Sabah sabah trafikte yanımda bir niva durdu. malum istanbul trafiğinden aracı baya inceleyecek kadar vaktim oldu ;D sonrasında aklıma niva yı hard offoad yapabilecek kadar modifiye edebilirmiyim geldi?? etrafta hiç offroad donanımlı (viinç tampon yükseltme 32" lastik kilit rool bar falan) niva görmedim. 3 senedir Defender kullanıyorum arazideki kabiliyetini iyi biliyorum ama ağırlığın çok dezavantaj olduğununda farkındayım.
jimy lerin çamurdaki avantajlarını çok gördüğümden neredeyse aynı ağırlıkta olan niva yı ne kadar bu işe uygun hale getirebiliriz?? uygun hale getirmekten kastım lopez den geçirebilirmiyiz ;D ;D ;D neredeyse defender ın 4 jantı lastiği fiyatına satılan nivalar var. sizce denemeye değermi?? kullananalardan ve bilenlerden fikir bekliyorum.
Sabah sabah trafikte yanımda bir niva durdu. malum istanbul trafiğinden aracı baya inceleyecek kadar vaktim oldu ;D sonrasında aklıma niva yı hard offoad yapabilecek kadar modifiye edebilirmiyim geldi?? etrafta hiç offroad donanımlı (viinç tampon yükseltme 32" lastik kilit rool bar falan) niva görmedim. 3 senedir Defender kullanıyorum arazideki kabiliyetini iyi biliyorum ama ağırlığın çok dezavantaj olduğununda farkındayım.
jimy lerin çamurdaki avantajlarını çok gördüğümden neredeyse aynı ağırlıkta olan niva yı ne kadar bu işe uygun hale getirebiliriz?? uygun hale getirmekten kastım lopez den geçirebilirmiyiz ;D ;D ;D neredeyse defender ın 4 jantı lastiği fiyatına satılan nivalar var. sizce denemeye değermi?? kullananalardan ve bilenlerden fikir bekliyorum.
Aynen Derya bu nivaları neden offroad ta kullanmıyorlar diye hep düşünmüşümdür herkezin bildiği gibi arazi performansı birçok araçtan iyidir ama vardır bi bildikleri diyordum
Niva da ki bu dezavantajın ne olduğunu merak ediyorum
Aynen Derya bu nivaları neden offroad ta kullanmıyorlar diye hep düşünmüşümdür herkezin bildiği gibi arazi performansı birçok araçtan iyidir ama vardır bi bildikleri diyordum
Niva da ki bu dezavantajın ne olduğunu merak ediyorum
Sabah yarışlara katılan bir abimle konuştum alsak yapsak nasıl olur diye, "yapılabilecek şeyler sınırlı deymez bence" dedi. tampon vinç roll bar olur. yükseltme nasıl olur bilemiyorum?? en kötü get konabilir. spacer yapılır. oranları nedir nasıldır bilmiyorum 32"-33" lastik için ayna mahruti değişirmi onu öğrenmek lazım.
Defender ın vatanında kameramanlar defender kullandıkları için NİVA yı arkadan uzaktan cekebiliyorlar. Sunucu defender battı dıyor. Vıdeo nun sonunda da İngilteredeki en iyi arazi aracı herhalde NİVA diyor.
Tabi buna şaşıranlar bu vıdeo yu izlememiş olabilirler.
https://www.youtube.com/watch?v=ZZws_ckFGno
Niva Off road ta gidebilirmi sorusu bence onu arazi de takip etmeye çalışmamanın sonrasında sorulmalı. NİVA tecrübeli bir şöför ve original tekerlekleri ile mucizeler yarattığı sır değil.
Niye daha fazla NİVA süslenip püslenip aksesuarlar eklenip araziye vurulmuyor? Bence modifiye ile uğraşmayı arzu eden bireylerin çoğunun ego su o insanları zaten en başında farklı seceneklere yönlendiriyor. Camel Trophy yı NİVA ile yapsalardı belki NİVA daha fazla tatmin ederlerdi insanlarin egosunu.
Defender ın vatanında kameramanlar defender kullandıkları için NİVA yı arkadan uzaktan cekebiliyorlar. Sunucu defender battı dıyor. Vıdeo nun sonunda da İngilteredeki en iyi arazi aracı herhalde NİVA diyor.
Tabi buna şaşıranlar bu vıdeo yu izlememiş olabilirler.
https://www.youtube.com/watch?v=ZZws_ckFGno
Niva Off road ta gidebilirmi sorusu bence onu arazi de takip etmeye çalışmamanın sonrasında sorulmalı. NİVA tecrübeli bir şöför ve original tekerlekleri ile mucizeler yarattığı sır değil.
Niye daha fazla NİVA süslenip püslenip aksesuarlar eklenip araziye vurulmuyor? Bence modifiye ile uğraşmayı arzu eden bireylerin çoğunun ego su o insanları zaten en başında farklı seceneklere yönlendiriyor. Camel Trophy yı NİVA ile yapsalardı belki NİVA daha fazla tatmin ederlerdi insanlarin egosunu.
Niye daha fazla NİVA süslenip püslenip aksesuarlar eklenip araziye vurulmuyor? Bence modifiye ile uğraşmayı arzu eden bireylerin çoğunun ego su o insanları zaten en başında farklı seceneklere yönlendiriyor. Camel Trophy yı NİVA ile yapsalardı belki NİVA daha fazla tatmin ederlerdi insanlarin egosunu.
Peki Bülent abi (özgür'ün söylediği gibi) dezavantajı nedir niye kimse kullanmıyor?? offroad camiasında henüz hiç görmedim.yedek parça sıkıntısımı var, motor ömrümü kısadır??
Merakımdan 5000 tl ye alıp direk lopeze dalıcam ona göre ;D ;D
Merhabalar..
Niva hakkında bişeyler biliyordum doğrulamak için araştırma yaptım..
Kronik olarak karburator kapagi kis aylarinda cok nem yapar dolayisi ile atesleme saglikli olmaz ve araba calismaz. Icine biraz gress yagi surersen sorun cozulur. Lada Nivalarda sase yoktur. 4 tane osuruk profil boru ustune oturtulmus bir kasasi vardir. Darbelerde ve sert arazi kosullarinda o borular esner arabanin olmayan ayrodinamigini hepten bozar. Saft balansi bazen karin agritabilir. Fani yaz kis sicak ufler. Termostati devre disi birakirsan yazin problem olmaz. Koltuk ray sistemi cok zayiftir. Hemen hemen hepsi belli bir zaman sonra bozulur ve koltuk ileri geri gitmez. Ama ses yapar. Dolayisi ile cogu Niva sahibi koltuklari oldugu yere kaynatir. Eger uzun boylusan uzun mesafelerde rahatsizlik verir. Agir devir vitesi cok rahat gecerken 4x4 kilit vitesi bazi ladalarda neredeyse hic gecmez. Bazen ben zar zor soktugum 4x4 vitesini yerinden cikaramazdim. Bazen ayagimla tekmeleyerek vitesi cikardigim da olmustur. Agir deviri gercekten ciddi bir agir devir vitesidir. Benim cok hosuma giderdi. Agir devirde gelen tork arabayi cok keyifli hale getirir. Dimdik rampalari 3. Viteste patinaj ceke ceke cikarsin.