Ynt: Off Road Aracı AranıyorDU.
biracayipadam' Alıntı:
lada`yi niye kullanamadiniz?
belkide suzikiyede kullanamayacaksiniz?
birkaç ay önce, ikinci araç olarak, haftasonları ve arazi şartlarında kullanmak amacıyla bir araç arayışına girmiştim. araştırmalarım sonucunda lada niva ya karar vermiştim. o güne kadar hiç kullanmadığım halde malum site üzerinden 94 model, yükseltilmiş, ok144 lastikleri yeni, beyaz, görüntü olarak diri duran ve ilanın açıklama kısmında "ÇALIŞMAYAN BİR AKSAMI YOK, PİYASADAKİ BOZUK ARAÇLARLA KIYASLAMAYIN LÜTFEN" diye özellikle ve büyük harfle belirtilmiş olan bir araç aldım.
Satana ve araca hiçbir yorum yapmamaya çalışarak yaşadıklarımı özetlemeye çalışayım;
1- devri aldığım gün kontak anahtarı ve marş dinamosunu değiştirmek zorunda kaldım.
2- ertesi gün otobanda giderken yaşadığım sıkıntıyı anlatamam,
3- 3.gün ustama gözden geçirmesi için teslim ettiğim aracımı yaklaşık 45 gün sonra almak zorunda kaldım, bu süre zarfında arazi şanzumanı dahil birçok parçası değişen aracımın bana maliyeti 1.750 TL yi bulmuştu, ama olsundu, ladanın parçaları sudan ucuzdu
4- Bütün bunları haketmiştim ben, eğer aracı almadan ustaya götürsem bütün bunlar başıma gelmeyecekti. Ama olsun, artık araç istediğim gibi olmuştu, şimdi keyfini çıkarmak zamanı dedim ve o hafta sonu kendimi ovaların yumuşak karnına , dağların engebeli bağrına teslim ettim. akşamı etmiş, birçok kimsenin çıkamıyacağı bir noktadan gelip geçen araçları izlemiş içten içe onlar adına üzülmüştüm
ee artık kontağı basıp gitmek zamanıydı, zamanıydı daa, kan revan içinde kalmama rağmen bir türlü kontak anahtarı kontağa girmiyordu.
saatler sonra kontağı parçalayıp ve artık kesin olarak kontağın basmayacağına emin olduktan sonra olay mahallinin yakınına çağırdığım arkadaşlarım yardımıyla eve döndüm.
5- tekrar ustaya teslim ettiğim aracımın elektirik aksamı tamamiyle elden geçirilmiş, bu arada alt kısımlarda tespit edilen çürükler onarılmış araç birazdaha sağlam hale getirilmişti. artık arazi şanzumanı alttan daha sağlam bağlandığı için arazi vitesi de titremiyordu, bu işlemlerin maliyeti de 800 TL yi bulmuştu ama olsundu, ne gerekiyorsa yapalım diyen benden başkası değildi

6- iki ayı aşkın bir zamandır bende olan niva ma daha 3 günden fazla binmek nasip olmadan nedenini anlıyamadığım bir şekilde soğumuştum

7-satılığa çıkardığım aracım için arayan alıcı adayları bayaa çoktu, hatta birçokları ile samimi olmuş karşılıklı telefonlarımızı kaydetmiştik. Araçla ilgili yaşadığım sıkıntıların tamamından onlarda haberdardı artık, gerçi biz yine ararız deyip bidaha aramıyorlardı ancak ben onların iş yoğunluğundan arayamadıklarını biliyordum

8- Aracı alan arkadaşımın (çok değerli bir kardeşimiz, inşallah kazasız belasız kullanmak nasip olur) daha önce lada kullanmış olması, bu araçların maximum hızlarını biliyor olması, hararet sıkıntısını nasıl çözeceğini biliyor olması, parçaların ucuzluğundan ve parçacılardan haberdar olması neticesinde aracımız el değiştirmiş olup, benim lada niva sayfamın sonsuza kadar kapanmasına vesile olmuştur.
Yapmış olduğum araştırmalar neticesinde arazide ikinci araç olarak kullanılabilecek en uygun aracın Suzuki 1.6 JLX 3 kapı olduğuna karar verdim. ve 4 gün önce internetten görüp beğendiğim 1996 model bir aracı hiç yakından görmeden ve hiçkimseye göstermeden satın aldım. yarın aracımı görmesi ve ilk bakımlarını yapması için ustama götürücem

)))