Neden Ssangyong Seçtik - Seçtiniz?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sabri yucel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 211
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 89,125
Ynt: Neden Ssangyong Seçtik - Seçtiniz?

Merhaba arkadaslar Bayramda Istanbul Kayseri enez 2400 km yol yaptim Megan dci aracimla Yuz km de 5 litre yakit tuketdi ... 10 gundur Ikiz ejder I kullanmiyordum uzun sure ara verince aracin gucu ve yol tutusuyla tekrar tanismak Muthis Bir keyif ..neden ejderle ayni guzergahi gitmedim yakit in daha ekonomik Olmasi icin

AMA ejder herseye deger vermis oldugu his muazzam torkuyla bam baska ;)
 

Etiketler
Ynt: Neden Ssangyong Seçtik - Seçtiniz?

Arkadaşlar dün 10 günlük tatilden geldim 1300 km yol yapmışım araçtaki sıkıntı ise 140 km hızla araç sollarken birden service diye ışığı yandı yolumun bitmesine 30 km vardı o halde durmadım devam ettim ancak servise ikazı yandıktan sonra araç gaz yememeye başladı 70-80 km hızla ancak gelebildim eve geldikten sonra bayram tatili olduğu için serviste kimse yoktu ulaşamadım malatya da ssangyong servisi olmadığı için servise de gidemedim bende telefon ile İstanbul şahsuvar oğlu servis müdürü turgay beyi aradım telefonla bana telefonda siz gaz pedalını tokatlama yapmışsınız ondan servis ikaz lambası yanıyor dedi ve bana aracın anahtarını kontaktan çıkarıp otomatiğe almadan önc3e 1.vites de bir müddet gitmemi sonra 2.vitese almamı dha sonra 3. virese almamı en son ise D yani otomatiğe almamı söyledi bende öyle yapınca service ikaz lambası söndü dün de malatyadan çıktım mersine geleceğim önce Gaziantep ilimize gezmak için uğradım daha sonra burdan da çıktım mersine gelirken otobanda yaklaşık 140 km hızla sehir halinde iken chek lambası yandı bir türlü sönmedi o halde yine motoru durdurmadan adanaya kadar geldim gece geç saatte gece orda kaldım sabah kontağı çevirdiğimde halen chekc lambası yanmakta idi o halde yine devam ettim otabandan mazot almak için otobanda durdum mazotu alıp kontağı çevirdiğimde check lambası sönmüştü ve şu an normal araç bende biraz önce mersin servisine uğrdım b ana kalibrasyon yapacaklarını ancak kalibrasyon cihazının ayar için istanbula gönderildiğini bu gün geleceğini söyledi gelir gelmez beni arayacaklarmış yârin yine 20 günlük bir tatil için antalyaya yola çıkacağım kafamda bir soru var acaba yolda bir sıkıntı yaparmı böyle bir sorun yaşayan arkadaş oldumu önerileri ne olacak ayrıca zaten 20.00 km bakımını 1 ay önce yaptırmıştım (16.000 km de iken) birde garantiye gireremi bu arıza arkadaşlara saygılarımı sunuyorum
 

Ynt: Neden Ssangyong Seçtik - Seçtiniz?

