Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Volk Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 78
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 28,953
Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

şöyle diyelim o zaman sizin yaptığınız offroad yani çamur off-road u için hangisi daha iyidir
 

Etiketler
Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

Yakıt tasarrufunuda düşünecek olursak benit tercihim şu şekilde olurdu;

Yüksek model araçta kesinlikle turbu dizel. En fazla 3.0 lt. olması 200 küsür beygir ve 500 Nm. tork alınabilir.
Bu gücü, benzinlide ise 4.5 lt ve üstü V8 ler verebilir. Yüksek model benzinlinin haliyle vergisi çok olacaktır. Yakıt sarfiyatıda öyle. Lpg ise yeni araca takmak istemeyebilirsinizde.

Daha düşük modellerde ise kesininlikle homurdayan bir V8 tercih ederdim ve lpg takardım.
Bu modellerde dizel ile uğraşmazdım.

Her iki seçenekte ise güç aradığım anlaşılıyor. Bu şahsi tercihimt abiiki.
Halbuki küçük hacimli Suzuki Jimny'lerin off- road daki başarısı asla küçümsenmez. (yarış durumu hariç)
 

Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

Jimny.ler hızdan ziyade kabiliyet isteyen gerçek off-road yarışlarında, trophy.lerde falan oldukça başarılılar. Ama asfaltta dik bir rampada falan can sıkıcı oluyorlar. Ülkemizde ki vergi ve yakıt durumlarından yeni model araçlarda küçük güçlü dizeller makul oluyor. Vergilendirme düzgün olsa ve yakıt fiyatları böyle olmasa bir Rubicon'u dizelden ziyade benzinli kullanmayı tercih ederdim, hoş dizelini bile kullanamıyoruz orası da ayrı mesele ;D
 


Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

Benim offroad tecrübem yok ama küçük hacimli dizel motorların yokuşlardaki kalkışı gerçekten can sıkıcı. Yol arabasıyla afalt yolda çok dik bir yokuşta kalkmak için ya patinajla kalkmanız gerekiyor ya da neredeyse kalkamıyorsunuz. Aracı normal şekilde kaldırınca turbonun doldurduğu 2000 devir civarından aşağıda araç yürümüyor, gaza sonuna kadar bassanız da yokuşta kolay harekete geçemiyor. Her ne kadar dizel araçlarda 1. vites çok kısa olsa da yine de bu sorun yaşanıyor. Debriyajdan çekmeden önce deviri arttırıp turboyu doldurursanız bu sefer de patinajsız kalkmaz çok güç oluyor. Dediğim gibi offroad tecrübem yok ama asfalt yolda bile böyle bir sorun varken arazide taşlı topraklı dik bir yokuşta bu sorun muhtemelen daha da ön plana çıkar.

Benzinlide gaz tepkisi, gaza bastığınız, motoru devirlendirdiğiniz oranda motordan doğru orantılı güç alabilmeniz tekerleklere aktarılacak gücün kontrolünü kolaylaştırıyor, ancak tork dizele nazaran üst devirlerde geldiği için benzinli araçlarda da birinci vitesin kısa olması çok önemli. Şu youtube videosunda duvara çıkan aracın yaptığını, en azından bu düşük hızda ve sakinlikte, benzinli bir araçla yapmak mümkün olmaz sanırım. Dizeller rölantide dahi belirli bir çekiş sağlarken benzinlide devri yükseltmeden makul bir çekiş almak pek mümkün değil.

Dizel mi benzinli miden ziyade turbo beslemeli mi atmosferik ki diye sorunca her halikarda atmosferik olması tercih sebebi olur sanırım, hem dizel motorlar hem de benzinli motorlar için.
 



Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

o zaman soruyu şuna çevirelim.defender'da hangi motor tercih edilmeli?
arazide çamur off-road'unda kullanmak için.
 

Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

Volk' Alıntı:
o zaman soruyu şuna çevirelim.defender'da hangi motor tercih edilmeli?
arazide çamur off-road'unda kullanmak için.

Defender her motoru ile çamura girer çıkar. Düz dizeli de, 2.5 benzinlisi de Tdi olanı da V8 olanı da iş görür. Ama çamur dediğin zaman işin içine kanallar giriyor, derin kanallardan takılmadan geçmenin tek çözümü diferansiyellerin yüksek olması ki bu da ancak büyük tekerlek ile mümkün. V8 ile 35" hatta 38" lastik çevirebilirsin (gerekli yükseltme spacer yapılırsa), 300Tdi veya 200Tdi motorlar 33" ve 35" çevirir. 2.5 benzinli ile 33" lastik kullanan arkadaşım var sorun yaşamadı. 2.5 düz dizel de sanırım 33" ve üstünde zorlanır. Ama şunu da unutmamak lazım. Defender'in standart lastik ölçüsü olan 31" bir çok off-road aracında ancak bir sürü yükseltme ve modifikasyon ile gelinebilen bir ölçüdür.

Gördüğün gibi yine tek bir cevap çıkmadı
 

Ynt: Off-Road Arac? Dizel mi Benzinli mi Olmal??

Off road kisisel kullanimla alakali oldugu icin tek bir cevap bulmak imkansiz diyebiliriz.
 

Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?


evet ya puma motor için ne diyorsunuz?.kullananlar da cevap verecektir ama bi de bu açıklamanın üstüne sizden alalım?he bi de defender için çok hantal araba diyorlar off-road aracının arkası kesik olunca daha iyi oluyormuş.yani def90 tipi araçlar daha yatkın diyorlar off-road'a.110'da aracın arkası sürekli oturuyormu?
 

Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

Oturmaz volkon oturmaz ;D ;D
avatarındaki seri2 kimin anlatsana biraz
 



Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

yunus bager' Alıntı:
Oturmaz volkon oturmaz ;D ;D
avatarındaki seri2 kimin anlatsana biraz



bakıyorum kaçırmıyoruz yunus abi
ara sıra bizim evin önüne parkediyo.ben de bir landlı fotoğrafım olsunda foruma koyayım dedim
baya güzel , temiz ok144 var üzerinde 33 plakalı mersinden boluya kadar gelebildiyse helal olsun 62 veya 64 model olduğunu sanıyorum.
 

Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?


Puma motora denecek birşey yok. Puma'lı Defender 90 tadından yenmez. Kısa olmasının avantajları var tabii. Tepe aşması 110'a göre daha iyidir. 110'un arkası kısa araçlara göre daha çok sürter ama çok da problem değil. Puma motoru 33", 35" tekerlekleri rahatça çevirir. Ama Defender için hantal demek doğru olmaz (arazide), asfaltta ise V8 ya da Td5 veya Tgv motorlu değilse evet hantaldır, hele ki 2.5 benzinli ve dizeli oldukça hantaldır.

Çamur için Defender 90 her motorla çok iyi olur, ama V8 ile bir başka olur. Hele bir de 35" lastikleriyle... Ama iş yakıt tüketimi vergi gibi hassas ve duygusal konulara gelince Tdi motorlar nedense daha bir cazip oluyorlar. Malum Puma taktırmak demek ekstra masraf demek.
 

Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

Puma motor ismi nerden çıktı?
Türkiyede bu site harıcınde kimseden puma ismini duymadım. Türkiyede bu isim kulanılmıyorsa hangi ülkede kulanılıyor. Transit motoru = Puma motor
 

Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

vosdost' Alıntı:
Puma motor ismi nerden çıktı?
Türkiyede bu site harıcınde kimseden puma ismini duymadım. Türkiyede bu isim kulanılmıyorsa hangi ülkede kulanılıyor. Transit motoru = Puma motor

Ahmet burdan okuyabilirsin burası avrupa

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=14631.msg319581#msg319581

 

Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

Avrupada Puma Türkiyede Ford Transit
 



Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

teşekkür ederim.puma motor 38i çevirmezmi
bir de varsa 35 ya da 38 lastikli defender resmi koyabilirmisiniz?