Motokaravanda Dört Mevsim Lastikleri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Akdeniz45 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 73
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 14,854
Ben de Angara'da yaşayan birisi olarak lastik otelcilerine, sökme takmacılara ve balansçılara yıllık ciddi bir ücret ödüyorum. Biri yazlık biri kışlık iki araba fikri bence güzel bir fikir. Kutlarım. Ben aracımı sürekli kullanmak ve iyi bir kondüsyonda tutmak zorundayım. Bir tane de aracım olunca böyle bir şey yapamıyorum. Sürekli kışlık kullanmayı da doğru bulmuyorum. Ama lastik değiştirmek maddi olarak külfet olduğu kadar bilfiil gidip orada sıraya gir, sıranı bekle falan neredeyse bir yıllık muayene kadar sıkıntılı bir iş bence...
 

Etiketler
Baṣlığı açtıktan sonra dört mevsim lastikleriyle ilk kıṣımı geçirdim. Karlı ve buzlu havalarda bir kaç defa fren testi yaptım. Araç kaymadı. Lastiklerden memnunum diyebilirim.

Yaz ve kıṣ lastiklerini kullanırken yılda iki defa lastikleri değiṣtirirken frenleri, paslanan yerleri kontrol edebiliyordum. Önümüzdeki günlerde lastikleri söküp takarak aynı kontrolu yapmam lazım. Sanıyorum yılda bir defa yeter. Lastikleri söküp takmanın bence bir iyi tarafı yolda lastik patlarsa, teker değiṣtirmek için deneyimliyim.

Diğer araçlarda nasıl bilmiyorum ama, Sprinter‘de yedek lastiği yerinden çıkarmak sorun değil ama tekrar yerine koymak hiç kolay değil.
 

Lastik olayı öznel bir durum. Herkes aynı şartlar altında kullanmıyor sonuçta. 4 mevsim ilk alındığı zamanlarda dişleri iyidir güzel tutar. Ama hangi yol şartlarında.

Yolun tamamı kar içinde geçilen sürelerde çoğu kış lastiği bile zorlayabilir.

Erzurum Kars gibi illerde mevsimde asfaltı bile görmek bazen zor.

İl merkezlerinde yağan karın fazla durmadığı yollar için mevsimsel lastik ideal.

Ankara'da yaşayan biri olarak şehrin merkezindeki kar durmaz pek. Ancak tepe semtlerinde sıkıysa kış lastiği kullanma, hatta zincir.

Petlasın lastiğini çok km yapmadığı eşimin aracında 4 sene sonra bile dişleri güzeldi. Ancak yaz kış kullandık o lastiği km den dolayı. Sonunda dişleri olduğu halde, zamanla sertleşen lastik, düşük hızda ABS devreye girip araç 1 m de duracağına 2 m de duruyordu. Hatta trafikte dur kalk esnasında ufak da bir kaza oldu.

Aynı marka lastik kendi aracımda da var. Yazın kullanmadığım için aynı sürede bir sertleşmeyi yok. Gayet güzel bir şekilde kar şartlarında ideal. Ancak yağmurda bana güvenme abi demekte.

Yaz lastiğim ise yağmurda bile güven veriyor.

Panelvan aracım için kışın dağa çıkacam diye m+s yük endekside güzel olandan aldım. Tamamen karlı yolda banamısın demedi. Tabii bu araçların önden ya da arkadan çekişli olması da önemli kış şartlarında.
 

.
Karavanda bir çok şey tahminen gerekli görüldüğünden satın alınmakta. Gerçek gereksinim ise en az bir mevsim sonunda kendisini belli ediyor.

Gerçi ben karavanımı ruhsatı gereği sezonal kullanımımla örnek olamam ama hatırı sayılacak kadar çoğu kişinin karavanınını sadece bahar ve yaz ayları kullandığından eminim. Dolayısıyla aslında normal lastikten başkasına gereksinimleri olmamalıydı ?
 
Son düzenleme:

Herkesin, her bölgenin ve her aracın özel bir çok şartların bir araya gelmesi nedeniyle koşulları farklı farklı elbette.
Herkes kendine hangi lastiğin uygun olacağını ve nasıl kullanacağını çoktan belirlemiştir zaten. Yine de başkalarının nasıl düşündüğünü bilmek yararlı elbette.
 



Bu konu terk edileli çok zaman olmuş. Ancak, ben şimdi gördüm. Sanırım forumu iyice kurcalamıyorum, ya da konu "motokaravan" başlığında olduğu için gözümden kaçmış.

Yaz - kış lastiği konusunda, bazılarının itiraz edeceği ve "zinhar yanlış" diye azarlayacağı ama uzun dönem kişisel tecrübeme dayanan bir fikrim ve kanaatim var.

Yıllarca en erken Kasım ayında kışlıkları, en geç Nisan ayında yazlıkları taka söke imanım gevrediği için, sonunda bu işten tamamen vaz geçtim.

Bizde iki araba var. Ankara'da, merkezden biraz uzakta yaşıyoruz. Arabalardan birini ben kullanıyorum, birini eşim kullanıyor. Benim kullandığım araçta sürekli yaz lastikleri, eşimin kullandığı araçta da sürekli kış lastikleri var. Bu, 10 küsur yıldır böyle.

Peki neden, bunun nasıl bir yararı veya zararı oluyor? Yani ne diyeyim, şimdiye kadar hiç bir zararını görmedim. Yararına gelince; kullanılsın ya da kullanılmasın, bir lastiğin ömrü 4-5 yıl. Kış lastiğini yılda ortalama 4 ay kullanıyoruz, yani 4 yılda 16 ay. Toplamda 1 yıldan biraz fazla. Hadi, 1,5 yıl diyelim. Sonra yenilerini satın alıyoruz. Yazık, günah. Ben de kış lastiğini 12 ay kullanmaya karar verdim. Zaten 4 yıl kullanacağım, varsın 4 yılda bitsin dedim.

Emin olun, reklam yapmıyorum, hiç üzerime vazife değil. Petlas'ın kış lastiğiyle tanıştıktan sonra, Michelin merakım son buldu. Aracın üzerindeki bu lastik takımı, sanıyorum üçüncü takım. 4-5 yıl yaz kış kullanıp, yenisiyle değiştiriyoruz. Önceden kullanmakta titiz olduğum Michelin'den fonksiyon olarak hiç bir farkı yok.

Eşim de, ben de, sakin ve orta hızlarda araç kullanırız. Kış lastiklerinin yazın bize herhangi bir sorun çıkardığına şahit olmadık. Yaz lastikleri de keza, kışın yerde kar olmadığı müddetçe bize sıkıntı çıkartmıyor. (Buz, başka. Buzda kış lastiği de işe yaramıyor.) Ancak, dediğim gibi, sakin ve risksiz kullanırız. Ani frenlerimiz, hızla viraja girmelerimiz, birden hızlanmalarımız falan yok yani. Ankara'nın senede bir kaç gün asfaltta kar durduğu zamanları olur, o günlerde benim araba yatar, eşimin arabası faal olur, diğer zamanlarda her iki araba da faaldir.

Emin olun, 4-5 yılda dişleri aşınan bir kış lastiğimiz olmadı. Değiştirdiğimizde hep yeni gibiler ve tam fonksiyonla görevlerini yerine getiriyorlar. Yakıtı arttırıyor mu? Bilmiyorum, fark etmedim, hissetmedim. Teorik olarak mutlaka arttırıyordur ama çok çok, bir yılda lastik değişimlerine ve lastik otellerine ödenen parayı karşılar herhalde.

Benim de böyle bir yaklaşımım var bu fenomene. Memnunum, tavsiye de ederim.

Lastikçiye lastik değiştirmeye gitmek için üşendiğim kadar Tüv'e gitmeye üşenmem.

İki arabası olanlar için her arabada ayrı mevsimlik lastik kullanmak da iyi fikirmiş.

Petlas'ı iki ayrı aracımda kullanmıştım. Benimkilerin dişleri aşınmamıştı ama ıslak zeminde yol tutuşu çok azaldığı için değiştirmiştim. Sonuçta kauçuk malzeme. Zamana yeniliyor. Yumuşaksa çabuk aşınıyor, biraz sertse de daha da çabuk sertleşip yol tutuşu düşüyor.

Plastik aksamlar da öyle. Zamanla özelliğini yitirip parça parça kopabiliyor. O yüzden, örneğin plastikten yapıldığı için çocuk oto koltuklarına 7-10 sene ömür biçiliyor.
 

Petlas'ı iki ayrı aracımda kullanmıştım. Benimkilerin dişleri aşınmamıştı ama ıslak zeminde yol tutuşu çok azaldığı için değiştirmiştim. Sonuçta kauçuk malzeme. Zamana yeniliyor. Yumuşaksa çabuk aşınıyor, biraz sertse de daha da çabuk sertleşip yol tutuşu düşüyor.
Zaten bu yüzden lastiğe 4-5 yıl ömür biçiliyor. Dişler duruyor, 5 senede bitmiyor ama kauçuk özelliğini kaybediyor. O yüzden 4-5 yıl "full" kullanıp değiştirmek bana ekonomik ve mantıklı geliyor.
 

Zaten bu yüzden lastiğe 4-5 yıl ömür biçiliyor. Dişler duruyor, 5 senede bitmiyor ama kauçuk özelliğini kaybediyor. O yüzden 4-5 yıl "full" kullanıp değiştirmek bana ekonomik ve mantıklı geliyor.
Haklısınız, sizin yöntem çok mantıklı. Sanırım benim bir komşum da aynısını yapıyor. Yazın baktım, aracında kış lastikleri duruyordu.

Babam sadece kış mevsiminde kış lastiği kullanır. Geçen gün o da aynısını söyledi. İlk bir iki sene karda performansı harika olan lastik, daha sonraları cıvımaya başlıyormuş. Zaten en geç 5 senede de değiştirmek zorunda kalıyor.

Kış lastiği gıcır gıcır ötüyor ya manevra yaparken, çok sinir bozucu 🙃
Yakıtı tahmin etmek zor ama kış lastiğinden yaz lastiğine geçince aracın gidişini, kalkıştaki seriliğini hissedebiliyor insan.
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,439
Mesajlar
1,517,967
Kayıtlı Üye Sayımız
172,092
Kaydolan Son Üyemiz
yigityigitcelik@gmai

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst