LPG'ye Dizel'e ve Benzin'e Rakip Yakıt Türü: CNG

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan 4WD Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 12
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,478

4WD

Kamp II
Mesajlar
477
Tepkime Puanı
8
Yer
Irak\Kerkük
Web
www.4x4typ.ru
Compressed natural gas (CNG) Sıkıştırılmış Doğal Gaz

Akaryakıt fiyatları artınca, araçlarda LPG kullanımı yaygınlaşmıştı.
Şimdi ise Sıkıştırılmış Dogalgazlı araçlar gündemde.

Sebebi ise bu yakıt türünün benzin ve LPG'ye göre ekonomik, çevreci ve güvenli olması.
Benzin ve mazotun fiyatı artınca , vatandaşlar LPG'ye yönelmişti.
Ama artık LPG'ye de rakip olan yepyeni bir yakıt türü var: CNG.
Şimdilik otobüslerde kullanılıyor. Yakında özel otomobillerde kullanılacak.
Benzinli bir araç kilometrede 40 kuruş, LPG'li araç ise 25 kuruş harcıyor. Sıkıştırılmış doğalgaz kullanan araçlarda ise rakam 15 kuruşa kadar düşüyor.
CNG tipi yakıt tankları hafif ve güvenli olmasının yanında ömrü de LPG tanklarının ki gibi 10 değil 20 yıl.
Sıkıştırılmış Doğalgaz kullanan araçlarda, 20 Metreküplük bir doğalgaz ile yaklaşık 400 kilometre yol yapmak mümkün.




Alıntı: http://www.trthaber.com/haber/ekonomi/lpgye-rakip-yakit-turu-cng-34849.html
 

Etiketler
Ek Bilgi

Doğal gazın ulusal iletim şebekesi veya şehir içi dağıtım sisteminden satın alınıp, yaklaşık 200-250 bar basınç altında sıkıştırılması ile elde edilen sıkıştırılmış doğal gaz (CNG); kokusuz, renksiz ve zehirli olmayan gaz fazında bir yakıttır. Yüksek basınç altında gaz fazında taşınır ve depolanır, basıncının düşürülmesi suretiyle yine gaz fazında tüketime sunulmaktadır.


CNG, uluslararası standartlara uygun olarak üretilen yüksek basınçlı tüpler ve özel taşıma araçları ile tüketicilerin kullanımına sunulmaktadır.

CNG nin avantajları tercih sebepleriDoğalgazlı araçların desteklenmesinin en önemli nedeni çevresel avantajlardır. Lokal seviyelerde emisyonlarda ( Hidrokarbon, CO ve NOx) kükürt ve partiküllerde çok büyük bir düşüş sağlamaktadır. Ayrıca sera etkisi gazlarında da % 20 oranında bir azalmaya sebep olmaktadır. Yeni nesil doğal gazlı araçların benzinli ve dizel yakıtlı araçlara göre emisyon değerleri şu şekildedir:

* NOx' de % 77 – 80 azalma,
* CO' de % 76 azalma,
* Benzende % 97' nin üzerinde bir azalma,
* Ozona zararlı hidrokarbonlarda yaklaşık % 90 azalma,
* Partiküllerde % 99 ve üzerinde bir azalma.
* Doğal gaz çevreyi etkileyici toksik ve korozif ürünler üretmediğinden diğer fosil yakıtlara göre en temiz yakıttır.


Ekonomik Yararları

• Doğal gaz temiz yanan bir yakıt olduğundan araç bakımlarını azaltır.
• Yüksek kompresyonlu otobüs motorlarında kullanılan doğal gaz çok iyi bir sürüş performansı sağlamaktadır.
• Doğal gaz diğer sıvı yakıtlara benzemediği için dışarı çekilerek çalınma riski yoktur. Bu durum, özellikle büyük filolarda görülen yakıt çalma işini engellemektedir.
• Araçlar, büyük kompresörlere sahip hızlı dolum istasyonlarında 3 – 4 dakikada doldurulabilmektedir.
Ayrıca;
• Bir doğalgazlı motorun sera etkisi yapıcı gaz ve toksik madde salma oranı benzinli bir motora göre oldukça düşüktür.
• Doğalgazlı araçların bir özelliği olmak üzere yakıt alırken veya kullanırken buharlaşma emisyonu oldukça düşük veya sıfırdır denilebilir. Bu durum toplam hidrokarbon emisyonunun en az % 50 sinin değerlendirilmesi demektir.
• Doğalgazlı araçların bir özelliği olmak üzere CO2 emisyon oranı % 20'nin üzerinde azalmaktadır.
• Doğalgaz boru hatları ile taşındığından, karayolu ile taşınan akaryakıt ve LPG göre otoyollarda tehlike unsuru, ekstra masraf ve kirlilik oluşturmamaktadır.
• Amerika' da bir çok şehirde yapılan araştırmalara göre solunum yolu hastalık riskini artıran bir takım çok ince partiküllerin oluşumundan dizel egzoz gazları sorumlu tutulmuştur. Oysa ki doğal gazlı araç egzozunda bahse konu olan partiküllerden sadece çok az miktarda bulunabilmiştir.
• Doğalgazlı araçların bir ülkede veya ülkenin doğalgaz kullanan herhangi bir bölgede kullanımının yaygınlaşmasının yeni istihdam alanları oluşturacağı açıktır. Bir örnek olarak Arjantin'de doğalgazlı araç kullanımın yaygınlaşması ile yaklaşık 10.000 kişilik yeni iş alanları açılmıştır.
 

