Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Volk Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 78
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 28,982
Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

Aşağıdaki başlıklarda istediğin resimler var.

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=14631.0
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=32468.0

2. linkin 1. sayfasındaki Naci'nin Defender 110'un lastikleri 35". Hemen 2 altındaki ağaç altına sığamamış olan Yavuz'un Disco'da da 35" lastik var. 4. sayfada ise Yavuz'un Disco'yu 38" lastikle görebilirsin. Aralarda Kırmızı bir 110 Defender (yabancı plaka) görürsen o da 38" lastikli.
 

Etiketler
Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

Konuyu yeni gördüm , Nejatın 1. sayfada söylediklerine sonuna kadar katılıyorum. Kesin bir reçete yok gibi.

Ama bence turbo olmayan büyük hacimli , basit yapılı bir dizel arazi için en iyi çözüm olurdu, büyük hacimden kastım 4000 cc ve üzeri, suda boğulmaz, tork eğrisi düzenli olur, yüksek güç ve tork üretip düzenli dağıtabilir.

Fakat gerçek hayatta büyük hacim büyük vergi anlamına geliyor bunun yanındada daha fazla yakıt tüketimi. Üstelikte sarfiyatı ucuzlatacak LPG seçeneğide yok. :smiley:

Büyük lastik çevirebilme konusuna gelince her motor her lastiği çevirebilir yeterki bunu yapabilecek ekipmanlar bulunabilir olsun.

2.5 lt benzinli defenderimde 35 inch lastik takılı gayet güzelde çevirebiliyor, ama aynı dişili oranları kullandığım taktirde aracım 2.5 litre düz dizel olsaydı sanırım araç yürümezdi. Bunun yanında aynı oranları kullanan 2.5 dizelin ayna mahruti oranlarını 4.7 ye çıkarırsanız sıkıntısız şekilde 38 i bile çevirebilir.

işin sırrı dişliler ve oranların düzgünce hesaplanıp uygulanmasında yatıyor motor kısmı teferruat.

Selamlar
 

Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

nkurtkaya' Alıntı:
Aşağıdaki başlıklarda istediğin resimler var.

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=14631.0
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=32468.0

2. linkin 1. sayfasındaki Naci'nin Defender 110'un lastikleri 35". Hemen 2 altındaki ağaç altına sığamamış olan Yavuz'un Disco'da da 35" lastik var. 4. sayfada ise Yavuz'un Disco'yu 38" lastikle görebilirsin. Aralarda Kırmızı bir 110 Defender (yabancı plaka) görürsen o da 38" lastikli.

evet teşekkür ederim.bu konuları zaten takip ediyordum lastik ölçülerini söylediğiniz iyi oldu.
 

Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

discovery-V8' Alıntı:
Konuyu yeni gördüm , Nejatın 1. sayfada söylediklerine sonuna kadar katılıyorum. Kesin bir reçete yok gibi.

Ama bence turbo olmayan büyük hacimli , basit yapılı bir dizel arazi için en iyi çözüm olurdu, büyük hacimden kastım 4000 cc ve üzeri, suda boğulmaz, tork eğrisi düzenli olur, yüksek güç ve tork üretip düzenli dağıtabilir.

Fakat gerçek hayatta büyük hacim büyük vergi anlamına geliyor bunun yanındada daha fazla yakıt tüketimi. Üstelikte sarfiyatı ucuzlatacak LPG seçeneğide yok. :smiley:

Büyük lastik çevirebilme konusuna gelince her motor her lastiği çevirebilir yeterki bunu yapabilecek ekipmanlar bulunabilir olsun.

2.5 lt benzinli defenderimde 35 inch lastik takılı gayet güzelde çevirebiliyor, ama aynı dişili oranları kullandığım taktirde aracım 2.5 litre düz dizel olsaydı sanırım araç yürümezdi. Bunun yanında aynı oranları kullanan 2.5 dizelin ayna mahruti oranlarını 4.7 ye çıkarırsanız sıkıntısız şekilde 38 i bile çevirebilir.

işin sırrı dişliler ve oranların düzgünce hesaplanıp uygulanmasında yatıyor motor kısmı teferruat.

