Ynt: Merhabalar
Sevgili ilkakdeniz ve artsanatyıldız; sizlerle tanıştığıma mutlu oldum, hoşbulduk
Geçen birkaç gün içinde Heyulam ile neler yaptık bir kısaca özetleyeyim:
Buji ayarları, karbüratör temizliği ve hava filtresi temizliği tamam. Ustam şanzumana 6 kg yağ koymuş. Anladığım kadarı ile gariban defenderim ilgisizlikten yağsız gitmeyi öğrenmiş kendi başına
Yağın en önemli kaçağı sağ arka teker merkezi olsa gerek. Bakınız şekil 1:
By motkun at 2010-09-26
Ustam bu kaçağın plastik olan aks kapağının çatlaması nedeniyle olduğunu, plastik yerine 4 adet saç kapak alırsam değiştireceğini söyledi. Ama ben sadece kapağın kırılmasının bu kadar yağ kaçağına (her 2-3 saniyede bir damlar şekilde) yol açması düşüncesini aklıma yatırmadım. Sizler ne dersiniz dostlar? Kapak dışında oralara ait bir keçe falan var mıdır? Adı nedir ve nasıl ısmarlanır?
Bu arada LPG ayarları da yapıldı. Karbüratörlü mekanik bir sistem olduğu için zaten pek de bir ayarı yok. LPG ustam aşağıdaki resimde tam ortada görülen mavi vanayı kıstı. Şimdi motor sesi daha az geliyor. Çekiş gücünde bir azalma yok. Dediğine göre kaçak yapan bir yerde yok. Şu anda 65 km.deyim ve 4 sarı ışıkta yanmakta.
By motkun at 2010-09-26
Bakımlar yapıldıktan sonra benzinciye gidip hem benzini hem de LPG'yi fulledim ve hayatımda ilk 365 TL yakıt parasını bir seferde verdim
Benzinciden çıkar çıkmaz da apar topar sanayiye geri döndüm, çünkü benzin şakır şukur yere dökülüyordu. Ustam depoyu indirdi ve iki kablonun depoya üstten girdiği küçük bir delikten benzinin aktığını, buradaki metal bir minik parçayı çıkartıp yerine deliği de sıkıştıracak kadar bir lastik taktığını söyledi. Cehaletimi hoşgörün, benim anlatabileceğim anca bu kaa ;D Benzin artık akmıyor.
En azından geçen haftanın 7 gününden dördünü sanayide geçirdim. Yavaş yavaş öğreneceğim bu motor, yürür aksam ve dahi LPG işlerini.
Son olarak toplam km sayacım çalışmıyor. Bunun için de bir km teli ısmarlamam gerekiyormuş.
Bu kadar ayrıntılı anlatmamın sebebi benim gibi bu işin daha başında olup da defender sevdasıyla forumu gezenlere nelerle karşılaşabilecekleri hakkında tecrübelerimi aktarmak. Kalın sağlıcakla.
Not: unuttuğum için sonradan ekledim: 17 Mart'ta kim, nerede, nasıl toplanıyor?
Sevgili ilkakdeniz ve artsanatyıldız; sizlerle tanıştığıma mutlu oldum, hoşbulduk
Geçen birkaç gün içinde Heyulam ile neler yaptık bir kısaca özetleyeyim:
Buji ayarları, karbüratör temizliği ve hava filtresi temizliği tamam. Ustam şanzumana 6 kg yağ koymuş. Anladığım kadarı ile gariban defenderim ilgisizlikten yağsız gitmeyi öğrenmiş kendi başına

By motkun at 2010-09-26
Ustam bu kaçağın plastik olan aks kapağının çatlaması nedeniyle olduğunu, plastik yerine 4 adet saç kapak alırsam değiştireceğini söyledi. Ama ben sadece kapağın kırılmasının bu kadar yağ kaçağına (her 2-3 saniyede bir damlar şekilde) yol açması düşüncesini aklıma yatırmadım. Sizler ne dersiniz dostlar? Kapak dışında oralara ait bir keçe falan var mıdır? Adı nedir ve nasıl ısmarlanır?
Bu arada LPG ayarları da yapıldı. Karbüratörlü mekanik bir sistem olduğu için zaten pek de bir ayarı yok. LPG ustam aşağıdaki resimde tam ortada görülen mavi vanayı kıstı. Şimdi motor sesi daha az geliyor. Çekiş gücünde bir azalma yok. Dediğine göre kaçak yapan bir yerde yok. Şu anda 65 km.deyim ve 4 sarı ışıkta yanmakta.

By motkun at 2010-09-26
Bakımlar yapıldıktan sonra benzinciye gidip hem benzini hem de LPG'yi fulledim ve hayatımda ilk 365 TL yakıt parasını bir seferde verdim
En azından geçen haftanın 7 gününden dördünü sanayide geçirdim. Yavaş yavaş öğreneceğim bu motor, yürür aksam ve dahi LPG işlerini.
Son olarak toplam km sayacım çalışmıyor. Bunun için de bir km teli ısmarlamam gerekiyormuş.
Bu kadar ayrıntılı anlatmamın sebebi benim gibi bu işin daha başında olup da defender sevdasıyla forumu gezenlere nelerle karşılaşabilecekleri hakkında tecrübelerimi aktarmak. Kalın sağlıcakla.
Not: unuttuğum için sonradan ekledim: 17 Mart'ta kim, nerede, nasıl toplanıyor?