kaan2002' Alıntı:
Arkadaşlar dün 10 günlük tatilden geldim 1300 km yol yapmışım araçtaki sıkıntı ise 140 km hızla araç sollarken birden service diye ışığı yandı yolumun bitmesine 30 km vardı o halde durmadım devam ettim ancak servise ikazı yandıktan sonra araç gaz yememeye başladı 70-80 km hızla ancak gelebildim eve geldikten sonra bayram tatili olduğu için serviste kimse yoktu ulaşamadım malatya da ssangyong servisi olmadığı için servise de gidemedim bende telefon ile İstanbul şahsuvar oğlu servis müdürü turgay beyi aradım telefonla bana telefonda siz gaz pedalını tokatlama yapmışsınız ondan servis ikaz lambası yanıyor dedi ve bana aracın anahtarını kontaktan çıkarıp otomatiğe almadan önc3e 1.vites de bir müddet gitmemi sonra 2.vitese almamı dha sonra 3. virese almamı en son ise D yani otomatiğe almamı söyledi bende öyle yapınca service ikaz lambası söndü dün de malatyadan çıktım mersine geleceğim önce Gaziantep ilimize gezmak için uğradım daha sonra burdan da çıktım mersine gelirken otobanda yaklaşık 140 km hızla sehir halinde iken chek lambası yandı bir türlü sönmedi o halde yine motoru durdurmadan adanaya kadar geldim gece geç saatte gece orda kaldım sabah kontağı çevirdiğimde halen chekc lambası yanmakta idi o halde yine devam ettim otabandan mazot almak için otobanda durdum mazotu alıp kontağı çevirdiğimde check lambası sönmüştü ve şu an normal araç bende biraz önce mersin servisine uğrdım b ana kalibrasyon yapacaklarını ancak kalibrasyon cihazının ayar için istanbula gönderildiğini bu gün geleceğini söyledi gelir gelmez beni arayacaklarmış yârin yine 20 günlük bir tatil için antalyaya yola çıkacağım kafamda bir soru var acaba yolda bir sıkıntı yaparmı böyle bir sorun yaşayan arkadaş oldumu önerileri ne olacak ayrıca zaten 20.00 km bakımını 1 ay önce yaptırmıştım (16.000 km de iken) birde garantiye gireremi bu arıza arkadaşlara saygılarımı sunuyorum
ben ve birçok arkadaşımda da buna benzer bir problem olmuştu. servis hava filtresinin oradan motorun yanına bir yere boru ile bir hat çekiyor, mesele turboya yeterince hava gitmemesinden kaynaklanıyordu bizimkilerde, turbo devre dışı kalınca araç gaz yemiyor ama bizde durup kontağı kapatıp tekrar çalıştırdığımızda düzeliyordu sonra yüksek süratlere çıkınca tekrar yapıyordu, bu ilave boru ile hava iletimi sağlanıp sorun çözülüyor (çok basit bir işlem)
umarım sizinkide basit bir şekilde çözüme kavuşur.
 

Ynt: Neden Ssangyong Seçtik - Seçtiniz?

actyon sports 4x4' Alıntı:
ben ve birçok arkadaşımda da buna benzer bir problem olmuştu. servis hava filtresinin oradan motorun yanına bir yere boru ile bir hat çekiyor, mesele turboya yeterince hava gitmemesinden kaynaklanıyordu bizimkilerde, turbo devre dışı kalınca araç gaz yemiyor ama bizde durup kontağı kapatıp tekrar çalıştırdığımızda düzeliyordu sonra yüksek süratlere çıkınca tekrar yapıyordu, bu ilave boru ile hava iletimi sağlanıp sorun çözülüyor (çok basit bir işlem)
umarım sizinkide basit bir şekilde çözüme kavuşur.

cevabın için teşekkür ederim bu saat itibari ile halen istanbuldan mersin servise kalibrasyon cihazı gelmemiş tel ile görüştüm gelse idi yarın yola çıkmadan bir ayar yaparlardı şu an normal görünüyor yarın yola çıkacağım inşallah yolda bir sıkıntı yaratmaz
 




Ynt: Neden Ssangyong Seçtik - Seçtiniz?

jeep' Alıntı:
Eğer hava emişten kaynaklı bir durum varsa filtreyi sökebilirsiniz..


bilmiyorum hava emişten mi kaynaklanıyor başka bir şeydenmi servis kalibrasyonuna bakalım dedi başka bir şey demedi yarın yola çıkacağım bakalım noolacak
 


Ynt: Neden Ssangyong Seçtik - Seçtiniz?

actyon sports kullanıcısıyım

alma sebeplerim:

+ 2011 model 30bin km'de hala garantisi devam eden, tertemiz güçlü bir aracı, binek alırken bile orta seviye bütçe kabul edilebilecek bir rakamla almamı sağladığı için

+ 2000 motor 2000 kilo bir araçla 180 km/saat hızla giderken bile koruduğu konforu

+ görece düşük yakıt tüketimi. 100 km'de 10 litre ortalamayla gidiyorum toplam 3000 km yaptım aldığımdan beri (c2 hdi'dan sonra X2 oldu benim için ama eşleniklerine göre düşük olduğu kesin)

+ trafikte yüksek araçların görüş avantajı ve böyle iri bir araba kullanmanın sağladığı yol alma kolaylığı için

+ kamyonet sınıfını nihayet keşfetmeme sebep oldu. bir daha binek araca inme ihtimalim düşük. cüsseme göre bir araca biniyorum. (1.88 - 110 kg)


3000 km yaptım henüz ama yaşadığım negatif durumlar:

- turboyu henüz tam algılayamadım. yer yer üfleyerek devreye giriyor. neye göre neden hangi şartlarda kafamda netleşmedi. (ki önceden turbo kullanmadığım için kıyas ta yapamıyorm) bazen de burda girer dediğim noktada girmiyor. servise gittiğimde turbosunu kontrol ettireceğim.

- belirli bir süratın ötesinde otomatik kilitlemesi güzel de durduğunda kilidi unutuyor insan. her binen yükleniyor kapı açma mekanizmasına. sonunu iyi görmüyorum.

- silecek motoru arızalanmış alırken de %99 böyleydi. oğuşlara selam olsun full expertiz yaptırdığım halde buna bakmadıkları ve görmedikleri için. garantiden değişecek neyseki .

- 160 km sonrası hızlanması çok ama çok yavaş. bunu aracın ağırlığına bağlıyorum. 180i gördüm ama sadece test amaçlı. araç hissettirmiyor yüksek hızları. bu güzel olsa da aslında tehlikeli bence. tatilden istanbula dönüş yolunda, eşim uyarmasa, 120 ile girdiğim sert bir virajda piyango bir tecrübe yaşayacaktım.

- yol bilgisayarı olmaması kötü. ucuz bir android tablet ve ilave yazılımlarla bu işi çözeceğim.

- anahtarı böyle bir araca yakışmayacak kadar kaba. yedek olanı da teslim aldığım için, sustalı anahtar yaptırayım bari dedim. gerçekten güzel oldu (bunun için bir konu başlığı açacağım)

a
 

Ynt: Neden Ssangyong Seçtik - Seçtiniz?

Merhaba Arkadaşlar,
uzun zamandır ssangyong forumlarını takip etmekteyim.
ilk başta görünüşünü beğenmediğim araçların zamanla görünüşünün aksine çok sağlam ve kullanışlı olduğunu siz kullanıcaların yorumlarından öğrendim. şuan 4x4 otomatik bir pikap almadan karar aşamasındayım, öncelikle ssangyong servisinde ekspertiz yaptıracağım. fakat merak ettiğim siz kullanıcı arkadaşların fikirlerine ihtiyaç duyduğum bir kaç konu var.
- bu araçların motorları ve şanzumanları mercedes ve mercedes'in dayanıklılığı tüm dünyada ispatlanmış durumda. düşündüğüm aracın motoru 130 binlerde. yılda 12 bin km civarında yapan birisiyim ve en az 6-7 sene aldığım aracı değiştirmeden binerim. bu da demek oluyor ki 220 bin km'leri görecektir eğer bu aracı alırsam! eğer şuan ki durumu ile motor temiz ise problemsiz binermiyim acaba?
- 2008 modellerde şanzuma problemi olduğunu ve yazılım ile düzeltildiğini biliyorum ama bunun haricinde şanzumanı sağlam mıdır?
- Turbosun da baktıracağım ama turbo arızaları kaç bin km'lerde başgöstermeye başlar?
- 100 bin km üzerindeki araçlarda kronik bir arıza varmıdır?
varsa önerileriniz, onları da belirtebilirmisiniz?
teşekkürler
selamlar
 

Ynt: Neden Ssangyong Seçtik - Seçtiniz?

kabasakal73' Alıntı:
Merhaba Arkadaşlar,
uzun zamandır ssangyong forumlarını takip etmekteyim.
ilk başta görünüşünü beğenmediğim araçların zamanla görünüşünün aksine çok sağlam ve kullanışlı olduğunu siz kullanıcaların yorumlarından öğrendim. şuan 4x4 otomatik bir pikap almadan karar aşamasındayım, öncelikle ssangyong servisinde ekspertiz yaptıracağım. fakat merak ettiğim siz kullanıcı arkadaşların fikirlerine ihtiyaç duyduğum bir kaç konu var.
- bu araçların motorları ve şanzumanları mercedes ve mercedes'in dayanıklılığı tüm dünyada ispatlanmış durumda. düşündüğüm aracın motoru 130 binlerde. yılda 12 bin km civarında yapan birisiyim ve en az 6-7 sene aldığım aracı değiştirmeden binerim. bu da demek oluyor ki 220 bin km'leri görecektir eğer bu aracı alırsam! eğer şuan ki durumu ile motor temiz ise problemsiz binermiyim acaba?
- 2008 modellerde şanzuma problemi olduğunu ve yazılım ile düzeltildiğini biliyorum ama bunun haricinde şanzumanı sağlam mıdır?
- Turbosun da baktıracağım ama turbo arızaları kaç bin km'lerde başgöstermeye başlar?
- 100 bin km üzerindeki araçlarda kronik bir arıza varmıdır?
varsa önerileriniz, onları da belirtebilirmisiniz?
teşekkürler
selamlar

Ben de 2008 model manuel vites aldım yeni. Serviste sorduğumda genelde 200 binde turboda bakım/tadilat yapılması gerekebiliyormuş. Tabi 200 bini deviren arkadaş varsa daha doğru bilgi verebilir. Onun dışında aracın sizden önceki kullanıcısı hor kullanmamış ve bakımlarını zamanında yaptırmış ise pek sıkıntı yaşamazsınız sanırım. Elbette vakti geldiğinde değiştirilmesi gerekenler haricinde.

Eğer araziye gitmeyi düşünüyorsanız manuel vites tercih etmeniz sizin açınızdan daha avantajlı olacaktır. Bir şey daha var, her ne kadar araç hareket halindeyken 4x4 e geçilebilir denilse de aracı durdurup öyle 4x4 e geçirmenizi tavsiye ederim. Benden önceki sahibi 4x4 şanzımanı/diferansiyeli dağıtmış ve komple sıfır yaptırmış o şekilde geçiş yüzünden. 4x4 lerde birgenel kural daha vardır. 4x4 H veya L kullanımdan sonra 2 çekerde 1-1.5 mt kadar geri geri gitmeniz menfaatinize olacaktır her zaman. Buna diferansiyelin sıfırlaması mı ne öyle bir şey deniyordu.
 



Ynt: Neden Ssangyong Seçtik - Seçtiniz?

kabasakal73' Alıntı:
Merhaba Arkadaşlar,
uzun zamandır ssangyong forumlarını takip etmekteyim.
ilk başta görünüşünü beğenmediğim araçların zamanla görünüşünün aksine çok sağlam ve kullanışlı olduğunu siz kullanıcaların yorumlarından öğrendim. şuan 4x4 otomatik bir pikap almadan karar aşamasındayım, öncelikle ssangyong servisinde ekspertiz yaptıracağım. fakat merak ettiğim siz kullanıcı arkadaşların fikirlerine ihtiyaç duyduğum bir kaç konu var.
- bu araçların motorları ve şanzumanları mercedes ve mercedes'in dayanıklılığı tüm dünyada ispatlanmış durumda. düşündüğüm aracın motoru 130 binlerde. yılda 12 bin km civarında yapan birisiyim ve en az 6-7 sene aldığım aracı değiştirmeden binerim. bu da demek oluyor ki 220 bin km'leri görecektir eğer bu aracı alırsam! eğer şuan ki durumu ile motor temiz ise problemsiz binermiyim acaba?
- 2008 modellerde şanzuma problemi olduğunu ve yazılım ile düzeltildiğini biliyorum ama bunun haricinde şanzumanı sağlam mıdır?
- Turbosun da baktıracağım ama turbo arızaları kaç bin km'lerde başgöstermeye başlar?
- 100 bin km üzerindeki araçlarda kronik bir arıza varmıdır?
varsa önerileriniz, onları da belirtebilirmisiniz?
teşekkürler
selamlar

Merhaba Actyon Sports 4x2 6/at kullanıcısıyım 2.5 seneye döndük

2008 modellerin bir kısmı Tam otomatik yalnız buna dikkat ediniz ve yanılıyorsam bu modeller 4 ileri ve çok yakar

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-ssangyong-sahibinden-tam-otomatik-4x4-dizel-temiz-arac-98739579/detay

Bu ilanda da görebilirsiniz

Ben 22 bin km yaptım,

Şanzıman Triptonik olmasından mıdır bilemem ilk 1-2 bin km lerde vites geçişleri çok sert oluyordu düşük hızlarda
sonradan tamamen kendi kendine düzeldi şu an zerre sarsıntı yok vites geçişlerinde

Ve triptonik olmasının avantajı otomatik vites keyfi ile manuel vites yakıt tüketimi veriyor.

Performans da sanırım tam otomatik vites ile manuel vites arasında bir yerde

Onun dışında ne kadar iyi bakılırsa bakılsın motor,şanzıman ve turbo ömrü hiç belli olmuyor.

Şirketimizdeki Renault Master yağına suyuna doğru dürüst bakılmamasına rağmen 200 bin km de ve sadece 1 kez baskı balata yedi buyurun hesap yapın

Bu başkasından alacağınız bir araç olacağı için biraz şans işidir arkadaşım

Biraz şuna benziyor;

Ben ne zaman öleceğim!

Kimse ne zaman öleceğini bilmiyor işte ölecek ama ne zaman

Hayırlısı

2.eline bir şey diyemem ama inanın Ssang kaya gibi arabadır.

Kaya gibi dediysem konfor yönünde değil

Konfor yönünde silikon yastık gibidir ;D

Hakkınızda hayırlısı...
 

Ynt: Neden Ssangyong Seçtik - Seçtiniz?

Arkadaşlar,
verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.
şuan ailemizde tiptronik corsa var. daha önce de tam otomatik golf ve mercedes vardı.
tiptronik olan şanzuman yokuşta geri kaydırıyor fakat tam otomatik vites kaydırmıyordu.
ssangların tiptroniği de yokuşta geri kaydırıyor mu? hill holder denen özellik mevcut mu?
teşekkürler
selamlar
 

Ynt: Neden Ssangyong Seçtik - Seçtiniz?

jeep' Alıntı:
Arkadaşlar bu aracı bu kadar översek inandırıcılığını yitirmeye başlayacak. İsterseniz 25 bin km boyunca şikayetçi olduğum noktalarından bahsedeyim biraz.

Gaz pedalı hassasiyeti çok zayıf. Turbo çok geç devreye giriyor. Işıklarda kalkışta hep gerilerde kalıyorum. Gaz pedalı hassasiyeti için sprint booster denilen aletten aldım. Bu defa da kalkış hariç çok hassas oldu devamlı bir üst vitese geçmeye başladı yakıt 100 km de 2-3 litre arttı. Bende kapattım. Turbonun geç devreye girmesine yapacak bir şey bulamadım. Sanırım chip tunning önereceksiniz.

Arka kısma camlı kabin aldım orjinal. Bu defa da arka görüşüm çok kısıtlandı. Park sensörü taktırdım. O da arada ötüyor arada ötmüyor. 2 defa arka stop lambasını kırdım ;D

Arka diferansiyelde alırken servis bana LSD kilit var dedi. İnandım ama çıkmadı..

İç mekan olarak ön kısım çok ferah ama arka koltuk çok dik ve arası çok dar. Ayrıca sağ ön koltuk boş iken çok sallanıyor. Serviste gösterdim gevşek kırık yer yok dediler.

Göğüsteki vites kolunun üst kısmındaki araziye attığımız far ayarını yaptığımız düğmeler çok kalitesiz.

Otomatik 6 ileri şanzıman vites aralıkları ve geçişleri sorunsuz. Ama triptronik kısmına haraket sırasın geçtiğinizde yani 120 ile giderken uzun bir rampa ineceksiniz ve 1 vites düşmek istediğinizde, manuele alıyorsunuz 3-4 saniye birşey olmuyor ve aniden kütt diye vites düşürüyor. Bu benim şanzımanın hatası da olabilir. Hatası ise şanzıman sorunlu değilse başka bir sorun var. Ya da haraket halinde manuel kullanıma alamıyor muyuz? Alamıyorsak bu da eksiklik diye düşünüyorum.

Genel olarak bakıldığında bu özellikte bir çift kabin aracı diğer markalarda en az 20 bin TL fazla ödeyerek sahip oluyorsunuz. Sanırım bu da bütün eksiklikleri kapatıyor.

Merhaba arkadaşlar, ben de bu günlerde otomatik vitesli A. sports almak için takipteyim. Yukarıdaki turbonun geç devreye girmesinden kaynaklı sorunu yaşayan başka arkadaşlarımız da var mı? Şuanki aracımda da bu sorun var ve bu beni çıldırtıyor. şuanki aracım multijet motorlu otomatik vitesli otomobil. A. Sports'da da bu sorun varsa ivmesinin düşük olması direk vazgeçme nedenim olabilir.
Saygılar.
 

Ynt: Neden Ssangyong Seçtik - Seçtiniz?

kabasakal73' Alıntı:
Arkadaşlar,
verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.
şuan ailemizde tiptronik corsa var. daha önce de tam otomatik golf ve mercedes vardı.
tiptronik olan şanzuman yokuşta geri kaydırıyor fakat tam otomatik vites kaydırmıyordu.
ssangların tiptroniği de yokuşta geri kaydırıyor mu? hill holder denen özellik mevcut mu?
teşekkürler
selamlar

Hill holder yok ama çok ciddi yokuş gelmediği sürece kayma yapmıyor.

Tabi ki tam otomatik kadar yokuş tutmaz...
 

Ynt: Neden Ssangyong Seçtik - Seçtiniz?

Merhaba arkadaslar

Aracın kalkışda zayıf kalması buyuk ihtimal yakit filtresinden olabilir . 2 tonluk bir arac icin bence cok iyi
Kalkış ve hızlanma verileri ..
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,429
Mesajlar
1,517,860
Kayıtlı Üye Sayımız
172,076
Kaydolan Son Üyemiz
Fevzican

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst