Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan hmc jeep servis Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 39
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 23,454
Ynt: Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

Rica ederim, bilgi ve tecrube paylasildikca cogalir. Bilgi ve tecrube paylasilmalidir.
 

Etiketler
Ynt: Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

Benim atladığım konu farklı çaptaki lastiklerin [size=12pt]anyı mesafeyi [/size]katetmeleri.




Selamlar,
 

Ynt: Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

hmc jeep servis' Alıntı:
Selam herkeze..Arkdaslar son zamanlarda sık sık gorunen agrizalardan dolayi bu olayi sizlerle paylasmak istedim.Biz HMC AMERICAN GARAGE grup olarak siz degerli musterilerimzin aydinlatmayi kendimize borc bildik.lastik olculeriniz ile istetme olcusu ayni olmak zorunda.Eger lastik patladiginda ,istetmenin olcusu farkli ise kesinlikle takmayiniz cunku...
1-On ve arka difransiyelleri yakiyor"bir ay icinde malesef uzulerek soyluyorum iki arac geldi bu sorun yuzunden geldi .Buyuk bir masraf acti.
2-Lastik ebat olculeri aracin altindaki 225-75-15 ise istetmenin olcusu "225-70-15" veyahutta "215-75-15" kesinlikle olmamalidir. cunku aracin difransiyel olcu ve turlarini lastik ebatindan ayarliyor.bunun acmis oldugu hasar ise
On difransiyel yanmasi,arka difransiyel yanmasi,on saftin bozulmasi ve arazi kaplinin bozulmasi vermis oldugu agir hasarlarin basinda gelir.
KESINLIKLE VE KESINLIKLE istetme ve aracin altindaki lastik olcusu ayni olmasi lazim ,degilse lastiginiz patlasa dahi kattiyen takmayiniz...
Eger ANKARADA Iseniz sizleri aramizda gormekten mutluluk duyariz."http://www.hmcamericangarage.com/"
her daim sorun ve sorulariniz icin biz burdayiz.gunun 24 saati bizleri arayabilirsiniz....
murat usta:0555 283 53 90 cuneyt usta:0505 303 27 06...[/color]

Arkadaşlar;Yukarıdaki alıntıda yer alan değişik ebatlı lastik, uygulaması maalesef almayı düşündüğüm aracta mevcut.Yani 3 adet lastik ölçüsü:255/65/16 diğeri ise 225/70/16. Bu durumda oluşabilecek arızalar serviste araca yapılan kontrol de görülebirlirmiydi?(araç servis kontrolünden geçti)
 

Ynt: Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

Selamlar,

Ya servis lastik konusunda fazla tecrübesi yoktur ki zannetmiyorum, ya da gözünden kaçmıştır. Arada çap olarak net %2,04 lük bir fark var.
 

Ynt: Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

arkadaşlar,konuyu Murat usta ile telefonla görüşerek çözdük.Sağolsun gayet sıcak bir yaklaşımla benimle ilgilendi.Eğerki lastik ebatlarının farklılığı dolayısı ile, bahse konu arızalardan herhangi biri oluşsa imiş araş bunu derhal belli edermiş.Aracın kendini kasması,gitmemesi gibi derhal hissedilecek belirtileri olurmuş.Eee,aracı test eden uzman arkadaşımız Necmi bey böyle bir durumu derhal tespit ederdi zaten.Bu veriler doğrultusunda bende aracı cuma günü itibarı ile aldım ve İstanbul a getirdim.İnşallah bir sorun çıkmaz da ağız tadıyla biner gezerim. :smiley: Yaklaşık 450 km lik yol boyunca ben bir şey hissetmedim,yokuşlardaki bayılmanın dışında. O da, böyle bir aracı daha önce hiç kullanmamış olduğumdan dolayıdır herhalde.(hem otomatik hemde 4x4) Çünkü araç cruize kontrolde iken bu sorunu yaşamıyor.
 



Ynt: Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

araç devamlı dört çeker ise zaten birşey olmaz,isteğe bağlı dört çekerse eğer arazi vitesine almadığınız için önler avare döndüğü için sorun olmamıştır ancak arazi vitesine almayın eğer isteğe bağlı dört çeker ise araç elinzde kalır.Demedi demeyin ;D ;D ;D ;D ;D ;D
 

Ynt: Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

Aracın cruz kontrolde bu sorununu yaşamaması kendi devrini kendi yarlamasından kaynaklanıyo siz aracı rampalarda devirsiz kullanırsanız araç bayılma yapacaktır eğer aracınızın yokuşlarda bayılmasını istemiyosanız gaz pedalına iyicene basın arac zaten devrini alınca kendini toplayacaktır saygılar
 

Ynt: Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

arkadaşlar,aydınlatıcı açıklamalarınıza teşekkürler.Çok işime yaradı.en azından otomatik araç kullanmanın manuelden epeyce farklı olduğunu sizler sayesinde yorumlayabiliyorum.
Çünü;Bana göre düz vites araçla yokuşa girerken gaz pedelına basış oranı değişmez.bunun sonucunda da yokuş sonunda biraz sürat kaybetmiş olarak yola devam edilir.Yada yokuşu sardıkca biraz daha gaz verilirse ,yokuşa girdiğin gibi çıkarsın. Ama otomatikte işler biraz faklı imiş.Gazı epeyce vermek gerekiyormuş.Bende alışkın olmadığım için ayağımı gazda aynı ayarda tutuyodum.Ve böylece araç kamyon misali 20 mil lik hızlara düşüyordu.Bakalım bundan sonra yokuşçıkmayı becerebilecekmiyim. :smiley: :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,840
Mesajlar
1,531,424
Kayıtlı Üye Sayımız
166,940
Kaydolan Son Üyemiz
acelyakaratas

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst