Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Volk Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 78
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 29,013
Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?


Gerçek 40 tonluklardan bahsetmiyoruz, Bizim 10 tonluk araca 20 ton 15 tonluk araca 40 ton yükleyen usta söförlerimizden bahsediyoruz ;D
 

Etiketler
Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

discovery-V8' Alıntı:
Gerçek 40 tonluklardan bahsetmiyoruz, Bizim 10 tonluk araca 20 ton 15 tonluk araca 40 ton yükleyen usta söförlerimizden bahsediyoruz ;D

Anlaşıldı aşğıdaki gibi bir minikten bahsetmiyoruz. ;D

[attachment=1]

 

Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

eee şimdi tdi ya da puma motor 38leri çevirir mi?
 

Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

Volk' Alıntı:
eee şimdi tdi ya da puma motor 38leri çevirir mi?

Çevirir, çevirir. Eğer gerekli yükseltme yapılır, spacer takılır, akslar güçlendirilir, dişli oranları değiştirilirse çevirir. 2" yükseltme kiti bin TL civarında tutar (sadece uzun yay takmakla olmaz, amortisörler de değişecek. Yay-amortisör uzayınca fren hortumları da uzunlarıyla değişecek). Spacer ben diyeyim 300 sen de 500. Artık gerisini de sen hesapla.
 

Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

Volk' Alıntı:
eee şimdi tdi ya da puma motor 38leri çevirir mi?
düz dizel yada düz benzinli defendere puma yada 300tdi motor takarsan 38" leri çevirir ama nasıl çevirir diferansiyel oranını 1.44 değişmek gerekir
 



Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

yunus bager' Alıntı:
düz dizel yada düz benzinli defendere puma yada 300tdi motor takarsan 38" leri çevirir ama nasıl çevirir diferansiyel oranını 1.44 değişmek gerekir

bütün bunlar çok aşırı maliyet mi gerektiriyor?
forumda yapan yok
 

Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

Volk' Alıntı:
bütün bunlar çok aşırı maliyet mi gerektiriyor?
forumda yapan yok

Var öyle bir deli forumda ;D Artık kimse o ;D ;D

 

Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

discovery-V8' Alıntı:
Var öyle bir deli forumda ;D Artık kimse o ;D ;D



yavuz abi senin aracının birkaç fotosunu gördüm ama pek bilmiyorum

bu iceland rover'lar nasıl .kaç lastik?
 

Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

Volk' Alıntı:

yavuz abi senin aracının birkaç fotosunu gördüm ama pek bilmiyorum

bu iceland rover'lar nasıl .kaç lastik?

Iceland lar 37,38,39,40 değşiyor ama onlarda kesitler çok daha fazla , geniş basma yüzeyi oluşturup kar da batmadan yürüyebiliyorlar.
 

Ynt: Off-Road Arac? Dizel mi Benzinli mi Olmal??

40 lik lastikle 100 km hiz yapmak icin land 110 na en az 200 bg lik motor koymak gerekir herhalde
 



Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

vosdost' Alıntı:
40 lik lastikle 100 km hiz yapmak icin land 110 na en az 200 bg lik motor koymak gerekir herhalde

İşin sırrı dişliler ve oranlar demiştim gözünden kaçmış

38 inch le sadece 3. viteste bile 100 km rahat yapılıyor 3.9 v8 motor ile. Düzgün oranları seçersen 100 bg bile 40 inch lastikle defender ı uçurur. Defender için kullanabileceğimiz sadece 3 adet ayna mahruti seçeneği ve 4 adet arazi oranı seçeneği var.

40 inch lastiği çevirebilmek için örneğin senin aracında , ayna mahruti oranını 4,7 ye çıkarıp arazi oranını 1,41 e yükseltirsen aracın akslarına binen yük haricinde hiç bir zarar görmez, sadece takviyeli aksla bu sorunuda çözebilirsin.

Oranlarla oynayıp neler olacağını görmek istersen

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=25482.0

Buda Yukarıda bahsettiğim şekilde aracın yapabileceği hız.

Selamlar

[attachment=1]

 

Ynt: Off-Road Arac? Dizel mi Benzinli mi Olmal??

Guc ve hiz ters orantilidir desem olur mu ?
 

Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

vosdost' Alıntı:
Guc ve hiz ters orantilidir desem olur mu ?

araya koyduğun dişli sistemiye gücü hıza, hızı güce çevirebilirsin desem ;D
 

Ynt: Off-Road Arac? Dizel mi Benzinli mi Olmal??

Hizi guce cevirebilmek icin 6 bin ceviren motor yerine 12 bin ceviren motor olmasi lazim desem
Ayni guc ve devirdeki motorla hangi disli oranini kullanirsak kullanalim ya hizdan yada gucten vaz gecmemiz gereki desem
 

Ynt: Off-Road Arac? Dizel mi Benzinli mi Olmal??

Gucle hizi ayni anda yakaliyabilmek icin
 



Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

vosdost' Alıntı:
Hizi guce cevirebilmek icin 6 bin ceviren motor yerine 12 bin ceviren motor olmasi lazim desem
Ayni guc ve devirdeki motorla hangi disli oranini kullanirsak kullanalim ya hizdan yada gucten vaz gecmemiz gereki desem
Anlatması zor ama bu hezaman aynı değildir
aynı devir hızını aynı çıkış hızına daha farklı dişli oranlarıyla aktarırsan öncekinden daha güçlü yada güçsüz elde edebilirsin

Araçlardan değilde başka makinalardan örnek verebilirim