KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Standart Nva nın video daki yokuşu relanti devrinde tırmanması mümkün degil arazi şanzımanı agır devir dişli oranları standarta göre nerdeyse yüzde elli daha güclü aracta hız düşüyor tork gücü muazzam bir şekilde artıyor arazi şanzımanı 3/1 oranda modifiye edildimi standart niva 2/1 dir
ağır devirde 65 km. zaten gereksiz. 40 km den fazlasında zaten ağır devire gerek olmaz. Dişli kalitesi vs. yeterliyse(eminim yeterlidir) nivadaki beliirttiğiniz sıkıntılar bitmiştir.Dursun bey ellerine sağlık.
Kürşat hocam aracın hız viteslerinde bir degişiklik olmuyor arac eskisi gibi son hızı neyse ona cıkıyor ki bizim modifiye ettigimiz nivalarda ayna mahriti dişlileride yüksek oranlı asfaltta uygun şart ve lastiklerle 180 KM hıza cıka biliyor sadece agır devirde son hızı düşüyor tork gücü yüzde elli artıyor son hızın düşmesi agır devirde cok büyük kayıp degil lakin torkun yüzde elli artması büyük kazanc .
yavuz-çelikel' Alıntı:
ağır devirde 65 km. zaten gereksiz. 40 km den fazlasında zaten ağır devire gerek olmaz. Dişli kalitesi vs. yeterliyse(eminim yeterlidir) nivadaki beliirttiğiniz sıkıntılar bitmiştir.Dursun bey ellerine sağlık.
Dursun usta, saolasın açıklama için, ben zaten tahmine diyorum az çok zaten soruyu siz biraz mevzuyu açıklayın diye bilerek sordumki, her okuyan daha iyi anlasın
bende discovery için benzer bir uygulama düşünüyorum ama o torka yürür aksam dayanırmı onu da düşünüyorum
Dursun usta, saolasın açıklama için, ben zaten tahmine diyorum az çok zaten soruyu siz biraz mevzuyu açıklayın diye bilerek sordumki, her okuyan daha iyi anlasın
bende discovery için benzer bir uygulama düşünüyorum ama o torka yürür aksam dayanırmı onu da düşünüyorum
Şimdi kendi aracımdada benzer modifikasyonlara kafa yorduğum için aklıma takılan soruyuda sorayım. Ayna maruti değiştirmeyip arazi şanzımanının oranlarını değiştirdiğimizde, örneğin niva da 33 lastikle arazide sorunsuz yürüyebilen bir niva yapabiliyoruz. Peki 33 lastiklerle o niva asfalta çıkıp Low dan High a aldığında o lastikleri nasıl çeviricek?
Şimdi kendi aracımdada benzer modifikasyonlara kafa yorduğum için aklıma takılan soruyuda sorayım. Ayna maruti değiştirmeyip arazi şanzımanının oranlarını değiştirdiğimizde, örneğin niva da 33 lastikle arazide sorunsuz yürüyebilen bir niva yapabiliyoruz. Peki 33 lastiklerle o niva asfalta çıkıp Low dan High a aldığında o lastikleri nasıl çeviricek?
Bu soruya şu şekilde cevap vereyim ne kadar aracı off road kullanımına yöneltirseniz bir okadar asfalttan uzaklaşır etik olan 33 lastik cevire bilen bir nivayı araziye römörkla taşımaktır fakat sonucta agır aksakta olsa menzile kadar asfaltta da yürür cünki ayna mahruti dişlileride aynı oranda büyütülmüş oluyor
standart niva ya artı olarak yapılacaklar listesine bunuda ekliyoruz.....
sınırlı tip kaydırmalı difransiyel kilitleri 2 adet....
yükseltme kiti ......
2 çekere çevirme aparatı....
önlere ilave amortisör yya daha kuvvetli olan monreo adventure....
daha uzun helezon yayları
ikinci ilave akü
öne vinç+tampon
205-80 16 mt lastik
port bagaj
alt koruma muhafazası....
ön diferansiyel sabitleme aparatı.....
1/3 oranlı yeni tiparazi şanzuman dişlisi....
büyük bir aksilik olmassa bu yaz bende benim keçiyi off road moduna sokmayı planlıyorum...
lakin bütce hesaplaması yapamadım.....
hayırlısı bakalım son nokta buysa gerçekten çok başarılı......