Ynt: LPG'ye Dizel'e ve Benzin'e Rakip Yakıt Türü: CNG

Devleet baktiki motorinde benzinde dusus var millet cng kullaniyor çakarlar cngye zammi otururuz asssaya ;D ;D sonrada derlerki zaten ucuza kullaniyorlar odesin ib.neler...siz eniyisi benim konuya devam beyler http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=85892.0 bu ulkede at bokuyla calisan arac bile yapsalar %80ini vergi olarak alirlar
 

Ynt: LPG'ye Dizel'e ve Benzin'e Rakip Yakıt Türü: CNG

O konuya devam elbette katılımın kaç kişi olduğunu gördümde anlaşılan akaryakıt zammı kimseyi rahatsız etmemiş gibi görünüyor. Ben türkiyede olsaydım fazla uzağa gitmemek (!)kaydıyla konvoyda kesinlikle olurdum Benim bulunduğum yerde benzin 85 kuruştan başlıyor mazot 1¨ TL ve LPG 50 kuruş ve biz bu fiyatlara isyan ediyoruz. Türkiyede benzin 2 Euro olunca şükürde ediyoruz açıkcası
Ama CNG şu anda iyi bir seçenek araç dönüşümü kaç para bunu bilmiyorum. bildiğim tek şey Ankara büyükşehir belediyesinin belediye otobüsleri CNG kullanıyor.
 

Ynt: LPG'ye Dizel'e ve Benzin'e Rakip Yakıt Türü: CNG


Süper
 



Ynt: LPG'ye Dizel'e ve Benzin'e Rakip Yakıt Türü: CNG

yeni bir rant oluşur bundan da en büyük payı devlet alır hep aynı senaryo ;D


ucuzken kullanılabilir ama sonra elimizde patlar gibi geliyor
 

Ynt: LPG'ye Dizel'e ve Benzin'e Rakip Yakıt Türü: CNG

__ C J 7 __' Alıntı:
yeni bir rant oluşur bundan da en büyük payı devlet alır hep aynı senaryo ;D


ucuzken kullanılabilir ama sonra elimizde patlar gibi geliyor

Aynen oyle
 

Ynt: LPG'ye Dizel'e ve Benzin'e Rakip Yakıt Türü: CNG

Ben bu dönüşümü izmitte lpg ciyle konuştum,otomobile 3.000 lira civarına mal oluyor dedi 5 liraya 100 km gidersin dedi gözlerim yuvalarından çıkacaktı 5 liraya 100 km dediğinde ;D ;D dolum merkezi olmadığı için eve alınan bir cihazla dolduruluyormuş parası doğalgaz faturasına yansıyormuş
 

Ynt: LPG'ye Dizel'e ve Benzin'e Rakip Yakıt Türü: CNG

5 Tl = 100 km eğer böyleyse ben 3.000 veririm Rusya gaza zam yaparda elimizde patlarsa onu bilmem
 

Ynt: LPG'ye Dizel'e ve Benzin'e Rakip Yakıt Türü: CNG

Evden dolum yapılabiliyorsa ve çalıştığını görürsem en babasında v8'e binerim.
 



Ynt: LPG'ye Dizel'e ve Benzin'e Rakip Yakıt Türü: CNG

Doğalgaz'ın LPG gibi basınç altında sıvılaşmadığından bahisle depolama sorunu olduğunu hatırlıyorum..........Yani sürekli gaz halinde.....Dolayısıyla aracın tüm bagajını kaplayacak bir depo ile ancak 100 km gidilebileceği;
Bu depoyu ev tesisatından doldurmak istersek (bu gayet mümkün) akşamdan bağlayıp ancak sabaha (12-14 saatte) dolabileceğini;
Bu iş için profesyonel dolum istasyonundaki yüksek basınçlı pompa ile dahi ancak 15-20 Dk. da sözkonusu deponun dolabileceği söyleniyordu.......
Yukarıda bahsedilen kullanım sıklığı ile hükümetin dikkatini çekmesi ve yağmur gibi zam görmesi de bir başka çekince noktası.......Zamanında LPG'nin 1 TL nin altında olması ve LPG li araç sayısı artınca bir anda fiyatın ikiye katlanması da bize bir fikir verebilir......Hatta o dönemde daha ucuza mal oluyor diye 12 kg. lık ev tüplerinden 5-6 tanesini birbirine bağlayıp araçları bunlarla dolduran korsan dolumcular bile çıkmıştı........
 

Ynt: LPG'ye Dizel'e ve Benzin'e Rakip Yakıt Türü: CNG

Bu yakıtta bir süre ucuz kalır. sonuçta doğalgazda da dışa bağımlıyız. cari açığın en önemli kalemide petrol ve türevlerinde dışa bağımlılığımız. ilk zamanlar bu tertibatı araca kurdurmak pahalı yakıt ucuz daha sonraları ise tertibat ucuzlar yakıt fiyatı yükselir diye düşünüyorum...