Selamlar

söylediğiniz gibi 4000cc benden fazla yer :D V8 de öyle.maksat en bütçeli motordan maksimum performans almak?
 




Ynt: Off-Road Arac? Dizel mi Benzinli mi Olmal??

Fabrika uretimindeki lastik boyutu ve aktarma oranlarinin oranlari herzaman tercih ederim.
 

Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

vosdost' Alıntı:
Fabrika uretimindeki lastik boyutu ve aktarma oranlarinin oranlari herzaman tercih ederim.

Evet yürüyeni değiştirmezseniz zaten su koyverir bir tarafından , sadece lastiği büyüterek iş bitmez, herşeyi yeni lastiklere uygun hale getirmeniz gerekir.
 

Ynt: Off-Road Arac? Dizel mi Benzinli mi Olmal??

Sadece lastik degistirmeyim sanziman ve def oranlariyla oynansa bile ya gucten tada hizdan feragat etmek gerekir.
ikisinden feragat edilmiyecekse mutlaka motor gucunu ve aktarma organlarinin saglamligini artirmak gerekir.
Sonuc olarak arac uretilirken aktarma oranlarinin ve motor gucunun orantisi cok hassas ayarlanmistir. Ve bu orani tekrar farkli lastik capi farkli sanziman, dif oranlari ve motor gucuyle yakalamak gercekten cok zor.
1 lastik buyur
2 arazi sanzimani oranlariyla oynanir
3 hiz yerine guc istenir
4 Arazi sanzimani oranlariyla oynanmazsa buyuk motor gerekir
5 motor guclenir lastik buyur ve sonrasi aks kesme sorunlari ortaya cikar
6 aks guclendirilir
7 diflere binen kuvvet artar. Ya ayna mahrutide yada istavroz dislilerinde bozluk olmaya baslar.
Kisaca aracin butun aktarma organlari saat dislileri gibi birbirine uyumlu uretilmistir.
Birinin orani degisirse saat tam zamani gosteremez.
Madalyonun diger yuzune gelince.
Arazide gidebilmek icin araclari kirmayi goze alabiliyorsak. Arazide buyuk lastigin avantajlarinida kullanmis oluruz.
 

Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

vosdost' Alıntı:
Sadece lastik degistirmeyim sanziman ve def oranlariyla oynansa bile ya gucten tada hizdan feragat etmek gerekir.
ikisinden feragat edilmiyecekse mutlaka motor gucunu ve aktarma organlarinin saglamligini artirmak gerekir.
Sonuc olarak arac uretilirken aktarma oranlarinin ve motor gucunun orantisi cok hassas ayarlanmistir. Ve bu orani tekrar farkli lastik capi farkli sanziman, dif oranlari ve motor gucuyle yakalamak gercekten cok zor.
1 lastik buyur
2 arazi sanzimani oranlariyla oynanir
3 hiz yerine guc istenir
4 Arazi sanzimani oranlariyla oynanmazsa buyuk motor gerekir
5 motor guclenir lastik buyur ve sonrasi aks kesme sorunlari ortaya cikar
6 aks guclendirilir
7 diflere binen kuvvet artar. Ya ayna mahrutide yada istavroz dislilerinde bozluk olmaya baslar.
Kisaca aracin butun aktarma organlari saat dislileri gibi birbirine uyumlu uretilmistir.
Birinin orani degisirse saat tam zamani gosteremez.
Madalyonun diger yuzune gelince.
Arazide gidebilmek icin araclari kirmayi goze alabiliyorsak. Arazide buyuk lastigin avantajlarinida kullanmis oluruz.

Bir kısmına katılmakla beraber , iyi hesap yaparak fabrikanınkilerden daha iyi değerler tutturmak mümkün, Bunu sebebi Landrover farklı yakıt güç ve torktaki araçlar için tek bir arazi, şanzıman ve ayna mahruti kullanmış hepside yürüyor, mesala senin ambulansla defender 90 aynı kefede değil ama herşeyi aynı demekki ölcülerde kafayı fazla hassalığa takmamışlar.

Bir tır çekicisi 4500 cc motorla 40 ton yükü taşıyabiliyorsa ve bunu dişlilerle sağlıyorsa 4000 cc motorla ben neden 3 tonu taşıyamayım, güçlü parçalar kullanarak, dişli oranlarının ve lastik çaplarının ince hesaplarını yaparak bunu başarabiliriz. Bunun için iki şey gerekili ince hesap, sağlam bütçe. ;D
 

Ynt: Off-Road Arac? Dizel mi Benzinli mi Olmal??

90 def ile benim arac ayni teknik yapiya sahip.
Buyugu goturuyorsa kucugu cok daha iyi goturur.
4500 cc lik tir cekicisinin motoruyla 4000 cc lik land motorunu kiyaslamak istemem. 4500 cc lik cekicinin motoru agir devir ve cok yulsek torka sahip motoru landa koyarsaniz aracin aktarma organlari diye bir sey kalmaz.
Iyi bir hesap, iyi bir usta, yeterli para varsa Turkiyede defenderin 0-100 hizlanma suresini 5 saniyeye dusurebilirsiniz. Iste bu noktada defender tekrar uretilmis olur.
Fakat bu olay arac modifiye etmekten cok araci bastan yaratmak olur.
 



Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

4. fotodaki aracı tanıyan varmı sankı tanıdık bir defender ;D ;D ;D

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=14631.msg105667#msg105667
 

Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

yunus bager' Alıntı:
4. fotodaki aracı tanıyan varmı sankı tanıdık bir defender ;D ;D ;D

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=14631.msg105667#msg105667

Ben tanıyorum ;)
 


Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

yunus bager' Alıntı:
Hemde eşi bulunmayan motoru varmış TGV 2,8 diye biliyorum doğrumudur

bu fotodakinde yoktu bu trabzonda çekilmiş ,ozamanlar 300 tdi dı. ;)
 

Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

Özellikle kış şartlarının ağır geçtiği bir yerde aracınızı kullanıyorsanız kesinlikle benzinli derim. Sabah çalışmasından vazgeçtim, giderken bile mazot donduran yüzlerce araç görmüşümdür. -30 larda dizel bir aracın çalışması çok daha gürültülü ve zorludur. Off-Road ta mümkün mertebe az teknoloji istendiğinide hesaba katarsak benzinli yine avantajlıdır. Hassasiyet açısından da dizel motorlar benzinlilere göre daha hassastır.

Bu arada yanlış anlamayın ama 4500cc lik bir motorla 40 tonu çeken hangi çekiciymiş merak ettim. 40 Tonluk çekiciler yaklaşık 10 ila 15 lt lik motorlardır diye biliyorum.
 



Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

Hulg' Alıntı:
Özellikle kış şartlarının ağır geçtiği bir yerde aracınızı kullanıyorsanız kesinlikle benzinli derim. Sabah çalışmasından vazgeçtim, giderken bile mazot donduran yüzlerce araç görmüşümdür. -30 larda dizel bir aracın çalışması çok daha gürültülü ve zorludur. Off-Road ta mümkün mertebe az teknoloji istendiğinide hesaba katarsak benzinli yine avantajlıdır. Hassasiyet açısından da dizel motorlar benzinlilere göre daha hassastır.

Bu arada yanlış anlamayın ama 4500cc lik bir motorla 40 tonu çeken hangi çekiciymiş merak ettim. 40 Tonluk çekiciler yaklaşık 10 ila 15 lt lik motorlardır diye biliyorum.
Diğer dizel araçları bilmiyorum ama defender kış şartlarına uygun olarak imal edilmiştir
Mazotun çalışırken donması mümkün değil kendiliğinden devreye giren mazot isitıcısı var ve sağ sogutucusunda bile termostat vardır motor erken ısınsın diye istenilen sıcaklığa gelene kadar yağ radyatörü devreye girmez
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,029
Mesajlar
1,527,514
Kayıtlı Üye Sayımız
166,772
Kaydolan Son Üyemiz
Kobi

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst