Eberpacherim alındı alınalı bakım yüzü görmedi. Acaba yaptırılması gereken bir bakım söz konusu mu? Örneğin yıllık şu bakımları yapılmalı gibi öneriler var mıdır?
VIA_F2 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
.
Eberspächer araç ısıtıcısının bakımı için kullanma kılavuzu ve baktığım forumlarda dişe dokunur birşey bulamadım.
Sadece firmanın soru-cevap bölümünde şöyle bir metin var.
“Bir araç ısıtıcısının özel servise ihtiyacı var mı?
Hayır, kurulumdan sonra bakım gerektirmez. Bununla birlikte, bir klima sistemi gibi, sistem her ay kısaca açılmalıdır. 10 dakika yeterli. Yani sık çalışması avantaj olmalı ?
Bir araç ısıtıcısının hizmet ömrü ne kadardır?
3.000 çalışma saati ile Eberspächer araç ısıtıcıları, bir aracın ortalama ömrü için tasarlanmıştır”
Benim Eberspächer Airtonic D2 , dokuzuncu senesine girdi ve
bu güne kadar hiç bakım görmedi !
Üstelik tatlı su karavancısı, yani aracını sadece yaz ve baharları kullanan biri olarak, 50 kereden fazla çalıştığını da sanmıyorum.
Murat beyin dikkatimizi çektiği kurum olayı, özellikle oksijen azlığı dolayısıyla tam yanmanın gerçekleşmediği yüksek yerler için söz konusu olduğu düşünülmeli.
Bu durumla beraber, yine seneler önceden aklımda kalan, borular içindeki yakıtın zaman içinde buharlaşarak (?) geride bırakabileceği parafinin tıkanıklık yapabilme olasılığını da aslında büyütmemek lazım diye düşünüyorum.
Yani böyle bir arızaya bir kere para ödemek, ayni işin yapılacağı bakıma her sene para ödemekten daha isabetli olmalı ?
Sanırım sistemde pompa ve vantilatör hariç hareketli bir aksam da yoktu ?
Öğrendiklerimi bizim ustaların ağzından Türkçeye galiba şöyle çevirebiliriz ?
“Abi aklına takma bi şey olmaz, yahu zaten olsa da getir, biz hallederiz”
. Eberspächer‘i Eberspaecher olarak da yazabilirsiniz.
.
Öğrendiklerimi bizim ustaların ağzından Türkçeye galiba şöyle çevirebiliriz ?
“Abi aklına takma bi şey olmaz, yahu zaten olsa da getir, biz hallederiz”
Epey zaman geçti.
Bir parça değiştirdi ustam, neydi unuttum şimdi.
Ankarada ertesi gün sanayide uğradığım bir usta da,
benzer bir şey ve fiyat söylemişti.
Ama bildiğim ve güvendiğim ustalara iş yaptırmayı severim.
İzmirdeki ustam onlardandır..
----------------------------------------------------
Epey zaman geçti.
Bir parça değiştirdi ustam, neydi unuttum şimdi.
Ankarada ertesi gün sanyide uğradığım bir usta da,
benzer bir şey ve fiyat söylemişti.
Ama bildiğim ve güvendiğim ustalara iş yaptırmayı severim.
İzmirdeki ustam onlardandır..
----------------------------------------------------
Eberpacherim alındı alınalı bakım yüzü görmedi. Acaba yaptırılması gereken bir bakım söz konusu mu? Örneğin yıllık şu bakımları yapılmalı gibi öneriler var mıdır?
VIA_F2 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Tamircisi olarak cevaplayayım bakımı falan yok arada çalıştır enjektör ağzı kurum yapmasın baktın kurum yaptı ateşlemiyor temiz hava giriş ağzına elinle kapatıp aç seri şekilde ateşleme yapar bazen emiş hattından mazot geç gelir onuda böyle çözersin
Tamircisi olarak cevaplayayım bakımı falan yok arada çalıştır enjektör ağzı kurum yapmasın baktın kurum yaptı ateşlemiyor temiz hava giriş ağzına elinle kapatıp aç seri şekilde ateşleme yapar bazen emiş hattından mazot geç gelir onuda böyle çözersin
Bu konuda görmüş olduğum her ay 5 dakikalığına çalıştırma rutinini uygularım. Yaz sonu tekrar karavana geçip dizel ısıtıcıyı çalıştırdım. Pompa deli gibi yakıt basmaya çalışıyor ancak tam ateşleme yapacağı anda buji hata kodu veriyodu. Bujileri söküp tekrar taktım. Bana mısın demedi.
Güç yetmiyor olabilir diye düşündüm bu sefer. Benim karavanda elektrik kesildiğinde sadece ışıklandırma ve su pompasını besleme amaçlı 7AH'lık bir kuru akü vardır sadece. Herşey şebekeye bağlı 20A'lık bir SMPS üzerinden beslenir. Üzerine paralel bir 20A SMPS daha ilave ettim. Yine aynı hata. Dolu 40a araba starter aküsü ile denedim yine olmadı.
Bu sefer ısıtıcıya giden kabloda oksitlenme olmuştur deyip kabloları daha kalın ve bakır olarak tekrar çektim. Yine aynı hata. Servisi aramaktan başka çarem kalmadı dedim. Tam servisi arayacakken takım çantasını tüplüğe koyarken mazot deposu dikkatimi çekti. Meğer mazot deposu boşalmış.
Bizim karavanın altındaki mazot hortumlarında iğne ucu kadar bir çatlak oluşmuş ve yaklaşık 5 litre mazotu damla damla altına boşaltmış.
Demem o ki benzeri bir hata ile karşılaşırsanız önce mazotu kontrol edin ki benim gibi günlerce bu işle uğraşmayın.