Land Rover Series 3lerde diferansiyel nasıl işler bilgisi olan var mı?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan joerocker Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 5
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,447

joerocker

You can go fast, but i can go everywhere.
Mesajlar
24
Tepkime Puanı
0
Yer
KKTC
Arkadaşlar seri 3 lerde diferansiyelin tam olarak nasıl olduğu ve nasıl işlediği hakkında bilgi verebilirmisiniz? kaç diferansiyel var, (ön orta arka) nasıl işlerler, hangi videzde işlerler, google ladım ama yeterli bilgi bulamadım ve aklım karıştı.
zaman ayırdığınız için teşekkürler.
 

Etiketler
Ynt: Land Rover Series 3lerde diferansiyel nasıl işler bilgisi olan var mı?

Merhabalar,

Ön ve arka aksta birer diferansiyel var, bunlar kilitli değil, normal diferansiyeller...

Normalde arkadan çekişlidir, Sarı olan kolu aşağı basarsanız ön ve arka şaftı kilitler aracınız 4 çeker olur, High Range'de 4 çeker olursunuz ve sert zeminde fazla hızlı gitmek yürüyen aksama yük bindirir.. 2H'ye geçmek için en sağdaki kolu geriye ve ileriye takarak düzelir..

En sağdaki kolu geriye çekerseniz 4L 'ye takmış olursunuz, 4 çeker ve ağır devirdedir, ön ve arka şaft aynı devirde dönerler...

Tabi ön akslardaki porya kilitlerinin dolu konumda olması gerekir

Selamlar
 

Ynt: Land Rover Series 3lerde diferansiyel nasıl işler bilgisi olan var mı?

ozcour' Alıntı:
Merhabalar,

Ön ve arka aksta birer diferansiyel var, bunlar kilitli değil, normal diferansiyeller...

Normalde arkadan çekişlidir, Sarı olan kolu aşağı basarsanız ön ve arka şaftı kilitler aracınız 4 çeker olur, High Range'de 4 çeker olursunuz ve sert zeminde fazla hızlı gitmek yürüyen aksama yük bindirir.. 2H'ye geçmek için en sağdaki kolu geriye ve ileriye takarak düzelir..

En sağdaki kolu geriye çekerseniz 4L 'ye takmış olursunuz, 4 çeker ve ağır devirdedir, ön ve arka şaft aynı devirde dönerler...

Tabi ön akslardaki porya kilitlerinin dolu konumda olması gerekir

Selamlar

Bilgilendirddiğiniz için teşekkür ederim. Kilitli diferansiyelin normalden farkı nedir? ayrıca neden porya kilitleri kullanılmış ki? görevi nedir neyi bağlarlar?
 

Ynt: Land Rover Series 3lerde diferansiyel nasıl işler bilgisi olan var mı?

Porya kilitleri ya da diğer bir deyişle hub'lar arabanın orjinal aksamında bulunmazlar. Yakıt tasarrufu sağlamak amacıyla takılırlar. boşa alındıkları zaman ön takarlaklar ve ön diferansiyel arasındaki bağ ortadan kalkar. İki çekerdeyken Ön tekerleklekler boşu boşuna diferansiyeli ve şaftı döndürmezler. Boş bir dingil olarak çalışırlar. Bu da ciddi bir yakıt tasarrufu sağlar. 4 tekerden çekiş ihtiyacı duyulduğu zaman arabadan iner porya kapaklarının üzerindeki mandalı dolu konumlarına getirip güç aktarımın ön tekerleklere de verilebilmesinin yolunu açarsınız. Bunu yapmazsanız 4 çeker kolunu bastırsanız bile ön tekerlekleri bağlayamazsınız.
 

Ynt: Land Rover Series 3lerde Diferansiyel Nasıl İşler Bilgisi Olan Var Mı?

Merhaba!
Siz yazalı yıllar olmuş, aynı sorunu ben de ilk aldığımda yaşamıştım. Ustalara sormuş ama sağlıklı bir bilgi de alamamıştım. Aracın yanı seri 3'ün User Manual'ini internette de bulamadım. Seri 2'nin User Manuali var 3'ün yoktu. Ama şemalarına bakınca seri 3 ile aynı olduklarını gördüm. You tube'da arayıp bir eğitim videosu buldum. Aslında ben seriesimi sattım bunlarıda birilerinin işine yarar diye yazıyorum. Neyse uzatmamayım;

1- Arabayı durdurup el firenini çekmeden ve debriyaja basmadan kırmızı topuza dokunma! Kırmızı topuzun konumu hareket halinde değiştirilemez.
2- Kırmızı topuz ileri konumunda ise aracınız normal sürüş konumundadır.
3- Kırmızı topuz orta konumdaysa aracınız yürümez zira bu konum hizmet şaftını çalıştırmak içindir. (Hizmet şaftı motor gücünü su pompası, değirmen, jenaratör vb. ekipmanlara aktarmak için bir aparat ama pek çok series'de yerinde yeller esiyor.)
4- Kırmızı topuz geri konumdaysa aracınız ağır şanzıman konumundadır. Sağladığı yüksek tork ile çıkamayacağı yol çekemeyeceği yük yok gibidir. Sadece gerektiğinde kullanılmalıdır.
5- Sarı topuz ise 4X4 içindir. Bastığınızda 4x4'e geçirir ancak 4x4'den çıkarmaz. 4x4'den Çıkarabilmek için kırmızı topuzu kullanmanız (Kırmızı topuzla ne yaptığınızın önemi yok herhangi bir konum değiştirme yeterli, Basılı sarı topuz yükselir ve aracınız yine 2x4 olur.) yani durmanız gerekir.

İyi sürüşler!
 



Ynt: Land Rover Series 3lerde Diferansiyel Nasıl İşler Bilgisi Olan Var Mı?

Birşeyi daha ekliyeyim.

Sarı topuza hareket halindeyken basabilirsiniz. Sarı topuza basmak için kırmızı topuzun hangi konumda olduğunun da bir önemi yoktur.
Kırmızı topuzun her pozisyon değişikliği daha önce basılmış sarı topuzu yerinden çıkarıp 2x4'e döndüreceğinden kırmızı topuzun pozisyon değişikliği sonrası gerek duyuyorsanız aracınızı yeniden 4x4'e geçirmeniz gereklidir.

Not; Topuzlar genellikle bu renklerdedir. Farklı ise vites kolunun yanındaki sarı uzağındaki ise kırmızıdır. Zaten sarı olana sadece basılır.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,012
Mesajlar
1,527,253
Kayıtlı Üye Sayımız
166,760
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst