt: Land Rover Freelander II Test Sürüşü

Ayrıca testi yapmamızı sağlayan Borusan Avcılar'dan Orhun Arpad'a ve test esnasında foto çekimlerinde de bayan gözü ile test eden petite'ye de sonsuz teşekkürler...
 



Ynt: Land Rover Freelander II Test Sürüşü

petite - güneş'in yorumu...

merhabalar..
aslında yorum yapılacak bir şey yok.bayan gözüyle yapabileceğim yorum aracın çok havalı olmasıdır herhalde
öncelikle rengi dolayısıyla çok dikkat çekici bir araç.Siyah camlar çevredekilerde "içerideki de kim acaba " merakı uyandırıyor.Direksiyona geçtiğinizdeyse kendinizi kral gibi hissetmezseniz ben de petite değilim Yolda giderken bütün gözler üzerinizde yol alıyorsunuz.Normal şartlarda öyle çok dikkat çekmeyi sevmem ben ama bu araca biner binmez öyle havalı hissettim ki "etraftan bakarlarsa baksınlar,ben konforuma bakarım,deri koltuklu yüksek jeep içinde" dedimTrafik ışıklarına gelince camları hafif açıp yandaki araç sürücüleriyle eye-contact yaptım yok yok yapmadım,sadece foto muhabiri paparazzi iceman'le göz temasımız oldudaha doğrusu objektif temasımız

discovery III testinde bu kadar etkilenmemiştim doğrusu.

fotoğraflara bakarsanız direksiyonun üstünde iki tane metal çubuk var.Bunlar aracın kornası oluyor.Düz giderken kullanmak çok kolay ama dönüşler sırasında ya da önünüze aniden direksiyonu kıran magandalara tepki göstermek için sinirle direksiyona vurduğunuzda bu korna işe yaramıyorÇünkü direksiyona değil o kenar çubuklarını tutturmak gerekiyor öncelikle

koskocaman araba kolaycacık sürülüyor,kolaycacık parkediliyor.

Yüksek olduğu için trafikteki araçlara tepeden bakıp kim ne giymiş,ayakkabısı ne renk,güzel kombinasyon yapabilmiş mi?hepsini görebiliyorsunuz

Bu arabayla 1000 km durmadan gidin yorulmazsınızkendisine araba dedim,kusura bakmayınsadece samimiyettenyoksa kendisi haşmetli bir jeep'tir

şimdi bu yazdıklarımı okuyan erkek arkadaşlarımız "bir kadının güzelim jeep'le ilgili yaptığı yorum da bu kadar olur,yok rengi nasılmış ,parkedilişi nasılmış,kornası ne gibiymiş,kadın kısmı işte" diyorlar değil mi"kadın değil mi,ikide bir kornaya basar , parketmeyi beceremez...." elimin hamuruyla FreeLander sürdüm,süremeyenler çatlasın diyerek yorumumu sona erdiriyorum

motorsal mevzuları iceman anlattığı için araca farklı bir açıdan yaklaşmanın iyi olacağını düşünerek yorumladım.
Fakat bu testin en kötü anını anlatmam da gerekiyor.Aracı Borusan Avcılar'a teslim etmeye gittik.Anahtarı görevliye verirken normal görünümlü bir adam,bir de burhan bey tiplemesinin aynısı,kolunun altında çantası ile birlikte bir satış görevlisi geldi.Ve ben içimden "hayır,ağanın poku üstüne pok olmaz,bu araca benden sonra o adam binemez" nidaları atarak ortamdan uzaklaştım.Evet adam gerçekti,ve kolunun altında öyle çantası vardı işte.Ve arabaya baktı,yüzünü ekşitti ya,o an amcaya doğru uçan tekme atma ihtiyacı hissettim.Sen önce aynaya bak amca.... diyecektim tuttum kendimi.
Neyse...

Paranız varsa bu aracı'i alın,beni de çağırın,Bebek'te üç-beş tur atarız :smiley:
 

Ynt: Land Rover Freelander II Test Sürüşü

Freelander II ilk modeline nazaran büyük abilerine andırır olmuş Kasası genişlemiş, biraz kaslı yapıya kavuşmuş.
Safkan arazi araçları üreten olan LR ise son olarak Terrain Response sistemini Freelander II'ye de ekleyerek seride teknolojik destekli arazi aracı sayısını arttırmış.
Freelander II'deki geniş cam tavan ile gerek şehirde gerek arazide mükemmel bir görüş açısı sağlıyor hem sürücüye hemde yolculara...
2.sıra yolcu koltukları tamamen yatarak geniş bir iç hacim sunuyor.
Yine LR' a özgü kolay kullanılabilir ön konsol düğmeleri Freelander II'de karşımıza daha fazla ve daha işlevsel olarak çıkıyor. Aracın kullanımı oldukça rahat ve koltuklarda saatlerce yapacağınız seyahatlerde bile en ufak bir yorgunluk hissetmeyeceğinizi garanti ederim.
Arka koltuklarda seyahat edecekler içinse diz mesafesi fazlasıyla yeterli (ön koltuklar en geride olsa dahi)
Aracın yerden yüksekliği oldukça yeterli ve buda şehiriçi,şehirdışı ve arazide konforun korunmasına yardımcı oluyor.
Araç çok çevik otomatik vitesli olmasına rağmen manuel vitesli araçlar gibi seri.
Aracın park etmesi de oldukça rahat. Direksiyonun hafifliği park işinde zorlanan bayanları oldukça rahatlatıyor. Park etmeye çalıştığınız anda teybin sesi kesiliyor ve sensörlerin sesi hangi tarafta engel var ise o yöndeki hoperlörden duyuluyor ve siz arkaya bakmadan gelen ses ile aracınızı park ediyorsunuz.
Yakıt tüketimi ise 100km'de ortalama 8-9lt civarında.
TR'deki Freelander II'lerde navigasyon paketi mevcut olmadığını öğrendik ama olsa imiş tadından yenmez olurmuş.

Eğer yakın zamanda 4x4 bir araç alıp hem şehirde hemde arada sırada arazide kullanırım diyorsanız bu araç tam size göre. (hanımınız tarafındanda beğenileceğini teste katılan petite sayesinde öğrendik ;) )
 

Ynt: Land Rover Freelander II Test Sürüşü

Merhabalar iyi günler dilerim,
Freelander 2 üzerine bende görüşlerimi bildirmek istiyorum.
Uzun yıllar gerek kendimin gerekse yöneticilik görevinde bulunduğum bankacılık da bir çok sedan araçlar kullandım. En son 10 yıl ewel sıfır aldığım üst donanımlı 406 pejo sonrası hiç bir deneyimim olmayan bir SUV tarzı araç almaya karar verdim.
Bütçem ve niyetim Honda, Toyota, Ford, Nissan, Subaru, Wolksvagen Tiguan,Suzuki GV konsepti araçlara yettiği için bu araçları deneme ve tabii ki ciddi ve uzun inceleme fırsatım oldu.
Kosiflerin sitesinden de freelander 2 için deneme sürüşü talebimin kabulu ile en son FL2 aracı denedim ve imamın kayığına binmeden önce bu aracı almam ve binmem gerektiğine tereddütsüz karar verdim. Diğer denemesini yaptığım araçlara nazaran beni en çok etkileyen: 2.2 cc lik hacmi ve tork un yarattığı gücü, kasmadan ve sürücüye fark ettirmeden vites geçişleri, motor ısındıkdan sonra dur kalklar da dahil sessiz motoru, asvalt üzerinde ki gerektiğin de supleksi-ataklığı-kıvraklığı, hatta bugüne kadar kullandığım sedan araçlara kıyasla sürati (deneme amaçlı yapılan 190 km hız da asla başta beni ve yolcuları tedirgin etmedi ve de motor sanki daha da basabilirsin hissi verdi) hususlar oldu. Sedan ve denemesini yaptığım 6 SUV araca göre tek dezevantajı süspansiyon olarak rijit bir yapısı var ki çok normal. Bir de ağırlık merkezi yine sedan ve diğer araçlara araçlara göre yukarıda olması nedeni ile yüksek hızda viraj giirişleri sıkıntılı ki bu durum da çok normal. 1 sürücü 2 yetişkin yolcu ile şehir dışı ortalama 140 km süratle yolculuğum da 9.5 litre sarfiyat oldu bu ortalama sürat de başta ben ve yolcuların tedirginliği, rahatsızlığı söz konusu olmadı. Şehir içi 10 lt altına düşüremedim. Özetle FL 2: keyifli, konforlu,güçlü, kişinin kendini güven altında hissetiren yukarıda saydığım denemesini ve araştırmasını yaptığım araçların çok üzerinde bir SUV...

Syg.Svg.
Necati Edege
 

İyi günler bende freelander II 2008-2010 olanlara yetiyor. Özellikler süspansiyon sistemi nedir ? Sert midir ? Suv yumuşaklığındamıdır ?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,013
Mesajlar
1,527,257
Kayıtlı Üye Sayımız
166,760
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst