Motokaravan Olarak PSA Grubu "Ekstra Yüksek Tavan" Araçlar?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan insel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 41
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 26,845
Ynt: Motokaravan Olarak PSA Grubu "Ekstra Yüksek Tavan" Araçlar?

Ben size yardımcı olayım, anlatılmaya çalışılan araç 10m3'ün EX yüksek tanlı olanı yani 11-11.5m3..Benim aracı almadan önce iki tanesi ile ilgilendim, aracın cam seviyesinden ara bölme atılınca üst tarafda 160x200x70 cm bir yatak çıkıyor, boyu 200cm yazdım, wc yüksekliğini ayırarak..Fakat aracı sevmedim, tavan 10m3 boyutuna göre okadar yüksekki, yanından tır geçse yolda tutamazsın...Ben sevmedim...
 

Etiketler
Ynt: Motokaravan Olarak PSA Grubu "Ekstra Yüksek Tavan" Araçlar?

yine söylüyorum tavanla ne uğraşıyorsunuz 10m3 modellerin ekstra yüksek tavanı var,........ hazır.........uğraşmadan yapın

exxxxx.jpg


yyyyyy.jpg
 

Ynt: Motokaravan Olarak PSA Grubu "Ekstra Yüksek Tavan" Araçlar?

Değişik seçenekler, iyidir...

Cavid Sezen
 

Ynt: Motokaravan Olarak PSA Grubu "Ekstra Yüksek Tavan" Araçlar?

Arkadaşlar yanlış bir şey yazarsam araç yapım konusunda cahillime verin 15.6 m2 PSA grubu araçlar mevcut değilmi, onlar varken 10-12 m2 konusunu niçin tartışıyoruz.
 

Ynt: Motokaravan Olarak PSA Grubu "Ekstra Yüksek Tavan" Araçlar?

karagozlers' Alıntı:
Arkadaşlar yanlış bir şey yazarsam araç yapım konusunda cahillime verin 15.6 m2 PSA grubu araçlar mevcut değilmi, onlar varken 10-12 m2 konusunu niçin tartışıyoruz.

Süreyya bey,

15 ve 17 m3 PSA grubu araçlar henüz 5 yaşını doldurmadı. %84 ÖTV problemi var. Bir yıl daha bekleyebilirseniz 15 ve 17 m3 araçlar sizin için de ideal gibi görünüyor.
 



Ynt: Motokaravan Olarak PSA Grubu "Ekstra Yüksek Tavan" Araçlar?

karagozlers' Alıntı:
Arkadaşlar yanlış bir şey yazarsam araç yapım konusunda cahillime verin 15.6 m2 PSA grubu araçlar mevcut değilmi, onlar varken 10-12 m2 konusunu niçin tartışıyoruz.

m3 olayını düzeltelim önce; 2007 sonrası PSA araçlar: 8, 11.5, 13, 15 ve 17 m3'tür.
15 m3 aracın toplam uzunluğu: 6.36 m., 10 m3: 5.10 m., 12 m3 ise 5.60 m.dir. Bu durumda, bırakın 10 m3'ü, 12 m3 ile bile 76 cm.lik bir ayrılık vardır.
Herkesin olanak ve koşullarının, isteklerinin, beklentilerinin önemli değişiklikler göstereceğini düşünebiliriz. Bakın içimizde, 6 m3 kamper sahibi arkadaşlarımız var; çok gözde bir araç olan VW Transporter yükek tavan kamperler ise, 9.3 m3... ;) :smiley:

Cavid Sezen
 

Ynt: Motokaravan Olarak PSA Grubu "Ekstra Yüksek Tavan" Araçlar?

karagozlers' Alıntı:
Arkadaşlar yanlış bir şey yazarsam araç yapım konusunda cahillime verin 15.6 m2 PSA grubu araçlar mevcut değilmi, onlar varken 10-12 m2 konusunu niçin tartışıyoruz.

Süreyya bey tartışma değil beyin jimlastiği yapıyoruz :smiley:, seçenek çoğaltma çabası,
söylediğiniz m3'ler 2007 model ve üstü PSA gurubu araçlarda mevcut, onlarıda ötv ödemeden karavana çevirmek için iki sene beklemek gerekiyor
 

Ynt: Motokaravan Olarak PSA Grubu "Ekstra Yüksek Tavan" Araçlar?

15m3 olan PSA lar yeni model yani 2007 ve sonraki yıllara ait modeller, bunların hepsi henüz 5 yaşından küçük olduğu için %84 ÖTV ödenmesi veya 2012 yılına kadar beklenmesi gerekiyor..İlla 15m3 diyenler 2002-2005 İveco daily çift dingilleri karavana dönüştürebilirler..
tbi birde unulmaması gerek fiyat konusu var, 2005-6 model iyi bir 12m3'ün fiyatı 17.500-20.000 TL, iyibir 2007 model 15m3'ün fiyatı ise 27.500-30.000 TL sadece araç fiyatı, fiyatlara hiç bakmadan 12m3-15m3 diye konuşmak biraz kolay....
 

Ynt: Motokaravan Olarak PSA Grubu "Ekstra Yüksek Tavan" Araçlar?

15 ve 17 m3 araçları sıraya dizilmiş seri karavan üretimi olarak atölyesinde şimdiden gördüğüm için "kolaylıkla" söylüyorum ki, bu araçların ÖTV sorunu ortadan kalktığı anda 12 m3 lerin yüzüne kimse bakmaz. (Düşük bütçelerle kendi karavanını yapmaya çalışanlar müstesna...)
 

Ynt: Motokaravan Olarak PSA Grubu "Ekstra Yüksek Tavan" Araçlar?

Cem çok iyi söylüyorsunda, imalatı karavan atölyelerinde yapılanlara 90.000 TL'den , elinden iş gelenler 50.000 TL'den, elinden işgelenlerin satacağınada 60.000 TL'den aşağı binilemez, ama eski seri PSA 12m3'lere hala rahatlıkla 35-40.000 TL'ye binilebilir olacaklar...Rakamlar neredeyse, 60mt2 TOKİ toplu konut evleri seviyesinde...
 



Ynt: Motokaravan Olarak PSA Grubu "Ekstra Yüksek Tavan" Araçlar?

2006 model sahibinden sitesinde bir sürü ducato var onlar hayal ürünümü
 


Ynt: Motokaravan Olarak PSA Grubu "Ekstra Yüksek Tavan" Araçlar?

atiladi' Alıntı:
Cem çok iyi söylüyorsunda, imalatı karavan atölyelerinde yapılanlara 90.000 TL'den , elinden iş gelenler 50.000 TL'den, elinden işgelenlerin satacağınada 60.000 TL'den aşağı binilemez, ama eski seri PSA 12m3'lere hala rahatlıkla 35-40.000 TL'ye binilebilir olacaklar...Rakamlar neredeyse, 60mt2 TOKİ toplu konut evleri seviyesinde...


Atilla abi, sen de iyi söylüyorsun da, bu araçlar sipariş üzerine yapılıyor. Talep var ki üretime şimdiden başlanmış. "Zenginin parası züğürdün çenesini yorar" demek istiyorum ama durum tam olarak böyle de değil.

Şöyle düşün; Hep konuştuğumuz "Türkiye koşulları ve ekonomik gerçeklikler" vardır hani... Bir yandan bundan bahsederiz ama diğer yandan sokaklardaki, 40-50 hatta 100 bin'lik otomobilleri saymaya yetişemeyiz. Trafikte gördüğümüz 100 bin ve hatta üzeri değerdeki BMW ler gözümüze batmaz ama 100 bin TL. 'lık kamperi gördüğümüzde "vay anam, amma da lüks!" deriz. Sonuçta aynı paraya çok daha konforlu, büyük ve lüks araç alıyorsunuz ama zenginler henüz bu işin ne kadar keyifli olduğunu keşfedemedi. :smiley: Zaten biliyorsun insanlara "karavan" deyince % 90'ının aklına çekme karavan geliyor. Henüz "motokaravan" kavramı bile bize yabancıyken, nerede kaldı "kamper" ?

Trafikteki BMW sayısının 3 te 1'i kadar kamper yollarda olsaydı neler olacağını sen düşün istersen? Parası olan için 100 bin TL.'lık karavan pahalı mı gerçekten?
 

Ynt: Motokaravan Olarak PSA Grubu "Ekstra Yüksek Tavan" Araçlar?

Cem benim kastım o deyildi, bahsettiğimiz karavanlara muhtemel fiyatları ile ülke çapında tabiki sahip olanlar olacaktır, bizim forumda, arkadaş topluluğu olarak, karavan hayallerini, kısıtlı bütceler ve emeklilik sonrası karavan hayalleri süslediği için, bizlere hayallerimizi yıkacak fiyatlara çıkacak, biz yine eski 12m3 lerin peşinde koşacağız, 2012 yi ve o karavanları beklemenin bir anlamı yok, işin fiyatlamasını göz önünde bulundurularak hayallerinizi ertelemeyin, bir an evvel bütceye uygun karavanlar edinin anlamında idi, kastım bu..Parası olan zaten bizle muhabbete bile girmiyor, yazılanları şöyle bir okuyup, değerlendirip, bastırıp parayı istediğini en güzelini alıyor, bizim muhabbetimiz, zor şartlarına rağmen karavan yapmak veya amatörce yapılmış karavan almak isteyen dostlarımızla yardımlaşma anlamında oluyor..
 

Ynt: Motokaravan Olarak PSA Grubu "Ekstra Yüksek Tavan" Araçlar?

İyi de, bu çok göreceli bir kavram. Sizlerin yaptığınız karavanları görüp de hayalleri yıkılan, J9 ya da Magirus peşinde koşan binlerce insan da var. Her zaman da olacaktır. Forumu 12 m3 PSA optimum standardına oturtmak ve genel takipçilerin kendi standartlarımızda olduğunu düşünmek yanılgı olur bence. Kaldı ki araç bedeli için 10.000 TL. fazla verip olabilecek en yeni araca sahip olma isteği de çok mantıksız değil. Maliyeti ikiye katlayan bir unsur hiç değil. Sonuçta üzerine yıllarca kullanılabilecek büyük bir yatırım yapılıyor. Bu gün 12 m3 2004-2005 model PSA araç peşinde koşanlar 2000 model araca böyle bir yatırım yapmayı düşünür mü? 2005 model iyi bir araçla 2000 model arasında da 7-8 hatta 10.000 TL. fark var. ;)
 



Ynt: Motokaravan Olarak PSA Grubu "Ekstra Yüksek Tavan" Araçlar?

Başlık konusundan iyice uzaklaştı. Ben bu konuda şöyle düşünüyorum;

Aracım şimdilik ihtiyaçlarımı karşılıyor. Ama daha bol vaktim olup daha uzun soluklu gezilere çıkabileceğim ileriki zamanlarda daha büyük bir araca ihtiyacım olacak. Bu açıdan bakıldığında 12 ve hatta 15 m3 PSA araçlar bile bu ihtiyacı karşılamakta zorlanıyor. Her ihtiyacı karşılasa bile yeterince ferah olmuyor. Arkaya ranza sıkıştırmaya, duş kabinini küçültmeye, koridoru daraltmaya uğraşıyoruz. Eğer yer kalırsa küçücük dolapların ve bagaj alanının hesabını yapıyoruz. İleride gezilerimize büyük bir aile olarak çıkamasak bile ben de yalnız başıma değil, eşimle dostumla gezmeyi sevenlerdenim. Bu yüzden ne yapar eder, o araca fazladan iki kişilik yatak daha sığdırmaya çalışırım.

Bu açıdan bakılınca ihitiyaçları gerçek anlamda ferahlıkla karşılayacak olan araç alkovanlıya doğru gidiyor... Ama handikapları büyük. Hantallık ve dış yapının panel kasalara göre zayıflığı beni çok düşündürüyor. Üstelik maliyetleri çok yüksek. (Düşündüğüm türde bir araç için en az 100.000 TL. ve üzeri) Çıplak şase araç üzerine alukabond yapı için 20-30 bin TL. fazla para verip böyle bir araca sahiip olmaktansa 5-8 bin TL. verip ekstra yüksek tavan yaptırmak çok daha mantıklı geliyor. İki kişilik yatağı yukarı attıktan sonra geri kalan hacim için çok ferah çözümler üretilebilir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,012
Mesajlar
1,527,253
Kayıtlı Üye Sayımız
166,760
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst