O Araç Bu Karavanı Çeker Mi? Sorusuna Yanıt :)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan trek71 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 505
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 251,654

Ülkemizde ki 750 kg altı karavan gerçeğini anlatan kısa film çalışması 🙂

Başrolde sanıyorum önden çekişli bir Egea yer alıyor. Aracın önüne 3-4 kişi otursaydı çıkardı aslında ama yardımcı olacak kimse yoktu heralde. Sürücü de biraz heyecan yapmış gibi. Ne yapmaya çalıştığını anlayamadım. Bu şekilde geri geri gitmekte araç için çok sıkıntılı. Frenlerin de bir haddi var sonuçta.

Önden çekişli araçların özellikle bu tarz yerlerde ciddi sıkıntılar oluşturması çok muhtemel. Bir de yağış varsa daha sıkıntılı. Halbuki verileri incelediğinizde %15-16 eğimlerde bile sorun yaşanmayacağı belirtiliyor. Tabi bu veriler 750 kg altı için geçerli. Belki bu karavan 1000-1100 kg ağırlığındaydı.
 
Son düzenleme:

Çok yüksek ihtimal araç 1.4 atmosferik motor egea. Dizel olsaydı o eğimde problem yaşamazdı diye düşünüyorum. Gerek tork (320) gerekse dizel motorun extra ağırlığı işi kolaylaştırırdı.

SM-M346B2 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Bu eğimlerde, yük merkezi arkada olan, önden çekişli motokaravanlar da kalır veya zorlanır.
Çekme karavan zaten 750kg altı değil, birde yanlış yüklemeyle topuza binen yük fazlaysa, önden çekişli aracın yapacak bir şeyi kalmıyor.
 

Malasef sıkıntılı bir durum,

Videoda da bana göre de yanlış bir yükleme, yanlış anda durma, yanlışlar serisi arka arkaya gelmiş olabilir.
 



Peki böyle bir durumda kaldık, Aracımız patinaj çekiyor, Lastik yakıyoruz ama kıpırdayamıyoruz. Doğru olan hareket tarzı ne olmalı? Ne yapmak gerekir? Kaputa birkaç adam mı çıkartmak lazım yani?
 

Peki böyle bir durumda kaldık, Aracımız patinaj çekiyor, Lastik yakıyoruz ama kıpırdayamıyoruz. Doğru olan hareket tarzı ne olmalı? Ne yapmak gerekir? Kaputa birkaç adam mı çıkartmak lazım yani?
Kaputa adam çıkarmak çözebilir, neticede patinaj yapan tekeri yere basmasını sağlar, fakat kaputa çıkan kişi dengesini kaybedip veya düzgün tutunamaz düşüp yaralanabilir.
Aracın sağ tekeri patinaja kalıyorsa sola dönmek işe yarayabilir, sola dönen araç sağ tarafa yatar prensibi.
Çeki okuna binen yük azaltılıp, durmadan çıkmayı denemek işe yarayabilir.
Arkadan çekişli araç kullanmak.
Mecbur olmadıkça böyle yollara girmemek kesin çözüm :p
Ben Bursa da navigasyonun azizliğine uğrayıp dar sokaklarda böyle bir pozisyonda kaldım, tam anayola çıktığımda çekiş tekeri havada kalıyordu, başka bir yöne gitme şansımda yok tu, vazgeçip geri geri de gitmek mümkün değildi yol çok dar, hızlanıp çıkmayada müsait değildi, bayağı bir ter dökmüştüm. Navigasyon arkadaşında mücadele ederken bayağı bir hatırını sormuştum.
Allah kimseyi bu durumda bırakmasın.
 
Son düzenleme:

merhaba forum sitenizde yeniyim hatam olursa affedin Qashqai Model 1.5 dCi Tekna 2011 dizel bir aracım var manuel 110 hp (85kw)/4000 rpm tork 240 nm/1750 rpm. bu araç için çekme karavan almayı planlıyorum önerinizi soracağım aracın gücü uygun mudur. bu araca sahip çekme karavanda kullanan arkadaşlar deneyimleri nelerdir. Malum deneyimim henüz yok yokuşlarda kalkışta sıkıntı yaşarmıyım gibi sorlar var aklımda yardımcı olursanız çok sevinirim.
 

Ben 240 NM torklu 1.3 Diesel ile 850 Kg çekmiştim yıllar önce. Yalnız zorlandığı zaman motor biraz ısındı ve eksozdan kıvılcımlar çıkmıştı..! Fazla zorlamazsanız, yani devamlı yüksek süratte gitmezseniz, bence sorun olmmalı.
 

Ben 240 NM torklu 1.3 Diesel ile 850 Kg çekmiştim yıllar önce. Yalnız zorlandığı zaman motor biraz ısındı ve eksozdan kıvılcımlar çıkmıştı..! Fazla zorlamazsanız, yani devamlı yüksek süratte gitmezseniz, bence sorun olmmalı.
cevabınız için çok teşekkürler normalde de hızlı araç kullanan biri değilimdir her zaman hız kuralına riayet etmeye çalışırım sorun olmayacaktır. buna uygun karavan tavsiyeniz olur mu bir de bu araçla ile deneyimi olan arkadaşlar yazarsa çok sevinirim
 






İki kişilik karavan önermem. Sadece günlük kullanıma uygun olur. Uzun Seyahat yapacaksanız, yani içinde yatıp kalkacaksanız 2 kişilik karavan çok sıkıntı verir geceleri. 2 kişi olsanız dahi 4 kişilik bakın derim.
 




Konuya özet geçmek istiyorum.

Aracınızın ağırlığının karavan %90'ını geçmemeli ve ideal kabul edilen oran %70.

Sıra geldi tork konusuna 1 nm tork 10 kg çeker buda 350 nm tork gücü olan araç 3500 kg çeker anlamına gelir. Tabiki bu veri düz yol için geçerli ve bu ağırlığa aracın ağırlığı da dahil. Bunu minimum 2 maksimum 3 ile çarpmamız gerekir. Örnek verelim aracınız 1200 kg karavanınız 750 kg içinde de insan ve eşya yükü 200 kg diyelim toplayınca 2150 kg olur toplamda. Bunun için düm düz yolda 215 nm tork gücü gerekir. Ama yokuş eğim devreye girdiğinde oranı 2 ve 3 ile çarpmalıyız. Bu oranda 430 ve 645 nm tork değerleri olarak karşımıza çıkar.

Sıra geldi devir konusuna aracınız otomatik düz fark etmez torku düşük devirde verebilir yapıda olmalıdır.

Güvenlik içinde karavan frenli olmalıdır.

Sıra geldi çekiş sistemine düz yolda itsen gidecek karavanı çekmek için 4x4 araç önerilir. Çünkü önden çekerin avantajı da dezavantajı da vardır. Bu arkadan iter içinde geçerlidir. Yokuşta arkadan itiş karavanın ağırlığından iyi kalkarken önden çeker patiye düşebilir gibi.

Araç firmaları tonla veri verir ama bunlar hiç bir zaman yakıt konusundaki yalanları gibi geçerli değildir. Sıfır rüzgarlı kapalı ortamda yapılan testler ile gerçek hayat koşulları farklıdır.

Karavana gelirsek içinde tuvaleti banyosu mutfağı oturma grubu yatağı olmayan karavanlar bana karavan gibi gelmiyor asla. Bu yüzden araç üstü çadır veya normal çadırdan farksız sadece uyumanızı sağlayacak karavanlar bence arkada gereksiz yük.

Geçmişte bu araç çeker torku yüksek şu bu diye tonlar araç bazlı soru sordum ama yıllar içinde kendimi geliştirdikçe ne nediri öğrendim. Sizlerde öğrenip aracınız yoksa karavana göre araç almalı aracınız varsa aracınıza göre karavan almalısınız. Bu kadar basit.

Örnek veriyorum 850 nm tork sunan 4x4 bir suv 2500 kg ağırlığında ve kağıt üzerinde 3500 kg ağırlığa kadar çekebiliyor ama gerçekte yokuş vs devreye girince oran düşüyor. %90'ı baz alsak 2250 kg %70'i baz alsak 1750 kg rakamı ortaya çıkar. Biz güvenli değeri ele alsak 200 kg da insan ve eşya yükü toplamda 4450 kg yapar. Bunun için düz yolda 445 yokuşlu ve eğimli yollarda 2 ile 3 katı yani 890 - 1335 nm tork gerekir. Araç 850 nm tork sunuyordu yani 2 katı veriyi bile sunamıyor. Bu yüzden napmalıyız karavanın ağırlığını azaltmalıyız. Bir çok insan aracıma off road lastikleri taktım daha ağır, çeki demiri taktırdım ağırlık yaptı, öne vinç eklettim ağırlık yaptı gibi onları da dahil ediyor hesaplamaya ama tork değeri sabit bu yüzden aracı fabrika çıkışı gibi ele almalıyız. Son olarakta egsoz taktım spor hava filtresi taktım yazılım attırdım tork arttı bu yüzden güvenle çekerim konuları da fabrika verisi neyse o şekilde baz alınır. Yani o yapılan işlemleri hesaba katmamalısınız.

Yani basit hesaplarla ne nediri hesaplayabilirsiniz. Ne bir towcar gibi siteye ne bir başkasına hiç kimseye ihtiyacınız yok.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,461
Mesajlar
1,518,221
Kayıtlı Üye Sayımız
172,115
Kaydolan Son Üyemiz
SoundofSilence

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst