OK 144 bildiğin tarım römorku lastiğidir ama Niva+OK başka bişeydir
3 sene yaz kış, Türkiyenin tamamı değilse yarısını dolandım, tadı halen damağımda kaldı..
Evlilik çoluk çocuk derken TEK kapı olması satmak ZORUNDA kaldık!
Nivaya sadece 4 adet OK lastik taksan gene 25 cm'e yakın mn yükseklik ve çamur yaran bi araç olur..
3-5 bin tl harcadımı düz duvara çıkar, burda biri hem daha az yaksın diye hemde deli cesareti veriyo dağlardan yuvarlanacam diye ön şaftı söküp 4x2 yapmıştı.. o kadar.
Nivadan güçlü, pahalı, daha devasa araçlara inanırım ama Nivadan daha eğlenceli bi araç ÇOK zor..
Herkese merhaba,
Off-road konusunda çok deneyimli değilimdir ama merakım vardır. O yüzden gözüm hep 4x4'lerdedir.
Benim ilk aracım 1993 model Lada Niva idi. Belki de ilk göz ağrım olmasından dolayı Niva'ların her zaman bende ki yeri farklıdır. Her aracın olduğu gibi Niva'ların da artıları ve eksileri vardır elbetteki. Konunun genelinde de anlaşılacağı gibi (en azından bana göre) Niva'nın en sevimli ve en kullanışlı hali standart halidir. Belki de genelde insanlar böyle düşündüğü için ağır off-road modifiyesi ile pek karşılaşmıyoruz.
Herkes aracın gidebileceği yapabileceği ile ilgili şeyler yazmış. Bence en önemli şey aracın yürütme maliyeti. Şayet mali gücünüz yerindeyse gidip bir rubicon alın asla yolda kalmayın. Maliyet önemli ise vurup kırmaktan çekiniyosanız, çizdirmek size dert olacaksa masraf çıkar diye özgürce girip çıkamayacaksanız; çamurluğu 60 lira olan niva offroad aracı olur ki oldurmaya uğraşmanıza da gerek yok, zaten safkan bir arazi aracıdır. Ona keçi diyorlar. Geçen hafta ömerlide ormana girdim bir yola girdik öyle bir yerden indik ki geri dönmeye cesaret edemedim. Yol bitti, ağaçların içinden 4-5 km giderek bir yol buldum ama çalılara sürte sürte çıktım. Araç niva değilde bir rubicon, bir toyota vs olsaydı ne yapardım bilemiyorum.
Özetle niva düşük maliyetle maximum arazi performansı alabileceğiniz zaten hazır olan bir arazi aracıdır.
Fikirleriniz ve tecrübe paylaşımlarınız için herkese teşekkür ederim arkadaşlar.
Bazı yanlış anlaşılmalar olmuş sanırım o yüzden birşeyi açıklamak gereği duydum, Halen fotoğraftaki Defender ı "çok çok" memnun bir şekilde kullanmaktayım. Şimdiye kadar hiç bir sıkıntısı, arızası olmadı çok şükür. yolu olmayan ormana da girdim bele kadar çamurdan da çıktım. (kullananlar bilirler) hatta haftasonu tırmandığımız girip çıktığımız yerleri emre size anlatsın.
Niva dan offroad aracı olurmu sorumdaki kasıtım bu aracı tamamen yarışlarda kullanmak üzere toparlamaktı. lastik ve ağırlık avantajını çok iyi kullanabilecek bir araç olduğu için mantıklı geldi. Yok sa Defender ımı satıp niva alma yada bu işi niva da öğrenme niyetinde değilim.